Jongetjes op ontdekking
+3
Mamsie
Lady4
Dolphinne
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jongetjes op ontdekking
Ik merk dat mijn zoontje zichzelf de laatste tijd steeds vaker aan het ontdekken is.
Dat hoort natuurlijk ook bij de leeftijd.
Tijdens het douchen of omkleden zit hij geregeld aan zijn piemeltje.
Dan zeg ik hem wel dat hij dat niet steeds moet doen (niet met andere mensen erbij).
Maar gisteren ging hij bovenop een knuffel liggen rijden. We gingen net eten, dus kwam ik hem roepen. Maar hij kwam nog niet, want hij was volgens eigen zeggen nog niet klaar.
Na aandringen kwam toch aan tafel en zei hij dat het grappig kriebelde in zijn piemeltje.
Ik wist niet goed hoe ik hierop moest reageren en heb ook gezegd dat hij zoiets beter in zijn eigen kamertje kan doen als er niemand bij is.
Hebben meer moeders hier al ervaring mee en hoe gaan jullie hiermee om?
Dat hoort natuurlijk ook bij de leeftijd.
Tijdens het douchen of omkleden zit hij geregeld aan zijn piemeltje.
Dan zeg ik hem wel dat hij dat niet steeds moet doen (niet met andere mensen erbij).
Maar gisteren ging hij bovenop een knuffel liggen rijden. We gingen net eten, dus kwam ik hem roepen. Maar hij kwam nog niet, want hij was volgens eigen zeggen nog niet klaar.
Na aandringen kwam toch aan tafel en zei hij dat het grappig kriebelde in zijn piemeltje.
Ik wist niet goed hoe ik hierop moest reageren en heb ook gezegd dat hij zoiets beter in zijn eigen kamertje kan doen als er niemand bij is.
Hebben meer moeders hier al ervaring mee en hoe gaan jullie hiermee om?
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Jongetjes op ontdekking
De eerste alinea vind ik niet erg schokkend en daar zou ik me niet te druk om maken. Zelfontdekking hoort er gewoon bij. De tweede alinea zou ik ook niet zo goed weten hoe daar mee om te gaan. Ik denk dat het een fase is, dus vanzelf weer over gaat. Hoe meer jij gaat zeggen dat het niet mag, des te spannender wordt het voor hem natuurlijk. Ik denk dat je het wel goed hebt aangepakt door te zeggen dat hij dat maar op zijn eigen kamertje moet doen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Tja dat doen jongetjes. Lekker laten gaan en ik zeg idd dat ze dat maar in bed moeten doen. Al heb ik regelmatig Al Bundy's op de bank zitten.
Natuurlijk is het een kriebelend gevoel bij z'n piemeltje. Ik zou daar gewoon luchtig op reageren. Iets van "nou dat is grappig hè" en dan zeggen dat hij dat maar in z'n bedje moet doen.
Ik zeg trouwens ook tegen ze dat het ook wel gek zou zijn als
Mama of papa heel de dag met een hand in onze broek zouden zitten hè. Waarna ik meestal heel gek op de bank plof met mijn hand in m'n broek. Dan lachen ze meteen en vinden ze het ook wel gek.
Natuurlijk is het een kriebelend gevoel bij z'n piemeltje. Ik zou daar gewoon luchtig op reageren. Iets van "nou dat is grappig hè" en dan zeggen dat hij dat maar in z'n bedje moet doen.
Ik zeg trouwens ook tegen ze dat het ook wel gek zou zijn als
Mama of papa heel de dag met een hand in onze broek zouden zitten hè. Waarna ik meestal heel gek op de bank plof met mijn hand in m'n broek. Dan lachen ze meteen en vinden ze het ook wel gek.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind de manier van Mamsie wel goed eigenlijk. Ik zou er geen nadruk op willen leggen dat het een fout lichaamsdeel is ofzo, dus op die luchtige manier van Mamsie stip je het toch aan zonder er heel veel lading aan toe te kennen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ja dat zijn jongentjes idd, probeer er luchtig mee on te gaan en vertel waar hij dat wel mag doen, want zijn lichaam ontdekken is natuurlijk niet verkeerd alleen dat is privé.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Mamsie schreef:Ik zeg trouwens ook tegen ze dat het ook wel gek zou zijn als mama of papa heel de dag met een hand in onze broek zouden zitten hè. Waarna ik meestal heel gek op de bank plof met mijn hand in m'n broek. Dan lachen ze meteen en vinden ze het ook wel gek.
haha, die ga ik onthouden
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Dat rijden op knuffels o.i.d. kunnen meisjes ook doen hoor..
Goed aangepakt door het niet te verbieden, maar te wijzen op dat het een prive 'activiteit' is
Goed aangepakt door het niet te verbieden, maar te wijzen op dat het een prive 'activiteit' is
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Dat het bij de leeftijd hoort weet ik inderdaad. Ik wil het hem ook niet verbieden, maar vond het wel lastig hoe ik erop moest reageren.
De reactie van mamsie vind ik wel goed. Die ga ik onthouden.
De reactie van mamsie vind ik wel goed. Die ga ik onthouden.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Is echt niet alleen iets van jongens hoor, meisjes doen dat ook. Niet te moeilijk over doen, ze krijgen heus geen trauma's als je zegt dat ze eraf moeten blijven, verwijzen naar de slaapkamer lijkt me niet nodig. Of denk je dat een kind ook nooit meer in z'n neus peutert als je zegt dat dat vies is en niet mag? Ze vinden heus zelf wel uit dat ze dat moeten doen als ze alleen zijn.
Door zo te benadrukken dat het echt wel ok is, maak je het juist beladen.
Door zo te benadrukken dat het echt wel ok is, maak je het juist beladen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Ontdekking op dierendag...
» Roze kleding voor jongetjes...
» Prenatal zoekt jongetjes model maat 62!
» Roze kleding voor jongetjes...
» Prenatal zoekt jongetjes model maat 62!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: