Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boodschappen biologisch

+11
Happydobby
Printje
Zonnetje
Linda
Pink!
Twellie
Lonely Goatherd
Eris
Siamsa
Slakje
Boterbloem
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Boodschappen biologisch - Pagina 2 Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Linda ma 6 mei 2013 - 23:12

Tiara, ik heb nu de tas van bioboer Giel van de coop.
http://www.bioboergiel.nl/

Maar ik heb ook wel eens een periode die van odin en vitatas gehad.
http://www.odin.nl/nl/ en http://www.proef.nu/proef-vitatas/

Maar voor die laatste 2 moet ik naar de stad en de coop zit hier vlakbij, dus daarom heb ik nu die.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Tiara ma 6 mei 2013 - 23:28

Thnx Linda!
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Minx ma 6 mei 2013 - 23:45

Peachy schreef:
Pink! schreef:
Peachy schreef:Ik zou graag zo veel mogelijk biologisch eten, maar dat is helaas financieel niet haalbaar op dit moment. Nu beperken we het tot de eieren en vlees. Vooral omdat het ook een kwestie van diervriendelijkheid is bij deze producten.

Dan moet je ook zuivelproducten biologisch eten, als je weet hoe die dieren behandeld worden, dat is net zo erg als de vlees industrie.
Ik gebruik bijna alleen maar melk als zuivelproduct. Die koeien hebben het toch niet zo slecht? De boerderijen in mijn omgeving zorgen wel goed voor hun beestjes.

Biologisch is meer dan alleen een stukje weiland hebben hè Wink ook antibiotica en de leefomgeving in de stallen speelt mee.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pink! di 7 mei 2013 - 0:15

Ja dat denken veel mensen, ze worden vaak slecht behandeld, hun kalf wordt bij ze weg gerukt enzv. En wat hier bovenstaat preventief ab omdat ze altijd ontstoken uiers hebben van t te vaak melken enzo, er mag in de melk ook een klein deel pus zitten...
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 22:27

Minx schreef:
Peachy schreef:
Pink! schreef:
Peachy schreef:Ik zou graag zo veel mogelijk biologisch eten, maar dat is helaas financieel niet haalbaar op dit moment. Nu beperken we het tot de eieren en vlees. Vooral omdat het ook een kwestie van diervriendelijkheid is bij deze producten.

Dan moet je ook zuivelproducten biologisch eten, als je weet hoe die dieren behandeld worden, dat is net zo erg als de vlees industrie.
Ik gebruik bijna alleen maar melk als zuivelproduct. Die koeien hebben het toch niet zo slecht? De boerderijen in mijn omgeving zorgen wel goed voor hun beestjes.

Biologisch is meer dan alleen een stukje weiland hebben hè Wink ook antibiotica en de leefomgeving in de stallen speelt mee.

Ja, dat snap ik Wink. Bij de boerderijen die ik ken vind ik de koeien niet zo zielig (leveren voor C.ampina, misschien dat zij wel extra eisen stellen?) of mijn maatstaaf van zielig is anders. Ze gaan de wei op, kunnen in de stal rondlopen zonder elkaar omver te beuken en er ligt een stuk met bodembedekking waar ze kunnen liggen. Weet niet hoe het met antibiotica etc zit.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 22:44

Pink! schreef:Ja dat denken veel mensen, ze worden vaak slecht behandeld, hun kalf wordt bij ze weg gerukt enzv. En wat hier bovenstaat preventief ab omdat ze altijd ontstoken uiers hebben van t te vaak melken enzo, er mag in de melk ook een klein deel pus zitten...

Dat een kalf wordt 'weggerukt' zegt niks over biologisch. Daar zijn geen regels voor, dus die worden ook gewoon weggehaald. Anders kun je toch geen melk krijgen? Ze moeten wel met biologische melk gevoed worden, dat wel. Biologische koeien hebben trouwens bijna altijd ontstoken uiers, omdat ze dus geen ab krijgen.

Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat ik tegen biologisch ben, maar ik ben van mening dat het vaak te rooskleurig wordt gezien. Er is een verschil tussen biologisch en biologisch-dynamisch. Bij dat laatste is er echt duidelijke verbetering in de leefomstandigheden van de koeien (en andere dieren).

Maar om on-topic te blijven: verkopen ze dan ook biologische melk in de supermarkt? Heb het hier nog niet gezien, of er kijk er uiteraard overheen.

Gast
Gast

Bericht  Tania di 7 mei 2013 - 22:46

Wij hebben altijd biologische melk van Arla en van AH merk hebben ze het ook.

Wij eten sowieso altijd biologisch vlees, zuivel hebben we ook zoveel mogelijk biologisch en groente en fruit wisselt. Ligt er net aan wat ze hebben, hoe het eruit ziet en hoeveel geld ik op dat moment wil uitgeven.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 4:04

Arla ken ik wel ja, altijd gedacht dat het yoghurt/karnemelk producten waren. Bedankt voor de tip!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 7:40

Pink! schreef:Ja dat denken veel mensen, ze worden vaak slecht behandeld, hun kalf wordt bij ze weg gerukt enzv. En wat hier bovenstaat preventief ab omdat ze altijd ontstoken uiers hebben van t te vaak melken enzo, er mag in de melk ook een klein deel pus zitten...

Weet je waarom kalfjes worden weg gehaald bij hun moeder dan? De mest van volwassen koeien bevatten een parasiet die kalfjes ziek maakt. Een kalfje gaat al vrij snel zuigen als een volwassen dier en ook aan uiers van andere koeien, daarmee maakt ie uiers kapot en ontstaan er uierontstekingen.
Preventief antibiotica mag helemaal niet meer. En een koe met uierontsteking geef je natuurlijk ab, als een vrouw een borstontsteking heeft geef je die toch ook ab?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: