Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kledingmaat en vooruit kopen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Kledingmaat en vooruit kopen Empty Kledingmaat en vooruit kopen

Bericht  _Lana_ do 18 apr 2013 - 1:57

Tot voor kort vond ik het heel makkelijk om de maten van mijn kinderen te schatten.
Bij zoon nu nog wel.
Zoon zit echt al maanden in maat 68 en dochter heeft maanden in maat 62 gezeten.

Zoon gaat nu een beetje naar 74, maar 68 zit nu nog prima.
Dus als ik nu voor hem koop, neem ik maat 74 en een korte mouwen shirt soms maat 80, als het smal is.

Maar dochter is in januari ( toen ze 1 werd ) naar maat 68 gegaan en ze is ineens de lengte ingeschoten, dus maat 68 is qua breedte nu nog perfect, maar met name leggings en broekjes worden gewoon aan de korte kant. Maar maat 74 past ze ook nog niet, dat is echt nog te ruim.
Ze zit dus maar heel kort in maat 68.

Nou ja tot zover de inleiding Kledingmaat en vooruit kopen 1578173417, welke maat zouden jullie kopen voor de zomer?
En hoe doen jullie dat?
Het is een heel verhaal geworden, maar ik weet het gewoon even niet.
Ik wil wel dat ze hun kleding even kunnen dragen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaat en vooruit kopen Empty Re: Kledingmaat en vooruit kopen

Bericht  Sterrin_ do 18 apr 2013 - 2:00

Maat 74 denk ik.

Ik zat met hetzelfde. Hiet zitten ze in 80 maar vond het voor de zomer ook lastig. Heb nu voor de zomet maat 86 gekocht. Ben benieuwd hoe dat gaat passen.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaat en vooruit kopen Empty Re: Kledingmaat en vooruit kopen

Bericht  _Lana_ do 18 apr 2013 - 2:07

Ja het blijft een gok hè. Ik hoop dat je de goede keuze gemaakt hebt Wink.

Ik vind het nu zo moeilijk.
Kijk een t-shirtje kan ik wel wat groter kopen, als het smal valt, want het heeft toch een kort mouwtje.
Maar een jurkje moet ook niet te wijd of te lang of te kort zijn.
Nu heb ik een bolerootje op het oog en toen dacht ik, ik kan wel een maat 80 doen en dan sla ik de mouwtjes om.
Maarja ze zit nu nog in 68.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaat en vooruit kopen Empty Re: Kledingmaat en vooruit kopen

Bericht  Supertalentje do 18 apr 2013 - 2:37

Ik zou 74 kopen, maar dan niet van Mexx bijv want dat valt zo klein. Ik vind het verschil tussen 68 en 80 echt heel groot.
Maarre zie je het echt heel goed bij jurkjes dat het net te lang of te kort is? Ik zag dat bij de korte broekjes van zoon vorige zomer echt niet, maar ligt dat dan aan rok/broek of aan mij? Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaat en vooruit kopen Empty Re: Kledingmaat en vooruit kopen

Bericht  Supertalentje do 18 apr 2013 - 2:39

En ik zou niet teveel kopen, straks groeit ze er snel uit, maar ze moet wel iets aan natuurlijk, haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaat en vooruit kopen Empty Re: Kledingmaat en vooruit kopen

Bericht  Tania do 18 apr 2013 - 2:43

Ik zou voor allebei maat 74 kopen maar niet te veel zodat je er later misschien nog wat dingetjes maat 80 bij kan kopen.

Ik heb voor M. maat 86 gekocht voor de zomer en een paar broekjes 80. Ze heeft nu maat 74/80 en 74 begint nu wel te klein te worden, jurkjes zijn al lang te kort daarvan heeft ze 80/86.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaat en vooruit kopen Empty Re: Kledingmaat en vooruit kopen

Bericht  _Lana_ do 18 apr 2013 - 2:44

Supertalentje schreef:Ik zou 74 kopen, maar dan niet van Mexx bijv want dat valt zo klein. Ik vind het verschil tussen 68 en 80 echt heel groot.
Maarre zie je het echt heel goed bij jurkjes dat het net te lang of te kort is? Ik zag dat bij de korte broekjes van zoon vorige zomer echt niet, maar ligt dat dan aan rok/broek of aan mij? Wink

Nou ik denk dat je gelijk hebt en je het bij jurkjes niet zo heel goed ziet. Al heeft ze nog 3 Z8 jurkjes maat 74 in de kast hangen die gewoon nog te breed zijn.

Korte broekjes is wel makkelijk. Ik heb die voor zoon gewoon een maat groter gedaan. Aansnoeren en het zit prima, haha. Uiteindelijk heb ik de bolerootjes in maat 80 gedaan, omdat dat toch geen kwaad kan en een zomerjurkje, zonder mouwtje voor dochter in maat 74 en 80. Dan breng ik die andere gewoon weer weg.

Goh ik ben eruit hoor, haha. Ze zitten gewoon in een lastige periode qua maat Wink.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaat en vooruit kopen Empty Re: Kledingmaat en vooruit kopen

Bericht  _Lana_ do 18 apr 2013 - 2:46

Van dat 'niet teveel kopen' had je een half uurtje geleden moeten zeggen Embarassed, haha.
Neehoor ik ben niet iemand die in 1x de hele garderobe koopt, dan blijft er straks niks meer te shoppen over Wink.

Bedankt voor het meedenken!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaat en vooruit kopen Empty Re: Kledingmaat en vooruit kopen

Bericht  Tania do 18 apr 2013 - 2:48

Ach je kan altijd nog een keer veel kopen. Ik denk altijd dat ik niet zoveel vooruit heb gekocht en dan haal ik een nieuwe maat onder uit de kast om te kijken wat we nog moeten hebben en dan ik bij alles "ooh ja die had ik ook nog" en uiteindelijk zit ik tussen een veel te grote stapel kleding.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaat en vooruit kopen Empty Re: Kledingmaat en vooruit kopen

Bericht  _Lana_ do 18 apr 2013 - 3:01

Tania schreef:Ach je kan altijd nog een keer veel kopen. Ik denk altijd dat ik niet zoveel vooruit heb gekocht en dan haal ik een nieuwe maat onder uit de kast om te kijken wat we nog moeten hebben en dan ik bij alles "ooh ja die had ik ook nog" en uiteindelijk zit ik tussen een veel te grote stapel kleding.

Ja dat heb ik ook wel eens, dan denk 'ojee die moet ik ook snel en vaak aantrekken, straks is het te klein'.
Maar ik koop nooit heel veel vooruit.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaat en vooruit kopen Empty Re: Kledingmaat en vooruit kopen

Bericht  Fearie do 18 apr 2013 - 4:49

Als ik echt een maat groter moet kopen voor D neem ik soms een shirt en broek mee om als voorbeeld te nemen voor de nieuwe kleding. Maar dat is alleen als ik een ander merk shop als normaal, weet namelijk dat H&M groter uitvalt dan de normale kleding.
Misschien kun je dat ook doen?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaat en vooruit kopen Empty Re: Kledingmaat en vooruit kopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum