Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

onjuistheden uit de wereld helpen, wat zouden jullie doen?

+9
Derpy
Antibes
Caro
Exogenesis
sterremaan
Parisienne
Pineco
mzcharlotte
Nyx
13 plaatsers

Ga naar beneden

onjuistheden uit de wereld helpen, wat zouden jullie doen? Empty onjuistheden uit de wereld helpen, wat zouden jullie doen?

Bericht  sterremaan zo 21 apr 2013 - 12:08

Sommigen weten het misschien nog, sommige niet. Maar vorig jaar werd ik als faker betitelt. Ik heb hier en had hier persoonlijk heel erg veel moeite mee. Zeker nadat ik erachter kwam wie het was. Iemand die ik dacht, dat ik vriendin mocht noemen. Ik wilde het destijds uitpraten. Maar zowel haar gezondheid, als de mijne liet het niet toe. Nu vond ik vandaag een WP blog van haar. Wat naar mijn idee op mij sloeg. Ik heb dan zoiets van, oké nu heeft zij er weer puf voor. Ik nog niet. Maar wil graag de stap wagen om het uit de wereld te helpen. Ik hou niet van ongelijk. En onjuiste informatie verspreiden. Als er iets is wat ik niet kan, of tegen kan is het liegen. Het is bijna een jaar na dato, dat ze het weer op rakelt. Wat zouden jullie doen?.

Het laten en denken, ik ben zelf bij mijn eigen gehele ziekte proces geweest.
Alles in een brief beschrijven, wat dat stukje tekst met je doet?.
Of, een kaart met een bepaalde tekst dat je het graag bij zou willen leggen. Ookal is het je schuld niet

Ik merk toch elke keer als ik weer iets lees, en waar ik bijna zeker mee weet dat ze mij bedoeld, ik het voor mezelf moeilijk kan plaatsen. Of het komt omdat ik een emo bom ben, of omdat ze jullie en het yes café mijn veilige haven erbij heeft betrokken, de oneerlijkheid. En het niet eerlijk zijn. Ik was benieuwd wat jullie zouden doen?.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

onjuistheden uit de wereld helpen, wat zouden jullie doen? Empty Re: onjuistheden uit de wereld helpen, wat zouden jullie doen?

Bericht  Nyx zo 21 apr 2013 - 12:55

Ow bah, Sterremaan. Is dat nu nog aan de gang? Wat jammer dat het zo moet en waarom?

Persoonlijk zou ik kiezen voor de eeuwige stilte. Ik weet wat er met mij aan de hand is en als een ander dat in twijfel trekt, dan ligt dat bij een ander, niet bij mij. In het verleden zou ik mijn best hebben gedaan om iemand van mijn probleem te overtuigen, maar tegenwoordig heb ik daar niet eens de puf voor. Correctie, daar zou ik geen puf voor willen hebben.

Sommige mensen zouden dat de weg van de minste weerstand vinden en misschien is dat ook wel zo, maar op die manier kost het mij niet veel meer dan even slikken en weer doorgaan.

Wat je ook kiest, het is niet leuk. Heel veel sterkte met het maken van een besluit. Welke weg je ook kiest, het is voor jou de juiste weg. smile
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

onjuistheden uit de wereld helpen, wat zouden jullie doen? Empty Re: onjuistheden uit de wereld helpen, wat zouden jullie doen?

Bericht  mzcharlotte zo 21 apr 2013 - 18:06

Ik denk dat zoals ik het lees Sterremaan, JIJ het meeste baat hebt bij een brief. Dan ben jij je emoties kwijt, weet zij ook wat jij denkt en voelt en daarna zou ik zelf haar laten. Een brief ter afsluiting zeg maar, dan moet zij maar kijken wat ze ermee doet. Ik zou het wel kort en krachtig houden, omdat ze ermee "aan de haal" kan gaan in haar blog. Ik zou er daarom niet te veel privé dingen inzetten. Quote zinnen uit haar blog bijvoorbeeld en vertel wat het met je doet. Ik denk dat uitleg of tegenspraak niet zoveel zin heeft in deze.

Ik vind het naar voor je dat je dit mee moet maken, te meer omdat jij dacht dat zij een vriendin was. onjuistheden uit de wereld helpen, wat zouden jullie doen? 699888

Veel sterkte en succes ermee!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Pineco zo 21 apr 2013 - 18:11

Wat naar Sterremaan! Hoewel je weet dat je hier eigenlijk boven zou moeten staan, kan ik me voorstellen dat het je raakt en dat één persoon op deze manier meer kapot kan maken dan wij hier met z'n allen goed kunnen maken.

Als het jou kan helpen om het voor jouw gevoel af te sluiten, zou ik zeker alles opschrijven in een brief. Of je die uiteindelijk ook aan de persoon in kwestie bezorgt, kun je dan altijd nog bekijken. Het schrijven op zich kan al veel doen.

Sterkte ermee, weet dat ik en waarschijnlijk velen met mij in ieder geval nooit aan je getwijfeld heb!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 18:32

Ja ik weet het nog heel goed en hoe naar ik daar van werd. Ik denk dat je vooral moet doen waar jij je het beste bij voelt en dat je Yes als je veilige haven moet blijven zien waar zij echt niet tussen kan komen. Is er wellicht niet iemand die jullie beide kennen en hierin jullie kan helpen met bemiddelen zeg maar?

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 21 apr 2013 - 18:50

Ik ben het eens met Pineco. Schrijf alles op, bekijk daarna wat je er daadwerkelijk mee doet. Iets van je afschrijven kan je al aardig helpen. Daarnaast hoop ik dat je het Yes forum kunt blijven zien als veilige haven en hier nog vaak zult blijven komen. Laat dit niet van je afpakken Sterremaan hug

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 19:26

Ik weet het niet hoor. Die griet leeft duidelijk in haar eigen wereldje. Iets wat geschreven is mist vaak net iets, je weet niet hoe zij het leest en je hebt geen feedback. Daarom zou ik zeker in dit geval een gesprek aangaan en het liefst met iemand erbij die het gesprek zou kunnen leiden.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 20:44

Ik zou het proberen los te laten. Waarom nog meer energie verspillen aan iemand die het zo overduidelijk niet waard is. Laat haar lekker. Een blog op het internet? Whatever. Ik begrijp wel dat als iemand je zwart maakt, je zaken wil verduidelijken, maar volgens mij staat iedereen hier op het forum achter je. Zelf zou ik er echt zo min mogelijk energie meer in willen steken. Jij weet hoe het zit en zij weet dat ergens diep van binnen vast ook wel. Haar een brief sturen, een gesprek aangaan, het is allemaal alleen maar een nieuw begin van een discussie. Nergens voor nodig.

Gast
Gast

Bericht  sterremaan zo 21 apr 2013 - 22:49

Lieve allemaal,

Dank jullie wel voor jullie tijd, en teksten. Het is soms ook moeilijk om, er boven te gaan staan. Ookal weet je, je eigen antwoord. Ergens ben ik wel benieuwd, wat die arts heeft gezegd, omdat hij zijn eed die hij heeft afgelegd voorbij loopt. Ik snap ook de noodzaak er niet van. En ergens vind ik het ook nog verdrietig voor haar. Dat ze niet genoeg aan haar problemen heeft, die er wel degelijk zijn. Nu ben ik zelf ook oneerlijk bezig, omdat ik zelf nu ook over haar post. Ik ga het voor mezelf verwoorden in een brief, maar houd deze voor mezelf, zodat ik het voor mezelf kan uitleggen. Want de vriendschap komt niet meer terug zoals het was. Ik ben blij te lezen, dat jullie mij wel graag hier zien. En dat ik er voor llie bij hoor. Echt super bedankt voor jullie moeite en eerlijke overdenkingen. En antwoorden.

sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Bericht  Exogenesis zo 21 apr 2013 - 22:53

Wat naar dat dit nog steeds speelt joh! Ik zou er ook voor kiezen om niets te laten horen. Ga verder met jouw leven en omring je met de mensen die jou vertrouwen en die jij kunt vertrouwen. onjuistheden uit de wereld helpen, wat zouden jullie doen? 699888
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Caro ma 22 apr 2013 - 0:09

Oh ik heb dat vorig jaar helemaal niet meegekregen en ken verder de ins and outs van het verhaal niet. Dus echt een advies kan ik je niet geven maar wél dit: laat één iemand niet je veilige plek afnemen. Laat één iemand er niet voor zorgen dat jij je verhaal hier niet meer kan doen, dat moet je haar niet gunnen meis!!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  sterremaan ma 22 apr 2013 - 0:43

Caro, was ik ook niet van plan. Al denk ik nu wel iets sneller na voor ik iets post. En zo heel vaak lukt mij helaas ook niet. Ik hoop straks als de nieuwe computer aanpassing er is ik weer wat vaker kan posten. Ik lees wel veel mee. En geeft niets dar je het gemist heb Caro, beter dat dan het mee gemaakt te hebben. Want dat was echt niet leuk. Ik hoop dat het met jou een beetje gaat?. Dat hoop ik trouwens met iedereen. Ben erg benieuwd hoe het met iedereen gaat?.

sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Bericht  Antibes ma 22 apr 2013 - 0:46

sterremaan schreef:Lieve allemaal,

Dank jullie wel voor jullie tijd, en teksten. Het is soms ook moeilijk om, er boven te gaan staan. Ookal weet je, je eigen antwoord. Ergens ben ik wel benieuwd, wat die arts heeft gezegd, omdat hij zijn eed die hij heeft afgelegd voorbij loopt. Ik snap ook de noodzaak er niet van. En ergens vind ik het ook nog verdrietig voor haar. Dat ze niet genoeg aan haar problemen heeft, die er wel degelijk zijn. Nu ben ik zelf ook oneerlijk bezig, omdat ik zelf nu ook over haar post. Ik ga het voor mezelf verwoorden in een brief, maar houd deze voor mezelf, zodat ik het voor mezelf kan uitleggen. Want de vriendschap komt niet meer terug zoals het was. Ik ben blij te lezen, dat jullie mij wel graag hier zien. En dat ik er voor llie bij hoor. Echt super bedankt voor jullie moeite en eerlijke overdenkingen. En antwoorden.

Wiewatwaarhoe arts? Ik ken helemaal geen ins en outs en weet eigenlijk niet heel erg waar het over gaat. Maar het lijkt erop dat er iemand niet bepaald eerlijk is tegen en over jou. Waarom zou zij dan wel eerlijk zijn geweest qua welke informatie ze van een arts gekregen heeft?

Geen idee wat er verder aan de hand is, maar ik heb ook nooit aan je getwijfeld hoor. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  sterremaan ma 22 apr 2013 - 6:24

Antibes, Dankje wel voor je input, en je hebt gelijk. Al weet ik dat deze arts wel namen noemt. Het us zelfs een professor. En ergens moet ik ook denken, ik weet de waarheid ik ken mijn dossier, maar toch doet het steeds weer pijn als ze dit steeds neer schrijft. Misschien voelt zij zich er steeds beter door, ik niet echt, ik kan er heel slecht tegen.

Maar goed moet het langs mij heen laten glijden. Kan mijn energie wel voor andere belangrijke zaken gebruiken.

sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Bericht  Derpy ma 22 apr 2013 - 22:38

Ik zou geen aandacht aan haar besteden, hooguit melding maken van wat die arts doet, want dat mag gewoon niet.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  sterremaan ma 22 apr 2013 - 23:38

Dankje wel Derpy ja, ik ben wel van plan om even wat te zeggen, tegen de arts, of liever gezegd een brief te sturen. Word een hele nette ik brief, zodat ze niet met de vingers kunnen wijzen. Want ik word niet meer behandeld door deze arts, omdat het voor mij te ver reizen was.

@Antibes het klopt toch dat de arts een eed heeft om nooit met naam en toenaam over een patiënt tegen een medepatiënt te praten? Hij/zij kan het slechts in een voorbeeld noemen. Maar dan toch zonder naam. Zo heb ik het tenminste altijd geleerd, het welbekende beroeps geheim. Omdat je ook altijd een handtekening moet zetten om informatie aan derden te verstrekken?.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Bericht  ShallY di 23 apr 2013 - 0:02

Heh wat naar Sterremaan, dat dit nog steeds speelt.

Een arts mag dit zeker niet. Ik zou er zeker wel iets mee doen hoor.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Zininzon di 23 apr 2013 - 9:01

Och, lees het topic nu pas, maar heb bij jou altijd wel de behoefte om te reageren smile
Volgens mij ben je er voor jezelf al wel aardig uit. Wat belangrijk is (bij van alles in je leven) om je af te vragen wat je wilt bereiken, wat je doel is met verschillende acties. Volgens mij komt het tussen jullie niet meer goed, dus wat is dan haalbaar? Laat je je teleurstellen, ga je je energie in iets steken wat niets oplevert? Ga je het voor jezelf een plek geven en het loslaten? Ik denk dat je het goede hebt gekozen...

Wat betreft die arts zou ik toch wel actie ondernemen!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Printje di 23 apr 2013 - 9:14

Parisienne schreef:Ik ben het eens met Pineco. Schrijf alles op, bekijk daarna wat je er daadwerkelijk mee doet. Iets van je afschrijven kan je al aardig helpen. Daarnaast hoop ik dat je het Yes forum kunt blijven zien als veilige haven en hier nog vaak zult blijven komen. Laat dit niet van je afpakken Sterremaan hug

Helemaal eens... alles is al wel gezegd inmiddels.

Dikke knuffel voor jou hug
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  CCC di 23 apr 2013 - 9:39

Jeetje wat naar Sterremaan. Een arts mag dit echt niet doen en zou hier zeker melding van maken, wat betreft die 'vriendin' vind ik het dubbel aan de ene kant zou ik het laten gaan want je weet zelf wel beter maar aan de andere kant zou ik ook even willen zeggen wat er op mijn hart ligt.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Antibes di 23 apr 2013 - 9:59

sterremaan schreef:@Antibes het klopt toch dat de arts een eed heeft om nooit met naam en toenaam over een patiënt tegen een medepatiënt te praten? Hij/zij kan het slechts in een voorbeeld noemen. Maar dan toch zonder naam. Zo heb ik het tenminste altijd geleerd, het welbekende beroeps geheim. Omdat je ook altijd een handtekening moet zetten om informatie aan derden te verstrekken?.

Nee, dat mag absoluut niet, het beroepsgeheim is inderdaad opgenomen in de artseneed. Zelfs als je al een patiënt als voorbeeld wilt noemen (wat je eigenlijk al niet moet doen), dan moet dat uiteraard geanonimiseerd. Niet met naam en toenaam, maar zelfs al niet herkenbaar. Beroepsgeheim mag alleen bij hele zwaarwegende maatschappelijke argumenten doorbroken worden.

Zoals ik al zei, ik weet niet wat het verhaal is en wat zij aan dingen weet die ze alleen van de arts gehoord kan hebben (en ook niet gegokt kan hebben) en hoe duidelijk het voor jou is, maar ik zou niet direct aannemen dat die arts echt informatie heeft doorgegeven. Als dat wel heel duidelijk is voor jou, zou ik denk ik toch nog een keer contact opnemen met die arts en het bij hem/haar aangeven wat jou via deze persoon ter oren is gekomen. En voor jezelf besluiten wat je ermee wilt als deze arts het beroepsgeheim geschonden heeft natuurlijk.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  sterremaan di 23 apr 2013 - 11:07

Dank jullie wel allemaal,

Dank je Antibes voor je duidelijke uitleg. Het is een globaal plaatje wat ze schept, de arts zou haar gewaarschuwd hebben om met mij om te gaan. En dat ik (als ik het ben). Geweigerd ben door meerdere artsen. Ze heeft mij zelfs bij de arts nog verdedigd over mij. Wat ik mij wel voor kan stellen is, is dat de arts heeft gevraagt na lotgenoten contact, en je waarschuwen voor fora s omdat hij erop tegen is. En ja haar kennende en haar moeder zijn ze flink aanwezig in een gesprek, waardoor een arts wel eens wat dingen los kan laten. Perongeluk, maar dat zij het verkeerd kan hebben over genomen. Ze geloofd graag haar eigen verhaal. Enmisschien door derden in het spel. Heeft ze zich uitgegeven op haar WP pagina, alleen de geschreven informatie, is informatie wat niet klopt. Zij is ook lid geworden van dit forum, om mijte volgen. Zou bijna aan een stalker kunnen denken. En ja daardoor haar eigen draai hebben gegeven aan alles. Heeft, ook al een keer gezegd, ja wat ik heb moet zij ook. Nou niet bepaald, zit ik ook echt niet op te wachten. En vervolgens heeft zij zich hier toen voor een ander uit gegeven. Vier hele nare post met beschuldigingen mijn kant op gegooid, waarin jullie het voor mij opnamen. Wat er even voor zorgde dat ik minder poste, het moest allemaal zakken. Maar ik ben eigenlijk iemand, die het voor iedereen goed hebben. En kan dan soms enorm twijfelen. En vind dat soort dingen lastig.

Net noemde iemand drie punten en dacht dat is waar. Wat wil je ermee bereiken. Dat we ieders pad kunnen los laten. En, ik wil eigenlijk weten of deze arts daadwerkelijk uit de school is geklapt. En ergens wil ik het los kunnen laten, zonder dat ik mij er naar over voel, dat iemand verzinsels de erover de wereld in helpt. Ik moet er boven staan. En zeker nu, omdat ik mijn energie beter voor andere dingen kan gebruiken.

Dank jullie wel voor jullie warme woorden, en vertrouwen. Nou weet ik nog meer hoeveel jullie voor mij betekenen.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: