Zwelling van ogen wegnemen?
+3
Caroow
Eris
Nyx
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zwelling van ogen wegnemen?
Hoi,
Een paar dagen geleden heb ik een Garnier Ultralift Roll-on gekocht bij de Action. Hij was zo goedkoop en staarde me aan, dat ik hem mee moest nemen. Omdat ik ook dag en nachtcreme van Garnier gebruik, dacht ik dat het geen kwaad kon. Nou ja, wel dus. Het lijkt nu alsof ik dagen niet geslapen heb of dat er iets anders erg met mij aan de hand is. Mijn ogen zijn aan de onderkant compleet opgezwollen en schrok me dan ook werkelijk waar een hoedje toen ik in de spiegel keek. Ik heb het gisteren ook al verzorgd met creme, maar ik krijg de zwelling niet weg.
Iemand die weet hoe ik het wel weg krijg? Word hier namelijk niet gelukkig van.
Een paar dagen geleden heb ik een Garnier Ultralift Roll-on gekocht bij de Action. Hij was zo goedkoop en staarde me aan, dat ik hem mee moest nemen. Omdat ik ook dag en nachtcreme van Garnier gebruik, dacht ik dat het geen kwaad kon. Nou ja, wel dus. Het lijkt nu alsof ik dagen niet geslapen heb of dat er iets anders erg met mij aan de hand is. Mijn ogen zijn aan de onderkant compleet opgezwollen en schrok me dan ook werkelijk waar een hoedje toen ik in de spiegel keek. Ik heb het gisteren ook al verzorgd met creme, maar ik krijg de zwelling niet weg.
Iemand die weet hoe ik het wel weg krijg? Word hier namelijk niet gelukkig van.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Re: Zwelling van ogen wegnemen?
Ouch denk je goed bezig te zijn krijg je dit, niet leuk.
Ik zou watjes nat maken en deze in de vriezer leggen. Vervolgens even gaan liggen met de watjes op de ogen en dit paar keer herhalen. Vervelend zeg!
Ik zou watjes nat maken en deze in de vriezer leggen. Vervolgens even gaan liggen met de watjes op de ogen en dit paar keer herhalen. Vervelend zeg!
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Inderdaad iets in de vriezer en dat er op, ik vind jam altijd fijn
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zal straks even wat klaarmaken voor in de vriezer. Jam? Haha, dat klinkt leuk. Maar dat heb ik niet in huis.
Dank jullie wel! Ik was er zelf niet opgekomen.
Dank jullie wel! Ik was er zelf niet opgekomen.
Nyx- Kletskop
Denk je dat het een allergische reactie is?
Misschien kun je gebruikte (afgekoelde) theezakjes op je ogen leggen
Misschien kun je gebruikte (afgekoelde) theezakjes op je ogen leggen
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Klinkt als een allergische reactie, vervelend! Ik koel een zwelling bij mijn oog met koude wattenschijfjes of een koud washandje wat ik er tegen aan leg. Hopelijk helpt dat bij jou ook. Andere huismiddeltjes zijn het opleggen van een gesneden aardappel of een gaasje met melk, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik zou wel oppassen met make-up, om infectie tegen te gaan.
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Ja, ik denk inderdaad aan een allergische reactie. De plekken waar ik het ook heb gesmeerd zijn rood en trekkerig, maar daar kan ik Bioforce wel voor gebruiken. Dat durf ik bij de ogen niet aan.
Make-up ga ik sowieso niet gebruiken. Lekker blotebillengezicht.
Make-up ga ik sowieso niet gebruiken. Lekker blotebillengezicht.
Nyx- Kletskop
De zwelling is gelukkig al minder geworden. Maar het is nu alleen nog blauw. Iemand nog tips voor het blauwe, haha. Anders denken ze straks nog dat ik met twee gelijke vuisten ben geslagen.
Nyx- Kletskop
Hier staan misschien nog wel handige tips: http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Ogen
Doet het ook zeer? Heb je ook hooikoorts of niet? Gister was het heftig met pollen, dus weet niet of dat er ook mee te maken kan hebben?
Doet het ook zeer? Heb je ook hooikoorts of niet? Gister was het heftig met pollen, dus weet niet of dat er ook mee te maken kan hebben?
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ja, het doet zeer.
De zwelling is iets afgenomen. In de spiegel is het weer 'normaal', maar als ik met mijn vingers voel, dan is het nog ietwat dik. En precies waar de wallen zouden beginnen, is het mooi blauw omlijnt.
Officieel heb ik geen hooikoorts... Maar alles kan, want deze reactie heb ik ook eens gezien bij een oud collega en dat was inderdaad hooikoorts.
Ik zal even op de website kijken.
De zwelling is iets afgenomen. In de spiegel is het weer 'normaal', maar als ik met mijn vingers voel, dan is het nog ietwat dik. En precies waar de wallen zouden beginnen, is het mooi blauw omlijnt.
Officieel heb ik geen hooikoorts... Maar alles kan, want deze reactie heb ik ook eens gezien bij een oud collega en dat was inderdaad hooikoorts.
Ik zal even op de website kijken.
Nyx- Kletskop
Nou Gympie, ik heb eens gekeken en het kon best eens hooikoorts zijn.
Dat kan toch niet ineens een keer ontstaan?
Want ik heb een paar van de symptomen, maar die verweet ik aan Koninginnenacht/dag/licht griepje.
Want ik heb een paar van de symptomen, maar die verweet ik aan Koninginnenacht/dag/licht griepje.
Nyx- Kletskop
Nyx schreef:Nou Gympie, ik heb eens gekeken en het kon best eens hooikoorts zijn.
Jawel hoor! Ik had er nooit last van en sinds vorig jaar wel, welkom bij de club!
Jerry- Ratel
Jeuj! Gezellig!
Ik zie nu ook pas welke bomen het veroorzaken en zie ook opeens zo'n boom in bloei staan voor mijn huis. Och, och, och. Nooit aan gedacht. Ik dacht echt de oogroller, omdat ik die nieuw heb. Valt nog weer mee, in dat opzicht.
Ik zie nu ook pas welke bomen het veroorzaken en zie ook opeens zo'n boom in bloei staan voor mijn huis. Och, och, och. Nooit aan gedacht. Ik dacht echt de oogroller, omdat ik die nieuw heb. Valt nog weer mee, in dat opzicht.
Nyx- Kletskop
Ik heb het laatst ook gehad met make-up(oogschaduwbasis en/of oogschaduw). Enorme jeuk en helemaal rood en de volgende ochtend was het totaal opgezwollen, ik had echt super dikke ogen. Ik heb toen alleen van die dikke niveacreme(dat blikje) erop gedaan en verder niets. Masr helaas heb ik wel 1-2 dsgen met dikke ogen gelopen(en nog iets langer rood). Behalve koelen en misschien vet houden(als het schrasl is) weet ik ook niet.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ze zijn nu weer dik, beide ogen.
Heb al even gegoogled, om geen domme vragen te stellen, maar het schijnt dus zo dat het in de ochtend en avond het meest actief is. K-U-T want het is hier nu al 22 graden binnen en het balkondeur moet open en airco is echt te duur. Heeeeelllllpppp!
Heb al even gegoogled, om geen domme vragen te stellen, maar het schijnt dus zo dat het in de ochtend en avond het meest actief is. K-U-T want het is hier nu al 22 graden binnen en het balkondeur moet open en airco is echt te duur. Heeeeelllllpppp!
Nyx- Kletskop
Hm, ik zou er echt niks op smeren (als je dat al van plan was). Gewoon koelen met bijvoorbeeld theezakjes of iets uit de vriezer en verder met rust laten. Balen hoor! Ik heb een aantal keer ontstoken ogen gehad, wel een beetje anders dan jij hebt, maar ik weet hoe vervelend dat is. Hopelijk is het snel over.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Als het hooikoorts is en je gaat naar buiten: zonnebril op, niet in je ogen wrijven, vaak handen wassen en door je mond ademen. En dan morgen de HA bellen voor tabletjes! Las gister ook de tip om vaseline in je neus te smeren, daar blijven pollen in hangen...
Jerry- Ratel
Kun j dat ineens krijgen joh? Dat wist ik niet. Ik heb het 1 keer gehad in Namibië en dacht dat ik dood ging . Dat je het in een ander land kunt krijgen wist ik dus al maar hoop niet dat ik het ooit hier krijg. 1 pilletje was gelukkig genoeg haha! Ik ga binnenkort weer, nu is het danwel kouder daar maar wil voor de zekerheid iets meenemen. Moet dat via de huisarts?
Gast- Gast
Je kunt ze ook bij de drogist krijgen, maar ik bestel ze via de huisarts, één telefoontje was genoeg, ook de eerste keer. Daar laten ze wss niet voor langs komen
Jerry- Ratel
Via de drogist is het minder omslachtig voor me. Ik heb het ook maar voor 2 weken, voor de zekerheid, nodig dus dat scheelt. Thanx!
Gast- Gast
Zijn alle pilletjes tegen hooikoorts hetzelfde? Mijn vader slikt namelijk preventief en als het hetzelfde is, misschien dat ik even een pilletje van hem kan krijgen?
De zwelling is weer een beetje weg. Het zit er wel, maar niet zo erg als toen ik wakker werd. Onwillekeurig blijf ik in mijn ogen wrijven, maar dat moet ik dus even niet doen. Heb de balkondeur maar dichtgelaten vandaag.
Gympie, ontstoken ogen heb ik heel erg vaak als kind gehad. Dat is een stuk pijnlijker en vervelender.
De zwelling is weer een beetje weg. Het zit er wel, maar niet zo erg als toen ik wakker werd. Onwillekeurig blijf ik in mijn ogen wrijven, maar dat moet ik dus even niet doen. Heb de balkondeur maar dichtgelaten vandaag.
Gympie, ontstoken ogen heb ik heel erg vaak als kind gehad. Dat is een stuk pijnlijker en vervelender.
Nyx- Kletskop
Ik blijk niet de enige in de familie te zijn met dikke ogen. Wapp net mijn vader of hij mijn hooikoorts ogen wil aanschouwen, krijg ik terug dat ik dan ook gelijk die van hen kan zien. Gezellig, vanmiddag op visite bij de familie dikke ogen.
Nyx- Kletskop
Ja vreselijk die ogen, ik kon niks meer verdragen en wilde ze eruit krabben. alleen het feit dat ik bijna geen lucht meer had was nog vervelender... Maar Nyx, het was dus niet door dat zalfje wat je hebt gebruikt?
Gast- Gast
Nou, ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.
Maar achteraf zijn mijn ogen al sinds dinsdag opgezwollen. Ik dacht dat het wallen waren, van koninginnenacht, maar nu kan het heel goed zijn dat het toen al zo was dat het hooikoorts was. Want ik heb ook sinds dinsdag last van keelpijn en een snotneus en nies ook genoeg.
Kan een huisarts uitsluitsel geven of het hooikoorts is? Ja toch? Want ik moet sowieso deze week bij hem langs, maar dan vervroeg ik dat morgen even en dan kan hij het bekijken.
Maar achteraf zijn mijn ogen al sinds dinsdag opgezwollen. Ik dacht dat het wallen waren, van koninginnenacht, maar nu kan het heel goed zijn dat het toen al zo was dat het hooikoorts was. Want ik heb ook sinds dinsdag last van keelpijn en een snotneus en nies ook genoeg.
Kan een huisarts uitsluitsel geven of het hooikoorts is? Ja toch? Want ik moet sowieso deze week bij hem langs, maar dan vervroeg ik dat morgen even en dan kan hij het bekijken.
Nyx- Kletskop
Zus schreef:Via de drogist is het minder omslachtig voor me. Ik heb het ook maar voor 2 weken, voor de zekerheid, nodig dus dat scheelt. Thanx!
Moet je wel even goed kijken wát je neemt. Denk dat ik dan naar de apotheek zou gaan, daar kunnen ze je goed adviseren. Ik wilde namelijk gister neusspray halen 'voor erbij' omdat pilletjes (op recept) bij mij momenteel niet voldoende blijkt te werken. Een aantal van die sprays moet je 4 tot 6 weken vóór het hooikoorts-seizoen mee beginnen, anders werkt het niet...
Nyx, niet alle hooikoorts-medicijnen zijn hetzelfde. En één pilletje van je vader lenen helpt waarschijnlijk niet zoveel, je moet met die pillen een soort drempel opbouwen voordat 't goed gaat werken.
En ja, een huisarts kan uitsluitsel geven. Als je het écht heel erg zeker wilt weten, kun je een allergietest laten doen, maar weet niet of ze dat bij de huisarts kunnen... Ik krijg eind mei zo'n test en ze hebben speciaal iemand ingehuurd die dan in de HA-praktijk aan het werk is...
Jerry- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: