Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

+11
Phileine
Bruintje Beer
moepie
loesje
Darius
missmarm
Thunder
xxjojootjexx
pantuf
mauwmauw
Susan
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 22:50

Ik weet dat het nog weleens verschild, maar gemiddeld?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Susan zo 20 feb 2011 - 22:50

Maat 74 of 80.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 22:51

Inderdaad maatje 74 of 80. S.enna had maat 80 bij haar eerste verjaardag en M.ara draagt nu maat 74 en wordt over 5 weken 1 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 22:53

Ah dank jullie wel smile Ik neem voor de zekerheid wel een maatje groter, dan zit ik iig goed Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  mauwmauw zo 20 feb 2011 - 22:54

volgens de richtlijnen in de winkel is maat 80 9maanden tot 1 jaar,en 86 van 1-1.5 jaar maar ik heb het idee dat dit niet altijd klopt voor kindjes.zo is mijn nichtje bijna 2 heeft nu net 86 aan.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 22:59

Mijn dochter van 6 maanden draagt nu al 74, dus ik verwacht dat zij wel in de 86, misschien 92 zal zitten als ze één jaar oud is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  pantuf zo 20 feb 2011 - 23:00

Idd 74 - 80 (gemiddeld genomen). Mijn dochter zit in 74 en is al 1 geweest.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Susan zo 20 feb 2011 - 23:01

Dromertje schreef:Mijn dochter van 6 maanden draagt nu al 74, dus ik verwacht dat zij wel in de 86, misschien 92 zal zitten als ze één jaar oud is.

In sommige maten blijven ze wel heel lang hoor, ze blijven niet alsmaar in exact hetzelfde tempo doorgroeien. Yrsa heeft bijvoorbeeld bijna een half jaar in maat 68 gezeten. Maat 92 lijkt me wel erg groot voor een kindje van net een jaar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  xxjojootjexx zo 20 feb 2011 - 23:12

Als de baby niet net zo'n reus is als tristan gaat het wel op..
Maar hij is over 3 dagen 6 maanden en heeft nu maat 80 aan. Maat 74 kunnen sommige broekjes nog wel, maar shirtjes zijn te kort.

Maar gemiddeld zal 80 met 1 jaar wel kloppen hoor.. Haha. Kirsten had maat 74-80 toen ze 1 jaar was.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 23:14

Susan schreef:
Dromertje schreef:Mijn dochter van 6 maanden draagt nu al 74, dus ik verwacht dat zij wel in de 86, misschien 92 zal zitten als ze één jaar oud is.

In sommige maten blijven ze wel heel lang hoor, ze blijven niet alsmaar in exact hetzelfde tempo doorgroeien. Yrsa heeft bijvoorbeeld bijna een half jaar in maat 68 gezeten. Maat 92 lijkt me wel erg groot voor een kindje van net een jaar.

ik heb even in de groeicurve gekeken en als ze de lijn blijft volgen die ze nu volgt, dan zal ze rond de één jaar ruim in maat 80 zitten, 92 was inderdaad een beetje overmoedig Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Thunder zo 20 feb 2011 - 23:21

Is idd per kind verschillend, mijn oudste zat wel 86-92, de jongste zit al echt maanden in 74 en dat zit nog nog redelijk ruim.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  missmarm zo 20 feb 2011 - 23:21

Hier had onze oudste met 1 jaar toch echt 86/92 vooral shirts 92. Was een grote flinke bink. De jongste is nu 86/92 maar die is al bijna 2. Die zat met een jaar in 74/80

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 23:22

Ons zoontje zal in 80 zitten met 1 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Darius zo 20 feb 2011 - 23:24

Ik vind ook dat er verschil zit tussen shirtjes en broekjes. Laurens heeft nu 92, en heeft nog een broek in 74 en in 80. Hij heeft gewoon korte beentjes.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  missmarm zo 20 feb 2011 - 23:36

Darius schreef:Ik vind ook dat er verschil zit tussen shirtjes en broekjes. Laurens heeft nu 92, en heeft nog een broek in 74 en in 80. Hij heeft gewoon korte beentjes.

Het verschilt ook per merk. Name it broekjes zitten we echt in 92 kan zelfs 98. Maar c&A is 86 nog prima en van tuunte/hier ook.

Broekjes hier ook kleiner als de broek vooral de oudste zit met broeken in 110 meestal en shirts echt 122. Vaak kom je in de combinatiemaat 122/128 en dat is veel te groot. Terwijl 116 net krapaan zit qua shirts.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 23:40

Ik gok dat I.sam rond de 1 jaar in maat 86 zit. En N.ora 74 of 80.
I.sam begint nu langzaam de 74 uit te groeien, terwijl N.ora nog verzuipt in 68, maar 62 is weer te kort bij haar armen.

Wil je het kopen voor een kindje dat al richting de 1 jaar gaat of een kindje wat nog geboren moet worden? Anders zou ik de ouders vragen naar de groei van het kindje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  loesje ma 21 feb 2011 - 0:40

mijn zoontje zit in 68/74 en is nog lang geen 1 jaar
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  moepie ma 21 feb 2011 - 0:46

Het is zo verschillend.
Mijn meisje draagt op dit moment 74. Heel af en toe probeer ik iets in 80 maar eigenlijk zit dat nog te groot. Ze is volgende maand 1,5 jaar oud.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 2:40

loesje schreef:mijn zoontje zit in 68/74 en is nog lang geen 1 jaar

Mijn ventje ook rond die periode, maar hij zat in 80 toen ie een jaar werd. Hij heeft echt heel lang in 80 gezeten. Nu zit ie al een tijdje in 86 en begin ik heel langzaam aan de 'kleine 92'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Bruintje Beer ma 21 feb 2011 - 2:56

mijn dochter zat met 1 jaar net in 74. Ze is nu bijna 19 maanden en draagt nu net maat 80 en voor brtoekjes 74/80.
Ze is wel heel licht maar ze is wel 81 cm.

Hangt heel erg van het gewicht en lengte af. En ze blijven niet zo groeien als in het begin.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:39

Hayley heeft nu in veel dingen 86.
Maar het verschilt inderdaad per kind en ook nog eens per merk.

Van Noppies en Lief! bijvoorbeeld krijg ik die maat metgeen mogelijkheid meer aan!
Dat moet echt 92 zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:42

Coco schreef:Ik gok dat I.sam rond de 1 jaar in maat 86 zit. En N.ora 74 of 80.
I.sam begint nu langzaam de 74 uit te groeien, terwijl N.ora nog verzuipt in 68, maar 62 is weer te kort bij haar armen.

Wil je het kopen voor een kindje dat al richting de 1 jaar gaat of een kindje wat nog geboren moet worden? Anders zou ik de ouders vragen naar de groei van het kindje.

Ze is een week geleden 1 jaar geworden smile En ik wil het liever niet vragen omdat dan de verrassing er een beetje af is :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 4:03

Mijn zoon droeg 80 in shirts met 1 jaar. Mijn dochter droeg 68 of 74 (nu nog steeds 74, ze is bijna 1,5 jaar).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Phileine ma 21 feb 2011 - 4:14

Mijn nichtje zat met een jaar in maat 74 en nu, met 1 jaar en 4 maand in maat 80.

Ik zou dan gewoon gaan voor een wat grotere maat, 86 bijvoorbeeld, zodat het in ieder geval niet te klein is. Ze kan het dan in ieder geval aan, al duurt het misschien nog een tijdje.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 4:25

Vilein schreef:Mijn nichtje zat met een jaar in maat 74 en nu, met 1 jaar en 4 maand in maat 80.

Ik zou dan gewoon gaan voor een wat grotere maat, 86 bijvoorbeeld, zodat het in ieder geval niet te klein is. Ze kan het dan in ieder geval aan, al duurt het misschien nog een tijdje.

Ja dat laatste was ook mijn plan inderdaad smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer? Empty Re: Welke maat heeft een kindje van een jaar ongeveer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum