Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huurcontract,

+4
ellibre
Jeanette
Fortissimo
Justxme
8 plaatsers

Ga naar beneden

Huurcontract, Empty Huurcontract,

Bericht  Justxme do 18 apr 2013 - 20:33

Dag meiden,

Vorige week hebben mijn vriend en ik het huurcontract ondertekenend van onze nieuwe woning.
Nu kregen we gisteren een brief in de brievenbus over een huurverhoging.
We moeten vanaf jullie doodleuk 21 euro meer gaan betalen.

Mag de woningbouw dit maken?
Vind het gewoon erg belachelijk..

xx
Justxme
Justxme
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 162
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huurcontract, Empty Re: Huurcontract,

Bericht  Fortissimo do 18 apr 2013 - 20:35

Wel bijzonder dat ze dit jullie niet vorige week lieten weten, maar het mag wel..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Jeanette do 18 apr 2013 - 20:39

Het mag wel inderdaad. Ik heb ook vorige week mijn huurcontract getekend en woningbouw deed dit bij mij nog niet omdat de woningen werden opgeleverd, dus dat vonden ze niet nodig. Maar ze mogen het wel doen. Wel stom dat ze dit niet gelijk bij jullie hebben aan gegeven.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  ellibre do 18 apr 2013 - 21:34

Het is zelfs volkomen normaal. De huur mag 1x per jaar, in juli, verhoogd worden. Dat staat ook gewoon in je huurcontract.

Ik vind het juist netjes dat ze de nieuwe huurprijs per juli niet per direct in hebben laten gaan. Dat klinkt misschien vanzelfsprekend, maar regelmatig zie je bij mensen die in deze periode een huurwoning betrekken dat de huurprijs gelijk verhoogd wordt zodra er een nieuwe huurder in komt. Vervolgens wordt er de huur in juli "niet verhoogd". Dat is geen geste, woningbouwverenigingen zijn er namelijk niet om gestes te maken. Ze hebben gewoon extra aan je verdiend. In dat geval had je per direct al 21 euro per maand meer moeten betalen zonder dat je zelf wist dat het 21 euro per maand meer is dan je eigenlijk had moeten betalen.

Verder is het natuurlijk niet leuk, maar wel onvermijdelijk. Volgend jaar gaat ie gewoon weer omhoog op hetzelfde moment.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Annie24 do 18 apr 2013 - 23:15

Dat mogen ze inderdaad ja. Het is zelfs netjes dat ze niet direct de huur € 21 hoger hebben gemaakt en het pas in juli doen.

Die verhoging komt voor een gedeelte niet eens bij de woningbouw vandaan, maar komt voort uit de beslissingen van de overheid.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Siem vr 19 apr 2013 - 0:01

Natuurlijk mag dat en het is heel logisch in Juli wordt altijd de huur verhoogt dat staat ook in het contract dat jullie hebben ondertekend

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast vr 19 apr 2013 - 0:43

Huren worden doorgaans inderdaad altijd in juli verhoogd. Het had netjes geweest dat ze het jullie meegedeeld hadden, maar ik denk dat jullie, nu jullie getekend hebben, gewoon in het systeem staan en dus net als alle andere huurders uit het systeem benaderd worden.

Gast
Gast

Bericht  Winegum vr 19 apr 2013 - 1:57

Erg netjes is het niet, maar wat Lennox ook zegt, waarschijnlijk heeft iedereen dezelfde brief gehad en zitten jullie direct in het systeem.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  TukTuk vr 19 apr 2013 - 7:21

Heb het vorig jaar ook gehad.. Woonden er net een maandje, en toen al huurverhoging.. Het mag helaas idd wel.. Wel irritant, hadden ze het huis beter met de verhoogde huur al kunnen aanbieden, dan wist je waar je aan toe was.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud