Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mobieltjes

+12
Thunder
Twellie
Fearie
Mamsie
SDL
Caroow
Pineco
Melis_je
Liadan
Parisienne
Manderijn
Pompoen
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Mobieltjes - Pagina 2 Empty Re: Mobieltjes

Bericht  Slakje za 20 apr 2013 - 9:34

Vanaf 12 jaar; als ze naar de middelbare school gaan.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sarah1985 za 20 apr 2013 - 9:35

Mijn oppas kind was 9 toen ze een mobiel kreeg voor noodgevallen inmiddels is ze bijna 11 en heeft ze hem altijd bij haar en stuurt de hele tijd sms'jes naar iedereen

Ook kindje van vrienden van ons kreeg een mobiel op zijn 8e niet een simpele maar een smartphone met internet en alles erop.

Vind het erg onnodig zou pas 1 geven als ze naar het voortgezet onderwijs gaan
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 3:08

Ik kan me voor een 7 jarige echt geen situatie voorstellen waarbij een mobiel nodig is. Bij buitenspelen zijn ze in de buurt, en kunnen ze naar huis lopen, verder zijn er altijd volwassenen bij, dus is er geen enkele noodzaak tot mobiel bellen. Pas als ze zelf naar sporten of afspraken gaan heeft het nut, verder is het schijnveiligheid.

Gast
Gast

Bericht  Slakje zo 21 apr 2013 - 3:20

Artemis schreef:Ik kan me voor een 7 jarige echt geen situatie voorstellen waarbij een mobiel nodig is. Bij buitenspelen zijn ze in de buurt, en kunnen ze naar huis lopen, verder zijn er altijd volwassenen bij, dus is er geen enkele noodzaak tot mobiel bellen. Pas als ze zelf naar sporten of afspraken gaan heeft het nut, verder is het schijnveiligheid.

Dat denk ik ook. Wat gaat je kind doen als hij ontvoerd/overreden wordt? Even bellen: "Hoi mam, ik zit in een wit busje met enge mannen. Kom je me halen?"

Maak gewoon duidelijke afspraken. Ik zat als kind ook meer op straat als wat anders. Maar de afspraak was dat we enkel in onze straat speelden en op een privédomein vlak bij ons. We moesten regelmatig ons hoofd laten zien. Dat gebeurde dus ook gewoon.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 3:31

Inderdaad. Als er echt iets is helpt een mobiel ook niet. En in andere gevallen is het niet nodig. Verdwalen doe je niet in je eigen buurt, en zo wel ,dan vraag je de weg aan iemand. Djati's tegenwoordig heus niet gevaarlijker dan vroeger smile

Gast
Gast

Bericht  Mida4you zo 21 apr 2013 - 8:42

Hier krijgt ze niet eerder een mobieltje dan dat ze naar de middelbare school gaat. Dat is echt vroeg zat....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Roodkapje zo 21 apr 2013 - 9:09

Hier bij mijn 6 jarige ook wat kinderen die ik met een mobiel zie rondlopen op het schoolplein. Sorry maar dat is echt te vroeg. Ze heeft wel een tablet maar die mag niet mee naar school en moet ze delen met haar zusje.

Een telefoon krijgt ze als ze alleen naar school gaat fietsen. De kans dat dat voor haar 10e gaat gebeuren sluit is zeer klein.

@caroow: mijn dochters spelen wel zonder toezicht buiten hoor. Ze hebben een bepaald gebied waarin ze mogen spelen. Onze straat, pleintje met tafeltennistafel en dan tot oma's huis ( die woont 50 meter verder als ons) en ze mogen niet richting de weg of de flat. Ik geef een tijdstip door waarop ze zich moeten melden en de tijd waarop ze binnen moeten zijn.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud