Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

+17
Pineco
Mamsie
Paper Crown
Parel
Zwerver
Filoria
Parisienne
luisa
Tania
June
Exogenesis
Siamsa
Alex
Slakje
Elliot
Sea of Trees
Fortissimo
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Fortissimo di 9 apr 2013 - 4:33

Ik ben net jarig geweest, en mijn zus (zit zelf in de financiële shit) heeft mij een H.oliday Con.cept bon gegeven. Hartstikke lief, maar ik wist daarvan dat je dan een minimaal bedrag per persoon per dag moet betalen. Dit wist mijn zus ook, want zij heeft voor zichzelf eens een bon gekocht die ze niet kon gebruiken omdat het alsnog heel duur werd. Nu hebben wij het ook echt niet breed en heb ik nu dus een cadeau waar ik niks aan heb. Het bedrag wat je minimaal moet besteden per persoon per dag is €40,00(En dat hotel is in Zeeland. Wij wonen in Groningen) en je moet verplicht 3 dagen blijven. In the end, betalen we dus meer dan wij ooit aan een ander weekendje weg besteden! Cry
Ze weet dat ik aan het sparen ben, dan vind ik het vervelend dat ze met zoiets aankomt.. Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? 1371890812 Toen zij jarig was, heb ik haar ook tegen beter weten in geld gegeven terwijl ik haar eigenlijk een bon moest geven om kleding van te kunnen kopen voor zichzelf, omdat ze gewoon niks heeft..

Weet niet zo goed wat ik hier mee wil, maar ik baal er eigenlijk gewoon een beetje van. Voel me onwijs ondankbaar..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Sea of Trees di 9 apr 2013 - 4:35

Ik vind je wel een beetje ondankbaar ja, wie weet heeft je zus het wel gegeven omdat ze geen ander cadeautje kon betalen (en had ze deze bon nog liggen).
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Fortissimo di 9 apr 2013 - 4:36

Nee, ze heeft deze bon speciaal gekocht. Ik heb liever dat ze dan het geld aan haar kindjes besteed..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Elliot di 9 apr 2013 - 4:38

Ik vind cadeaus waarbij de ontvanger alsnog geld kwijt is aan het gebruiken ervan altijd suf. Dus ik snap je wel. Toch zou ik het nooit hardop tegen de gever uitspreken, want dat vind ik dan wel ondankbaar.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Fortissimo di 9 apr 2013 - 4:40

Dat doe ik ook zeker niet hoor! Maar ik vind het ook zo knullig als we er uiteindelijk geen gebruik van maken. Als we wel een weekend weg gaan, zijn we zo 300 euro kwijt!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Slakje di 9 apr 2013 - 4:40

Elliot schreef:Ik vind cadeaus waarbij de ontvanger alsnog geld kwijt is aan het gebruiken ervan altijd suf. Dus ik snap je wel. Toch zou ik het nooit hardop tegen de gever uitspreken, want dat vind ik dan wel ondankbaar.

Dit.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Alex di 9 apr 2013 - 4:41

Elliot schreef:Ik vind cadeaus waarbij de ontvanger alsnog geld kwijt is aan het gebruiken ervan altijd suf. Dus ik snap je wel. Toch zou ik het nooit hardop tegen de gever uitspreken, want dat vind ik dan wel ondankbaar.

Hier ben ik het wel mee eens. Als mijn zusje met zo'n bon aan zou komen terwijl ze weet van mijn financiële situatie zou ik dat ook niet leuk vinden. Maar ik zou er niks van zeggen, aan de andere kant gaat het ook wel om het gebaar, er is toch moeite voor je gedaan.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Siamsa di 9 apr 2013 - 4:44

Dus je moet minimaal 320 euro betalen voor een weekendje weg in Zeeland van 3 dagen? Vind ik echt best veel geld. En eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje 'dom' van je zus dat ze dat voor je gekocht heeft, lijkt niet echt over nagedacht te zijn. Je hoeft je niet ondankbaar te voelen als je er geen gebruik van maakt, maar ik zou het niet melden aan haar, dan voelt zij zich alleen maar naar erover waarschijnlijk.

Edit: Uiteraard komt zij erachter als je de bon niet gebruikt, bedenk ik me nu. Als zij er naar vraagt zou ik wel eerlijk antwoorden hoe je erover denkt....en dan zo subtiel mogelijk.


Laatst aangepast door Siamsa op di 9 apr 2013 - 5:29; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Fortissimo di 9 apr 2013 - 4:50

Dat hotel in Zeeland was het goedkoopste. Het loopt op vanaf 40 euro per persoon per dag. Heb je dus een hotel die 50 euro per dag kost... tja. Je kunt ook naar Duitsland uitwijken, maar ook daar liggen de prijzen erg hoog en kan je bijvoorbeeld alleen van zondag tot donderdag boeken. Misschien maar kijken of ik hem kwijt kan raken via MP, maar daar staan ook al onwijs veel op.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Siamsa di 9 apr 2013 - 5:00

Ik zou het trouwens verschrikkelijk vinden om verplicht te moeten eten in het hotel gedurende het verblijf. Het is juist zo leuk om elke dag een gezellig restaurantje te zoeken.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Fortissimo di 9 apr 2013 - 5:02

Wij zijn net zo hoor.. wij houden daar totaal niet van. Dan ben je zo gebonden! Wij gaan meestal weekendjes weg met die bonnen van Fletcher. Ben je niks verplicht en je kunt gaan en staan waar je wil en het kost je bijna niks. En als dit nu hele bijzondere hotels waren die je kan boeken met deze bon... Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? 1270000679
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Exogenesis di 9 apr 2013 - 5:20

Ik zou er ook niet echt blij mee zijn. Je wordt nu wel echt verplicht.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  June di 9 apr 2013 - 5:23

Ik zou dit vooral zonde vinden. Als mijn denkbeeldige zus me dit cadeau had gedaan terwijl ze niks te besteden heeft, had ik liever gehad dat ze me niets had gegeven. Zo heeft zij geld besteed aan iets waar ik niet blij mee ben en waar ik nog eens ruim driehonderd euro aan uit moet geven. Dan had ik liever een bosje bloemen gekregen!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Tania di 9 apr 2013 - 5:28

Wat belachelijk duur zeg. Hoeveel heeft je zus nog voor die bon moeten betalen dan? Want als je al zoveel geld moet uitgeven heb je je weekendje volgens mij al lang zelf betaald.

Ik vind het ook een beetje apart cadeau van je zus vooral omdat ze weet dat je er eigenlijk geen geld voor hebt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  luisa di 9 apr 2013 - 5:36

Wat houdt die bon in dan? Als je nog zoveel moet betalen vraag ik me af wat je voor die bon krijgt. En nee, ik zou hier ook niet blij mee zijn en wel zeggen dat jullie er waarschijnlijk geen gebruik van gaan maken omdat te duur is.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Parisienne di 9 apr 2013 - 5:43

Ik zie dat ze 39 euro kosten, klopt dat? Zo ja, ontzettend zonde inderdaad!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Filoria di 9 apr 2013 - 6:26

Ik heb die bonnen wel eens op Vakantieveilingen langs zien komen. Daar gaan ze eruit voor 1 euro en ik snap wel waarom...
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Fortissimo di 9 apr 2013 - 7:22

Ze heeft het gekocht via VakantieVeilingen, dus zal een paar euro gekost hebben. Maar daar gaat het niet om, dan had ik liever inderdaad een bosje bloemen gehad of gewoon niks. Nu voel ik me een soort van verplicht. Maar 300 euro ga ik gewoon écht niet doen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Zwerver di 9 apr 2013 - 7:29

Ik zou het gewoon eerlijk zeggen. Ik vind het eerder ondankbaar dat je iets krijgt en het laat liggen, dan het eerlijk zeggen. Misschien kun je'm proberen te verkopen?
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Parel di 9 apr 2013 - 8:35

Ik heb ooit wel eens zo'n bon gewonnen via vakantieveilingen, zou dat het niet zijn?

Ondankbaar vind ik je niet, je mag best twijfelen aan de keuze van je zus. Ik zou het alleen niet kenbaar maken en haar niet willen krenken.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Fortissimo di 9 apr 2013 - 8:47

Maar ik vind het ook gewoon zo raar. Ze heeft zelf ook zo'n bon gekocht, voor haarzelf, vorig jaar. Toch maar niet gebruikt omdat er nog zoveel kosten achterweg kwamen.. En dan koop je weer een nieuwe voor je zusje die al geen cent om d'r kont te krabben heeft? Mijn vriend was behoorlijk pissig..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Paper Crown di 9 apr 2013 - 10:25

Haha, je hoéft niet te gaan he! Ik zou er ook lekker niets van zeggen tenzij ze
't vraagt. Dan zeg je 't. Big deal, je kan niet altijd kado's krijgen die bevallen dat is 1, en twee hoezo voel je je verplicht? Als je parfum krijgt maar je haat de geur, dan doe je die toch ook niet op omdat je 't nu eenmaal hebt gekregen? Same goes voor alle andere kado's. Jammer en niet heel tactisch van je zus maar wat wil je dan?

En je vriend pissig?! Wow.. Ik zou hem eventjes zeggen dat hij om
zijn hart moet denken. Pissig om zoiets...?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 10:30

Eens met PC. Helemaal netjes is het misschien niet, maar ze heeft er waarschijnlijk gewoon niet beter over nagedacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Mamsie di 9 apr 2013 - 10:32

Ik snap je best. Ik zou er niets van zeggen uit mezelf maar als het ter spraken komt wel. Ik bedoel het is je zus daar zou je dat soort dingen toch gewoon tegen moeten kunnen zeggen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Pineco di 9 apr 2013 - 11:21

Ik zou dit juist graag bespreekbaar maken, het is immers je zus en je wilt niet dat zoiets tussen jullie in blijft staan. Ze zal het vast begrijpen, want ze heeft zelf om die reden haar bon indertijd niet gebruikt. Ze had eigenlijk wel kunnen weten dat het niet heel handig is om jou zo'n zelfde bon te geven...

In haar geval had ik waarschijnlijk eerlijk laten weten dat er op dit moment geen geld is voor cadeautjes. Ze zou vast op jouw begrip hebben kunnen rekenen en het had een hoop gedoe gescheeld voor jullie allebei. Het is uiteindelijk belangrijker dat ze aan je verjaardag denkt, dan dat ze met een cadeautje aan komt zetten waar jullie allebei niets mee opschieten.

Nu doen wij binnen onze familie niet aan verjaardagscadeautjes, dus ik vind het lastig voor te stellen dat je koste wat kost iets wilt geven, zelfs als er geen geld voor is en zelfs als je weet dat je cadeautje de ander alleen maar geld gaat kosten.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bedankt.. ben ik nu ondankbaar? Empty Re: Bedankt.. ben ik nu ondankbaar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum