Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer moet baby extra vocht binnen krijgen?

+3
meisjesmama
M@niek
Mida4you
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer moet baby extra vocht binnen krijgen? Empty Wanneer moet baby extra vocht binnen krijgen?

Bericht  Mida4you zo 20 feb 2011 - 8:54

Onze kleine meid is nu 6,5 maanden en dit is haar schema en ik vroeg me af of ze genoeg vocht binnen krijgt.

* +/- 06.30 fles ( 180 ml + 6 schepjes )
* 10.30 fruithapje
* ( kwartiertje na het fruithapje af en toe een stukje soepstengel of broodkorstje )
* +/- 13.00/13.30 uur fles ( 180 ml + 6 schepjes )
* 16.15 groentehapje
* 19.45 Papfles ( 180 ml + 6 schepjes en rijstebloem )

Dat houdt dus in dat ze 600 ml op een dag krijgt. Is dat genoeg???? Ik had van iemand gehoord dat als je onder de 500 ml zit dat ze dan drinken moeten hebben, alleen weet ik niet zeker of dit waar is.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet baby extra vocht binnen krijgen? Empty Re: Wanneer moet baby extra vocht binnen krijgen?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 8:58

Op mijn werk gaat er meestal pas overdag een fles af als ze aan het brood gaan en het brood goed eten. Meestal ziet het schema er dan zo uit:

's morgens rond 7:00 een (pap)fles
rond 11:00 een fles
rond 15:00 een fles
rond 19:00 een (pap)fles.

En dan tussendoor het fruit en de groenten. Fruit en groenten zijn op deze leeftijd ook echt nog bijvoeding, geen vervanging van een fles. Maar als jouw kindje het er goed op doet, zou je gewoon wat diksap, water of slappe thee kunnen geven.

Gast
Gast

Wanneer moet baby extra vocht binnen krijgen? Empty Re: Wanneer moet baby extra vocht binnen krijgen?

Bericht  M@niek zo 20 feb 2011 - 8:59

lijkt mij voldoende hoor.

Zolang ze goede plasluiers heeft is het wel goed. Heeft ze ook meer behoefte naar drinken, dan kun je altijd wel wat meer geven.

Mijn dochter krijgt nog 4 soms 5 flessen op een dag, maar zij heeft daar gewoon echt behoefte aan. Ieder kind is daar toch verschillend in.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mida4you zo 20 feb 2011 - 9:02

M@niek schreef:lijkt mij voldoende hoor.

Zolang ze goede plasluiers heeft is het wel goed. Heeft ze ook meer behoefte naar drinken, dan kun je altijd wel wat meer geven.

Mijn dochter krijgt nog 4 soms 5 flessen op een dag, maar zij heeft daar gewoon echt behoefte aan. Ieder kind is daar toch verschillend in.

Ja ze vraagt niet meer om meer om de andere flessen ( ik gaf ook altijd nog 5 ) Elk kind is inderdaad verschillend, maar vroeg me gewoon af idd of 600 ml genoeg was. Zo af en toe wil ze nog wel 4 flessen. Dat is maar net hoeveel honger ze heeft.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 9:05

Ik vind 600 cc vocht wel weinig hoor, voor een baby van 6,5 maand.

Gast
Gast

Bericht  Mida4you zo 20 feb 2011 - 9:06

Maple schreef:Ik vind 600 cc vocht wel weinig hoor, voor een baby van 6,5 maand.

Zal ik haar anders diksap o.i.d. geven?? Ze vraagt verder helemaal niet meer naar de andere flessen ( gaf er eerder 5 )
Ik ga haar niet onnodig een fles geven
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  M@niek zo 20 feb 2011 - 9:10

Toen F.elice 6 maanden was dronk ze super slecht zat weleens onder de 500ml. Zolang ze plasluiers had en niet suffig was, was er niet echt rede tot paniek

Ze drinkt nu ook maar 5 flessen van 120 ml, soms veel minder soms wat meer. Je kunt idd wat diksap geven.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 9:10

Nouja, bijvoeding op deze leeftijd is nu nog echt bijvoeding, en nog geen vervanging van een fles. In dat opzicht zou je je af kunnen vragen of het wel onnodig een fles geven is, want ze haalt er natuurlijk wel haar voeidngsstoffen uit om van te groeien Wink

Je zou anders diksap of water kunnen geven. Verder meen ik ooit de richtlijn meegekregen te hebben dat het gewicht van een baby in gram gedeeld door 10 een beetje de richtlijn geeft wat je kindje per dag binnen zou moeten krijgen aan vocht. Weegt je kindje 8,5 kilo (8500 gram), dan is dat dus 850 cc.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama zo 20 feb 2011 - 9:21

In de fruithap zit ook vocht dus dat neem je al extra mee.
Maar ik ben ook net begonnen met extra drinken.

Ons schema is nu:
7 uur 200 cc melk
9:30 fruit met wat sap (3 a 4 slokken)
12:00 200 cc melk en dan een broodje erbij
Tussen door een liga
16:30 200 cc melk
18:00 een groentehap
22:00 200 cc melk

Mijn dochter is 10 maanden maar je moet haar schema nu ongeveer vergelijken met dat ze bijna 7 maanden zou zijn.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 9:40

Onze KA vertelde laatst dat mijn dochter van toen 11 maanden ongeveer 800cc vocht nodig zou hebben als je zou kijken naar wat er word aangeraden. Echter halen de meeste kindjes dat helemaal niet.

Hou ouder ze worden, hoe meer cc ze nodig hebben.

Mijn dochter krijgt nu 670cc binnen en daar ben ik al heel erg blij mee.

Voor fruit mag je ongeveer 100cc aan vocht tellen.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 20 feb 2011 - 11:36

Je kan altijd wat extra vocht geven. Ik geef N. nu ook al af en toe een flesje water, meestal als een stukje Liga op heeft. Ik zou dan proberen of ze water wil drinken. Ik zou persoonlijk niet gelijk met diksap beginnen. Uiteraard is het niet schadelijk o.i.d., maar ik zou het erg fijn vinden als ik een 'water-kind' zou krijgen en die niet per se alleen maar dingen met een smaakje wil drinken. Anders kan je altijd slappe, lauwe thee proberen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 21:52

Als we in de middag een soepstengel of liga eten, dan krijgt ze daar ook altijd een tuitbeker thee bij. Ik laat haar daarmee lekker spelen en ontdekken en inmiddels drinkt ze daar tussen de 100 en 150 cc van.

Gast
Gast

Bericht  Mida4you zo 20 feb 2011 - 21:53

Dromertje schreef:Als we in de middag een soepstengel of liga eten, dan krijgt ze daar ook altijd een tuitbeker thee bij. Ik laat haar daarmee lekker spelen en ontdekken en inmiddels drinkt ze daar tussen de 100 en 150 cc van.

Ik probeer onze kleine meid ook uit een tuitbeker te drinken maar na 2 weken weet ze nog niet hoe het moet. Heb je een speciale tuitbeker of een normale ( een goedkope ofzo )???
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 22:01

ik heb deze van Nuby:

Wanneer moet baby extra vocht binnen krijgen? Tuitbeker

ze zoog er direct al wel aan, ze houdt 'm zelf vast aan de handvaten en ik hou 'm aan de onderkant vast zodat ik 'm een beetje kan sturen. Ze drinkt ook wel eens uit zo'n oefenbeker met neusuitsparing van difrax, dat gaat ook wel goed (wel met hulp uiteraard).

Gast
Gast

Bericht  Mida4you zo 20 feb 2011 - 22:02

Dromertje schreef:ik heb deze van Nuby:

ze zoog er direct al wel aan, ze houdt 'm zelf vast aan de handvaten en ik hou 'm aan de onderkant vast zodat ik 'm een beetje kan sturen. Ze drinkt ook wel eens uit zo'n oefenbeker met neusuitsparing van difrax, dat gaat ook wel goed (wel met hulp uiteraard).

Okee, misschien ga ik die ook wel kopen. Heb namelijk een goedkope van de kruidvat en de zuigt heel moeilijk vindt ik.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  mauwmauw zo 20 feb 2011 - 22:47

Mirjam4you schreef:
Dromertje schreef:ik heb deze van Nuby:

Okee, misschien ga ik die ook wel kopen. Heb namelijk een goedkope van de kruidvat en de zuigt heel moeilijk vindt ik.
is dit degene die krijgt als je de baby zegels van de etos spaart?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  pantuf zo 20 feb 2011 - 23:01

Ik heb die tuitbeker van Nuby ook, maar hij bevalt absoluut niet. Hij zuigt vacuüm en hij lekt echt heel erg. Heb nu een goedkope van de Prénatal (4 euro) en die werkt perfect.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 23:08

mauwmauw, dat weet ik niet, ik spaar geen zegels bij de etos

pantuf, heb je de deksel er dan wel goed op zitten? Het siliconendeel moet wel goed in het hard-plastic deel zitten, er zit een kleine uitsparing aan beide zijden en die moet in het bolletje van de harde dop vallen. Bij ons zuigt ie niet vacuüm en als de dop er goed op zit lekt ie ook niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 23:12

Een kindje op mijn werk heeft die tuit, maar ik ben er ook geen voorstander van. In principe is het gewoon nog altijd een fles, je kindje moet dezelfde zuigbeweging maken als bij een fles. En de speen trek je zó uit de ring.

Je kunt desnoods ook gewoon voor een tuitbeker zonder antilek gaan, of een tuitbeker mét antilek en dan het antilekventiel eruit halen.

Op mijn werk gebruiken we deze van de Hema:
Wanneer moet baby extra vocht binnen krijgen? Drinkbeker-33590918-Big

Gast
Gast

Bericht  pantuf zo 20 feb 2011 - 23:14

Dromertje schreef:mauwmauw, dat weet ik niet, ik spaar geen zegels bij de etos

pantuf, heb je de deksel er dan wel goed op zitten? Het siliconendeel moet wel goed in het hard-plastic deel zitten, er zit een kleine uitsparing aan beide zijden en die moet in het bolletje van de harde dop vallen. Bij ons zuigt ie niet vacuüm en als de dop er goed op zit lekt ie ook niet.

Ook niet als je hem hard heen en weer schudt? Want dat is wat mijn dochter ermee doet, die drink natuurlijk al zelf. De dop zit er wel goed op, maar ik vind hem echt niet prettig.
Heb ook nog een rietjesbeker van Nuby, maar daarmee hetzelfde verhaal scratch
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 23:19

ik heb het net even geprobeerd pantuf, maar nee, hij lekt echt niet, ook niet als je heel hard schudt! Je moet wel heel goed opletten dat de dop er goed op zit, maar als deze recht zit, lekt de beker hier echt niet.

Maple: zonder antilek lukt hier nog niet, ze snap niet dat het drinken er dan in volle vaart uit komt en verlikt zich dan. In pricipe is een tuitbeker sowieso niet goed voor de mondmotoriek, antilek of niet. Je kunt beter gewone (oefen)drinkbekers gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  pantuf zo 20 feb 2011 - 23:21

Ik zal hem er zo nog eens bij pakken...toch apart dat de mijne dan zo lekt. Daar bedoel ik dus mee dat het 'm misschien toch aan mij ligt Cool (niet dat ik je niet geloof).
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 23:30

ooh, ik merk nu dat als ik eruit drink dat ie wel sneller vacuüm trekt. Mijn dochter drinkt nog niet zo heel snel, dus we hadden het vacuúm trekken nog niet gemerkt!

Gast
Gast

Bericht  Monnie zo 20 feb 2011 - 23:33

Mirjam4you schreef:
Dromertje schreef:Als we in de middag een soepstengel of liga eten, dan krijgt ze daar ook altijd een tuitbeker thee bij. Ik laat haar daarmee lekker spelen en ontdekken en inmiddels drinkt ze daar tussen de 100 en 150 cc van.

Ik probeer onze kleine meid ook uit een tuitbeker te drinken maar na 2 weken weet ze nog niet hoe het moet. Heb je een speciale tuitbeker of een normale ( een goedkope ofzo )???

@miriam: mijn zoontje wil ook geen extra drinken, probeer het nu al zo'n 4 weken maar hij drinkt geen druppel. Niet uit een tuitbeker en niet uit een fles. Gelukkig drinkt hij nu wel weer wat meer melk, dus krijgt genoeg vocht binnen. Heb het afgelopen week hier op het cb gevraagd. Ze zeiden dat hij 500cc aan vocht moest binnenkrijgen, dan was het goed.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne ma 21 feb 2011 - 3:40

N. drinkt ook al af en toe water uit een tuitbeker. Dit gaat perfect! Ik heb deze, van Avent:

Wanneer moet baby extra vocht binnen krijgen? Afbeelding%2028

Ook een antilek en heeft een reisdop. Deze kan je erop klikken als je hem bijvoorbeeld in je tas doet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: