Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Autocorrect

+10
Lady Starstruck
SuperGrover
Toet
Chocoholic
Fortissimo
Elliot
Minx
Caroow
Rush
Steep
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Autocorrect Empty Autocorrect

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 23:37

Opzich best grappig die autocorrect foutjes op het forum. Het levert soms hilarische situaties op, zoals ‘rubberhakken’ ipv ‘uberhaubt’. Maar vaak erger ik me er ook wel aan. Dan staan er hele zinnen compleet met verkeerde woorden die totaal niet passen. Dat leest eigenlijk helemaal niet prettig. Ik zie het steeds vaker ook. Waarom zetten jullie het niet gewoon uit? Ok dat staat een beetje raar, want tuurlijk ga je je autocorrect niet uitzetten omdat ik dat vraag Very Happy Maar ik heb het meteen uitgezet, voorkomt een hoop misverstanden, ook op Whatsapp.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Autocorrect Empty Re: Autocorrect

Bericht  Steep di 2 apr 2013 - 23:40

Als ik spe dan gaat het niey aktijd goed Nee. . Hier staat: Als ik swype gaat het niet altijd goed nee.
Ik vind de zinnen wel grappig maar soms is het inderdaad wel irritant.

Edit; vooral met grote woorden gaat het fout geloof ik, dat kan hele gekke zinnen maken en dat is in een discussie wel vervelend.

Laatst aangepast door Steep op di 2 apr 2013 - 23:50; in totaal 2 keer bewerkt
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Rush di 2 apr 2013 - 23:42

Ik moet nog uitzoeken hoe ik uit kan zetten dat m`n telefoon automatisch woorden opslaat die ik typ.

Want als ik dus een foutje typ, zoals niey ipv niet, dan slaat m`n telefoon dat op en de volgende keer pakt dat ding automatisch als eerste niey. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Caroow di 2 apr 2013 - 23:42

Mijn vriend zijn telefoon maakt van 'De baby' altijd 'Dr. Baby'. Heeft niks met het forum te maken, maar ik vind het wel grappig smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Minx di 2 apr 2013 - 23:44

Omdat ik geen kei ben in spelling en er zo al een heleboel spelfouten gefilterd worden. Met name op het gebied van d's en t's. Probeer er wel op te letten dat er dan geen verkeerde autocorrecties tussen staan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 23:45

Haha ja dat is wel grappig Caroow Very Happy Maar zoals in de eerste reactie al, vol met fouten. Het eerste gedeelte expres, maar het tweede gedeelte gaat dus weer fout met spellen, zoals 'duscussie'.

Laatst aangepast door Carrie op di 2 apr 2013 - 23:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 23:47

Minx schreef:Omdat ik geen kei ben in spelling en er zo al een heleboel spelfouten gefilterd worden. Met name op het gebied van d's en t's. Probeer er wel op te letten dat er dan geen verkeerde autocorrecties tussen staan.

Weet je wat ik heb? Spellingscontrole. Dus de autocorrect staat uit, maar de spellingscontrole staat aan. Wanneer een woord fout staat, komt er een rood streepje onder te staan. Als ik op dat streepje tik geeft hij een aantal alternatieven. Als ik dat streepje niet aanraak plaatst hij gewoon het woord dat ik wil hebben.

Gast
Gast

Bericht  Steep di 2 apr 2013 - 23:49

Carrie schreef:Haha ja dat is wel grappig Caroow Very Happy Maar zoals in de eerste reactie al, vol met fouten. Het eerste gedeelte expres, maar het tweede gedeelte gaat dus weer fout met spellen, zoals 'duscussie'.

Mijn reactie?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caroow di 2 apr 2013 - 23:49

Minx schreef:Omdat ik geen kei ben in spelling en er zo al een heleboel spelfouten gefilterd worden. Met name op het gebied van d's en t's. Probeer er wel op te letten dat er dan geen verkeerde autocorrecties tussen staan.

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar d's en dt's moet je toch gewoon zelf goed doen? Of zijn Iphones heel slim en kennen ze de spellingregels?

Ik vind het vooral vervelend als er onder een bericht staat "Sorry voor de fouten, maar ik typ op mijn mobiel". In de tijd dat je die zin tikt kan je je berichtje ook zelf even op spelfouten controleren denk ik dan.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Elliot di 2 apr 2013 - 23:50

Ik vind autocorrect juist heel handig! Soms tik ik net één letter verkeerd aan, maar dan pakt mijn telefoon toch het goede woord. En ik lees ook (bijna) altijd mijn reacties nog even snel na op hele gekke spelfouten voordat ik hem plaats. Er glipt natuurlijk altijd wel een foutje tussendoor, maar de echte autocorrectfouten zoals wat jij net typte Carrie (rubberhakken in plaats van überhaupt), die zie ik dan wel direct en die pas ik dan ook aan.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 23:50

Steep schreef:
Carrie schreef:Haha ja dat is wel grappig Caroow Very Happy Maar zoals in de eerste reactie al, vol met fouten. Het eerste gedeelte expres, maar het tweede gedeelte gaat dus weer fout met spellen, zoals 'duscussie'.

Mijn reactie?
Ja! smile

Gast
Gast

Bericht  Minx di 2 apr 2013 - 23:50

Heb ik geloof ik ook beiden aan staan, maar vind het soms wel makkelijk dat hij het automatisch invult. Sommige woorden kom ik gewoon anders echt niet uit en moet ik weer gaan googlen enzo. En dat hoeven niet eens hele hoogdravende woorden te zijn.
Interessant is zo'n woord waar ik de laatste tijd echt enorme moeite mee heb.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Steep di 2 apr 2013 - 23:51

Carrie schreef:
Steep schreef:

Mijn reactie?
Ja! smile

Ik zie m idd. Maar wat rush ook zegt, dan heb ik het een keer fout getypt en dat wordt onthouden.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 23:53

Steep schreef:
Carrie schreef:
Steep schreef:

Mijn reactie?
Ja! Autocorrect 561177

Ik zie m idd. Maar wat rush ook zegt, dan heb ik het een keer fout getypt en dat wordt onthouden.

Maar kan je daar dat niet op letten, bijvoorbeeld je tekst nalezen voor je iets plaatst? Is een oprechte vraag hoor smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 23:54

Ik heb het vaak een vind het zelf ook irritant. Ik ga eens kijken of het swypen en beetje te doen is zonder.

Gast
Gast

Bericht  Steep di 2 apr 2013 - 23:58

Carrie schreef:
Steep schreef:
Carrie schreef:
Steep schreef:

Mijn reactie?
Ja! Autocorrect 561177

Maar kan je daar dat niet op letten, bijvoorbeeld je tekst nalezen voor je iets plaatst? Is een oprechte vraag hoor smile

Dat zou kunnen ja, maar daar heb ik niet altijd zin in en de cursor van mijn s3 heeft soms kuren waardoor ik niet bij het woord kan komen en dus alle tekst moet wissen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rush wo 3 apr 2013 - 0:01

Ik haal het dan altijd weg en verbeter het woord al tijdens het typen, maar de volgende keer staat 'niey' gewoon weer vooraan. Dus ik moet dat nog even uitzoeken hoe ik dat uit schakel. Autocorrect 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Toet wo 3 apr 2013 - 0:06

Rush schreef:Ik moet nog uitzoeken hoe ik uit kan zetten dat m`n telefoon automatisch woorden opslaat die ik typ.

Want als ik dus een foutje typ, zoals niey ipv niet, dan slaat m`n telefoon dat op en de volgende keer pakt dat ding automatisch als eerste niey. Rolling Eyes

Welke telefoon heb je? Bij mijn samsung galaxy 2 is dat heel makkelijk in te stellen..

Ik heb alles uit staan, autocorrectie vind ik irritant en van spellingscontrole word ik lui :P
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 0:45

Heb vanwege haast niet hele topic gelezen, maar het is überhaupt. Kan me herinneren dat je het graag verbeterd wil worden, indien nodig. Bij deze!smile

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 3 apr 2013 - 0:49

Samsung Galaxy S3 mini.

Ik heb er al heel vaak naar gezocht, maar ik kijk verkeerd denk ik. Autocorrect 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Fortissimo wo 3 apr 2013 - 0:53

Bij mij vult hij de woorden sowieso niet aan Rush.. Ik gebruik dan wel het standaard toetsenbord nog en gebruik geen Swipe.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 0:54

Mijn telefoon doet dat soms ook inderdaad, maar 9 van de 10 keer zie ik dat en verbeter ik het. Ik vind het wel handig omdat mijn autocorrect toch overwegend meer verbetert dan verpest!

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 3 apr 2013 - 0:55

Ik gebruik ook geen swipe en het aanvullen wil ik juist wel. Ik wil alleen niet dat nieuwe (en dus vaak verkeerde) woorden automatisch opgeslagen worden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Chocoholic wo 3 apr 2013 - 1:02

Elliot schreef:Ik vind autocorrect juist heel handig! Soms tik ik net één letter verkeerd aan, maar dan pakt mijn telefoon toch het goede woord. En ik lees ook (bijna) altijd mijn reacties nog even snel na op hele gekke spelfouten voordat ik hem plaats. Er glipt natuurlijk altijd wel een foutje tussendoor, maar de echte autocorrectfouten zoals wat jij net typte Carrie (rubberhakken in plaats van überhaupt), die zie ik dan wel direct en die pas ik dan ook aan.

+1, mijn telefoon pakt nogal snel letters die ik niet bedoel, maar door de combinatie van verkeerde letters snapt hij vaak wel welk woord ik wil typen en kan ik die makkelijk aantikken. Laughing
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 1:24

Guattari schreef:Heb vanwege haast niet hele topic gelezen, maar het is überhaupt. Kan me herinneren dat je het graag verbeterd wil worden, indien nodig. Bij deze!Autocorrect 561177

De puntjes (die wist ik) en de b? Ah dus niet uberhaubt, maar uberhaupt. Staat genoteerd Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: