Kat castreren
+14
Rovine
Razz
M-G
Floor
iloverocknroll1984
Elliot
Bazinga
Hoochie
Raindrop
Aziraphale
Caramba
Minx
May
Niene
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kat castreren
Wanneer hebben jullie je kater laten castreren?
Mijn kater/kitten is nu bijna 7 maanden oud. Ik wil het sproeien voor blijven. Ik weet niet of ik kan herkennen dat het sproeien er aan zit te komen? De dierenarts raadde een jaar aan, omdat het een raskat is en het beter is voor de botopbouw. En de kattenfora raden 6 maanden aan...
Mijn kater/kitten is nu bijna 7 maanden oud. Ik wil het sproeien voor blijven. Ik weet niet of ik kan herkennen dat het sproeien er aan zit te komen? De dierenarts raadde een jaar aan, omdat het een raskat is en het beter is voor de botopbouw. En de kattenfora raden 6 maanden aan...
Gast- Gast
Re: Kat castreren
Hier ook een raskat (britse korthaar),en ik laat hem maandag castreren. Dierenarts heeft er verder niks over gezegd en hij is nu ook (bijna) 7 maand oud. Geen idee trouwens of je de voortekenen van het sproeien herkent..
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Even gekeken in hun paspoort, maar ze waren 5 maanden toen ze gecastreerd werden. Maar toen waren ze nog niet bij mij.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Gewoon nu al een afspraak maken. Schijnt niets uit te maken voor de opbouw. De meeste fokkers eisen zelfs dat je ze laat castreren tussen de 6 mnd en een jaar.
De katers van mijn ex zijn met 6 mnd gecastreerd. Hadden toen een mooie grootte maar zijn uiteindelijk echt groot geworden nog.
De katers van mijn ex zijn met 6 mnd gecastreerd. Hadden toen een mooie grootte maar zijn uiteindelijk echt groot geworden nog.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn katertje, ex zwervertje, was 10 maand toen hij hier kwam. Hij druppelde enorme in huis, maar wilde hem liever eerst niet helpen. Ik was bang dat wanneer ik hem zou laten helpen hij weg zou lopen. Dat zou ik erg zonde van mijn geld vinden. Toch heb ik hem binnen een week laten castreren. Druppelen is helemaal over. Weglopen doet hij niet, het enige nadeel is wel met hem, staat los van castreren, hij loopt mij, als ik naar de winkel loop of wat dan ook lopende doe, hij loopt mij bij alles achterna. Nu is hij altijd binnen als ik lopend wegga.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Caramba schreef:Mijn katertje, ex zwervertje, was 10 maand toen hij hier kwam. Hij druppelde enorme in huis, maar wilde hem liever eerst niet helpen. Ik was bang dat wanneer ik hem zou laten helpen hij weg zou lopen.
Als je hem castreert, is de kans op weglopen juist kleiner Dan loopt hij z'n hormonen niet zo achterna en loopt buiten minder ver. Ze vechten minder met katers en gaan niet zo ver lopen om op zoek te gaan naar een poes.
OT: vanaf 6 maanden is castreren prima. Dat van die botopbouw is volgens veel dierenartsen alweer achterhaald. Onze beide katers zijn met 6 maanden gecastreerd en zijn mooi groot.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Onze kater is gecastreerd toen hij een half jaartje was, dit raadde het dierenasiel ons ook aan.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Aziraphale schreef:Caramba schreef:Mijn katertje, ex zwervertje, was 10 maand toen hij hier kwam. Hij druppelde enorme in huis, maar wilde hem liever eerst niet helpen. Ik was bang dat wanneer ik hem zou laten helpen hij weg zou lopen.
Als je hem castreert, is de kans op weglopen juist kleiner Dan loopt hij z'n hormonen niet zo achterna en loopt buiten minder ver. Ze vechten minder met katers en gaan niet zo ver lopen om op zoek te gaan naar een poes.
OT: vanaf 6 maanden is castreren prima. Dat van die botopbouw is volgens veel dierenartsen alweer achterhaald. Onze beide katers zijn met 6 maanden gecastreerd en zijn mooi groot.
Hij is bijna een jaar bij ons, dus ook bijna een jaar gecastreerd
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik heb ook een Brits korthaar en hij was bijna 11 maanden toen hij gecastreerd werd. Ons werd.
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10
Je kunt hem prima nu al laten castreren, het gaat erom dat de balletjes al zijn ingedaald (is zo makkelijk te verwijderen) en dat is al wel na een half jaar.
Gast- Gast
Mijn Fritsie was 9 maanden.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Willem was 6 maanden!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ik heb het met 7 maanden laten doen, zowel vrouwtje als mannetje tegelijkertijd.
iloverocknroll1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10
Wij hebben ook een brit hij is met 6 maanden gecastreerd. We hebben namelijk ook nog een poes rondlopen die toen ook 6 maanden was en we wilden niet dat die zwanger zou worden, we waren bang dat hij het eerder zou weten dat ze krols was dan wij dus vandaar met 6 maanden.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Onze vorige kater was 6 maanden en degene die we nu hebben 7 maanden.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Beide met 8 maanden
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik ga maandag de dierenarts bellen. Hij wil nu ook graag naar buiten steeds. Eigenlijk 'mag' dat niet ivm veel kattenhaters in mijn wijk en het is toch een mooie raskater. Aan een tuigje loopt hij alsof hij verlamd is en zonder tuigje ziet hij er veel blijer uit...maar kan hij natuurlijk een keer de tuin uit sneaken. Net was hij even zonder tuigje buiten en wilde hij na 10minuten zelf weer naar binnen, waarschijnlijk toch te koud, haha.
Gast- Gast
Henk had de afspraak met 6 maanden staan. Is uiteindelijk iets later geworden omdat meneer uiteraard een speciaal geval was.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Hier met 5 maanden al. Hij zat telkens wel heel gezellig te wiebelen op zijn zusje. Dus meteen gebeld en twee dagen later is hij geholpen. Stelt overigens bij katers niks voor.
Gast- Gast
Jip83 schreef:Ik ga maandag de dierenarts bellen. Hij wil nu ook graag naar buiten steeds. Eigenlijk 'mag' dat niet ivm veel kattenhaters in mijn wijk en het is toch een mooie raskater. Aan een tuigje loopt hij alsof hij verlamd is en zonder tuigje ziet hij er veel blijer uit...maar kan hij natuurlijk een keer de tuin uit sneaken. Net was hij even zonder tuigje buiten en wilde hij na 10minuten zelf weer naar binnen, waarschijnlijk toch te koud, haha.
Misschien een idee om de tuin af te zetten? Hebben wij ook gedaan (ondanks dat mijn katten geen raskatten zijn maar straatkatjes ), bevalt echt heel goed!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
De tijd van de hele tuin aanpassen omwille van de huisdieren hebben we een beetje gehad. Er staat nu een plank voor de opening van de schuttingdeur, maar we willen geen afrastering aan de schutting. Als hij gecastreerd is en dan een keer ontsnapt is het niet heel erg, als hij maar niet in de verkeerde tuin komt...en weer thuis komt als wij thuis zijn. We hebben geen kattenluik.
Gast- Gast
Met 4 mnd al. Hij begon hormoontjesgedrag te vertonen en ik wilde hoe dan ook voorkomen dat hij ging sproeien.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: