Wasfoutjes
+25
Caramba
PapillonRose
Parel
Purpleflower
Blond
Laurientje
Cow
Fortissimo
Saga
Nyx
Sanne
_Lacey_
Liadan
Hoochie
sanne-84
Pineco
Shisha
Caroow
Slakje
Balloon
Printje
Ella
Prosecco
Annie24
Parisienne
29 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wasfoutjes
Mijn vriend heeft v/d week een pen in één van zijn koksbuizen laten zitten. Het was een pen van zijn werk, dus kon niet missen. Gevolg: 4 van de 6 buizen waren na het wassen voorzien van inktvlekken. Heb eerst alle vlekken een nacht in melk laten weken, daarna gewassen in een kookwas met een flinke schep Vanish erbij. Nu zitten er op 2 koksbuizen nog hardnekkige inktvlekken. Ik laat ze nu inweken in een vlekkenmiddel van Dr. Beckmann, speciaal voor inktvlekken. Ik hoop dat het eruit gaat!
Vriend en ik hadden het erover wiens 'fout' het eigenlijk zou zijn. Hij vindt dat ik verantwoordelijk ben voor het controleren van kleding voor het de wasmachine in gaat. Ik vind daarentegen dat hij verantwoordelijk is voordat het de wasmand in gaat. Zijn broekzakken controleer ik altijd nog wel even, aangezien daar nog weleens papiertjes, geld of aanstekers in kunnen zitten. Ik heb in zijn koksbuizen nog nooit een pen zien zitten, er zitten geen eens zakken in. Vandaar dat ik die dingen dus nooit controleer. Hij is het met me eens dat ik niet verantwoordelijk gehouden hoef te worden voor dit incident
Jullie weleens dergelijke wasfoutjes gehad? En wie vindt jij 'verantwoordelijk' voor het laten zitten van dingen in kleding.. degene die het in de wasmand gooit of degene die het in de wasmachine stopt?
Vriend en ik hadden het erover wiens 'fout' het eigenlijk zou zijn. Hij vindt dat ik verantwoordelijk ben voor het controleren van kleding voor het de wasmachine in gaat. Ik vind daarentegen dat hij verantwoordelijk is voordat het de wasmand in gaat. Zijn broekzakken controleer ik altijd nog wel even, aangezien daar nog weleens papiertjes, geld of aanstekers in kunnen zitten. Ik heb in zijn koksbuizen nog nooit een pen zien zitten, er zitten geen eens zakken in. Vandaar dat ik die dingen dus nooit controleer. Hij is het met me eens dat ik niet verantwoordelijk gehouden hoef te worden voor dit incident
Jullie weleens dergelijke wasfoutjes gehad? En wie vindt jij 'verantwoordelijk' voor het laten zitten van dingen in kleding.. degene die het in de wasmand gooit of degene die het in de wasmachine stopt?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Wasfoutjes
ik ga echt alles niet controleren voor het de wasmachine in gaat, weet je hoe lang je daarmee bezig bent Als een broek ongewoon zwaar aanvoelt, dan controleer ik de zakken wel, maar ik ga niet standaard alles langs.
Hier zit trouwens ook wel eens een zakdoekje bij in de was. Laatst hebben we per ongeluk een wegwerpluier mee gewassen, dat is nog erger dan een zakdoekje
Hier zit trouwens ook wel eens een zakdoekje bij in de was. Laatst hebben we per ongeluk een wegwerpluier mee gewassen, dat is nog erger dan een zakdoekje
Gast- Gast
Na mijn bevalling heb ik een tijd lang last gehad van urineverlies en droeg ik soms als we een dagje weggingen uit gemakzucht (omdat ik geen zin had om continu mijn spierspanning in de gaten te houden) een maandverbandje. Dat is ook geen pretje als je dat er per ongeluk in laat zitten, zeker niet in de zwarte was
Ik voel wel in de zakken van de broeken van mijn vriend omdat ik weet dat daar regelmatig nog een aansteker inzit. Verder gooi ik alles er zo in. Een pen in een borstzakje zou bij mij dus zo in de wasmachine verdwijnen.
Ik vind het trouwens niet jouw verantwoordelijkheid. Hij moet blij zijn dat jij zijn was doet
Ik voel wel in de zakken van de broeken van mijn vriend omdat ik weet dat daar regelmatig nog een aansteker inzit. Verder gooi ik alles er zo in. Een pen in een borstzakje zou bij mij dus zo in de wasmachine verdwijnen.
Ik vind het trouwens niet jouw verantwoordelijkheid. Hij moet blij zijn dat jij zijn was doet
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb heel duidelijk gemaakt dat alles leeg moet voordat het in de was gaat. Ik ga echt niet alles ook nog eens controleren. Dus als er toch iets in blijft zitten dan zijn de volledige consequenties voor diegene. (Wasmachine kapot, witte snippers oid)
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Ik ga ook niet alles controleren voor ik het in de wasmachine stopt. Ik vind dat je zelf moet zorgen dat je zakken leeg zijn voor je je kleding in de wasmand gooit.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Wij hebben nu gelijk ook maar die afspraak gemaakt
Parisienne- Ratel
Ella schreef:Ik ga ook niet alles controleren voor ik het in de wasmachine stopt. Ik vind dat je zelf moet zorgen dat je zakken leeg zijn voor je je kleding in de wasmand gooit.
Dit idd
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Je zou de vlekken er nog uit kunnen proberen te krijgen met baking soda. Te koop bij veel toko's.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Louise heeft overlaatst een heleboel papieren zakdoekjes in de wasmachine gestopt, en ik had het niet op tijd gezien.
Ik controleer de kleding niet als ik het in de wasmachine gooi, ik controleer het als ik m'n kleding uitdoe en dat verwacht ik van hem ook. Ik verwacht ook van hem dat als hij iets bepaald snel weer wilt aandoen of hij van iets een tekort heeft, dat hij dat meteen in de wasmachine gooit.
Ik controleer de kleding niet als ik het in de wasmachine gooi, ik controleer het als ik m'n kleding uitdoe en dat verwacht ik van hem ook. Ik verwacht ook van hem dat als hij iets bepaald snel weer wilt aandoen of hij van iets een tekort heeft, dat hij dat meteen in de wasmachine gooit.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik controleer en wat ik vind is voor mij
Ik heb een rode broek met een witte romper in de week gezet. Zoon heeft nu een roze romper
Ik heb een rode broek met een witte romper in de week gezet. Zoon heeft nu een roze romper
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik controleer ook niet voordat het de wasmachine ingaat. Mijn eigen kleding kijk ik wel na voordat het de wasmand ingaat en als het goed is doet mijn man dat ook met zijn kleding. Af en toe komt het dus wel eens voor dat er wat kleingeld of een briefje nog in een broekzak zat.
Mijn man is niet zo op de hoogte van wasvoorschriften en heeft dus wel eens wollen kleding bij de gewone was ingedaan wat vervolgens dus maatje baby was.
Mijn man is niet zo op de hoogte van wasvoorschriften en heeft dus wel eens wollen kleding bij de gewone was ingedaan wat vervolgens dus maatje baby was.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Hij moet het maar zelf controleren hoor, hij mag blij zijn dat ik de was doe. Het zou in dit geval zijn verantwoordelijkheid zijn. Hij gooit ook wel vaker kleding die alleen op 30 graden mag, in de gewone bonte was. Dat zie ik ook niet altijd, dan heeft hij dus ook pech, ik blijf het niet uitleggen.
En die koksbuizen zijn sowieso vervelend he Parisienne, ik zit er ook steeds mee. Strijken is al helemaal een ramp! Gelukkig strijkt mijn schoonmoeder ze wel eens weg als ze hier isDoet ze volgens mij alleen omdat ze vindt dat ik ze niet goed genoeg strijk en haar zoon anders voor l*l staat in zijn open keuken
En die koksbuizen zijn sowieso vervelend he Parisienne, ik zit er ook steeds mee. Strijken is al helemaal een ramp! Gelukkig strijkt mijn schoonmoeder ze wel eens weg als ze hier is
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Ik controleer het ook niet, heb zo wel eens briefgeld meegewassen:(
En de kraamhulp dacht dat de blauwe waskussenhoes prima bij de witte was kon. Net erg voor de rompertjes en monddoekjes, dat ziet toch niemand, maar wel voor het dure merktshirt van mn man! (Gelukkig doet bleek veel)
En de kraamhulp dacht dat de blauwe waskussenhoes prima bij de witte was kon. Net erg voor de rompertjes en monddoekjes, dat ziet toch niemand, maar wel voor het dure merktshirt van mn man! (Gelukkig doet bleek veel)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik controleer niks, is zijn eigen verantwoordelijkheid. Pas geleden bleek z'n portemonnee nog in z'n zak te zitten die was dus weer mooi schoon inclusief inhoud
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10
Balen dat het er toch niet allemaal uit is gegaan. Mijn man heeft ook wel eens een pen in zijn werkblouse laten zitten en vervolgens zaten er 5 blouses van hem onder de inktvlekken, ik heb ze er niet meer uit gekregen helaas. Hij was het wel met me eens dat het zijn schuld was dat ik de pen mee had gewassen en probeert wel op te letten als hij zijn kleren in de was doet. Toch controleer ik zijn werkblouses tegenwoordig wel altijd want hij laat er toch nog wel eens wat inzitten.
De jassen van de kinderen controleer ik ook voor ze in de was gaan, verder eigenlijk niks.
De jassen van de kinderen controleer ik ook voor ze in de was gaan, verder eigenlijk niks.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik had ooit een rode sok tussen mijn witte was zitten. Die was ik er vergeten uit te halen na de vorige was. Godzijdank is het goed afgelopen.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Ik controleer ook niet. Mijn vriend laat dan ook nooit iets in de broekzakken zitten. Ik helaas wel, maar dat blijft dan ook beperkt tot zakdoekjes, zoogcompressen en boodschappenlijstjes.
Ik heb vorig jaar bij het verschonen van mijn bed de iPod meegewassen op 60 graden. Ik had de iPod in bed liggen zodat ik bij de nachtvoedingen niet in slaap viel. 's Ochtends niet opgelet en toen ik mijn iPod kwijt was, had hij er al een hele wasbeurt op zitten en lag hij zielig voor 't raampje van de wasmachine. Maar hij doet het nog steeds
Ik heb vorig jaar bij het verschonen van mijn bed de iPod meegewassen op 60 graden. Ik had de iPod in bed liggen zodat ik bij de nachtvoedingen niet in slaap viel. 's Ochtends niet opgelet en toen ik mijn iPod kwijt was, had hij er al een hele wasbeurt op zitten en lag hij zielig voor 't raampje van de wasmachine. Maar hij doet het nog steeds
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Toen ik nog waste voor meerdere personen, heb ik altijd aangegeven dat ze zelf de zakken leeg moeten halen en dat ik dat niet ook nog eens ga doen. Natuurlijk bleef er dan weleens iets achter wat ik gewoonweg vond omdat het, het kledingstuk te zwaar maakte, maar over het algemeen hebben we daardoor geen wasfoutjes gehad. Gelukkig!
Ik heb ook nooit iets verwassen. Daar waar mijn moeder gewoon een ster in was. Ik heb menig bloesje in een andere kleur of kleinere maat teruggezien. Ze zei altijd:"Later als jezelf wast, dan zul je zien dat het allemaal zo makkelijk niet is". Ik heb nu jaren waservaring, maar wat zij altijd presteerde, heb ik nog niet voor elkaar gekregen.
Ik heb ook nooit iets verwassen. Daar waar mijn moeder gewoon een ster in was. Ik heb menig bloesje in een andere kleur of kleinere maat teruggezien. Ze zei altijd:"Later als jezelf wast, dan zul je zien dat het allemaal zo makkelijk niet is". Ik heb nu jaren waservaring, maar wat zij altijd presteerde, heb ik nog niet voor elkaar gekregen.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Pineco schreef:Hij moet het maar zelf controleren hoor, hij mag blij zijn dat ik de was doe. Het zou in dit geval zijn verantwoordelijkheid zijn. Hij gooit ook wel vaker kleding die alleen op 30 graden mag, in de gewone bonte was. Dat zie ik ook niet altijd, dan heeft hij dus ook pech, ik blijf het niet uitleggen.
En die koksbuizen zijn sowieso vervelend he Parisienne, ik zit er ook steeds mee. Strijken is al helemaal een ramp! Gelukkig strijkt mijn schoonmoeder ze wel eens weg als ze hier isDoet ze volgens mij alleen omdat ze vindt dat ik ze niet goed genoeg strijk en haar zoon anders voor l*l staat in zijn open keuken
Ik strijk mijn koksbuizen helemaal niet!
Na het wassen stop ik ze even in de droger en daarna hang ik ze uit.
Geen kreukeltje te bekennen daarna
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Die buizen van mijn vriend hoef ik eigenlijk ook niet te strijken. Weinig tot geen kreukels te bekennen. Een ander fijn voordeel is dat ze wel altijd snel drogen zodra je ze ophangt. Ik ga vandaag nog aan de slag met bleek op de vlekken, ze zitten er nog steeds in
Parisienne- Ratel
Nog iets wat ik altijd irritant vind: vriend trekt zijn kleding niet 'netjes' uit. Zijn sokken gaan half opgerold de wasmand in, de mouwen van zijn shirt zitten half naar binnen (of één mouw binnenste buiten, de ander normaal), de ene broekspijp is naar binnen, de ander naar buiten.. hoe krijgt hij het voor elkaar?!
Met name die half opgerolde sokken zijn erg vervelend. Uit de wasmachine gaan ze in de droger, daarna de opvouwmand in. Als ik ga vouwen haal ik die sokken uit elkaar, is de helft van de sok nog nat omdat ze helemaal opgepropt in de droger zaten. Kan ik ze dus weer ergens te drogen leggen.
Met name die half opgerolde sokken zijn erg vervelend. Uit de wasmachine gaan ze in de droger, daarna de opvouwmand in. Als ik ga vouwen haal ik die sokken uit elkaar, is de helft van de sok nog nat omdat ze helemaal opgepropt in de droger zaten. Kan ik ze dus weer ergens te drogen leggen.
Parisienne- Ratel
Nog geen hele grote wasblunders hier, behalve dat mijn vriend laatst een was met kleding (hemdjes, shirtjes, broeken etc. ) op de kookwas geeft gewassen.. Dat was wel even spannend! Gelukkig is het goed afgelopen
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Mijn vriend heeft dat ook weleens voor een handje. Ik was, droog en vouw het zoals het eruit komt. Sokken die niet droog zijn omdat ze in de frut zaten rol ik gewoon in. Shirt binnenstebuiten of idd 1 mouw/pijp binnenstebuiten? Ik vouw het gewoon zo op. Kleine moeite om alles even rechts te draaien en/of uit de frut te halen lijkt me.
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Hahah Sanne, ik heb zo ook een mobieltje en afstandsbediening meegewassen op 60 graden, maar ook die doen het nog, naja van de afstandsbediening doet alleen de 1 en de uitknop het niet meer waardoor je steeds uit bed moet wil je de tv uitzetten.
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Mijn moeder heeft 3 weken geleden ook haar uniform gewassen met een balpen er nog in. Ze kon haar uniform en dekbedovertrekset weggooien, na heel wat waspogingen (met melk, speciale inktverwijderaar, etc). Vlekken gingen er met geen mogelijkheid meer uit.
Ik heb een keer paarse leren handschoenen in een witte jas laten zitten. Toen was heel de was paars gevlekt (Milka koeien zijn er niets bij). Gelukkig is dat er nog allemaal uit gegaan.
Zelf tot op heden geen foutjes gehad. Ja, mijn witte handdoeken hebben een hele lichte groene/blauwe waas, komt omdat ik veel gekleurde handdoeken heb. Maar dat boeit me echt niet.
Ik heb een keer paarse leren handschoenen in een witte jas laten zitten. Toen was heel de was paars gevlekt (Milka koeien zijn er niets bij). Gelukkig is dat er nog allemaal uit gegaan.
Zelf tot op heden geen foutjes gehad. Ja, mijn witte handdoeken hebben een hele lichte groene/blauwe waas, komt omdat ik veel gekleurde handdoeken heb. Maar dat boeit me echt niet.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: