quiche
+8
Shisha
minoessepoes
Slakje
Linda
Aziraphale
Kowalski
loura
SarahKey
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
quiche
Wat is jullie favoriete soort quiche?
Ik zoek nieuwe inspiratie.
Wat ik eens heb gemaakt is met kipfilet en champignons.
En een soort mexicaanse gehakttaart. Allebei waren ze lekker maar ik houd wel van experimenteren.
Ik zoek nieuwe inspiratie.
Wat ik eens heb gemaakt is met kipfilet en champignons.
En een soort mexicaanse gehakttaart. Allebei waren ze lekker maar ik houd wel van experimenteren.
Re: quiche
Broccoli quiche lekker receptje!
300 gr broccoli , 200 gr spekjes , 3 eieren , creme fraiche , bakje kruidenkaas(goedkope), geraspte kaas , zout en peper
Broccoli in kleine roosjes even koken(5 min). Spekjes uitbakken. Eieren losroeren met cremefraiche en kruidenkaas, peper en zout . Eerst uitgelekte brocoli en spekjes in bakvorm doen. Daarna het mengsel erover verdelen. Het hele zakje geraspte kaas erover. Daarna nog wat extra peper erover. In voorverwarmde oven van 200 graden in 40 minuten bakken.
300 gr broccoli , 200 gr spekjes , 3 eieren , creme fraiche , bakje kruidenkaas(goedkope), geraspte kaas , zout en peper
Broccoli in kleine roosjes even koken(5 min). Spekjes uitbakken. Eieren losroeren met cremefraiche en kruidenkaas, peper en zout . Eerst uitgelekte brocoli en spekjes in bakvorm doen. Daarna het mengsel erover verdelen. Het hele zakje geraspte kaas erover. Daarna nog wat extra peper erover. In voorverwarmde oven van 200 graden in 40 minuten bakken.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Met spinazie, geitenkaas, sjalotten en pijnboompitten.
Met bier, peer en honing.
Met zalm en prei.
Ik quiches!
Met bier, peer en honing.
Met zalm en prei.
Ik quiches!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Mijn favoriete quiche is met groene knoflookolijven, hele cherrytomaatjes, pittig geraspte kaas en blokjes monchou erdoor. Uiteraard met eieren als basis
Of broccoli, cashewnoten en plakjes brie erop.
Of broccoli, cashewnoten en plakjes brie erop.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Champignonquiche met rookkaas. Recept op de appie app. Erg lekker!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Oh ik zie nu al lekkere ingredienten.
Ik lust zelf geen kaas, maar als ik dat weghaal smaakt het 9 van de 10 keer nog net zo lekker.
(denk ik ik weet natuurlijk niet hoe het smaakt met kaas)
Ik lust zelf geen kaas, maar als ik dat weghaal smaakt het 9 van de 10 keer nog net zo lekker.
(denk ik ik weet natuurlijk niet hoe het smaakt met kaas)
Die verrekte quiches lukken bij mij bijna nooit!Het is altijd zo'n gepruts om het bladerdeeg krokant te krijgen.
Ik eet graag quiche met:
-zalm/broccoli
-ajuin/gehakt/aardappelpuree
-zalm/prei
-aubergine/geitenkaas
-kip/kruidenkaas
Ik eet graag quiche met:
-zalm/broccoli
-ajuin/gehakt/aardappelpuree
-zalm/prei
-aubergine/geitenkaas
-kip/kruidenkaas
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
@ Aziraphale, heb je een recept van de knoflookolijven hartige taart? Of doe je dat een beetje op de gok? Klinkt erg lekker namelijk en ik vind het wel een goed idee voor als mijn ouders morgen komen eten! Salade erbij en klaar!
Ik blijf hartige taart met prei en spekjes erg lekker vinden. In de winter maak ik weleens hartige taart met veel ui en blokjes rookworst en ik vind de combinatie shoarma, broccoli ook altijd lekker, of trotstomaten door de midden met het open gesneden gedeelte naar boven leggen met hamblokjes en pittige geraspte kaas.
Ik blijf hartige taart met prei en spekjes erg lekker vinden. In de winter maak ik weleens hartige taart met veel ui en blokjes rookworst en ik vind de combinatie shoarma, broccoli ook altijd lekker, of trotstomaten door de midden met het open gesneden gedeelte naar boven leggen met hamblokjes en pittige geraspte kaas.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
@Aziraphale: Het is deze denk ik of niet?
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/215920/kaastaart-met-tomaat-en-olijven/?rq=hartige+taart+olijven
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/215920/kaastaart-met-tomaat-en-olijven/?rq=hartige+taart+olijven
minoessepoes- Ratel
minoessepoes schreef:@Aziraphale: Het is deze denk ik of niet?
Ja, die is het! Echt heel lekker Ik maak ze vaak in zo'n 1-persoons springvorm, ziet er heel mooi uit.
Aziraphale- Ratel
Spinazie met zalm en monchou.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Slakje schreef:Die verrekte quiches lukken bij mij bijna nooit!Het is altijd zo'n gepruts om het bladerdeeg krokant te krijgen.
Je kunt ook beter geen bladerdeeg gebruiken voor quiches. Je hebt ook speciaal hartige taart deeg, maar ik weet niet of je dat ook in Belgie kunt krijgen. Misschien hebben ze wel van die Franse pate brisée rollen?
Om de bodem krokant te krijgen, kan je het beste eerst even 5-10 de bodem bakken zonder de vulling. (ik strooi dan wel altijd wat parmezaanse kaas over de bodem, zodat ie lekker wordt).
En dan daarna pas de vulling er bij.
Je kunt ook blind bakken met bonen.
De twee lekkerste quiches die ik wel eens gemaakt hebt waren:
Met zalm, prei, ui, kaas, kappertjes en gekleurde tomaatjes.
Met champignons, spekjes, ui, pecorino en truffel.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Quiche met shoarma, prei en broccoli!
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Aziraphale schreef:minoessepoes schreef:@Aziraphale: Het is deze denk ik of niet?
Ja, die is het! Echt heel lekker Ik maak ze vaak in zo'n 1-persoons springvorm, ziet er heel mooi uit.
Dankje!
Die gaat het morgen worden! Met een groene salade van restjes van afgelopen week, rucola, spinazie, ijsbergsla, sperziebonen en rode ui met een balsamicodressing.
Leuk idee van die 1persoonsspringvorm! Die heb ik helaas niet, maar ga ik onthouden als housewarming cadeautje!
minoessepoes- Ratel
Quiche lorraine:
Ingrediënten van Quiche lorraine
•2 deciliter room
•2 eieren
•3 plakjes ham
•150 gram gerookt spek
•200 gram geraspte kaas
•1 ui
•(blader)deeg
Bereidingswijze van Quiche lorraine
Beboter een (spring)vorm en bekleed hem met (blader)deeg. Prik er enkele gaatjes in. Snijd de ham en het gerookte spek in kleine stukjes en bak ze even lekker krokant. Leg ze samen met de geraspte kaas in de taartvorm. Doe de room en de eieren in een maatbeker en roer deze heel goed om. Voeg er de peper, zout en muskaatnoot bij, giet deze dan over de taart.
Bak de quiche op 175°C gedurende ± 45 minuten.
Kipquiche met courgette:
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/804234/kipquiche-met-courgette?id=804234
En ik maak ook gewoon vaak zelfbedachte quiches, dan gooi ik er gewoon in wat me lekker lijkt. Prei en spek, tonijn en paprika, prei en ham zijn dingen die ik weleens heb gemaakt.
Ingrediënten van Quiche lorraine
•2 deciliter room
•2 eieren
•3 plakjes ham
•150 gram gerookt spek
•200 gram geraspte kaas
•1 ui
•(blader)deeg
Bereidingswijze van Quiche lorraine
Beboter een (spring)vorm en bekleed hem met (blader)deeg. Prik er enkele gaatjes in. Snijd de ham en het gerookte spek in kleine stukjes en bak ze even lekker krokant. Leg ze samen met de geraspte kaas in de taartvorm. Doe de room en de eieren in een maatbeker en roer deze heel goed om. Voeg er de peper, zout en muskaatnoot bij, giet deze dan over de taart.
Bak de quiche op 175°C gedurende ± 45 minuten.
Kipquiche met courgette:
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/804234/kipquiche-met-courgette?id=804234
En ik maak ook gewoon vaak zelfbedachte quiches, dan gooi ik er gewoon in wat me lekker lijkt. Prei en spek, tonijn en paprika, prei en ham zijn dingen die ik weleens heb gemaakt.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb vandaag de versie met gehakt, courgette en tomaat gemaakt.
En wil de volgende keer de broccoli, prei en shoarma quiche wat Saga zei eens maken. Die combi lijkt ons ook wel lekker.
Ik heb hem trouwens wel met gewoon bladerdeeg gemaakt, en de kantjes waren lekker krokant. Maar had geen hartige taart deeg in huis. Volgende keer maar eens halen, kijken of dat lekkerder is.
En wil de volgende keer de broccoli, prei en shoarma quiche wat Saga zei eens maken. Die combi lijkt ons ook wel lekker.
Ik heb hem trouwens wel met gewoon bladerdeeg gemaakt, en de kantjes waren lekker krokant. Maar had geen hartige taart deeg in huis. Volgende keer maar eens halen, kijken of dat lekkerder is.
Geven jullie een basis mengsel wat erdoor moet waar jullie dan zelf de ingrediënten bij verzinnen?
En wat zijn die voor een gewone quiche schaal?
En wat zijn die voor een gewone quiche schaal?
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Voor een grote quiche gebruik ik minstens 4 eieren als basis en evt. een scheutje room/melk/crème fraîche.
Aziraphale- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: