Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht? Empty Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht?

Bericht  PiP zo 7 apr 2013 - 20:54

Topictitel zegt eigenlijk al genoeg.

Vind het zonde om voor die ene keer voor meteen 3personen een kaart aan te schaffen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht? Empty Re: Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht?

Bericht  Gast zo 7 apr 2013 - 21:26

Je kunt kaartje kopen in bus & tram, maar is wel duur..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht? Empty Re: Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht?

Bericht  Winegum zo 7 apr 2013 - 21:57

Je kunt ook kijken of er niemand in jouw omgeving is die een anonieme chipkaart heeft. Zo'n kaart is geldig voor 1 persoon en daar moet je gewoon geld op zetten met je pinpas zodat je kan reizen. Die kan iedereen gebruiken.

Ik weet niet of je voor je kindje moet betalen, want ze is nog erg jong. Dan hoef je wellicht maar 2 chipkaarten bij iemand te regelen. Is een stuk voordeliger dan losse kaartjes kopen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht? Empty Re: Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht?

Bericht  PiP ma 8 apr 2013 - 6:48

1 van mijn collega`s heeft er iig 1 voor me, volgens mij moest mijn schoonmoeder er pas ook 1 aanschaffen, ga haar ook eens vragen!
1 aanschaffen vind ik nog niet zo heel erg, maar het zal niet snel voorkomen dat we nog eens beide met ov zullen reizen.


Laatst aangepast door PiP op ma 8 apr 2013 - 6:57; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht? Empty Re: Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht?

Bericht  PiP ma 8 apr 2013 - 6:54

Ben ook eens gaan kijken hoe dat met kinderen zit, wie helpt me?
Onze dochter is 3 jaar, dus gratis, maar er staat dat de korting alleen kan worden verrekend als ik met een persoonlijke chipkaart reis.
Zou ik dan zelf een persoonlijke kaart moeten aanschaffen zodat mijn dochter gratis kan reizen?? Lijkt me wel wat vreemd, of zal dat alleen gelden als je zelf als oudere of jong kind reist en moet betalen. Anders hou ik me maar gewoon voor de domme en schaf of leen 2 kaarten, mochten ze twijfelen of mijn dochter 3 is, dan heb ik haar id altijd bij me.

Kinderen, 65-plus en groepen



Kinderen en reizigers ouder dan 65 jaar reizen met korting vanwege hun leeftijd. Die korting kan alleen worden verrekend als u met een persoonlijke OV-chipkaart op saldo reist. De korting geldt voor het basistarief en het instaptarief.

NSOverige OV-bedrijvenKinderen tot en met drie jaarKinderen van vier tot en met elf jaarOuder dan 60 jaarOuder dan 65 jaar (65+)
gratisgratis
- 40% korting op kaartje als kind alleen reist
- Railrunner kaartje als kind met volwassene meereist
34% korting op saldo
40% korting en keuzedagen (alleen met voordeelurenkorting) -
40% korting en keuzedagen (alleen met voordeelurenkorting) 34% korting op saldo





PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht? Empty Re: Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht?

Bericht  TukTuk ma 8 apr 2013 - 6:58

Die korting is voor kinderen van 4 tot 11, die reizen goedkoper dan normaal. Als je kindje onder de 4 is, reist hij/zij gratis, en hoef je dus ook niet met een persoonlijke kaart te reizen, omdat er ook geen korting verrekend hoeft te worden zeg maar.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht? Empty Re: Ov chipkaart Scheveningen/Den Haag verplicht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum