last van bekken
+3
_Lana_
Pompoen
maiadebij
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
last van bekken
Wie heeft dit ook (gehad)?
Afgelopen zaterdag heb ik nog een balletje getrapt in de speeltuin maar afgelopen week is het met de dag beroerder geworden. Vooral het opstaan, weglopen, omdraaien in bed of mijn benen over elkaar doen doet flinke pijn in mijn schaambeen. Soms straalt het door naar mijn liezen en stuitje. Ik loop ook alsof ik 80 ben en 43 weken zwanger ofzo. Waardeloos met 2 kleine kinderen thuis.
Iemand tips of adviezen? Is zo'n bekkenband een optie of verslapt de boel daar alleen maar meer van? Jebben jullie er na de bevalling nog last van gehad? En werd de pijn meer naarmate de bevalling naderde?
Afgelopen zaterdag heb ik nog een balletje getrapt in de speeltuin maar afgelopen week is het met de dag beroerder geworden. Vooral het opstaan, weglopen, omdraaien in bed of mijn benen over elkaar doen doet flinke pijn in mijn schaambeen. Soms straalt het door naar mijn liezen en stuitje. Ik loop ook alsof ik 80 ben en 43 weken zwanger ofzo. Waardeloos met 2 kleine kinderen thuis.
Iemand tips of adviezen? Is zo'n bekkenband een optie of verslapt de boel daar alleen maar meer van? Jebben jullie er na de bevalling nog last van gehad? En werd de pijn meer naarmate de bevalling naderde?
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Re: last van bekken
Ik zou naar een bekkenfysio gaan. Die van mij heeft me een band 'voorgeschreven', maar die mocht ik maar twee uur per dag om omdat het anders inderdaad averechts werkt. Maar ik gebruikte 'm dus voor de dingen die anders echt bijna niet meer gingen, zoals staan op koor, boodschappen doen en dat soort dingen. Ook heb ik oefeningen gehad en heeft de een keer wat losgemaakt. Ik zou niet zelf gaan aanrommelen!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Vanaf week 15 ongeveer heb ik heel erg veel bekkenklachten gehad. En pijn aan mijn schaambeen.
In het begin heb ik wel een bekkenband gehaald bij de thuiszorg. In het begin hielp het wel, omdat het je bekken bij elkaar houdt. Dat voelt wel lekker.
Later werden de klachten erger en had ik er niets meer aan.
Op het laatst kon ik bijna niet meer lopen.
Ik wil wel als tip meegeven: Neem rust en onderschat het niet. Het klinkt heel wijsneuzerig, maar ik heb nu 15 maanden na de bevalling nog steeds erg veel last en ga naar een bekkentherapeut.
In het begin heb ik wel een bekkenband gehaald bij de thuiszorg. In het begin hielp het wel, omdat het je bekken bij elkaar houdt. Dat voelt wel lekker.
Later werden de klachten erger en had ik er niets meer aan.
Op het laatst kon ik bijna niet meer lopen.
Ik wil wel als tip meegeven: Neem rust en onderschat het niet. Het klinkt heel wijsneuzerig, maar ik heb nu 15 maanden na de bevalling nog steeds erg veel last en ga naar een bekkentherapeut.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ook ik had bekkenklachten. Idd de tip, veel rusten is erg belangrijk. Ik zou ook naar een therapeut gaan als ik jou was. Mijn therapeut raadde mij aan de band echt alleen te gaan gebruiken als het echt niet meer ging. Met veel rust heb ik hem niet hoeven gebruiken. Het herstel schijnt dan langer te duren.
Na mijn bevalling was de pijn meteen weg. Echt een verademing! Wel heb ik nu af en toe nog wat last.
Oja, mij werd na 2 uur iets doen, een uur plat liggen geadviseerd. En ik mocht de trap niet op. Aan deze laatste 2 dingen heb ik me niet helemaal gehouden. Ook werd me in een cursus de tip gegeven veel symmetrisch te bewegen en te zitten en staan.
Na mijn bevalling was de pijn meteen weg. Echt een verademing! Wel heb ik nu af en toe nog wat last.
Oja, mij werd na 2 uur iets doen, een uur plat liggen geadviseerd. En ik mocht de trap niet op. Aan deze laatste 2 dingen heb ik me niet helemaal gehouden. Ook werd me in een cursus de tip gegeven veel symmetrisch te bewegen en te zitten en staan.
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Ik wist helemaal niet dat dat de bekken zijn. Ik heb de laatste week ook dat omdraaien in bed pijn doet en vanochtend ben ik even een paar uur wezen winkelen en nou heb ik echt pijn bij het schaambeen en loop ik best moeilijk, misschien moet ik ook maar niet meer teveel lopen. Heb verder geen tips.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb ook veel last van mijn bekken. Onder behandeling geweest van een bekkenfysiotherapeut. Zij zei juist bij het staan en lopen de bekkenband te gebruiken. Dat de boel daardoor verslapt was volgens haar echt ontzettende onzin..
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Ik heb hiervoor de vorige en deze zwangerschap bij de bekkenfysio gelopen. Haar advies was zoveel mogelijk op twee billen zitten, niet op een been leunen, tillen en traplopen met je bekkenbodemspieren aangespannen en drie keer per dag een half uur plat op de bank om je bekken rust te gunnen. Daarnaast niet met je benen over elkaar zitten maar liever in kleermakerszit zodat je bekken weer op z'n plek wordt geduwd.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Soortgelijke onderwerpen
» Bekken recht gezet, wie ook?
» Bekken klachten na de bevalling, wie nog meer?
» Poes heeft haar bekken gebroken
» Bekken klachten na de bevalling, wie nog meer?
» Poes heeft haar bekken gebroken
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: