Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?
+4
Rebecca
Romee
Lieke128
Zora
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?
Ik heb een stomme vraag: ik ben een paper aan het schrijven voor m'n studie maar nou twijfel ik of je eerst het voorwoord doet en dan de inhoudsopgave of andersom. Wie kan me helpen?
Gast- Gast
Re: Eerst voorwoord of eerst inhoudsopgave?
In je inhoudsopgave staat woorwoord met blz.nummer, dus deze komt daarna
Gast- Gast
Ik heb het in mijn masterscriptie volgens mij wel andersom gedaan. Mijn gedachte: het voorwoord vond ik niet bij de inhoud van mijn scriptie horen.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had geen voorwoord in mijn scripties. Lekker makkelijk
Gast- Gast
Bedankt voor de reacties! Voorwoord is helaas verplicht dus nu nog verzinnen wat ik erin moet zetten.
Gast- Gast
Ik baseer dit niet op literatuur ofzo, maar gewoon op ervaringen, maar volgens mij moet eerst het voorwoord en dan de inhoudsopgave.
Tenminste, ik doe/deed altijd op pagina 1 de titelpagina, pagina 2 het voorwoord (en dan echt kort, hoe het product is ontstaan en mensen bedanken), pagina 3 de inhoudsopgave en dan pagina 4 de inleiding (waar gaat het product over, wat wordt er achtereenvolgens beschreven).
Maar pin me er niet op vast!
Tenminste, ik doe/deed altijd op pagina 1 de titelpagina, pagina 2 het voorwoord (en dan echt kort, hoe het product is ontstaan en mensen bedanken), pagina 3 de inhoudsopgave en dan pagina 4 de inleiding (waar gaat het product over, wat wordt er achtereenvolgens beschreven).
Lieke128- Fluisteraar
- Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10
Lieke128 schreef:Ik baseer dit niet op literatuur ofzo, maar gewoon op ervaringen, maar volgens mij moet eerst het voorwoord en dan de inhoudsopgave.
Ja, zo doe ik het ook altijd!
Romee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 78
Punten : 82
Registratiedatum : 19-11-10
Ik leer mijn kids van groep 7 dat ze in hun werkstuk eerst voorwoord, dan inhoudsopgave en daarna inleiding moeten zetten
ABSOLUUT EERST HET VOORWOORD!!!
Het voorwoord hoort niet bij je werk, en hoort dus vooraan en niet in je werk. Je hoeft het hiervoor ook niet te noemen in je inhoudsopgave, maar mag wel.
In het voorwoord is het de bedoeling om je persoonlijke motivatie/enthousiasme voor je onderzoek/onderwerp/conclusie te formuleren en de mensen die je geholpen/bijgestaan/gemotiveerd hebben.
Moet je ook een summary schrijven?
IIG:
- Kaft/Cover
- Titelblad (moet soms, ligt aan je kaft design)
- Voorwoord
- Inhoudsopgave
- Inleiding
- Middenstuk (vraagstelling/methode/theorie/onderzoek/argumenten/resultaten/...)
- Conclusie/Eindoordeel
- Bronnenlijst/Bibliografie
- Bijlage
Het voorwoord hoort niet bij je werk, en hoort dus vooraan en niet in je werk. Je hoeft het hiervoor ook niet te noemen in je inhoudsopgave, maar mag wel.
In het voorwoord is het de bedoeling om je persoonlijke motivatie/enthousiasme voor je onderzoek/onderwerp/conclusie te formuleren en de mensen die je geholpen/bijgestaan/gemotiveerd hebben.
IIG:
- Kaft/Cover
- Voorwoord
- Inhoudsopgave
- Inleiding
- Middenstuk (vraagstelling/methode/theorie/onderzoek/argumenten/resultaten/...)
- Conclusie/Eindoordeel
- Bijlage
CrazyGrace- Fluisteraar
- Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10
CrazyGrace schreef:ABSOLUUT EERST HET VOORWOORD!!!
IIG:
- Kaft/Cover
- Voorwoord
- Inhoudsopgave
- Inleiding
- Conclusie/Eindoordeel
- Bijlage
Precies zoals dit moest ik afgelopen jaar ook doen met afstudeerscriptie. Vind de volgorde wel logisch zo, maar het kan natuurlijk per hogeschool/uni verschillen hoe ze het willen hebben.
waterkers- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 96
Registratiedatum : 02-12-10
Er is echt een standaard hoor. Behalve als ze het expliciet anders willen dan melden ze dat in een handleiding/reader/college.
Anders is dit de standaard en ik heb meerdere mensen geholpen en aan meerdere uni's gestudeerd.
Anders is dit de standaard en ik heb meerdere mensen geholpen en aan meerdere uni's gestudeerd.
CrazyGrace- Fluisteraar
- Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10
Absoluut eerst het voorwoord. Geen twijfel over mogelijk.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Eerst een voorwoord.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» Eerst bruidsjurk aan of eerst haar en make-up?
» eerst los staan, of eerst los lopen?
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» Wat eerst?
» eerst hoektanden?
» eerst los staan, of eerst los lopen?
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» Wat eerst?
» eerst hoektanden?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: