Hoe style jij je (lange) haar?
+2
dr_oupy
josje009
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe style jij je (lange) haar?
Hoi hoi,
Ik heb erg lang haar en vind het vaak moeilijk te stylen. Ben daarom opzoek naar tips. Dus..hoe style jij je lange haar? En welke producten gebruik je en apparaten? Evt foto?
Ik heb erg lang haar en vind het vaak moeilijk te stylen. Ben daarom opzoek naar tips. Dus..hoe style jij je lange haar? En welke producten gebruik je en apparaten? Evt foto?
josje009- Fluisteraar
- Aantal berichten : 52
Punten : 82
Registratiedatum : 02-09-12
Re: Hoe style jij je (lange) haar?
Ik heb een heel simpel apparaat van Princess.
Als ik mijn haar stijl dan verdeel ik mijn haar eerst in 2e, linker kant gaat dan in een staartje of knotje. en de andere kant verdeel ik ook weer in 2e, boven en onder, dan doe ik de bovenste laag ook in een knotje, en stijl dan de onderste laag plukje voor plukje, als dit klaar is ga ik verder met de bovenste laag, en zo doe ik dat ook aan de linker kant. Als laatst doe ik de stijltang er nog een paar keer door heen, zodat ik zeker weet dat het goed stijl is.
Als ik mijn haar stijl dan verdeel ik mijn haar eerst in 2e, linker kant gaat dan in een staartje of knotje. en de andere kant verdeel ik ook weer in 2e, boven en onder, dan doe ik de bovenste laag ook in een knotje, en stijl dan de onderste laag plukje voor plukje, als dit klaar is ga ik verder met de bovenste laag, en zo doe ik dat ook aan de linker kant. Als laatst doe ik de stijltang er nog een paar keer door heen, zodat ik zeker weet dat het goed stijl is.
dr_oupy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10
Bedoel je nou stylen (in model krijgen) of steil maken?
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Als je bedoelt 'hoe maak jij je haar steil' dan zeg ik gewoon met een steiltang. Van ISO. En altijd een beschermend product in mijn haar voor het steilmaken.Urban Naked schreef:Bedoel je nou stylen (in model krijgen) of steil maken?
Gast- Gast
Nee ik bedoel in de zin van 'in model' brengen..
josje009- Fluisteraar
Ah ok dan heeft dr_oupy het gewoon verkeerd begrepen. Ik heb niet zulk lang haar dus geen probleem hier, maar op YouTube staan veel tutorials.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Ik heb heel lang haar en probeer nog een beetje voor afwisseling te zorgen, dat is soms wel eens lastig (snel geneigd om het in een staart te doen). Soms steil ik het en laat ik het los hangen, dan gebruik ik een beschermend product (loreal studio silk & gloss) voor het steilen en na het steilen nog een beetje haarspray voor wat volume. Zoiets wordt het dan:
Als ik het niet steil hangt het zo (alleen dan langer natuurlijk) en gebruik alleen wat gel en haarspray:
De andere keer maak ik een lage, losse, nonchalante vlecht of juist een french braid. Dat laatste kun je helemaal doorvlechten of net als op de foto halverwege stoppen en in een staart doen of los laten hangen. Ik gebruik een klein beetje goedkope gel om de pluis weg te halen (werkt echt goed!) en vlecht dan in. Zoiets:
Dan doe ik het ook wel eens in een knot (nonchalant, strak of met een vlechtje erbij) en daar gebruik ik ook alleen wat gel voor.
Dit zijn doordeweekse kapsels. Soms maak ik er meer werk van, dan toupeer ik het een beetje of steek het klassieker op. Maar veel meer dan gel, haarspray en een beschermde spray gebruik ik niet. Word mijn haar anders onnodig zwaar van heb ik gemerkt. Tijdens het douchen gebruik ik wel een shampoo, creme en masker. Hoop dat je er iets aan hebt .
Als ik het niet steil hangt het zo (alleen dan langer natuurlijk) en gebruik alleen wat gel en haarspray:
De andere keer maak ik een lage, losse, nonchalante vlecht of juist een french braid. Dat laatste kun je helemaal doorvlechten of net als op de foto halverwege stoppen en in een staart doen of los laten hangen. Ik gebruik een klein beetje goedkope gel om de pluis weg te halen (werkt echt goed!) en vlecht dan in. Zoiets:
Dan doe ik het ook wel eens in een knot (nonchalant, strak of met een vlechtje erbij) en daar gebruik ik ook alleen wat gel voor.
Dit zijn doordeweekse kapsels. Soms maak ik er meer werk van, dan toupeer ik het een beetje of steek het klassieker op. Maar veel meer dan gel, haarspray en een beschermde spray gebruik ik niet. Word mijn haar anders onnodig zwaar van heb ik gemerkt. Tijdens het douchen gebruik ik wel een shampoo, creme en masker. Hoop dat je er iets aan hebt .
Gast- Gast
Mijn kapsel varieert inderdaad ook met wat peachy zegt: soms los, soms in een knot, soms in een 'scheve' vlecht
Wat je ook kan doen is alleen de bovenste laag in een staartje/knip doen, of wat speldjes in m'n haar. Mijn inspiratie is nul haha, ik heb ook lang haar maar doe er dus meestal niet zoveel bijzonders mee..
Wat je ook kan doen is alleen de bovenste laag in een staartje/knip doen, of wat speldjes in m'n haar. Mijn inspiratie is nul haha, ik heb ook lang haar maar doe er dus meestal niet zoveel bijzonders mee..
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Peachy schreef:Ik heb heel lang haar en probeer nog een beetje voor afwisseling te zorgen, dat is soms wel eens lastig (snel geneigd om het in een staart te doen). Soms steil ik het en laat ik het los hangen, dan gebruik ik een beschermend product (loreal studio silk & gloss) voor het steilen en na het steilen nog een beetje haarspray voor wat volume. Zoiets wordt het dan:
Bedankt! Dit zijn wel handige tips. Ik heb haar tot op mn kont en het is stijl/golvend en op één lengte, ik kom dus zelf altijd uit op los of een staart (ook omdat ik helaas geen creatieve ideeën heb wat dit betreft...)
josje009- Fluisteraar
Ik heb ook heel lang en vooral ook heel zwaar haar. Het is best een dikke bos, maar doordat het zo zwaar is valt het heel sluik en zit er totaal geen model in. Daarom vlecht ik mijn haar altijd in nadat ik het gewassen heb waardoor het de volgende dag meer volume heeft.
Sissi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12
Dat doe ik af en toe ook inderdaad Sissi, gewoon even invlechten voor het slapen als afwisseling. Doordat mijn haar ook zwaarder werd, ging het bij mij ook meer hangen. Daarom heb ik er een (lange) lok bij laten knippen. Ziet er gelijk iets frisser uit en je kunt er weer leuke kapsels mee maken.
Josje, dan kun je zo veel leuke vlechten maken met je haar! Hier staan een paar tutorials: http://www.beautylish.com/a/vcyiq/braids-101. Het is soms even puzzelen en uitproberen, maar na een tijdje gaat het haast vanzelf!
Josje, dan kun je zo veel leuke vlechten maken met je haar! Hier staan een paar tutorials: http://www.beautylish.com/a/vcyiq/braids-101. Het is soms even puzzelen en uitproberen, maar na een tijdje gaat het haast vanzelf!
Gast- Gast
Ik draag mijn haar voornamelijk in een paardenstaart. Ik hou er nl. niet van als mijn haar in mijn gezicht hangt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel fantasie heb wat mijn haar betreft.. Verder dan een paardenstaart of los kom ik niet.. Daarom vind ik dit topic ook wel interessant
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Ragazza schreef:Ik draag mijn haar voornamelijk in een paardenstaart. Ik hou er nl. niet van als mijn haar in mijn gezicht hangt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel fantasie heb wat mijn haar betreft.. Verder dan een paardenstaart of los kom ik niet.. Daarom vind ik dit topic ook wel interessant
Lijkt me heerlijk om mijn haar in een paardenstaart te kunnen dragen. Helaas heb ik een nogal lang gezicht en staat mij dat niet Soms heb ik het wel eens in een zijwaartse vlecht maar meestal heb ik het los. Maar is zo'n zijwaartse vlecht dan niks voor je? Dan zit je haar toch niet in je gezicht maar is het wel eens wat anders dan de eeuwige paardenstaart.
Sissi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12
Hey, echt superbedankt voor deze tips! Ook de site van die vlechten, heel handig!
josje009- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Lang haar of kort haar?
» 'Lost in style' achtige armbandjes gezocht...
» Gezocht: Pin up, cherry, jaren 50, rockabilly style jurken
» Help! Fotoshoot URBAN style
» Babyliss Brush and Style
» 'Lost in style' achtige armbandjes gezocht...
» Gezocht: Pin up, cherry, jaren 50, rockabilly style jurken
» Help! Fotoshoot URBAN style
» Babyliss Brush and Style
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: