Krachttraining.
+6
sanne-84
Nala
Beachgirl
Verona
Chocoholic
Zannah
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Krachttraining.
Zijn er hier meiden die ook aan krachttraining doen? Ik ben sinds januari dit jaar weer begonnen en vroeg mij af of er hier op dit forum meer mensen zijn die zich hiermee bezig houden. Hoe vaak per week trainen jullie, en doen jullie aan cardio naast de krachttraining?
Zannah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 35
Punten : 37
Registratiedatum : 05-07-12
Re: Krachttraining.
Ik ben er sinds een paar weekjes weer mee bezig, met als doel om af te vallen. Ik cardio dan ook wel meer dan ik krachttraining doe (zo'n 4 keer in de week tegenover 2 keer in de week) maar fitness wel graag om een gevormder figuur te krijgen en om niet te veel spiermassa kwijt te raken. Ik gebruik dan voornamelijk apparaten voor mijn armen/rug, buik en billen.
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Ik gebruik meer krachttraining als dat ik cardio gebruik. Van krachttraining gaat je verbranding namelijk enorm omhoog, ik doe dus altijd eerst 3 kwartier krachttraining en daarna nog 20 tot 30 minuten cardio. Met deze combinatie komt mijn cardio namelijk extra aan.
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Ik doe:
Warming up met 15-20 min cardio op crosstrainer of fiets of loopband
Dan hebben we hier in de sportschool zo'n circuittraining. Das een rondje met apparaten waarbij je verschillende spiergroepen traint, en je zelf het gewicht in kan stellen. Ik doe elk apparaat 12 herhalingen, en dan 3 rondjes. (dus 3x 12 op elk apparaat)
Tussen elk rondje van 12x een apparaat doe ik buikspieroefeningen. 12x recht, 12x schuin, 12x recht en weer 12x schuin. En dan dus weer een rondje circuit.
Daarna als cooling down weer 15-20 min cardio.
Ik sport 2 a 3 keer in de week. Ik doe het vooral om wat meer spieren te kweken en nog wat meer af te vallen.
Warming up met 15-20 min cardio op crosstrainer of fiets of loopband
Dan hebben we hier in de sportschool zo'n circuittraining. Das een rondje met apparaten waarbij je verschillende spiergroepen traint, en je zelf het gewicht in kan stellen. Ik doe elk apparaat 12 herhalingen, en dan 3 rondjes. (dus 3x 12 op elk apparaat)
Tussen elk rondje van 12x een apparaat doe ik buikspieroefeningen. 12x recht, 12x schuin, 12x recht en weer 12x schuin. En dan dus weer een rondje circuit.
Daarna als cooling down weer 15-20 min cardio.
Ik sport 2 a 3 keer in de week. Ik doe het vooral om wat meer spieren te kweken en nog wat meer af te vallen.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Waarom gebruiken jullie voornamelijk machines? En welke vorm van cardio doen jullie?
Ik doe 4 keer per week aan krachttraining (losse gewichten) en mijn doel is om meer kracht te krijgen en meer spiermassa. Cardio doe ik met name op de dagen dat ik niet aan krachttraining doe. Mijn vetpercentage is sinds februari met 4,3% gedaald, en ik begin steeds meer spierdefinitie te zien. Ook is mijn lichaam veel strakker geworden.
Ik ga zo richting de sportschool. Vandaag staat billen en benen op het schema
Ik doe 4 keer per week aan krachttraining (losse gewichten) en mijn doel is om meer kracht te krijgen en meer spiermassa. Cardio doe ik met name op de dagen dat ik niet aan krachttraining doe. Mijn vetpercentage is sinds februari met 4,3% gedaald, en ik begin steeds meer spierdefinitie te zien. Ook is mijn lichaam veel strakker geworden.
Ik ga zo richting de sportschool. Vandaag staat billen en benen op het schema
Zannah- Fluisteraar
Zannah schreef:Waarom gebruiken jullie voornamelijk machines? En welke vorm van cardio doen jullie?
Omdat ik dat makkelijk vind en weet dat ik het op de goede manier doe. En omdat ik dan niet tussen allemaal opgeblazen mannen hoef te gaan staan met 5kg gewichtjes in mijn handen
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Beachgirl_24 schreef:Zannah schreef:Waarom gebruiken jullie voornamelijk machines? En welke vorm van cardio doen jullie?
Omdat ik dat makkelijk vind en weet dat ik het op de goede manier doe. En omdat ik dan niet tussen allemaal opgeblazen mannen hoef te gaan staan met 5kg gewichtjes in mijn handen
+1 Haha, precies
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Ik doe zo'n 2-3x in de week krachttraining. Ik werk juist niet met machines, maar doe squats en lunges op de powerplate, verder werk ik met losse gewichten en andere materialen (kettlebell, fysiobal, dynaband,..). Hierna gooi ik er nog een korte HITT tegenaan.
Nala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10
Ik doe eerst 10 min warmingup, dan 40 min kacht, dan 40 min cario.
Kacht is afhankelijk van mn schema, ene keer is het 3x15 oefeningen, dan 4x12, 3x20 of 12/10/8. En apparaten en losse gewichten wisselen elkaar ook af. Ik denk ook niet dat het uitmaakt welke je gebruikt, ze zullen net een andere spiergebruiken en daarom is afwisseling goed
Kacht is afhankelijk van mn schema, ene keer is het 3x15 oefeningen, dan 4x12, 3x20 of 12/10/8. En apparaten en losse gewichten wisselen elkaar ook af. Ik denk ook niet dat het uitmaakt welke je gebruikt, ze zullen net een andere spiergebruiken en daarom is afwisseling goed
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Leuk dat je ook met losse gewichten traint! Doe je 2 a 3 keer per week een full body workout, of heb je een split schema? Ik train nu met een 4 daagse split-schema.Nala schreef:Ik doe zo'n 2-3x in de week krachttraining. Ik werk juist niet met machines, maar doe squats en lunges op de powerplate, verder werk ik met losse gewichten en andere materialen (kettlebell, fysiobal, dynaband,..). Hierna gooi ik er nog een korte HITT tegenaan.
Met losse gewichten zal je meer resultaat boeken dan met machines. Machines limiteren je juist in je training, met losse gewichten spreek je veel meer spiergroepen tegelijkertijd aan.sanne-84 schreef:denk ook niet dat het uitmaakt welke je gebruikt, ze zullen net een andere spier gebruiken en daarom is afwisseling goed
Zannah- Fluisteraar
Ik doe ook aan krachttraining. Het liefst train ik met losse gewichten, omdat je dan ook meteen je core stability en dus je buik en rug traint. Als je weet hoe je houding goed is, heb je de apparaten niet echt nodig. Helaas zie ik op de sportschool wel echt veel mensen (vooral mannen) verkeerd trainen. Bv een biceps trainen met een veel te zwaar gewicht, het gewicht niet ver genoeg laten zakken (dus het zware gedeelte als je van helemaal beneden terug moet naar boven overslaan) en de hele rug mee bewegen als ze de stang omhoog halen. Dus die mannen zijn hun rug aan het trainen, haha.
Ik heb als doel mijn spieren wat meer ontwikkelen, om zo mijn vetpercentage te verlagen. Schouders train ik nauwelijks, of in ieder geval heel licht, omdat mijn vetpercentage daar al vrij laag is en ik het niet mooi vind als mijn schouders te ontwikkeld/breed worden. Maar het vetpercentage in mijn benen/billen krijg ik maar niet omlaag en ook mijn buikje wil niet weg.
Ik train 3x per week. Dit vul ik aan met cardio (steps, aerobic, hardlopen).
Ik heb als doel mijn spieren wat meer ontwikkelen, om zo mijn vetpercentage te verlagen. Schouders train ik nauwelijks, of in ieder geval heel licht, omdat mijn vetpercentage daar al vrij laag is en ik het niet mooi vind als mijn schouders te ontwikkeld/breed worden. Maar het vetpercentage in mijn benen/billen krijg ik maar niet omlaag en ook mijn buikje wil niet weg.
Ik train 3x per week. Dit vul ik aan met cardio (steps, aerobic, hardlopen).
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Zannah schreef:Leuk dat je ook met losse gewichten traint! Doe je 2 a 3 keer per week een full body workout, of heb je een split schema? Ik train nu met een 4 daagse split-schema.Nala schreef:Ik doe zo'n 2-3x in de week krachttraining. Ik werk juist niet met machines, maar doe squats en lunges op de powerplate, verder werk ik met losse gewichten en andere materialen (kettlebell, fysiobal, dynaband,..). Hierna gooi ik er nog een korte HITT tegenaan.Met losse gewichten zal je meer resultaat boeken dan met machines. Machines limiteren je juist in je training, met losse gewichten spreek je veel meer spiergroepen tegelijkertijd aan.sanne-84 schreef:denk ook niet dat het uitmaakt welke je gebruikt, ze zullen net een andere spier gebruiken en daarom is afwisseling goed
Ik doe mijn hele lichaam omdat ik maar 2 à 3x krachttraining per week doe. Mijn vriend gaat vaker en heeft ook een split schema.
Nala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10
SuzieQ, wanneer ben jij begonnen met trainen? Het kan zo zijn dat het vet op je buik en benen pas als laatst verdwijnt. Is je voedingspatroon in orde?
Zannah- Fluisteraar
Ik doe ook aan krachttraining, al staat het nu op een laag pitje ivm een behandeling die ik heb ondergaan. Ik doe het 3x per week (ma-woe-vrij) en doe dan gelijk heel mijn lichaam. Als warming up en cooling down ga ik op de hometrainer, doe ik ook gelijk iets aan mijn conditie! Ik doe eerst 20-30 minuten fietsen, dan trainen met stang en gewichten en dan weer 20 minuten fietsen.
Ik doe dit nu zo'n driekwart jaar en ik ben veel afgevallen + mijn lichaam is al een stuk strakker. Ben er erg tevreden mee!
Ik doe dit nu zo'n driekwart jaar en ik ben veel afgevallen + mijn lichaam is al een stuk strakker. Ben er erg tevreden mee!
Gast- Gast
Ik wilde net een topic hierover openen, maar zag dat deze er al was, al is ie wel een beetje oud. Ik heb gisteren wat uitleg gehad over de gewichten en ga maandag serieus met krachttraining beginnen op basis van het volgende boek:
Geloof dat ik minstens negen maanden bezig zal zijn om het hele programma te doorlopen, dus hoef me voorlopig niet te vervelen. Vind het wel een beetje eng tussen alle mannen/opgepompte jongetjes, maar goed, ik 'geloof' wel in het trainen met losse gewichten, dus daar bijten we maar even doorheen.
Hebben jullie ook je dieet aangepast? Ik ga de richtlijnen van het boek hierboven volgen en dat betekent vooral meer eiwitten dan dat ik gewend ben.
Ik hoef verder niet af te vallen trouwens, wil gewoon vet- voor spiermassa inruilen en er strakker uit gaan zien.
Geloof dat ik minstens negen maanden bezig zal zijn om het hele programma te doorlopen, dus hoef me voorlopig niet te vervelen. Vind het wel een beetje eng tussen alle mannen/opgepompte jongetjes, maar goed, ik 'geloof' wel in het trainen met losse gewichten, dus daar bijten we maar even doorheen.
Hebben jullie ook je dieet aangepast? Ik ga de richtlijnen van het boek hierboven volgen en dat betekent vooral meer eiwitten dan dat ik gewend ben.
Ik hoef verder niet af te vallen trouwens, wil gewoon vet- voor spiermassa inruilen en er strakker uit gaan zien.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ik heb wel een tijdje krachttraining gedaan maar bij mij zie je dat echt te snel en dat vind ik lelijk.
Nu train ik alleen nog dagelijks mijn bovenbenen, buik- en rugspieren. Bovenbeen omdat ik daar veel last heb van blessures, buik en rug omdat ik daar sterker moet worden om blessures te voorkomen.
Nu train ik alleen nog dagelijks mijn bovenbenen, buik- en rugspieren. Bovenbeen omdat ik daar veel last heb van blessures, buik en rug omdat ik daar sterker moet worden om blessures te voorkomen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb een tijd bodypump gedaan, cardio en kracht in een. Vond het echt ideaal voor de spieropbouw. Alleen ik bleef altijd maar zulke spierpijn houden, niet normaal.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Lonely Goatherd schreef:Ik wilde net een topic hierover openen, maar zag dat deze er al was, al is ie wel een beetje oud. Ik heb gisteren wat uitleg gehad over de gewichten en ga maandag serieus met krachttraining beginnen op basis van het volgende boek:
Als het je echt om definitie gaat gaat dit zo goed werken. Vooral (veel) vrouwen doen het goed op een dieet met meer eiwitten helemaal bij spieropbouw. Ik heb het ook een tijdje gedaan (inc. krachttraining) en ik had echt harde gespierde benen. Ik heb nu een 'homegym' met een bench, grote halter en 2 dumbells waar je zelf gewicht aan kan hangen. In totaal hebben we iets van 120 kg aan gewichten.
Ik moet er ook maar weer eens mee beginnen. Ik ga zo gelijk die kamer opruimen en de spullen van de homegym wat makkerlijker neerzetten zodat ik het niet meer als kledingrek gebruik haha.
Gast- Gast
Ja ik moest al aan jou denken Punk'd. Wat doe je nu dan aan sport? Wel duur kledingrek zo. Ik denk dat ik het wel vol ga houden, ben het afgelopen halfjaar ook braaf twee keer per week geweest en dat was dan nog met alle duffe apparaten (god wat ben ik ze zat ). Hoe vul jij zo'n eiwitrijk dieet in? Het is voor mij een hele omschakeling, hoop ook niet dat het enorm duur wordt aangezien ik zoveel mogelijk biologisch eet.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: