Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

50/50 bv/kv mogelijk?

+3
Dora
Bruintje Beer
Fiebje
7 plaatsers

Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  Fiebje do 22 dec 2011 - 10:37

Hoi dames!

Twee weken geleden ben ik ziek geweest en toen is mijn borstvoeding gigantisch terug gelopen. Maar mijn productie is nog steeds niet wat het is geweest. Sterker nog het lijkt de laatste dagen alleen maar weer minder te worden. Ik kolf me suf, drink bv thee, genoeg water, leg hem extra aan. Weet het ook even niet meer... Iemand nog andere tips? Of weten jullie of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld de eerste en de laatste voeding bv te geven en de andere kv? Merk dat ik er zo'n stress van heb, en weet dat het niet helpt maar ben zo teleurgesteld als ik er met moeite 100 cc uitgeperst krijg.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  Bruintje Beer do 22 dec 2011 - 10:42

Waarom zou dat niet kunnen!

Ik heb bij de oudste en de jongste allebei gecombineerd vanaf 4,5 maand. Ging hardstikke goed en je zal merken dat de stress verdwijnt!!

Gewoon proberen!!

Verder doe je het al goed om je productie omhoog te krijgen. Misschien helpt een neusspray de ze voorschrijven daarvoor?
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  Dora do 22 dec 2011 - 10:50

En dan misschien de wel bekende 4 maanden dip erbij?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  maiadebij do 22 dec 2011 - 11:32

Toen N 10 maanden was besloot ik de laatste voeding te vervangen door kv. Bij mij was dat funest, binnen een week was de bv zoveel terug gelopen dat ik jammer genoeg gestopt was met bv.

Mijn advies zou dus niet zijn om te combineren. Rond 4 maanden is er idd ook een dip. Wat mij hielp om te weten was:

Als je borsten leeg voelen zegt dit niets over hoeveel melk je hebt
Een baby drinkt live stukken meer als dat je kolft
Vraag en aanbod zijn zich constant op elkaar aan het afstemmen, als je gehoor geeft aan de vraag, stemt het aanbod zich erop af
Probeer niet te stressen, 98% van de moeders heeft voldoende melk
Je ziet niet wat erin gaat, wel wat eruit komt; voldoende plasluiers en een blijde baby? Dan krijgt ze voldoende

En je kunt altijd even kijken op borstvoeding.com hier vond ik veel info.

Succes! Ik hoop dat het snel weer beter gaat!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  maiadebij do 22 dec 2011 - 11:35

Nog even ter aanvulling;

Als de vraag van je kindje vervuld wordt door kv, stemt jou bv er dus niet op af. Hierdoor zal er minder productie zijn en kom je in een neerwaartse spiraal.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  Fiebje do 22 dec 2011 - 20:42

@ bruintje beer, de neusspray heb ik ook al geprobeert. Maar helaas zonder resultaat.

@ maiadebij, klopt ook wel dat hij er live meer uithaalt maar een tevreden baby heb ik niet. De eerste twee voedingen heb ik voldoende voor heb. 3-5 niet meer, hij drinkt eerst wel op een gegeven moment gaat hij met zijn hoofd liggen draaien, leg hem dan telkens opnieuw aan hij hapt wel en drinkt ook maar. Hoor geren slik geluidren als hij dan weer losschiet zie ik geen melk in zijn mond. Daarna is het brullen geblazen want meneer is nog niet voldaan.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  Fiebje do 22 dec 2011 - 20:44

Ow ja en wat betreft de 4 mnd dip, hoe lang houdt deze aan?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  Liadan do 22 dec 2011 - 21:01

Mijn advies is hetzelfde als dat van Maiadebij, ik zou ook in ieder geval geen voedingen gaan vervangen duur flesvoeding. Want je bouwt dan de borstvoeding af en de kans dat het helemaal terugloopt is aanwezig.

En zoek eens op 'wisselvoeden', dat is misschien nog een manier voor jou om je productie op te voeren.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  maiadebij do 22 dec 2011 - 22:59

even snel vanaf mijn werk.

Hoe is de groei van je kindje? Je kunt op borstvoeding.com een curve invullen die gebaseerd is op borstgevoede kindjes:

http://www.borstvoeding.com/groeicurve/


mocht je twijfelen dan kan je denk ik het beste advies inwinnen bij een vrijwilliger van LLL of een lactatiekundige, zij kunnen het beste inschatten en adviseren hoe je nu verder moet.

Het wisselvoeden is inderdaad ook een goede tip van Liadan, dan wissel je per voeding een keer of 5 van borst. En veel huid op huid contact zorgt ook voor een betere productie!

Bij mij duurde de dip denk ik een week/ 1,5 week...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  Usje do 22 dec 2011 - 23:04

Fiebje schreef:@ bruintje beer, de neusspray heb ik ook al geprobeert. Maar helaas zonder resultaat.

@ maiadebij, klopt ook wel dat hij er live meer uithaalt maar een tevreden baby heb ik niet. De eerste twee voedingen heb ik voldoende voor heb. 3-5 niet meer, hij drinkt eerst wel op een gegeven moment gaat hij met zijn hoofd liggen draaien, leg hem dan telkens opnieuw aan hij hapt wel en drinkt ook maar. Hoor geren slik geluidren als hij dan weer losschiet zie ik geen melk in zijn mond. Daarna is het brullen geblazen want meneer is nog niet voldaan.
Bedoel je daarmee dat hij 5 voedingen krijgt? En krijgt hij nog een nachtvoeding? Nachtvoedingen geven echt een boost aan je productie.
Usje
Usje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 37
Registratiedatum : 17-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  Pandora vr 23 dec 2011 - 1:22

Ja hoor, heb ik ook gedaan!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  Fiebje vr 23 dec 2011 - 7:27

Usje, nee geen nachtvoeding. De laatste voeding krijgt hij rond 21.00 uur. En dan om half 8 weer omdat ik de wekker zet anders kom hij pas rond een uur of 10. Wij hebben hier een klein slaapkoppie.
Ben begonnen met wisselen. Heb hem vandaag 3x voldoende kunnen geven heb 1x de middag overgeslagen en zaten nu net dus weer aardig vol!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  maiadebij vr 23 dec 2011 - 8:13

Wat goed om te horen!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  Liadan vr 23 dec 2011 - 8:20

Fijn, hopelijk is je productie snel weer helemaal goed smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  Usje vr 23 dec 2011 - 9:23

Fiebje schreef:Usje, nee geen nachtvoeding. De laatste voeding krijgt hij rond 21.00 uur. En dan om half 8 weer omdat ik de wekker zet anders kom hij pas rond een uur of 10. Wij hebben hier een klein slaapkoppie.
Ben begonnen met wisselen. Heb hem vandaag 3x voldoende kunnen geven heb 1x de middag overgeslagen en zaten nu net dus weer aardig vol!
Super fijn dat hij zo goed slaapt zeg! Ik zou alleen echt geen voedingen overslaan hoor! Hoe leger je borsten zijn, hoe hoger de productie op dat moment is. Ik hoop voor jullie dat het snel weer op peil is smile .
Usje
Usje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 37
Registratiedatum : 17-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

50/50 bv/kv mogelijk? Empty Re: 50/50 bv/kv mogelijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum