Wanneer overstappen naar een juniorbedje?
+8
Floor
kwak
Thunder
silly-one
Aagje!
Manderijn
Catwoman79
blondje1313
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wanneer overstappen naar een juniorbedje?
Wij hebben een groter ledikantje gekocht voor L, maar dit kan ook omgebouwd worden tot juniorbedje. Nu twijfelen we of we het niet net zo goed meteen als juniorbedje neer kunnen zetten. Zijn er meer moeders die hun kinderen al met 1,5 in een juniorbedje gelegd hebben en hoe is dat bevallen?
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Wanneer overstappen naar een juniorbedje?
R. was ergens tussen 1,5 en 2. Hij klom uit zijn ledikant dus hij moest wel over naar een gewoon bed.
Juniorbed hebben wij hier nooit gehad. Hier ging het gelijk goed.
Wij hebben wel in eerste instantie een klemhekje tussen de deurpost gedaan zodat hij niet naar de trap kon.
Juniorbed hebben wij hier nooit gehad. Hier ging het gelijk goed.
Wij hebben wel in eerste instantie een klemhekje tussen de deurpost gedaan zodat hij niet naar de trap kon.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
onze dochter is 'pas' met ruim 3 jaar over gegaan naar een groot bed. Voor een kindje van anderhalf zou ik lekker nog voor een ledikant kiezen.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Mijn dochter is met 2 jaar en 3 maanden naar een een persoonsbed gegaan
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Mijn oudste neefje is met 1,5 jaar een kinderbed gegaan, want in de loop der jaren groter gemaakt kan worden. Dat was ook het moment dat zijn broertje werd geboren, me zus vond het onzin om voor een paar maanden een tweede ledikant te kopen.
De middelste ligt ook al vanaf 2 jaar in een kinderbedje.
De middelste ligt ook al vanaf 2 jaar in een kinderbedje.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ze gingen beide rond de 3 jaar over naar een "gewoon" bed.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
D was 1,5 toen ze overging maar een meegroei bedje.
Ging super goed, als of ze er altijd al had ingeslapen!
Ging super goed, als of ze er altijd al had ingeslapen!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
onze zoon doet steeds meer pogingen te klimmen en hij kan ook zijn slaapzak openritsen. Dus wij zijn aan het kijken voor een juniorbedje.
Zelf lag ik vroeger met 1.5 in een groot bed (toen waren er nog geen bedhekjes dus mijn moeder vertelde dat ze de strijkplank voor het bed hadden gemaakt )
Zelf lag ik vroeger met 1.5 in een groot bed (toen waren er nog geen bedhekjes dus mijn moeder vertelde dat ze de strijkplank voor het bed hadden gemaakt )
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Amé ligt nog steeds lekker in haar ledikant. Die laat ik ook zo lang mogelijk liggen, want anders is het feest boven ben ik bang
Gast- Gast
Als er geen reden toe is zou ik lekker het ledikantje blijven gebruiken.
Y. is 2 geweest en die blijft gewoon in z'n ledikantje tot hij er uit valt of het écht niet meer past. Ik zie geen reden om hem eerder over te doen.
Y. is 2 geweest en die blijft gewoon in z'n ledikantje tot hij er uit valt of het écht niet meer past. Ik zie geen reden om hem eerder over te doen.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
A was 1,5 toen hij overging maar een meegroei bedje.
We vonden hem te groot worden voor het ledikant en het ging vanaf dag 1 goed.
We vonden hem te groot worden voor het ledikant en het ging vanaf dag 1 goed.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Over 2 maanden moet haar broertje in haar ledikantje, dus dat is de reden dat ze over moet. Maar we kunnen haar bedje dus in een ledikantvorm (maar dan wat groter als het huidige), of in een juniorbedje opbouwen. Ze moet sowieso in een ander bed.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Hier is T met 2 jaar en 3 maand gelijk naar een groot bed gegaan. Ze vond het de eerste week heel spannend, maar nu geen problemen meer.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
blondje1313 schreef:Over 2 maanden moet haar broertje in haar ledikantje, dus dat is de reden dat ze over moet. Maar we kunnen haar bedje dus in een ledikantvorm (maar dan wat groter als het huidige), of in een juniorbedje opbouwen. Ze moet sowieso in een ander bed.
Ik zou het lekker veilig bij het ledikantje houden, dan veranderd er voor haar nog niet zoveel. En wellicht past ze er nog wel een jaar in, en kijk je dan weer. Juist omdat het bed beide opties bied zou ik het zo doen.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Hier nog geen ervaring maar N. zal met ongeveer 2 jaar over gaan naar een groot bed. We doen geen peuter- of meegroeibed, dat lijkt ons een beetje onzin. Gaat het echt niet dan kopen we een goedkoop ledikantje waar ze dan in zal slapen. Of misschien ligt haar zusje dan nog in de wieg bij ons op de kamer en dan kan ze nog even in haar "eigen" ledikant.
In jullie geval zou ik kijken naar waar je denkt dat je dochter aan toe is. Maar als je iets twijfelt dan zou ik hem eerst als ledikant neerzetten aangezien er dan al veel voor haar verandert.
In jullie geval zou ik kijken naar waar je denkt dat je dochter aan toe is. Maar als je iets twijfelt dan zou ik hem eerst als ledikant neerzetten aangezien er dan al veel voor haar verandert.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
H. was anderhalf toen ze over ging omdat we het ledikant naar de babykamer deden.
Dat ging meteen goed. A is nu 16 maanden en klimt er bijna uit. Maar voor mijn gevoel is hij nog lang niet klaar om naar een groot bed te gaan. Hij zou er uit vallen en een feestje bouwen boven.
Dat ging meteen goed. A is nu 16 maanden en klimt er bijna uit. Maar voor mijn gevoel is hij nog lang niet klaar om naar een groot bed te gaan. Hij zou er uit vallen en een feestje bouwen boven.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Overstappen van pil naar spiraaltje
» Overstappen naar nutrilon 3??
» Overstappen van nutrilon naar kruidvat
» Overstappen naar gewone melk
» Spugen; na overstappen naar Nutrilon 2
» Overstappen naar nutrilon 3??
» Overstappen van nutrilon naar kruidvat
» Overstappen naar gewone melk
» Spugen; na overstappen naar Nutrilon 2
Pagina 1 van 1