Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sinterklaas nog op de PSZ doen?

+6
Laurientje
NoMercy
Jasmine
Razz
Charles
Jezzie
10 plaatsers

Ga naar beneden

Sinterklaas nog op de PSZ doen? Empty Sinterklaas nog op de PSZ doen?

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 20:41

Ik had het net met de leidsters van de PSZ over Mas, dat hij net voor Sinterklaas 4 wordt (23 november).
Het is al zo'n heerlijk gevoelig mannetje. Dus ze zeiden tegen mij dat hij Sinterklaas ook nog daar mocht vieren en dan na Sinterklaas gewoon start op de basisschool. Nu is december sowieso een drukke maand voor die kinderen, dus ik geloof dat ik het wel een goed idee vond om die spannende tijd dus nog gewoon op zijn vertrouwde plekje te doen. Het duurt gelukkig nog even, maar ik moest dit dan ook op tijd aangeven op de basisschool (ze hebben onderling contact want zitten in hetzelfde gebouw).
Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Sinterklaas nog op de PSZ doen? Empty Re: Sinterklaas nog op de PSZ doen?

Bericht  Razz ma 15 apr 2013 - 20:42

Ik zou gewoon naar de basisschool doen direct na zijn 4e verjaardag.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 20:44

Razz_ schreef:Ik zou gewoon naar de basisschool doen direct na zijn 4e verjaardag.

En waarom zou je dat doen? Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Jezzie ma 15 apr 2013 - 20:45

Ik zou hem na sinterklaas naar school doen.
Het is al spannend genoeg en dan ook midden in de sinterklaastijd, lijkt me wel wat veel.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Laurientje ma 15 apr 2013 - 20:45

Ik zou hem pas na de kerstvakantie naar de basisschool doen, dus pas in januari
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Charles ma 15 apr 2013 - 20:49

Ik zou het pas na sinterklaas doen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Razz ma 15 apr 2013 - 20:49

Misschien is het ontvangst dan 'warmer' op school en herkent hij dingen van thuis. Verhaaltjes van de Sint en daarna misschien een kerstboompje in de klas. Daarnaast zijn alle kindjes in de klas al zenuwachtig voor de Sint.

Zo denk ik dan hè Wink

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 20:50

Laurientje schreef:Ik zou hem pas na de kerstvakantie naar de basisschool doen, dus pas in januari

Hier had ik ook aan zitten denken, maar je mag officieel niet langer dan 2 weken na je 4e verjaardag op de psz zitten. Met uitzondering van de zomervakantie (net daarvoor dus).

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 20:51

Razz_ schreef:Misschien is het ontvangst dan 'warmer' op school en herkent hij dingen van thuis. Verhaaltjes van de Sint en daarna misschien een kerstboompje in de klas. Daarnaast zijn alle kindjes in de klas al zenuwachtig voor de Sint.

Zo denk ik dan hè Wink

Bij Amé zou ik er ook niet aan twijfelen om haar gewoon meteen naar de basisschool te doen, die is wat makkelijker. Mas is vreselijk gevoelig voor die spanning. Beetje ons "mietje" :P

Gast
Gast

Bericht  Jasmine ma 15 apr 2013 - 20:51

Laurientje schreef:Ik zou hem pas na de kerstvakantie naar de basisschool doen, dus pas in januari

Ik denk dat ik dat ook zou doen, zeker als hij al wat gevoelig is voor dat soort dingen.

Als ik me niet vergis zijn er ook scholen genoeg die juist vanwege de drukte en alle aparte dingen geen instroom doen in december. Als hij in januari instroomt, is de drukte over en kan hij 'fris' starten. En zo heeft hij de gezelligheid van Sinterklaas en Kerst nog op de peuterspeelzaal.

Als je hem na Sinterklaas naar de basisschool laat gaan, heeft hij maar twee weken om te wennen en dan is het alweer twee weken kerstvakantie.

Edit: ik lees dus net dat je al gezegd had dat ze officieel maar tot twee weken na hun 4e verjaardag naar de psz mogen. Dan denk ik dat ik er voor zou kiezen om hem iets langer kerstvakantie te laten hebben. Dus nog twee weken na zijn verjaardag psz doen en dan na de vakantie pas naar de basisschool. Met 4 zijn ze nog niet leerplichtig.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  NoMercy ma 15 apr 2013 - 20:59

Jasmine schreef:

Ik denk dat ik dat ook zou doen, zeker als hij al wat gevoelig is voor dat soort dingen.

Als ik me niet vergis zijn er ook scholen genoeg die juist vanwege de drukte en alle aparte dingen geen instroom doen in december. Als hij in januari instroomt, is de drukte over en kan hij 'fris' starten. En zo heeft hij de gezelligheid van Sinterklaas en Kerst nog op de peuterspeelzaal.

Als je hem na Sinterklaas naar de basisschool laat gaan, heeft hij maar twee weken om te wennen en dan is het alweer twee weken kerstvakantie.

Edit: ik lees dus net dat je al gezegd had dat ze officieel maar tot twee weken na hun 4e verjaardag naar de psz mogen. Dan denk ik dat ik er voor zou kiezen om hem iets langer kerstvakantie te laten hebben. Dus nog twee weken na zijn verjaardag psz doen en dan na de vakantie pas naar de basisschool. Met 4 zijn ze nog niet leerplichtig.

Zo zou ik het ook doen!
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Bericht  Laurientje ma 15 apr 2013 - 21:00

Zazou schreef:

Hier had ik ook aan zitten denken, maar je mag officieel niet langer dan 2 weken na je 4e verjaardag op de psz zitten. Met uitzondering van de zomervakantie (net daarvoor dus).

Oh ja dat is ook zo, nou dan zou ik m gewoon lekker wat langer thuis houden Wink
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Parisienne ma 15 apr 2013 - 21:55

Ik zou ook voor de optie gaan die Jasmine geeft. Hem zolang mogelijk naar de PSZ laten gaan, een paar weken net voor de kerstvakantie thuis houden en vervolgens begin januari naar school laten gaan. Het is allemaal al spannend genoeg, zou hem dan niet tijdens zo'n drukke periode in laten stromen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 21:56

Parisienne schreef:Ik zou ook voor de optie gaan die Jasmine geeft. Hem zolang mogelijk naar de PSZ laten gaan, een paar weken net voor de kerstvakantie thuis houden en vervolgens begin januari naar school laten gaan. Het is allemaal al spannend genoeg, zou hem dan niet tijdens zo'n drukke periode in laten stromen.

Ik vind het dan weer zo zielig voor hem dat zijn kleine en grote zus wel kerst gaan vieren op school.

Elke ochtend weer de vraag, mama ben ik vandaag al 4? Want dan kan ik naar de basisschool. Niet hè? Want Sinterklaas is ook nog niet in Nederland.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne ma 15 apr 2013 - 22:09

Ja, dat bedacht ik me later ook. Kan je niet even overleggen met de PSZ? Of hij daar niet mag blijven tot net voor de kerstvakantie? Het zou dan gaan om max. 2 tot 3 weken extra toch?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477

Bericht  Printje ma 15 apr 2013 - 23:44

Als juf zou ik na Sinterklaas adviseren, veel te hectisch en spannend allemaal.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan di 16 apr 2013 - 0:27

Ik zou hem na de kerstvakantie pas voor de eerste keer naar school brengen, is toch een hectische tijd in de maand december. Om die reden hebben wij onze dochter ook niet laten oefenen in december maar gewoon na de kerstvakantie voor de eerste keer gebracht (maar zij is wel een maand later jarig op 27 dec.). Ik vond het ook vervelend dat zij dan net een beetje gewend zou zijn en ze dan meteen 2 weken vakantie zou hebben.
Is er onofficieel niet iets te regelen dat hij gewoon tot de kerstvakantie naar de psz kan?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PiP di 16 apr 2013 - 4:01

F is van 24 december en zij gaat na de kerstvakantie. Dit is gewoon vanaf haar 4e verjaardag.
Tijdens de intake gaf de juf aan dat dit wel de mooiste datum is vanwege de feestdagen, eerder zou teveel kunnen zijn ivm de feestdagen.
Bij ons is het dus verder niet van toepassing, maar moest nu even denken aan wat de juf zei!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 4:03

Ik zou ook proberen om na de vakantie te laten gaan. Anders zit ie net twee weken op school, moet hij er weer twee weken uit door de vakantie en dan kan ie praktisch opnieuw gaan wennen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: