Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opnieuw beginnen, verhuizen

+4
madam
Elodie
VeryCherry
stella.nova
8 plaatsers

Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  stella.nova vr 5 apr 2013 - 2:16

Wie heeft dit gedaan? Ik woon nu in de woonplaats van mijn ex maar wil hier niet blijven. Ik ben toen hierheen verhuisd voor mijn ex. Ook doet mijn geboorteplaats mij teveel aan negatieve dingen denken.

Hoe kies je een nieuwe woonplaats? Ik wil sowieso in de randstad blijven. Amsterdam lijkt mij heef gaaf, maar heel duur. Ik zoek namelijk een huurhuisje. Den haag lijkt mij ook leuk, alleen ben ik niet zo bekend. Verder dacht ik aan wat kleinere plaatsen zoals haarlem of hoofddorp.
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Re: Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  VeryCherry vr 5 apr 2013 - 2:29

Ik heb het noodgedwongen gedaan. En intussen woon ik al ruim 4 jaar in dit huis. Het is pas sinds een jaar ongeveer echt mijn thuis geworden. Maar ik wil hier wel weg.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Re: Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  Elodie vr 5 apr 2013 - 2:29

Ik heb in Amsterdam ook leuke, betaalbare appartementjes gehad hoor. Ben bijv een keer huisbewaarder geweest voor een vrouw die voor lange tijd naar het buitenland ging. Diegene mag dan legaal onderverhuren zegmaar. Jij hebt voor een tijdje leuke woonruimte en de ander raakt de woonruimte op die manier toch niet kwijt.

Oh en je betaalt dan de normale prijs. Volgens mij mag er ook niet meer gevraagd worden dan wat de huurder zelf ervoor betaalt.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Re: Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  madam vr 5 apr 2013 - 2:40

Elodie schreef:Ik heb in Amsterdam ook leuke, betaalbare appartementjes gehad hoor. Ben bijv een keer huisbewaarder geweest voor een vrouw die voor lange tijd naar het buitenland ging. Diegene mag dan legaal onderverhuren zegmaar. Jij hebt voor een tijdje leuke woonruimte en de ander raakt de woonruimte op die manier toch niet kwijt.

Oh en je betaalt dan de normale prijs. Volgens mij mag er ook niet meer gevraagd worden dan wat de huurder zelf ervoor betaalt.

Hoe kom je in contact met iemand die zijn huis tijdelijk wil onderverhuren?

@stella.nova, ik wil ook graag verhuizen uit mijn geboorte stad, het liefste naar Amsterdam of andere stad in de omgeving.
Het is alleen een kwestie van het vinden van een betaalbaar huurhuis.
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Re: Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  Kiekeboe vr 5 apr 2013 - 2:44

Ik heb dat gedaan. Ik vond het ook moeilijk om te kiezen waar ik wilde wonen, maar ik had wat eisen gesteld waaraan mijn directe omgeving moest voldoen. Ik ben toen wat plaatsen op gaan zoeken via internet (beetje plaatsjes kijken) en mijn huidige woonplaats voelde gewoon het beste. Ik ben puur op gevoel hier heen verhuisd, kende maar 1 persoon hier (en nog niet eens goed destijds) maar het is wel mijn beste keus ooit geweest!

Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 377
Punten : 371
Registratiedatum : 29-11-12

http://3rdhouseonthe10thfloor.wordpress.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Re: Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  Marin vr 5 apr 2013 - 2:45

Toen ik uit Engeland kwam, lag feitelijk ook het hele land voor me open, met een moeder in het noorden en een vader in het zuiden. Ik ben gewoon gaan bedenken waar IK zou willen wonen, niet zozeer waar m'n familie woont. Dat werd Den Haag. Daar woont wel verdere familie (ooms en tantes en oma met wie ik hele goede band heb), dus de stad kende ik al van kinds af aan en zo was er toch familie dicht bij me.

Ik vond Utrecht ook heel leuk, daar heb ik wel eens gewoond tijdens m'n studie, maar dat vond ik zo duur qua huurhuizen. Den Haag vond ik een stuk beter. Mocht je geïnteresseerd zijn kan ik je wel een de tip voor een goed bureau geven, via waar ik ook huurde.

Ik heb met heel veel plezier in Den Haag gewoond, 2 jaar lang, en toen ben ik voor de liefde ergens anders naar toe verhuisd en over 2 jaar willen we ook richting Haarlem regio samen. Ook echt heel leuk!

Maar ik vind Den Haag echt een goede stad om in je eentje te wonen. Je hebt er alles en het is zo leuk internationaal. Dat sprak mij ook heel erg aan en heeft meegespeeld in die keuze destijds.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Re: Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  Elodie vr 5 apr 2013 - 2:50

madam schreef:
Elodie schreef:Ik heb in Amsterdam ook leuke, betaalbare appartementjes gehad hoor. Ben bijv een keer huisbewaarder geweest voor een vrouw die voor lange tijd naar het buitenland ging. Diegene mag dan legaal onderverhuren zegmaar. Jij hebt voor een tijdje leuke woonruimte en de ander raakt de woonruimte op die manier toch niet kwijt.

Oh en je betaalt dan de normale prijs. Volgens mij mag er ook niet meer gevraagd worden dan wat de huurder zelf ervoor betaalt.

Hoe kom je in contact met iemand die zijn huis tijdelijk wil onderverhuren?

@stella.nova, ik wil ook graag verhuizen uit mijn geboorte stad, het liefste naar Amsterdam of andere stad in de omgeving.
Het is alleen een kwestie van het vinden van een betaalbaar huurhuis.
Dat was via via. Gewoon iedereen laten weten dat je op zoek bent.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Re: Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  Rovine vr 5 apr 2013 - 2:55

Ik ben ook naar deze stad gekomen voor mijn ex. Toen het uitging raakte ik tegelijk mijn baan ook kwijt. Daardoor heb ik ook mijn toekomstige woonplaats van een nieuwe baan af laten hangen. De stad waar ik woonde had wel een voorkeur omdat ik geen idee had wat me anders wel leuk leek. Uiteindelijk ben ik hier gebleven en een paar straten verderop verhuisd. Voornaamste reden was de werkgelegenheid en het feit dat ik hier iets opgebouwd had qua sociaal leven.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Re: Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  stella.nova vr 5 apr 2013 - 2:58

Marin schreef:Toen ik uit Engeland kwam, lag feitelijk ook het hele land voor me open, met een moeder in het noorden en een vader in het zuiden. Ik ben gewoon gaan bedenken waar IK zou willen wonen, niet zozeer waar m'n familie woont. Dat werd Den Haag. Daar woont wel verdere familie (ooms en tantes en oma met wie ik hele goede band heb), dus de stad kende ik al van kinds af aan en zo was er toch familie dicht bij me.

Ik vond Utrecht ook heel leuk, daar heb ik wel eens gewoond tijdens m'n studie, maar dat vond ik zo duur qua huurhuizen. Den Haag vond ik een stuk beter. Mocht je geïnteresseerd zijn kan ik je wel een de tip voor een goed bureau geven, via waar ik ook huurde.

Ik heb met heel veel plezier in Den Haag gewoond, 2 jaar lang, en toen ben ik voor de liefde ergens anders naar toe verhuisd en over 2 jaar willen we ook richting Haarlem regio samen. Ook echt heel leuk!

Maar ik vind Den Haag echt een goede stad om in je eentje te wonen. Je hebt er alles en het is zo leuk internationaal. Dat sprak mij ook heel erg aan en heeft meegespeeld in die keuze destijds.

Wat een leuke reacties!

Ja Den Haag spreekt mij ook erg aan. Lekker vlakbij het strand ook. Zou je mij het bureau kunnen geven? Haarlem is volgens mij ook een super leuke stad. Hoor ik vaak positieve dingen over.
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Re: Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  Marin vr 5 apr 2013 - 3:04

Ja hoor!

Dat is Duinzigt, klik op de link. Daar hebben ze altijd hele leuke huisjes. Ik was er blij mee.

Haarlem vind ik ook echt super leuk als stad.

Ik snap wel dat je in de Randstad wilt blijven, genoeg leuke opties hier.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Re: Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  Aimee vr 5 apr 2013 - 7:00

Haarlem is ook leuk, maar de leuke wijken in Haarlem doen qua prijs niet zo heel erg onder voor Amsterdam.
(betaalbare) Appartementen in Hoofddorp zijn best heel schaars. Er staan veel 1 kamer appartementen te koop, maar dat moet je ook maar net willen...

Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Re: Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 7:46

Ik had ook graag in Haarlem willen wonen toen ik nog alleen was zeg maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Re: Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  Aimee vr 5 apr 2013 - 7:56

Zazou schreef:Ik had ook graag in Haarlem willen wonen toen ik nog alleen was zeg maar.

Ja ik ook wel, maar dan wel in de stad en niet op 13 hoog in schalkwijk Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opnieuw beginnen, verhuizen Empty Re: Opnieuw beginnen, verhuizen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum