Dodenherdenking 2013
+18
Susan
Marsy28
Marin
Lady Starstruck
Willem
Bazinga
Nora
Sorella
Burgemeester Esmee
Elliot
Manderijn
nina
Saga
Middleme
Eris
Arwyn
Nyx
Lejow
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Dodenherdenking 2013
Van Uhm vind ik trouwens echt geweldig.
Niet alleen nu met zijn toespraak, daarvoor ook altijd al.
Niet alleen nu met zijn toespraak, daarvoor ook altijd al.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Lennox schreef:Ik vond Máxima er vandaag eigenlijk slecht uitzien. Of het zichtbare emotie is of een combinatie van emotie en moeheid van de afgelopen dagen, weet ik niet, maar ik schrok een beetje van haar. Ze deden het verder wel heel goed, maargoed, voor Willem-Alexander is het eigenlijk niks nieuws, hij legt de krans nu alleen met zijn vrouw in plaats van met z'n moeder.
Grappig, ik zei juist tegen mijn stiefvader dat ik haar mooi vond. Van de week vond ik haar er oud en ouwelijk uitzien, nu vond ik het weer een mooie vrouw.
Gast- Gast
Ik ben echt heel blij dat 't nog zo leeft onder onze generatie, vind 't heel belangrijk dat mensen 't blijven onthouden. De verhalen raken zo langzamerhand op. De dagboeken zijn gevonden, de overlevenden worden oud en overlijden...
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik vod haar van de week met dat opgestoken haar op de boot heel mooi. Nu vond ik haar haar onder die hoed er ook zo dunnetjes en vlassig uit zien.Sunprincess schreef:Lennox schreef:Ik vond Máxima er vandaag eigenlijk slecht uitzien. Of het zichtbare emotie is of een combinatie van emotie en moeheid van de afgelopen dagen, weet ik niet, maar ik schrok een beetje van haar. Ze deden het verder wel heel goed, maargoed, voor Willem-Alexander is het eigenlijk niks nieuws, hij legt de krans nu alleen met zijn vrouw in plaats van met z'n moeder.
Grappig, ik zei juist tegen mijn stiefvader dat ik haar mooi vond. Van de week vond ik haar er oud en ouwelijk uitzien, nu vond ik het weer een mooie vrouw.
Gast- Gast
Dat van de overlevenden is waar, maar dat de verhalen opraken.. Ik denk dat er ook nu nog wel boeken, verhalen, dingen gevonden worden.Bazinga schreef:Ik ben echt heel blij dat 't nog zo leeft onder onze generatie, vind 't heel belangrijk dat mensen 't blijven onthouden. De verhalen raken zo langzamerhand op. De dagboeken zijn gevonden, de overlevenden worden oud en overlijden...
Ik hoop wel dat het levend blijft. Zou het echt erg vinden als de generatie na ons of daarna er op een gegeven moment geen waarde meer aan hecht.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Burgemeester Esmee schreef:Heb ik even voor jullie gedaan .nina schreef:misschien flauw, maar de titel moet even aangepast worden.
Had ik 2012 getypt ofzo?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Burgemeester Esmee schreef:Heb ik even voor jullie gedaan .nina schreef:misschien flauw, maar de titel moet even aangepast worden.
Had ik 2012 getypt ofzo?
Nee, er stond dodenherdeking.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik was om half 8 op de Dam:
Maar daarna zijn we maar iets verder weg gaan staan, dus heb niets gezien, maar wel gehoord. Was wel bijzonder, we hoorden de trompetten en het Wilhelmus wel, maar zagen niks van de drukte. Je zag ook allemaal mensen ineens stil staan om 20.00, je zag precies wie er rekening mee hield en wie niet.
Maar daarna zijn we maar iets verder weg gaan staan, dus heb niets gezien, maar wel gehoord. Was wel bijzonder, we hoorden de trompetten en het Wilhelmus wel, maar zagen niks van de drukte. Je zag ook allemaal mensen ineens stil staan om 20.00, je zag precies wie er rekening mee hield en wie niet.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Vorig jaar was ik aan het werk in een restaurant op dodenherdenking. Klokslag 20.00 stopten de koks met koken, deden we de radio uit en stopten ook wij met bedienen voor 2 minuten. Er waren een paar Duitse toeristen en die hadden we van tevoren uitgelegd wat er zou gebeuren en ook zij stopten even met eten om 20.00 uur. Het was best wel druk in het restaurant en het was indrukwekkend te zien hoe stil het was en hoe iedereen even stil bleef en stopten met eten. Behalve 1 tafel. Daar zaten 4 volwassenen en 2 pubers. En die pubers die bleven maar gniffelen en op hun telefoon tikken. Ik vond dat zó respectloos en heb me er heel erg aan geirriteerd. Of eigenlijk aan die ouders, die daar non verbaal niks van zeiden. Als je er niks mee hebt, prima, daar kan ik natuurlijk niks van zeggen of een mening over hebben. Maar dat je zelfs het respect niet op kunt brengen als iedereen om je heen overduidelijk stil is, dat vind ik echt erg. Ik had er BIJNA iets van gezegd erna, het was dat mijn collega me tegenhield, maar ik was zo 'teleurgesteld' in de opvoeding van die ouders, die overigens zelf wel stil waren..
Nu zijn er nog overlevenden van de WO2 maar ik hoop wel dat die traditie nog bestaat als ik kinderen heb die oud genoeg zijn het te begrijpen. Het gaat niet alleen om de slachtoffers van deze oorlog, kijk naar dat het 25 jaar geleden is dat Ali Chemicali al die Koerden vergaste in Irak onder Hoessein. Al die onschuldige doden, in de strijd en idealen van andere en hogere machtigen, dát kunnen we gewoon niet vergeten of negeren. En elk jaar op 4 mei daar even 2 minuten bij stilstaan, dat geldt naar mijn mening voor een ieder, waar ook ter wereld. En ik ben trots op Nederland, dat elk jaar er toch respect voor is. Heel indrukwekkend en ook best uitzonderlijk!
Nu zijn er nog overlevenden van de WO2 maar ik hoop wel dat die traditie nog bestaat als ik kinderen heb die oud genoeg zijn het te begrijpen. Het gaat niet alleen om de slachtoffers van deze oorlog, kijk naar dat het 25 jaar geleden is dat Ali Chemicali al die Koerden vergaste in Irak onder Hoessein. Al die onschuldige doden, in de strijd en idealen van andere en hogere machtigen, dát kunnen we gewoon niet vergeten of negeren. En elk jaar op 4 mei daar even 2 minuten bij stilstaan, dat geldt naar mijn mening voor een ieder, waar ook ter wereld. En ik ben trots op Nederland, dat elk jaar er toch respect voor is. Heel indrukwekkend en ook best uitzonderlijk!
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Misschien hadden die ouders de ervaring dat als ze er iets van zouden zeggen, die pubers alleen nog maar storender gedrag zouden vertonen door luidkeels in discussie te gaan. Twee minuten zijn kort, al heb je ze uiteindelijk zo ver dat ze braaf hun telefoon wegdoen, dan heb je toch al minimaal de helft van de herdenking verpest voor de rest.
Al zou ik er dan voor kiezen om met die kinderen niet uit eten te gaan op zo'n avond.
Al zou ik er dan voor kiezen om met die kinderen niet uit eten te gaan op zo'n avond.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Die kids waren 16, 17, zoiets. Ik neem aan dat ze minstens 10 jaar hebben meegekregen van de dodenherdenking en als ik op zo'n avond uit eten was gegaan, had ik mijn kinderen het ook nog even op het hart gedrukt. En zeker non verbaal een blik, armbeweging gemaakt van: 'weg met die telefoons'. Als het nou 4 jarigen waren geweest, had je het risico gehad dat ze nóg luidruchtiger werden, maar pubers? Moesten ze bij mij eens proberen, hadden ze groot probleem met me gehad. Dat is toch gewoon opvoeding??
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Ik zeg ook niet dat ik het normaal vind, maar het is niet zo dat als je je best doet in de opvoeding, het altijd succes verzekerd is. Sommige kinderen en pubers zijn nou eenmaal recalcitrant en je kunt op basis van dit incident niet de conclusie trekken dat die ouders dat altijd maar laten gaan, alleen dat ze het in dit geval hebben laten gaan, omdat ze misschien wisten dat het anders een conflict zou worden dat nog veel meer aandacht zou trekken. Het is als buitenstaander wel makkelijk oordelen, kinderen zijn nou eenmaal niet honderd procent maakbaar en het is niet dat je met een goede opvoeding gegarandeerd perfecte mensen creëert die altijd alles doen wat jij erin hebt gestopt. Misschien hebben die ouders wel juist altijd heel erg gehamerd op respect tijdens de Dodenherdenking en waren zij op een leeftijd waarop ze zich gingen afzetten daartegen, misschien beïnvloed door vrienden, et cetera.
Ik vind dat mensen altijd zo makkelijk de conclusie trekken dat wildvreemde ouders waar ze verder niks van weten niet hun best hebben gedaan in de opvoeding. Het enige wat je die mensen wel kwalijk kunt nemen is dat ze op zo'n tijdstip met die kinderen naar een openbare plek zijn gegaan. Dat had ik als ik hun was dus niet gedaan.
Ik vind dat mensen altijd zo makkelijk de conclusie trekken dat wildvreemde ouders waar ze verder niks van weten niet hun best hebben gedaan in de opvoeding. Het enige wat je die mensen wel kwalijk kunt nemen is dat ze op zo'n tijdstip met die kinderen naar een openbare plek zijn gegaan. Dat had ik als ik hun was dus niet gedaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hier liepen ook gewoon (oudere) kinderen te voetballen en gillen om 8 uur. Vind ik ook niet echt netjes, maar ja.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Ik was aan het werk en precies om 8 uur begon er een bewoner te praten en die hield om 2 minuten over 8 haar mond weer.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Eens.Susan schreef:Ik zeg ook niet dat ik het normaal vind, maar het is niet zo dat als je je best doet in de opvoeding, het altijd succes verzekerd is. Sommige kinderen en pubers zijn nou eenmaal recalcitrant en je kunt op basis van dit incident niet de conclusie trekken dat die ouders dat altijd maar laten gaan, alleen dat ze het in dit geval hebben laten gaan, omdat ze misschien wisten dat het anders een conflict zou worden dat nog veel meer aandacht zou trekken. Het is als buitenstaander wel makkelijk oordelen, kinderen zijn nou eenmaal niet honderd procent maakbaar en het is niet dat je met een goede opvoeding gegarandeerd perfecte mensen creëert die altijd alles doen wat jij erin hebt gestopt. Misschien hebben die ouders wel juist altijd heel erg gehamerd op respect tijdens de Dodenherdenking en waren zij op een leeftijd waarop ze zich gingen afzetten daartegen, misschien beïnvloed door vrienden, et cetera.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Ik kan me er eigenlijk helemaal niet druk m maken of mensen nou wel of niet stil zijn op 4 mei om 20:00. Ik ben het wel, maar als een ander dat niet is, vind ik dat niet getuigen van minder respect. Ik ga niet opleggen wanneer iemand stil moet zijn.
Gast- Gast
Ik vind het wel getuigen van minder respect, maar ik zal er niets van zeggen.Lennox schreef:Ik kan me er eigenlijk helemaal niet druk m maken of mensen nou wel of niet stil zijn op 4 mei om 20:00. Ik ben het wel, maar als een ander dat niet is, vind ik dat niet getuigen van minder respect. Ik ga niet opleggen wanneer iemand stil moet zijn.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Hier was er een eikel die direct na die twee minuten, vuurwerk ging afsteken. Je zag iedereen in de wijk ook voor het raam staan om te kijken wie het was. Werd geloof ik niet echt in dank afgenomen.
Ik heb van jongs af aan geleerd om stil te zijn. Ik vond en vind het nog altijd heel bijzonder en vind het heel erg als de 'jeugd van tegenwoordig' niet eens dat kleine beetje respect kunnen opbrengen. En dan scheel ik maar een jaar of 5 met dat spul.
Ik heb van jongs af aan geleerd om stil te zijn. Ik vond en vind het nog altijd heel bijzonder en vind het heel erg als de 'jeugd van tegenwoordig' niet eens dat kleine beetje respect kunnen opbrengen. En dan scheel ik maar een jaar of 5 met dat spul.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Hier waren ze ook niet allemaal stil, maar kan moeilijk op het balkon gaan schreeuwen dat ik het niet netjes vind. Ik heb het gekeken en ben twee minuten op alle manieren stil geweest. Dus geen stem, geen twitter, geen FB, geen forums.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Stilte dodenherdenking openbare plekken
» Auschwitz Comité dreigt met boycot dodenherdenking
» 2013
» wie is de mol 2013
» Bezuinigtopic 2013!
» Auschwitz Comité dreigt met boycot dodenherdenking