Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pincode vergeten

+16
Tinkie
Fortissimo
blondje1313
Rush
Sterre
Lotus_
Muisz
Minx
Blond
Angela_1986
Sam
Mizz_S
Joyce
Sneeuwvlok
schuddebuikje
Esperanza
20 plaatsers

Ga naar beneden

Pincode vergeten Empty Pincode vergeten

Bericht  Esperanza di 26 maa 2013 - 6:29

Vanmiddag wilde ik een parkeerkaartje halen en toen wist ik ineens m'n pincode niet meer. Ik heb het 2x geprobeerd en daarna durfde ik niet meer, want dan zou m'n pas geblokkeerd worden. Wat betekende dat ik 'illegaal' moest parkeren, want ik had niet genoeg saldo op m'n chip. Gelukkig is er niet gecontroleerd, dus geen boete.

Maar nu weet ik m'n pincode nog steeds niet! Ik weet de cijfers nog wel, maar de volgorde niet meer. Echt zo stom, want ik heb deze pincode al 17 jaar. Ik wacht het nog even af en hoop dat het vanzelf weer terug komt.

Wat ik me afvraag is of de 2 pogingen die ik bij die parkeerautomaat heb gedaan, meetellen als ik ergens anders ga pinnen? Of heb ik dan weer 3 pogingen?
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pincode vergeten Empty Re: Pincode vergeten

Bericht  schuddebuikje di 26 maa 2013 - 6:34

ik heb dat ook eens gehad. was oudjaardag.... hele dag olliebollen gehaald, de stad in geweest shoppen, boodschappen gedaan, sta ik met heel pakket vuurwerk in me handen shoooot pincode spontaan vergeten en ik had hem echt al jaren. wat voelde me ik toen STOM. jeetje. maar antwoord op je vraag durf ik je niet met zekerheid te zeggen. wel dat ik het daarna nog enkele keren heb geprobeerd maar ik denk elke dag 2 x proberen ??
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sneeuwvlok di 26 maa 2013 - 6:36

Ik denk dat je dan nog maar 1 poging hebt! Maar als je het zeker wil weten zou ik even bellen naar de bank. Waarschijnlijk kom je er een dezer dagen wel weer achter smile

Ik heb het ook eens gehad. Stond in de supermarkt, had net betaald met de pin en toen kwam de persoon achter mij erachter dat er nog één product op de band lag dat nog van mij was. Dit moest ik dus ook nog even pinnen, want ik stond bij een pinkassa. En toen wist ik het niet meer! Ongelofelijk toch? 20 seconden daarvoor wist ik het nog.. Een paar uur later schoot het me weer te binnen.
Ik herhaal nu altijd voor mezelf mijn pincode als ik in de rij sta voor de kassa Wink
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Joyce di 26 maa 2013 - 6:38

Normaal tellen die eerste pogingen gewoon mee. Bij de meeste banken kun je (op kantoor met id) je pincode opnieuw opvragen mocht je er echt niet meer opkomen.

Joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 58
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Mizz_S di 26 maa 2013 - 7:05

Ik heb het vorig jaar ook een keer gehad, zo stom, ik had 5 minuten daarvoor nog gepind en ineens was het weg, ik wist het niet meer. Ik heb mn pincode toen opnieuw opgevraagd bij de bank. De ochtend voor ik mn envelop kon ophalen wist ik m ineens weer, maar dat heeft dus een week geduurd! Ik heb toen voor de zekerheid wel die envelop eerst opgehaald en bekeken, want ik was bang dat ik t weer fout zou doen.
Volgens mij heb je nog maar 1 poging over, ik zou het er dus niet op wagen.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Esperanza di 26 maa 2013 - 8:15

Volgens mij weet ik 'em wel weer, maar dan durf ik het niet nog een keer te proberen.
Morgen maar even de bank bellen. Ik hoop dat het niet al te lang duurt.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sam di 26 maa 2013 - 8:16

Je hebt nog maar 1 poging..
Heb je hem nergens opgeschreven bij je papieren ofzo?

Edit: vriend zegt ook dat je een herverstrekking bij de bank aan moet vragen.

Succes!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Angela_1986 di 26 maa 2013 - 21:13

Esperanza schreef:Volgens mij weet ik 'em wel weer, maar dan durf ik het niet nog een keer te proberen.

Wat vervelend dat je je pincode kwijt bent. Irritant! Ik heb sinds 1,5/2 jaar een nieuwe pincode maar m'n oude weet ik nog en ik twijfel nog wel eens aan m'n nieuwe. Gelukkig is het tot op heden steeds goed gegaan! angel

Kun je het niet proberen met je inlog-apparaat van digitaal bankieren? Ik denk dat die keren niet mee tellen want in de haast en door die kleine knopjes op dat apparaat heb ik regelmatig dat ik de eerste keer de verkeerde pincode intoets maar het is nog nooit geblokkeerd daardoor.

Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Blond di 26 maa 2013 - 21:14

Oh dat had ik een jaar geleden bij de pincode van mijn gsm! Gelukkig had mijn vader in een ver verleden die pincode ergens opgeschreven en kon ik hem zo weer terughalen (ik wist de cijfers ook nog, maar ook de volgorde niet meer).

Ik zou ook met de bank bellen!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Minx di 26 maa 2013 - 22:11

Heb ik met de pincode van mijn creditcard. Die moet ik echt even uit mijn hoofd leren. Die heb ik gelukkig nog ergens staan.
Pin ook wel eens met de pas van mijn moeder en hoe vaak dat wel niet fout gaat. Is puur automatisme dat ik dan mijn eigen code intoets.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Muisz di 26 maa 2013 - 22:42

Elke keer als ik bang ben dat ik hem zal vergeten dan ga ik ook echt twijfelen en weet ik het niet meer zeker, heb me nu voorgenomen niet meer te twijfelen als ik in de rij sta.Laughing

Muisz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 96
Punten : 94
Registratiedatum : 08-05-12

Bericht  Lotus_ wo 27 maa 2013 - 0:14

Angela_1986 schreef:
Esperanza schreef:Volgens mij weet ik 'em wel weer, maar dan durf ik het niet nog een keer te proberen.

Wat vervelend dat je je pincode kwijt bent. Irritant! Ik heb sinds 1,5/2 jaar een nieuwe pincode maar m'n oude weet ik nog en ik twijfel nog wel eens aan m'n nieuwe. Gelukkig is het tot op heden steeds goed gegaan! angel

Kun je het niet proberen met je inlog-apparaat van digitaal bankieren? Ik denk dat die keren niet mee tellen want in de haast en door die kleine knopjes op dat apparaat heb ik regelmatig dat ik de eerste keer de verkeerde pincode intoets maar het is nog nooit geblokkeerd daardoor.

Bij de rabobank tellen de pogingen op je rabo reader wel mee. Heb mijn pincode daarop wel eens 2 keer verkeerd getypt (verkeerde pas erin) en in de winkel waar ik wilde pinnen kreeg ik toen melding dat het dellaatste poging was.
Lotus_
Lotus_
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 545

Bericht  Sterre wo 27 maa 2013 - 0:23

Haha raar is dat! Het is waarschijnlijk zo'n automatisme dat je gaat twijfelen zodra je er over nadenkt. Weet je 'm ook niet als je je handbeweging over de toetsen reconstueert?
Succes, ik zou als je het niet heel zeker weet ook herverstrekking aanvragen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Rush wo 27 maa 2013 - 0:24

Lotus_ schreef:

Bij de rabobank tellen de pogingen op je rabo reader wel mee. Heb mijn pincode daarop wel eens 2 keer verkeerd getypt (verkeerde pas erin) en in de winkel waar ik wilde pinnen kreeg ik toen melding dat het dellaatste poging was.
Maar hoelang tijd moet er tussen zitten dan? Want ik de afgelopen jaren heb ik zeker wel vaker dan 3x m`n pincode foutief ingetoetst.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  blondje1313 wo 27 maa 2013 - 0:27

Misschien dat na een goede poging je weer 3 nieuwe krijgt?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Rush wo 27 maa 2013 - 0:30

Ah, dat is wel een slimme inderdaad! Idea
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Fortissimo wo 27 maa 2013 - 3:30

Mijn vriend weet ook mijn pincodes.. Wel zo gemakkelijk Laughing
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Angela_1986 wo 27 maa 2013 - 4:51

Rush schreef:
Lotus_ schreef:

Maar hoelang tijd moet er tussen zitten dan? Want ik de afgelopen jaren heb ik zeker wel vaker dan 3x m`n pincode foutief ingetoetst.

Dat heb ik dus ook en ik heb Rabobank. Maar wat Blondje1313 zegt zal het dan wel zijn denk ik!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Tinkie wo 27 maa 2013 - 5:24

Vervelend dat je hem niet meer weet.

Wat ik heb gedaan is in mijn telefoon een fictieve naam aangemaakt bij contacten en dan daar de pincode ingezet als telefoonnummer.
Eerste 4 cijfers na de 06 of de laatste 4.
Tinkie
Tinkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 113

Bericht  Hoochie wo 27 maa 2013 - 6:06

Ik heb het ook gehad, stond in de rij en wist het niet meer. Mijn vriend heeft ook een pas van die rekening dus ik heb zijn pas even genomen want die pincode wist ik nog wel. Had anders ook nog het pasje van mijn eigen rekening gehad dus kon de booschappen wel meenemen anders.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ilargi wo 27 maa 2013 - 6:42

Tinkie schreef:Vervelend dat je hem niet meer weet.

Wat ik heb gedaan is in mijn telefoon een fictieve naam aangemaakt bij contacten en dan daar de pincode ingezet als telefoonnummer.
Eerste 4 cijfers na de 06 of de laatste 4.

dit heb ik ook gedaan, super handig!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823

Bericht  Esperanza wo 27 maa 2013 - 7:05

Sterre, nee dat heb ik ook al geprobeerd, maar dan weet ik het helemaal niet! Ik heb het jaren zo automatisch gedaan, dat ik zelfs niet weet hoe ik m'n vingers plaats.

Helaas heb ik m'n pincode nergens opgeschreven. Dit is de eerste pincode die ik ooit voor een bankrekening gekregen heb, de eerste jaren heb ik dat papier bewaard, maar dat heb ik uiteindelijk weggegooid. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik 'em ooit zou vergeten. Beetje dom.....

Ondertussen weet ik bijna zeker dat ik m'n pincode weer goed in m'n hoofd heb zitten, maar begin ineens zo aan mezelf te twijfelen. Stel dat ik toch m'n pas blokkeer, hoe lang duurt het dan ongeveer voordat dat allemaal weer opgelost is? Weet iemand dat?
Alhoewel laat ik het risico ook maar niet nemen en gewoon even langs de bank gaan, ik hoop wel dat ik dan geld op kan nemen.....
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Bericht  June wo 27 maa 2013 - 7:11

Ja, ik heb een keer gehad dat ze mijn pas gewoon konden deblokkeren, maar ook een keer dat ik een nieuwe aan moest vragen. Volgens mij kun je in dat soort gevallen gewoon deblokkeren en dan sturen ze je alsnog je code opnieuw op. En anders moet je een dag of drie wachten of zo tot je die brief krijgt.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Esperanza do 28 maa 2013 - 8:07

Ik heb het vandaag toch maar geprobeerd, want ik wist bijna zeker dat ik de goede volgorde weer in m'n hoofd had. Gelukkig bleek dat ook echt zo te zijn, dus ik kan weer pinnen.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Carra do 28 maa 2013 - 8:32

Pincode vergeten 281626781 Jeeeeh, gelukkig maar!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud