Muizen!!! (part 374931)
+16
SoGood
Lady4
Aimee
Ooh La La!
Linnie1985
Sterrin_
Verde
Reva
Kiekeboe
Lady Starstruck
Cow
Bazinga
BlackPoint
Shisha
Nyx
Bliss
20 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Muizen!!! (part 374931)
Wij hebben ten einde raad dus wel gif neergezet, onder de keuken, en in de kruipruimte. Toen was het eindelijk gebeurd, ik vond het zeker geen leuke oplossing, maar ze bleven maar komen, ook elke keer weer jonkies,. Onze tweeling kroop toen nog, en ik vond het echt zwaar onhygienisch. Dus dan maar voor de harde aanpak.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Maar heb je ook alteratieven geprobeerd dan? Een langzame pijnlijke dood met interne bloedingen is iets wat ik geen enkel levend wezen aan zou doen.
Gast- Gast
Hihi. Wij hadden vorig jaar een nestje van 3 jonge muisjes. Wij hebben ze gevangen en achter in het weiland gezet. Ook als het bij ons lekker warm in huis is, hoor je een muisje rennen. Die zit tussen het plafond van de beneden en boven verdieping. We hebben er gif gestrooid, maar de muis trapt er niet in.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Oh ik haat muizen!
Een tijdje terug hadden wij ook last van muizen.
Onze kat was een tijdje logeren bij mijn schoonouders en op een gegeven moment zagen we een muis door de keuken rennen.
Toen hebben we alle etenswaar goed afgesloten, maar hij bleef komen.
Tot op een nacht... Ik hoorde getippel in de keuken (naast de slaapkamer).
Ik viel weer in slaap en een paar uurtjes later werd ik weer wakker van getippel, maar dit keer op bed!! Dat beest zat letterlijk naast m'n kussen en keek me aan!
Heb echt moord en brand gegild, mijn vriend schrok zich rot. Die dacht dat ik doodging ofzo. We hebben echt een week niet lekker geslapen. Ik wilde wel gif strooien, maar heb toch maar muizenvallen gezet met pindakaas. En de kat weer naar huis gehaald.
Die heeft de eerste nacht heel waakzaam in de keuken gezeten. Wist precies waar ze in en uit vlogen. Sindsdien hebben we geen muis meer gezien gelukkig!
Een tijdje terug hadden wij ook last van muizen.
Onze kat was een tijdje logeren bij mijn schoonouders en op een gegeven moment zagen we een muis door de keuken rennen.
Toen hebben we alle etenswaar goed afgesloten, maar hij bleef komen.
Tot op een nacht... Ik hoorde getippel in de keuken (naast de slaapkamer).
Ik viel weer in slaap en een paar uurtjes later werd ik weer wakker van getippel, maar dit keer op bed!! Dat beest zat letterlijk naast m'n kussen en keek me aan!
Heb echt moord en brand gegild, mijn vriend schrok zich rot. Die dacht dat ik doodging ofzo. We hebben echt een week niet lekker geslapen. Ik wilde wel gif strooien, maar heb toch maar muizenvallen gezet met pindakaas. En de kat weer naar huis gehaald.
Die heeft de eerste nacht heel waakzaam in de keuken gezeten. Wist precies waar ze in en uit vlogen. Sindsdien hebben we geen muis meer gezien gelukkig!
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Oooh brrrrr ik had vorig jaar ook een muis binnen, nadat mijn kat zo vriendelijk was geweest om die mee te nemen. Sindsdien ben ik panisch voor alles wat ik maar een beetje zie bewegen binnen
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Thanks SP, misschien ga ik dat ding van de Blokker ook maar ff aanschaffen!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Bliss schreef:Thanks SP, misschien ga ik dat ding van de Blokker ook maar ff aanschaffen!
Zonde van je geld. Als dat zou werken had ik geen werk meer. Wering is de meest muisvriendelijke oplossing. Als je wilt kom ik je graag helpen.
Gast- Gast
Ooh la la ikmoest stiekem wel een beetje lachen hoe je het hebt opgeschreven. Al lijkt het mij ook doodeng. We hebben ze vroeger gehad in mijn ouderlijk huis. Dat was een boederij en daar zitten ze al helemaal snel. Het waren van die kleine veldmuisjes. Ik zat een keer 's avonds TV te kijken en toen kroop er gewoon 1 tegen de muur op boven de tv. Toen schrok ik ook. Ik heb ook een keer een chipje bij de bank gelegd. En dat muisje kwam zo dichtbij mij omdat chipje te pakken. Ze waren ook totaal niet bang ofzo. Mijn ex zwager heeft er toen 1 gevangen. En eerlijk gezegd vond ik ze wel schattig om te zien. Volgens mij zijn ze bij ons toen vanzelf weg gegaan. Maar ik vond het ook niet prettig ofzo.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Het was bij ons ook echt maar een mini muisje, maar als je 's nachts wakker wordt, slaapdronken, dan is ie bijna net zo groot als een rat hahaha.
Ben echt blij dat de kat weer thuis is. Ik ben echt een schijterd als het op muizen aankomt.
Ben echt blij dat de kat weer thuis is. Ik ben echt een schijterd als het op muizen aankomt.
Ooh La La!- Prater
Ooh La La! schreef:Het was bij ons ook echt maar een mini muisje, maar als je 's nachts wakker wordt, slaapdronken, dan is ie bijna net zo groot als een rat hahaha.
Ik moet zeggen dat ik liever muizen heb dan spinnen. Maar ik word sowieso helemaal gek bij het idee dat er ongedierte in mijn huis zou zitten. Ik vind dat echt vreselijk.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Als ik dit zo lees mag ik blij zijn dat ik 'alleen maar' zilvervisjes heb!
Lady Starstruck schreef:Ooh La La! schreef:Het was bij ons ook echt maar een mini muisje, maar als je 's nachts wakker wordt, slaapdronken, dan is ie bijna net zo groot als een rat hahaha.
Ik moet zeggen dat ik liever muizen heb dan spinnen. Maar ik word sowieso helemaal gek bij het idee dat er ongedierte in mijn huis zou zitten. Ik vind dat echt vreselijk.
Liever spinnen dan muizen! Hoewel, liever geen van beide
Ooh La La!- Prater
Zus schreef:Bliss schreef:Thanks SP, misschien ga ik dat ding van de Blokker ook maar ff aanschaffen!
Zonde van je geld. Als dat zou werken had ik geen werk meer. Wering is de meest muisvriendelijke oplossing. Als je wilt kom ik je graag helpen.
Lief van jou!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Geen gif hoor, dat schijnt echt een martelgang te zijn voor die beestjes, ze drogen dan langzaam uit. Zet dan van die muizenvallen, dan zijn ze tenminste in 1 keer dood of idd van die diervriendelijke vallen waarbij je ze later los kan laten.
Hoe dan ook, ik snap dat je er vanaf wil!!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Zus, jij bent echt een stoere chick met jouw baan. Hoe ben je daar eigenlijk terecht gekomen? Ben je nooit bang?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
SoGood schreef:Zus, jij bent echt een stoere chick met jouw baan. Hoe ben je daar eigenlijk terecht gekomen? Ben je nooit bang?
Alleen voor wespen ben ik bang maar als je weet wat je doet en het rustig doet is er niks aan de hand. Mijn vader heeft het heel vroeger 14 jaar gedaan, ik wilde het ook leren.
Gast- Gast
Nou, niet geslaagd voor muizenvallen helaas! Heb bij de Gamma, Blokker en Kruidvat gekeken en ik zie alleen maar die ouderwetse muizenvallen of muizenlokdozen, maar geen diervriendelijke muizenvallen. Nu heb ik nog niks. Ga iig graag op het aanbod van Zus in.
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik heb die ook nog wel in de auto liggen. Zal je straks even een PM sturen.
Gast- Gast
Ow bah muizen.... wij hebben het vorig jaar gehad, in het voorraadkastje. Toen ik een pak wraps vond wat leeg was, heeft het wel nog een paar dagen geduurd voor ik de link legde onze keukenkastjes zijn slecht afgewerkt aan de achterkant, veel gaten enzo. Ook onder de kastjes staan de plankjes gewoon los. Mijn schoonvader heeft er toen vallen neergezet en we hebben al het eten in een ander kastje gezet. Sindsdien hebben we er geen last meer van gehad... (klopt af)
Ik vind het trouwens heel lief en nobel enzo dat velen hier die muizen op een diervriendelijke manier weg wil werken, maar het is wel ontzettend smerig en onhygienisch, die beesten in je huis. Het is ongedierte! Ik snap dus best dat je op een gegeven moment dan maar voor gif kiest. Dus als je er echt wanhopig van wordt in je eigen huis, zou ik niet lang blijven zoeken naar de perfecte oplossing, maar voor iets gaan dat snel resultaat geeft, Succes ermee!
Ik vind het trouwens heel lief en nobel enzo dat velen hier die muizen op een diervriendelijke manier weg wil werken, maar het is wel ontzettend smerig en onhygienisch, die beesten in je huis. Het is ongedierte! Ik snap dus best dat je op een gegeven moment dan maar voor gif kiest. Dus als je er echt wanhopig van wordt in je eigen huis, zou ik niet lang blijven zoeken naar de perfecte oplossing, maar voor iets gaan dat snel resultaat geeft, Succes ermee!
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Gif is gewoon niet de meest efficiënte oplossing. Als je er vanaf wilt zul je ook die gaten dicht moeten maken.
Gast- Gast
SoGood schreef:Geen gif hoor, dat schijnt echt een martelgang te zijn voor die beestjes, ze drogen dan langzaam uit. Zet dan van die muizenvallen, dan zijn ze tenminste in 1 keer dood of idd van die diervriendelijke vallen waarbij je ze later los kan laten.
Het heeft een anti bloedstollende werking. Het bloed wordt dus heel dub en ze bloeden uiteindelijk dood. Vallen waar je ze levend in vangt moet je echt elke dag zeker twee keer controleren en ze eventueel weer buiten loslaten. Anders gaan ze dood van de stress. Een muis kan trouwens ook ongelukkig in een klem lopen en niet gelijk dood zijn.
Gast- Gast
In mijn vorige woning had ik het ook. Verschrikkelijk. De klusjesman heeft alle gaten voor me gedicht en ik heb gif neergelegd. Ik vond het zo erg, en dacht echt niet aan diervriendelijk doen hoor.
Toen ze een winter daarop er weer zaten, heb ik een poes uit het asiel gekocht.
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Elodie schreef:In mijn vorige woning had ik het ook. Verschrikkelijk. De klusjesman heeft alle gaten voor me gedicht en ik heb gif neergelegd. Ik vond het zo erg, en dacht echt niet aan diervriendelijk doen hoor.
Blijkbaar toch niet alle gaten gedicht dus?
Gast- Gast
Nee bleek van niet idd;) het was een oude woning met overal kleine gleufjes. Ook zaten ze tussen het plafond en verstopt achter een schot op zolder. Brrr.
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Zo, Zus is net geweest. Onder het keukenblok trof ik gelukkig geen spinnen, dode muizen of andersoortig ongedierte aan Wel hele gleuven langs de achterwand, waar de dus duidelijk doorheen lopen. Zus heeft het dichtgestopt met staalspons en ik ga er denk ik zelf nog purschuim overheen spuiten. We hebben toch een paar gifdoosjes neergezet (en één muisvriendelijke val), ik wil er gewoon vanaf! Hoop voorlopig geen muizen(lijken) meer aan te treffen...
In elk geval nogmaals bedankt, Zus!
In elk geval nogmaals bedankt, Zus!
Bliss- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Help! Muizen.
» Muizen of ratten?
» Kaasknabbelende muizen
» Muizen in de keuken...