Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Euroshopper-rel

+13
Verde
girli
Esperanza
_Inge_
Mida4you
Caroow
Blond
Guusje
Parisienne
Rush
Marin
Lonely Goatherd
Elliot
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Euroshopper-rel Empty Euroshopper-rel

Bericht  Elliot do 11 apr 2013 - 20:35

Euroshopper gaat verdwijnen uit de schappen bij Albert Heijn, dit was gister in het nieuws. Nu las ik zojuist dit bericht:

http://www.nu.nl/economie/3395611/ah-in-gesprek-met-boze-euroshopper-fans.html

Veel klanten zijn het er dus niet mee eens dat Euroshopper gaat verhuizen. Er worden allerlei websites en Facebookpagina's opgericht om te protesteren tegen het verdwijnen van Euroshopper.

Wat vinden jullie van Euroshopper, vinden jullie het erg dat het weggaat? Of kocht je het sowieso al nooit?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Euroshopper-rel Empty Re: Euroshopper-rel

Bericht  Lonely Goatherd do 11 apr 2013 - 20:38

Boeiend... zo lang de prijzen maar hetzelfde blijven. Alhoewel ik steeds minder vaak Euroshopper koop, vroeger wel heel veel.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Marin do 11 apr 2013 - 20:38

Er komt toch gewoon een ander huismerk voor in de plaats? Dat gaat AH basis heten en sluit qua huisstijl meer aan op de overige lijnen van AH.

Beetje raar om daar zo boos over te worden. Als er gewoon een nieuwe lijn voor in de plaats komt, is dat echt zeuren om niks.

Dat las ik hier eergisteren althans:

http://www.culy.nl/inspiratie/albert-heijn-stopt-met-euro-shopper-lijn/

Euroshopper-rel 001_food-image-1224861
Zo gaat de AH basis lijn er uit zien.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Rush do 11 apr 2013 - 20:40

Ziet er juist goed uit toch? Lijkt me geen probleem als de prijzen hetzelfde blijven.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Elliot do 11 apr 2013 - 20:40

Klopt, er komt een AH Basic merk voor in de plaats. Haha ik vind het zo bizar dat mensen hier serieus zo kwaad over worden.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 20:41

Veel mensen die te weinig te doen hebben.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 11 apr 2013 - 20:42

Ik koop heel af en toe iets van Euroshopper, wat vaker als we een beetje krap zitten. Ik vind sommige producten ervan echt prima als goedkoop alternatief. Zolang AH goedkope die alternatieven blijft bieden, al dan niet onder een andere merknaam, vind ik het goed. Anders zal ik toch af en toe moeten uitwijken naar een Lidl, dat zou ik wel heel erg jammer vinden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Guusje do 11 apr 2013 - 20:44

Dat kan me niks schelen, is in theorie gewoon een naamsverandering toch (en waarschijnlijk gaan de prijzen iets omhoog).
Wat altijd al vreemd vond en nu hanteren ze dat volgens de plaatjes van Marin weer die Engelse benamingen voor de producten. Ik snap die logica geloof ik niet zo.
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Lonely Goatherd do 11 apr 2013 - 20:45

Guusje schreef:Wat altijd al vreemd vond en nu hanteren ze dat volgens de plaatjes van Marin weer die Engelse benamingen voor de producten. Ik snap die logica geloof ik niet zo.
Haha ja, dat was wel even wennen. Zoek je je rot naar de boerenkool, staat er in koeienletters 'curly kale' op.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Elliot do 11 apr 2013 - 20:53

Lonely Goatherd schreef:
Guusje schreef:Wat altijd al vreemd vond en nu hanteren ze dat volgens de plaatjes van Marin weer die Engelse benamingen voor de producten. Ik snap die logica geloof ik niet zo.
Haha ja, dat was wel even wennen. Zoek je je rot naar de boerenkool, staat er in koeienletters 'curly kale' op.
Ik dacht altijd dat dat was omdat dit merk (bij ons in ieder geval) veel door oostblokkers wordt gekocht, die geen Nederlands spreken.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Marin do 11 apr 2013 - 20:56

Elliot schreef:
Lonely Goatherd schreef:
Ik dacht altijd dat dat was omdat dit merk (bij ons in ieder geval) veel door oostblokkers wordt gekocht, die geen Nederlands spreken.

Haha ja, ik vind dat ook altijd wel vreemd hoor. Dat het er in meerdere talen onder staat, ok, prima, ik kan me best voorstellen dat het lastig is te zien aan een pak of iets zelfrijzend bakmeel of pannenkoekenmeel is, zeker bij de Euroshopper, want daar stonden geloof ik niet vaak echt beeldende plaatjes op. Maar om de basis tekst nou in het Engels te doen? Zelfs als Engels-fan, vind ik dat best raar.

Ik vond het in Bulgarije altijd wel een uitdaging om aan de hand van de plaatjes op de pakken en een béétje logisch na te denken, iets te kopen en te bedenken wat het kon zijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond do 11 apr 2013 - 21:00

Zolang de producten hetzelfde blijven smaken vind ik het prima. Ik ben fan van de ES zoute sticks, van 0,25 euro. De allerlekkerste zoute sticks die er zijn Very Happy.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caroow do 11 apr 2013 - 21:14

Ik vind dat de AH en de C1000 zo wel heel veel op elkaar lijken, C1000 Basis/AhBasics, C1000 euroweken, 100 aanbiedingen voor maar 1 euro/Ah route 99, 99 aanbiedingen voor maar 99 cent..

Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Elliot do 11 apr 2013 - 21:17

Caroow schreef:Ik vind dat de AH en de C1000 zo wel heel veel op elkaar lijken, C1000 Basis/AhBasics, C1000 euroweken, 100 aanbiedingen voor maar 1 euro/Ah route 99, 99 aanbiedingen voor maar 99 cent..

Rolling Eyes
Dat is altijd al zo geweest met concurrenten. Als de één met een goede actie komt, zal een ander het niet laten om deze actie na te bootsen.

Overigens is Albert Heijn echt de koning van het na-apen. Ik werk op een merkenbureau en de Albert Heijn is hier een welbekende tegenstander in grote merkinbreukzaken. Ze maken altijd producten van hun eigen merk waarvan de verpakkingen net iets teveel op het A-merk lijken... Rolling Eyes
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Guusje do 11 apr 2013 - 21:34

Marin schreef:
Elliot schreef:
Lonely Goatherd schreef:

Haha ja, ik vind dat ook altijd wel vreemd hoor. Dat het er in meerdere talen onder staat, ok, prima, ik kan me best voorstellen dat het lastig is te zien aan een pak of iets zelfrijzend bakmeel of pannenkoekenmeel is, zeker bij de Euroshopper, want daar stonden geloof ik niet vaak echt beeldende plaatjes op. Maar om de basis tekst nou in het Engels te doen? Zelfs als Engels-fan, vind ik dat best raar.

Ik vond het in Bulgarije altijd wel een uitdaging om aan de hand van de plaatjes op de pakken en een béétje logisch na te denken, iets te kopen en te bedenken wat het kon zijn.

Haha ik had verwacht dat de meesten het hier juist normaal zouden vinden. met gangbare termen vind ik het nog wel normaal. Maar als ik sommige Engelse termen zie die snap ik al niet, laat staan m'n oma van 89.
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Marin do 11 apr 2013 - 21:40

Guusje schreef:
Haha ik had verwacht dat de meesten het hier juist normaal zouden vinden. met gangbare termen vind ik het nog wel normaal. Maar als ik sommige Engelse termen zie die snap ik al niet, laat staan m'n oma van 89.

Nou, weet je... Ik zie mezelf nog steeds wel echt als tweetalig en praat de halve dag Engels enzo, maar ik ben toch echt niet de norm in Nederland. Ik kijk wel eens om me heen en zie dan hoe ontzettend veel Engels er wordt gebruikt in alle reclames en advertenties, tijdschriftencovers, en dus blijkbaar ook veel producten in de supermarkt. Dat vind ik dan toch best een beetje raar. Wat is er mis met pannenkoekenmix ipv pancake mix? Ik snap niet zo goed waarom dat zo verandert. Is dat echt vanwege de immigranten dan of omdat onze hele cultuur verengelst? Ik vind dat best interessant. Ik heb voor m'n werk wel eens de opdracht gegeven aan studenten om een week lang in hun omgeving alles op te schrijven wat ze zien wat allemaal in de Engelse taal geschreven staat om hun heen. Echt verbazingwekkend veel. Ik vind dat heel fascinerend maar ook bizar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mida4you do 11 apr 2013 - 21:54

Het slaat nergens op dat die mensen er zo'n probleem van maken. Het product blijft toch hetzelfde
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  _Inge_ do 11 apr 2013 - 21:55

Ach ja, mensen moeten altijd moeilijk doen.
_Inge_
_Inge_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 114
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Esperanza do 11 apr 2013 - 22:06

Als de prijzen en producten hetzelfde blijven en alleen de merknaam verandert, dan snap ik het probleem echt niet!
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Verde do 11 apr 2013 - 22:06

Elliot schreef:
Lonely Goatherd schreef:

Dat zou ik ik wel heel ver vinden gaan als het daarom er in het Engels op staat.
Volgens mij staat het er in meerdere talen op, omdat het merk ook in andere landen wordt verkocht, waaronder in Oost-Europa. Mijn zusje kwam een paar jaar geleden nog Euroshopperproducten tegen in Tsjechië in de supermarkt. Net als AH Excellent trouwens.
Als vind ik het dan nog wel apart dat ook hier de naam er in eerste instantie in het Engels op staat. Maar dat zal er wel mee te maken hebben dat het duurder is om het voor elk land aan te passen.

Laatst aangepast door Verde op do 11 apr 2013 - 22:08; in totaal 1 keer bewerkt
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  girli do 11 apr 2013 - 22:06

Ik denk dat mensen zich zorgen maken om de prijs. Nieuwe merken creeëren kost geld en ik durf best wel te beweren dat de ES 0,25 euro zoute sticks, straks geen 0,25 euro meer kosten.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Elliot do 11 apr 2013 - 23:57

Waarom is dit topic verplaatst naar deze pijler? Het gaat toch gewoon over een nieuwsbericht?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Snoopy vr 12 apr 2013 - 1:36

Naar mijn weten zijn de engelse namen, omdat precies dezelfde producten in meerdere landen wordt verkocht. Met nog Nederlandse namen hadden ze toch nieuwe verpakkingen per land nodig, met Engelse niet.
Het mooie van Euroshopper was dat het een samenwerking was met meerdere europese supermarkten. Dus 1 keten in bijvoorbeeld Finland verkocht ook Euroshopper (en kon je daar dus paprikachips en speculaasjes vinden:D).
Geen idee of dat nu blijft of niet, om er nou een rel over te voorzaken is ook wat overdreven Very Happy

Ik vind het wel prettig als een supermarkt wel een budgetlijn heeft en je dus keuze kunt maken voor welke prijs je iets wilt kopen (A merk, huismerk of budgetmerk)
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Rush vr 12 apr 2013 - 1:37

In Canada hebben ze ook euroshopper idd!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Jade vr 12 apr 2013 - 3:50

Ik denk inderdaad dat de rel uiteindelijk niet over het uiterlijk gaat, maar over de stijging in prijs. Je kunt mij niet wijs maken dat zo'n metamorfose geen geld kost.

Ik heb best vaak producten van euroshopper.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende