Mobieltjes
+12
Thunder
Twellie
Fearie
Mamsie
SDL
Caroow
Pineco
Melis_je
Liadan
Parisienne
Manderijn
Pompoen
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Mobieltjes
Nu ben ik best modern, en helemaal voor computers en kinderen enzo, die van mij weten prima hoe een i pad werkt en hoe een laptop. Maar nu had dochter een vriendinnetje op haar feestje die achterin de auto haar moeder zat te bellen met haar eigen mobiel..l een zesjarig vriendinnetje, welteverstaan.
Ik vind dat nog wel erg vroeg, helemaal omdat ik d'r ervan heb moeten weerhouden om de politie te bellen voor het een of ander...
Nu bleek dat ze alleen vader, moeder en broer kon bellen ofzo... Maar toch, ik zie mijn kinderen de eerste jaren echt nog geen mobiel hebben...
Jullie? Handig met 6? Of pas met 16?
Ik vind dat nog wel erg vroeg, helemaal omdat ik d'r ervan heb moeten weerhouden om de politie te bellen voor het een of ander...
Nu bleek dat ze alleen vader, moeder en broer kon bellen ofzo... Maar toch, ik zie mijn kinderen de eerste jaren echt nog geen mobiel hebben...
Jullie? Handig met 6? Of pas met 16?
Gast- Gast
Re: Mobieltjes
Wat mij betreft zo laat mogelijk en zeker pas op de middelbare school... Waarom...ik heb eigenlijk geen goede onderbouwing behalve dat ik het zwaar onnodig vind. Maar misschien ben ik wel ouderwets hoor...
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou eerder zeggen 16.
Maar dat duurt nog 12 jaar, dus wie weet hoe het dan is. Maar 6 jaar vind ik wel erg overdreven.
Maar dat duurt nog 12 jaar, dus wie weet hoe het dan is. Maar 6 jaar vind ik wel erg overdreven.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Oh nee, dit vind ik echt nog te jong. Tegen de tijd dat ze naar groep 7/8 gaan wil ik erover na gaan denken.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Met 6 jaar vind ik ook wel erg vroeg, maar vanaf groep 7/8 ongeveer lijkt het me handig (en geeft mij zelf ook wel een veiliger gevoel) en ik denk dat de kinderen er dan ook zelf om gaan vragen. Ik vind het dan wel fijn als ze me kunnen bellen als er iets is of om te laten weten waar ze zijn. Maar hoe en wat weet ik nog niet, ik vind het nu voor mijn dochter in ieder geval nog veel te vroeg om verantwoord met een mobieltje om te kunnen gaan en er 1 te hebben.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik vind rond 12 jaar wel een geschikte leeftijd, maar ik heb zo'n vermoeden dat mijn kinderen dan hopeloos achter lopen.
Gast- Gast
Nein, gewoon een Samsung. Kennelijk wel met belrestricties, maar he, ze is op een feestje, ze hoeft heus niet te bellen, en ik heb beide ouders in mijn wa lijst staan ,dus als er iets is heb ik direct contact. Ze mocht hem van mij ook niet meenemen de speeltuin in, straks is het ding kapot, dus hij moest in de auto blijven.Lennox schreef:Was er laatst geen topic over speciale kindermobieltjes? Was het niet zoiets?
Gast- Gast
Het lijkt me heel handig en veilig. Niet om voor de lol te bellen, maar wel zodat ze zelf kunnen bellen (stel dat ze verdwaald raken of wat dan ook). Waarom is het zo'n slecht idee?
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Melis_je schreef:Het lijkt me heel handig en veilig. Niet om voor de lol te bellen, maar wel zodat ze zelf kunnen bellen (stel dat ze verdwaald raken of wat dan ook). Waarom is het zo'n slecht idee?
Hoe zou een kind van 6 verdwaald kunnen raken, en wat is er dan mis met de armbandjes/dogtags met de telefoonnummers van papa en mama erop?
Gast- Gast
Ik zou het op die leeftijd echt nog niet nodig vinden. Ik wissel altijd telefoonnummers uit met de moeders van vriendinnetjes, dus als er echt iets is, weten ze me te vinden. Maar ik weet natuurlijk niet hoe ik er straks over denk als ze echt die leeftijd heeft...
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Ik zou een kind van 6 er ook nog niet mee toevertrouwen eerlijk gezegd. Die kunnen er vast nog niet geheel bewust voorzichtig mee omgaan. Die gaan zo op in het spelen dat ik bang zou zijn dat ze hem ergens in een speeltuin laten liggen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben op die leeftijd ook weleens verdwaald geraakt. Kind kan wegrennen, ouders kunnen even niet opletten (het kan zĂł gebeurd zijn), het kind kan meegenomen worden (daar wil je natuurlijk echt niet aan denken). Er is niks mis met zo'n dogtag, maar een mobieltje is wel een heel snelle, makkelijke oplossing. Als een pedofiel een huilend, verdwaald kind ziet, kan die er ook wat verkeerds mee doen. Ik zou liever hebben dat mijn kind zelf kon bellen. Wat is er mis met een mobieltje?Lennox schreef:Melis_je schreef:Het lijkt me heel handig en veilig. Niet om voor de lol te bellen, maar wel zodat ze zelf kunnen bellen (stel dat ze verdwaald raken of wat dan ook). Waarom is het zo'n slecht idee?
Hoe zou een kind van 6 verdwaald kunnen raken, en wat is er dan mis met de armbandjes/dogtags met de telefoonnummers van papa en mama erop?
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik zit duidelijk nog in een andere fase, ik dacht bij het lezen van je topictitel aan het groene Woezel en Pip ding boven de box
Zodra R alleen dingen mag ondernemen (niet buiten spelen, maar echt de stad in, alleen naar school) lijkt het me een goed moment om er 1 aan te schaffen. 6 jaar vind ik echt te jong, iedere volwassene heeft er wel 1 en een 6 jarige is nooit ergens zonder een volwassene.
Zodra R alleen dingen mag ondernemen (niet buiten spelen, maar echt de stad in, alleen naar school) lijkt het me een goed moment om er 1 aan te schaffen. 6 jaar vind ik echt te jong, iedere volwassene heeft er wel 1 en een 6 jarige is nooit ergens zonder een volwassene.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik denk wel dat veel 6-jarigen al buitenspelen met vriendjes zonder toezicht van een volwassene.
Liadan- Ratel
Op het moment dat ze alleen buiten mogen spelen, krijgen ze denk ik ook een kindermobiel zodat ik de kids altijd kan bereiken (maar waarschijnlijk mogen ze pas alleen naar buiten vanaf hun achttiende, haha). Een track-en-trace system lijkt me wel wat voor mijn kinderen .
Laatst aangepast door SDL op za 20 apr 2013 - 8:10; in totaal 1 keer bewerkt
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Niet onder direct toezicht, maar er houdt toch wel iemand een oogje in het zeil mag ik hopen?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Liadan schreef:Ik denk wel dat veel 6-jarigen al buitenspelen met vriendjes zonder toezicht van een volwassene.
Zeker, 4jarigen ook wel
Ik had idd een topic over kindermobieltjes en het lijkt me nog steeds handig. Ik ben ook geen tegenstander van mobieltjes op jonge leeftijd. Waarom zou je er zo op tegen zijn eigenlijk? En dan ben ik vooral benieuwd naar rationele argumenten, geen emotionele. Hier hebben ze er trouwens geen hoor, voor de duidelijkheid!
Gast- Gast
Ik zou het niet handig vinden om de reden die parisienne geeft, dat een 6-jarige een mobieltje eerder laat vallen/eerder ergens vergeet/ per ongeluk ergens heen belt enz.
Caroow, hier in de buurt zijn veel kinderen die op die leeftijd rondfietsen, de halve buurt aflopen, dan weer naar de ene speeltuin en dan weer naar de andere. Niemand die ze steeds in de gaten heeft.
Caroow, hier in de buurt zijn veel kinderen die op die leeftijd rondfietsen, de halve buurt aflopen, dan weer naar de ene speeltuin en dan weer naar de andere. Niemand die ze steeds in de gaten heeft.
Liadan- Ratel
Ik gok zomaar dat het mobieltje waar Artemis het over heeft geen mobieltje is waar je alleen maar mee kunt sms-en en bellen. Ik zou mijn 6-jarige nog niet de toegang tot 'de wereld' willen geven, zonder dat ik dat goed kan controleren. Verder denk ik dat menig 6-jarige nog moeite heeft om eraan te denken dat ie zijn gymtas mee naar huis neemt, laat staan wat ze met een vrij kostbaar mobieltje zullen doen. Dan zou ik een kindermobiel geschikter vinden, met een aantal voorgeprogrammeerde nummers en verder geen mogelijkheden, geen spelletjes waar ze verslaafd aan raken, geen mogelijkheden om te internetten of andere kinderen te smsen/whatsappen/bellen.
Gast- Gast
Ik vind het onnodig. Vanaf groep 7/8 idd vind ik het wel kunnen. Mijn oudste heeft een iPod waarmee hij ons berichtjes kan sturen maar die neemt hij eigenlijk nooit mee.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had zelf en mobieltje toen ik in groep 8 zat, ging toen vaak zelf op pad en mijn ouders wouden dat ik bereikbaar was. Ik denk dat D rond die tijd ook een mobieltje krijgt, sowieso als hij naar de middelbare school gaat en 10 km moet fietsen om er te komen.
Eerder dan dat vind ik niet nodig, dan laat ik hem wss toch niet vaak alleen op pad gaan.
Eerder dan dat vind ik niet nodig, dan laat ik hem wss toch niet vaak alleen op pad gaan.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Geen idee wanneer ik dat zou doen, ik denk best vroeg eigenlijk. Dan wel een mobiel puur om mee te bellen en berichtjes te sturen en geen internet / spelletjes en alles erop en eraan. Lijkt me wel handig dat ze altijd bereikbaar is voor ons. Verder zie ik van een heel simpele mobiel de nadelen niet zo.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Behalve dat het erg kostbaar is, kan ik geen rationele argumenten bedenken.
Toch wil ik er zo laat mogelijk aan.
Ze mogen van mij alleen buiten spelen, als ik ze kan vertrouwen en duidelijke afspraken met ze kan maken.
Ik vind C.iske daar nu nog te klein voor. Ik zie hem nog niet goed opletten tijdens het oversteken.
Toch wil ik er zo laat mogelijk aan.
Ze mogen van mij alleen buiten spelen, als ik ze kan vertrouwen en duidelijke afspraken met ze kan maken.
Ik vind C.iske daar nu nog te klein voor. Ik zie hem nog niet goed opletten tijdens het oversteken.
Gast- Gast
Mijn zoon is bijna 7 en krijgt ook nog echt geen mobiel hoor. Ik vind eind groep 8, begin middelbare school een mooie leeftijd.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: