Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Liefde zonder sex, mogelijk?

+30
M-G
Sarah1985
Balloon
Derpy
Cow
Supertalentje
Pineco
Burn
sanne-84
Carra
Parisienne
Caro
Sea of Trees
Minx
Dora
Mint
SarahKey
Luce
Nyx
CCC
Siem
Exogenesis
Phileine
Bliss
Taeda
Pussycat
Marin
Middleme
Guusje
xxjojootjexx
34 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 1:22

Ik zou dat denk ik niet kunnen, seks is erg belangrijk voor mij. Natuurlijk kun je tijdelijk met je partner meevoelen, maar als hij langere tijd geen seks zou willen hebben, dan zou ik me daar heel rot over gaan voelen. Ik heb het ook af en toe gewoon echt nódig om seks te hebben, heb nogal een hoog libido angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Balloon wo 24 apr 2013 - 1:31

Hier hetzelfde als Parisienne. Momenteel moet ik er helemaal niet aan denken zelfs.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  sanne-84 wo 24 apr 2013 - 1:34

Rood schreef:Ik kan het wel, maar het gebrek aan aantrekkingskracht, je begeerd en gewild voelen, dat zou ik niet trekken. Daar zou ik ontzettend onzeker van worden. Ik kan best een tijd zonder seks, en hij ook, als we maar weten dat het niet ligt aan onze wil of liefde.

Hier ben ik t wel mee eens. Ik kan ook wel zonder, maar zie seks ook als stukje intimiteit die in een relatie 'hoort'
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 1:37

Als hij echt helemaal geen seks meer zou willen, dan zou het voor mij wel een groot verschil maken of we nog wel intiem met elkaar zijn. Intimiteit delen vind ik toch wel één van de belangrijke fundamenten onder een gezonde relatie. Het zou in dat geval nog een optie kunnen zijn dat we die intimiteit samen hebben en dat ik af en toe nog een seksuele uitspatting heb met een ander, maar ideaal is het niet. Helemaal zonder seks zou ik serieus niét kunnen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 2:54

Ik zou in ieder geval duidelijk maken dat dit zo niet langer gaat. En dat je bepaalde keuzes moet gaan maken. Misschien dat het dan door begint te dringen?


Laatst aangepast door Peachy op do 25 apr 2013 - 3:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Burn wo 24 apr 2013 - 6:14

Ja, dit is vrij goed mogelijk. Anders had ik geen relatie gehad van 2 jaar.
Maar.. Dit maakt me wel 'bang' voor evt. nieuwe relaties.

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  xxjojootjexx wo 24 apr 2013 - 21:20

Even een update van mij.
Gisteravond zowaar goed gesprek gehad. Niet over en weer verwijten smijten, nadat ik zei dat ik het heel vervelend vond dat hij dat deed.
We zitten in een enorm negatieve spiraal. Ik heb wel zin in sex, maar inmiddels hoeft dat niet perse meer met hem Embarassed Hij heeft geen zin in sex, omdat ik niet aardig tegen hem doe. Heeft hij gelijk in, maar ik doe niet aardig tegen hem, omdat ik geen positieve aandacht van hem krijg. Het is een wisselwerking en we weten beiden niet goed hoe we eruit moeten komen.
Ik zou willen dat er een knopje was die je om kon zetten, zodat alles weer koek en ei zou zijn.
Zelf kan ik prima een masker op zetten, dat doe ik vaak, thuis laat ik dat van mij afvallen, wat eigenlijk zou moeten kunnen, want iedereen moet zichzelf kunnen zijn. Voor nu heb ik besloten iig 1 maand het masker op te zetten thuis, leuk een aandachtvol te zijn, ik hoop dat het na die maand geen masker meer is, maar dat het weer een vanzelfsprekendheid is.
Een dip van nu ruim 1,5 jaar los je niet binnen een paar weken op, dat snappen we beiden. Heb gisteren gezegd dat ik wil dat hij meer dingen met mij doet, waaruit blijkt dat ik bijzonder voor hem ben. Dat hij dingen met mij deelt, die hij niet aan anderen vertelt. Niet alleen het prietpraat wat hij ook met de buurman heeft, maar ook meer persoonlijke dingen.
Naja een hele update, maar iig een stap vooruit dat we weer praten met elkaar. Nu in 1 week meer gepraat dan in de afgelopen 1,5 jaar.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Balloon wo 24 apr 2013 - 21:41

Wat fijn dat jullie goed hebben gepraat! Hopelijk komen jullie er uit samen..... hug
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Marin wo 24 apr 2013 - 22:06

Fijn om te lezen Jojootje. Hopelijk werkt het en komen jullie er uit!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Pineco wo 24 apr 2013 - 22:24

Fijn Jojootje, hopelijk gaat het vanaf nu de betere kant op. Sterkte in ieder geval!

En on topic: het zou voor mij niet werken. Als het hier een tijdje minder gaat, is er altijd wel een van ons twee die erover begint en het weer 'oppakt' als het ware. Dan gaat het op alle gebieden meteen weer veel beter en kunnen we vervelende dingen (zoals slapeloze nachten, drukte op het werk) weer beter aan. We praten in ieder geval altijd veel over alles wat ons bezighoudt en proberen vermoeidheid ook niet als een excuus te zien. Zonder sex komen er meteen ook frustraties op andere gebieden.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 3:03

Wat fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad, ik hoop dat het vanaf nu een stukje beter zal gaan! Vervelend, die negatieve spiraal. Maar dat jullie het probleem nu zelf onder ogen zien is al heel wat waard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Supertalentje do 25 apr 2013 - 7:23

Wat fijn dat jullie zo goed gepraat hebben en in ieder geval problemen hebben doorzien en oplossingen hebben!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Parisienne do 25 apr 2013 - 9:24

Goed om te lezen dat jullie er in ieder geval eens goed over gepraat hebben. Hier is de situatie heel erg herkenbaar. Ik heb ook een masker op naar de buitenwereld toe, tegen mijn vriend ben ik heel anders. Het is een wisselwerking inderdaad, want hij reageert weer op mij. Het is een neerwaartse spiraal waar je in zit. Het is heel moeilijk om eruit te stappen en het anders te doen. Een simpele knop zou fijn zijn Wink

Hoe is de sfeer verder in huis?

Vriend en ik moeten ook eens écht gaan praten. Het gaat hier op zich allemaal zijn gangetje. We hebben het leuk, maar meer ook niet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Gast vr 26 apr 2013 - 0:01

Jojootje, wat goed dat jullie er samen over gepraat hebben.
Wij hebben een tijd terug ook een flinke dip gehad. Dat had vooral met aandacht hebben voor elkaar te maken. We staken er allebei te weinig energie in waardoor we elkaar uit het oog verloren,
Ik was ook tegen iedereen leuk en gezellig, maar mijn eigen man was ik constant aan het afbekken en vice versa. Het heeft bij ons heel goed geholpen om moeite te doen, om inderdaad ook lief en gezellig te zijn als je eigenlijk heel moe was. Daardoor zagen we weer wat we zo leuk vinden aan elkaar en daardoor gaat het nu een stuk beter.

Mijn man is, zoals je weet een flink stuk ouder. Hij is zijn wilde haren echt wel kwijt en vindt het heerlijk om thuis te zijn. Ik wilde weg, leuke dingen doen en dus deden we vooral veel apart van elkaar. We hebben nu de gulden middenweg gevonden en dat gaat goed.

Hopelijk komen jullie er uit samen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Cow za 27 apr 2013 - 23:07

Oh Jojootje wat vervelend.
Ik heb ook nauwelijks behoefte aan sex. In mijn relatie is dat dus ook best wel een puntje want mijn vriend wilt het liefste 2x per dag (bij wijze van).
Als we eenmaal bezig zijn dan snap ik echt niet waarom ik nooit zin heb maar vooraf moet ik me er echt toe zetten!

Mijn vriend is gesteriliseerd en ik ben gestopt met de pil, puur omdat het weleens voordelig werkt op het libido......voorals nog niet helaas maar ben pas 2mnd gestopt.....
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Derpy do 2 mei 2013 - 4:15

Wat vervelend, Jojootje, maar fijn dat jullie er nu eens goed over hebben kunnen praten. Hopelijk helpt het!
Ik zou niet zonder kunnen in een gezonde relatie.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Derpy do 2 mei 2013 - 4:16

Cow schreef:ik ben gestopt met de pil, puur omdat het weleens voordelig werkt op het libido......voorals nog niet helaas maar ben pas 2mnd gestopt.....
Ik zit af en toe te twijfelen of ik niet weer zal beginnen om dat een beetje in te dammen, maar ik ben nu ook een stuk vrolijker dan met pil, dus dat vind ik het niet waard.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Sarah1985 do 2 mei 2013 - 7:15

Hier hebben we ook amper seks dit jaar nog maar 2 keer. Van mijn man hoeft het niet zo nodig. Hij is te moe. Ik vind het behoorlijk vervelend en kan er niet mee leven. Hopelijk snapt hij het ook ooit want zo gaat het niet werken tussen ons
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Balloon do 2 mei 2013 - 8:18

Sarah, wat vervelend. Heb je het er al eens met hem over gehad?
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Sarah1985 do 2 mei 2013 - 8:31

Ja vaak genoeg maar hij zegt dat die wel wil maar komt altijd wat tussen. Ondertussen doe ik er alles aan om te redden. Maar hij doet er niks aan
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  M-G vr 3 mei 2013 - 13:58

Om antwoord te geven op je eerste vraag: moeilijk, als het tijdelijk is door bepaalde omstandigheden kan ik er mee leven maar zelf ben ik wel erg gesteld op sex en kan ik niet weken zonder.

Fijn dat jullie in ieder geval gepraat hebben en hopelijk komen jullie er samen uit en kunnen jullie elkaar weer volop laten genieten. Wat bij ons wel gewerkt heeft (nu wil ik niet insinueren dat wel in hetzelfde schuitje zaten) maar dat is gewoon eens iets geks doen op seksueel gebied, gewoon eens iets spontaans doen wat ik vroeger ook vaak genoeg deed. (zelf had ik daar soms moeite mee gekregen omdat ik mijzelf minder aantrekkelijk vond, het was een kwestie van de knop omzetten en gewoon eens iets ondernemen) Op het moment dat ik dan ook daadwerkelijk iets ondernam, genoot ik er ontzettend van, dus hier is het positief bevallen. Nou moet ik eerlijk zijn dat ik niet alle pagina's heb gelezen dus wellicht is dit voor jou helemaal niet van toepassing maar ik hoop voor jou en je vriend dat jullie een manier vinden om weer echt van elkaar te kunnen genieten!
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  xxjojootjexx za 18 mei 2013 - 6:06

Weer 3 weken verder, 3 weken waarin het goed gaat tussen ons. Geen irritaties, aandacht voor elkaar. Het lijkt dat we in een positieve spiraal gekomen zijn samen en dat het elke dag een stukje beter gaat tussen ons. Hoop dat we dit beiden vast kunnen houden, zodat we over een tijd weer echt gelukkig kunnen zijn samen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  May za 18 mei 2013 - 6:21

Heel erg fijn om te lezen Jojootje!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Gast za 18 mei 2013 - 8:29

Wat fijn om te horen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Liefde zonder sex, mogelijk? - Pagina 3 Empty Re: Liefde zonder sex, mogelijk?

Bericht  Printje za 18 mei 2013 - 8:43

Fijn om te horen!

Ik heb momenteel echt 0,0 zin in wat dan actie dan ook in bed naast slapen. Ben zo doodmoe dat ik daar momenteel echt totaal geen zin in heb. Ik zie mijn bed en denk eindelijk slapen, laat me met rust. Embarassed
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum