Krachttraining
+2
Sanne
Sterre
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Krachttraining
Doet er hier iemand specifiek aan krachttraining om strakker te worden?
Ik heb gisteren met onze sportfysio wat oefeningen doorgelopen maar ik kwam er daardoor ook direct achter dat ik echt super slap ben. Ik zie er met kleren aan best slank uit, maar mijn spier-vet verhouding is dramatisch. Nu hebben we op ons werk een fitnessruimte met kettlebells en wat fitnessapparaten, dus ik wil het nu echt goed gaan aanpakken. Ik hoef niet dunner te worden (behalve bij mijn buik en lovehandles), maar ik wil echt sterker en strakker worden.
Ik heb begrepen dat je beter een flink gewicht kunt pakken met weinig herhaling, omdat je op die manier het snelst vet omzet in spieren. Maar wat is een redelijk aantal? Ik hoorde 3x15 of 5x5 voorbij komen bijvoorbeeld.
Zijn er hier meiden die echt aan krachttraining doen en zo ja: wat doe je dan en hoe bevalt het?
Ik heb gisteren met onze sportfysio wat oefeningen doorgelopen maar ik kwam er daardoor ook direct achter dat ik echt super slap ben. Ik zie er met kleren aan best slank uit, maar mijn spier-vet verhouding is dramatisch. Nu hebben we op ons werk een fitnessruimte met kettlebells en wat fitnessapparaten, dus ik wil het nu echt goed gaan aanpakken. Ik hoef niet dunner te worden (behalve bij mijn buik en lovehandles), maar ik wil echt sterker en strakker worden.
Ik heb begrepen dat je beter een flink gewicht kunt pakken met weinig herhaling, omdat je op die manier het snelst vet omzet in spieren. Maar wat is een redelijk aantal? Ik hoorde 3x15 of 5x5 voorbij komen bijvoorbeeld.
Zijn er hier meiden die echt aan krachttraining doen en zo ja: wat doe je dan en hoe bevalt het?
Gast- Gast
Re: Krachttraining
Ik train met mijn fysio, inderdaad omdat ik echt een slappeling ben (heb chronisch last van mijn rug door een aantal factoren, oa omdat mijn hele achterkant niet goed ontwikkeld is.). Ik train dan met kettlebells, losse gewichten en wat apparaten. Hij laat mij meestal setjes van 10, 15 of 20 doen en dan afwisselen met elkaar en dan meestal 3 herhalingen. Soms ook 2 oefeningen afwisselend en dan steeds met 5 kilo minder; dus 3x20 40 kilo, andere oefening, 3x20 35 kilo, 3x20 30 etc.Minneke schreef:Doet er hier iemand specifiek aan krachttraining om strakker te worden?
Ik kan je echt aanraden om eerst een paar keer (als het kan) onder begeleiding te trainen, want je doet het echt snel fout terwijl dat niet zo hoeft te lijken. Het kan al een verschil zijn van op je voorvoet of hiel leunen dat veel uitmaakt.
Gast- Gast
Ja, dat begrijp ik idd Harrison, daarom ben ik ook zo blij met onze sportfysio!
Ik heb net een half uur getraind met de kettlebells van 10 en 12 kilo, squads en deadlifts etc. Zwaar!
Begin jij al verschil te merken Harry?
Ik heb net een half uur getraind met de kettlebells van 10 en 12 kilo, squads en deadlifts etc. Zwaar!
Gast- Gast
Mijn hardloopblessure aan m'n heup komt ook door spierzwakte volgens de fysio . In de herfst heb ik ook een tijdje bij een sportfysio gelopen die me oefeningen heeft gegeven. Het is toen even beter gegaan, maar toen ik stopte werd het weer erger. Sinds een paar weken ben ik ook weer begonnen, gewoon thuis. Ik heb een matje gekocht en dumbells van 2kg, en doe squads, lunches en andere oefeningen.
Ik train nu 2 a 3 keer per week een half uurtje. Je begint het nu wel een beetje te zien, al heb ik nog steeds vaak spierpijn, haha. Maar het is zo nodig, ik heb/had echt totaal geen spierkracht. Luxe dat je op je werk begeleiding hebt Minneke! Ik zou er zeker gebruik van maken.
Ik train nu 2 a 3 keer per week een half uurtje. Je begint het nu wel een beetje te zien, al heb ik nog steeds vaak spierpijn, haha. Maar het is zo nodig, ik heb/had echt totaal geen spierkracht. Luxe dat je op je werk begeleiding hebt Minneke! Ik zou er zeker gebruik van maken.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Ik gebruik ook kettlebells van 10, 12,5 en 15 kilo idd. Vooral de lunges zijn echt niet te doen bij die gast. Ik ben vanuit hockey gewend om op mijn voorste been te leunen met lunges maar hij dwingt me om mijn gewicht naar achter te plaatsten waardoor ik veel meer mijn bil/heup train, holy mac. Dan doen we setjes van 20x10, 15x5 kilo squads/sprong, 20x12,5, 15x5 kilo squads/sprong, 20x15, 15x5 kilo squads. Bedankt meneertje koekepeertje.Minneke schreef:Ja, dat begrijp ik idd Harrison, daarom ben ik ook zo blij met onze sportfysio!
Ik merk wel duidelijk verschil als ik goed train trouwens. Ik heb dan amper last van mijn rug.
Gast- Gast
Ik deed een tijd aan fitness en bodypump. Omdat ik wel snel spieren opbouw, werd mij juist verteld om meer herhalingen te doen met lagere gewichten, zodat ik niet eindig als type bodybuilder, maar gewoon een mooi strak lichaam hou.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Naast de cardio doe ik ook aan krachttraining. Heb ik echt een hekel aan intussen, want ik ben er ook heel slecht in. Vooral m'n armspieren. En ik krijg supersnel last van m'n rug en schouders, dus ik moet toch eens goed professioneel advies vragen hoe ik dat handig aan kan pakken. Zeker met fotografie (dan til ik ook wel paar kilo) is het handig om m'n armspieren beter te trainen.
Maar m'n benen en buik gaan prima daar mee, ik doe ook 3x15.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Denk echt dat jij er ook baat bij hebt om een paar keer met je fysio te gaan trainen! En je armspieren worden vanzelf beter als je het blijft doen haha .Marin schreef:Naast de cardio doe ik ook aan krachttraining. Heb ik echt een hekel aan intussen, want ik ben er ook heel slecht in. Vooral m'n armspieren. En ik krijg supersnel last van m'n rug en schouders, dus ik moet toch eens goed professioneel advies vragen hoe ik dat handig aan kan pakken. Zeker met fotografie (dan til ik ook wel paar kilo) is het handig om m'n armspieren beter te trainen.
Gast- Gast
Ja, misschien moet ik zoiets eens doen! Want intussen is het echt zover dat ik echt maar wat doe zelf, en dat is best zonde. Voel me beetje verloren in die sportschool, geen idee wat nou goed en slecht is. Ik ga eens kijken wat de mogelijkheden op deze sportschool zijn voor begeleiding. Niet van die studentjes die het als bijbaantje hebben, maar ze hebben wel personal trainers die je kan inhuren. Maar da's zo godvergeten duur!
Marin- Lady Post-a-lot
Mijn fysio is nog goedkoper dan een personal trainer hier hahaha. Maar heti s wel echt relax. Het scheelt zoveel. Ik deed veel dingen niet helemaal goed en compenseerde dan precies met een spiergroep die ik niet moest trainen. Of net even een andere houding waardoor je geen last krijgt van je rug en schouders bijvoorbeeld!Marin schreef:Ja, misschien moet ik zoiets eens doen! Want intussen is het echt zover dat ik echt maar wat doe zelf, en dat is best zonde. Voel me beetje verloren in die sportschool, geen idee wat nou goed en slecht is. Ik ga eens kijken wat de mogelijkheden op deze sportschool zijn voor begeleiding. Niet van die studentjes die het als bijbaantje hebben, maar ze hebben wel personal trainers die je kan inhuren. Maar da's zo godvergeten duur!
Gast- Gast
Train je je rug en nek/schouders ook marin? Je kan nl je armen trainen tot je een ons weegt om de camera beter vast te houden, maar je rug is met tillen ook belangrijk.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
En gaat jouw fysio dan mee naar je sportschool ofzo? Hoe werkt dat? Ik heb nog niet eens een fysio hier!
Marin- Lady Post-a-lot
Mijn fysio heeft een hele gym. Er zitten daar een stuk of 10 fysio's en ze (revalidatie) trainen ook met je. Ik mag daar ook gewoon trainen als ik niet met hem ben, vet relax. Ze geven ook yoga, pilates en fit voor zwangeren en bejaarden. Leuk bedrijf is het!
Gast- Gast
Oh wat leuk! Dat klinkt wel heel goed. Misschien moet ik eens kijken of hier ook zoiets dergelijks zit. Of kijken wat de mogelijkheden bij m'n sportschool zijn. Bedankt voor de tip!
Ik wil zo graag ook wat strakker worden, maar dan wel zonder rugpijn. Dat gewicht komt wel, zeker als ik straks lekker weer ga hardlopen, en hoeft niet acuut er af.
Ik wil zo graag ook wat strakker worden, maar dan wel zonder rugpijn. Dat gewicht komt wel, zeker als ik straks lekker weer ga hardlopen, en hoeft niet acuut er af.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:En gaat jouw fysio dan mee naar je sportschool ofzo? Hoe werkt dat? Ik heb nog niet eens een fysio hier!
Ga je zo ff een PM sturen
Minx- Lady Post-a-lot
Oh dank je!
Marin- Lady Post-a-lot
Sanne schreef:Ik deed een tijd aan fitness en bodypump. Omdat ik wel snel spieren opbouw, werd mij juist verteld om meer herhalingen te doen met lagere gewichten, zodat ik niet eindig als type bodybuilder, maar gewoon een mooi strak lichaam hou.
Het punt is dat dat bij vrouwen nooit gebeurd. Wij hebben iets van 80% minder testosteron in ons lichaam dan mannen en voor ons is het dus veel moeilijker om spieren op te bouwen. Als het zo makkelijk ging liepen er wel meer strakke vrouwen rond in Nederland. Daarnaast als je echt bodybuilder wilt worden moet je je voeding wel zo aanpassen dat is gewoon 'onmenselijk'.
Ik heb ook altijd van mijn personal trainer geleerd om setjes van 3x10 en 3x12 te doen en zwaarder in gewicht te gaan zitten.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik doe veel krachttraining. Ik train 1x in de 2 weken met een trainer. Ik film met mijn telefoon als hij de oefening uitlegt, dan kan ik die terug kijken als ik alleen train. Ook doe ik aan bodypump, daarin zitten veel standaard bewegingen met gewichten die goed zijn voor billen, benen, armen etc.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Punk'd schreef:Sanne schreef:Ik deed een tijd aan fitness en bodypump. Omdat ik wel snel spieren opbouw, werd mij juist verteld om meer herhalingen te doen met lagere gewichten, zodat ik niet eindig als type bodybuilder, maar gewoon een mooi strak lichaam hou.
Het punt is dat dat bij vrouwen nooit gebeurd. Wij hebben iets van 80% minder testosteron in ons lichaam dan mannen en voor ons is het dus veel moeilijker om spieren op te bouwen. Als het zo makkelijk ging liepen er wel meer strakke vrouwen rond in Nederland. Daarnaast als je echt bodybuilder wilt worden moet je je voeding wel zo aanpassen dat is gewoon 'onmenselijk'.
Ik heb ook altijd van mijn personal trainer geleerd om setjes van 3x10 en 3x12 te doen en zwaarder in gewicht te gaan zitten.
Oh, dat wist ik niet. Ik vind het namelijk best eng om erg gespierd te raken, want ik ben behoorlijk slank, maar heb wel brede schouders, dus ik vind dat nu altijd al zo lelijk, laat staan als het ook nog eens flink gespierd is. Ik draag mijn dochter altijd op mijn rechterarm en je kunt dus echt goed het verschil zien tussen mijn rechter en linkerarm (als ik mijn spieren aanspan). Maar eigenlijk hoef ik er dus niet echt bang voor te zijn dan het te gespierd wordt.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik wou mijn kracht ook op gaan bouwen maar heb echt een hekel aan apparaten, ben er inmiddels achter hoe ik dat ga doen . Ga gewoon de gladiator workouts volgen. Krachttraining zoals ik het wil volgen zonder zelf na te hoeven denken wat ik doe en in welke volgorde.
Minx- Lady Post-a-lot
Minneke schreef:Wat is dat Minx?
Had er al een topic over geopend op zoek naar ervaringen maar kwam er vandaag achter dat het nog vrij nieuw in Nederland is.
http://www.zegmaaryes.nl/t42899-the-gladiator-workout#1702656
Minx- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: