Groentehapjes uitbreiden
+2
SarahKey
Jezzie
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Groentehapjes uitbreiden
L krijgt vanaf 4 maanden bijvoeding en eet echt heel goed groente en fruit nu.
Tot nu toe vindt ze alles lekker en ze eet ook best veel groente al.
Sinds 6 maanden ben ik er al wat aardappel doorheen gaan doen of 2 groentes bij elkaar.
Vanaf wanneer kan ik er ook wat vlees of vis doorheen doen en wat is dan lekker vlees of vis om te eten voor een baby?
L is nu 6,5 maand.
En vanaf wanneer mag ik haar yoghurt geven en op welk moment van de dag geef je dit dan?
Ze krjgt nu nog vier flessen.
Tot nu toe vindt ze alles lekker en ze eet ook best veel groente al.
Sinds 6 maanden ben ik er al wat aardappel doorheen gaan doen of 2 groentes bij elkaar.
Vanaf wanneer kan ik er ook wat vlees of vis doorheen doen en wat is dan lekker vlees of vis om te eten voor een baby?
L is nu 6,5 maand.
En vanaf wanneer mag ik haar yoghurt geven en op welk moment van de dag geef je dit dan?
Ze krjgt nu nog vier flessen.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Groentehapjes uitbreiden
Ik hield daarin een beetje die olvarit potjes aan.
Vanaf 6 maanden zit er ook vlees door heen, dus toen ben ik dat ook af en toe gaan eten.
Wat je er dan door kan doen is bijv kipfilet, of ham (kun je ook gewoon broodbeleg voor gebruiken), later ook wat gehakt en tartaar (goed doorgebakken).
En vis.. ik had koolvis geloof ik, weet niet meer hoe het heette, gewoon witvis, zonder graatjes!
Straks vanaf een maand of 7 kun je ook rijst en pasta gaan geven, of een gekookt eitje (dat doen wij altijd door de spinazie heen).
Yoghurt (en dan volle yoghurt of kwark) mag ze nu al hebben!
Je kunt dit als toetje doen, na de groente.
Vanaf 6 maanden zit er ook vlees door heen, dus toen ben ik dat ook af en toe gaan eten.
Wat je er dan door kan doen is bijv kipfilet, of ham (kun je ook gewoon broodbeleg voor gebruiken), later ook wat gehakt en tartaar (goed doorgebakken).
En vis.. ik had koolvis geloof ik, weet niet meer hoe het heette, gewoon witvis, zonder graatjes!
Straks vanaf een maand of 7 kun je ook rijst en pasta gaan geven, of een gekookt eitje (dat doen wij altijd door de spinazie heen).
Yoghurt (en dan volle yoghurt of kwark) mag ze nu al hebben!
Je kunt dit als toetje doen, na de groente.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Deze vraag stelde ik ooit aan de arts op het cb en ik kreeg het antwoord: kijk maar op de potjes in de supermarkt
Ik begon met vis/kip wat later. Ei gaf ik al wel snel en daar is S vanaf het begin al helemaal gek op.
Volgens mij (erg hoor, weet het al geen eens meer precies wanneer) begonnen we met 7/7,5 maand met een paar stukjes kip/vis. En dan kipfilet en koolvis. Later ook gehakt, rundvlees en na een paar weken at hij alle soorten vlees mee.
Ook kreeg hij af en toe vanaf die tijd vleeswaren op brood. Al ben ik daar snel mee gestopt, want het vleeswaar was eraf en de stukjes brood lagen er nog Nu krijgt hij af en toe een plakje opgerold.
Ik begon met vis/kip wat later. Ei gaf ik al wel snel en daar is S vanaf het begin al helemaal gek op.
Volgens mij (erg hoor, weet het al geen eens meer precies wanneer) begonnen we met 7/7,5 maand met een paar stukjes kip/vis. En dan kipfilet en koolvis. Later ook gehakt, rundvlees en na een paar weken at hij alle soorten vlees mee.
Ook kreeg hij af en toe vanaf die tijd vleeswaren op brood. Al ben ik daar snel mee gestopt, want het vleeswaar was eraf en de stukjes brood lagen er nog Nu krijgt hij af en toe een plakje opgerold.
Dank jullie wel! Zal van de week eens wat proberen. Ze wordt steeds vroeger wakker 's ochtends, dus misschien dat ze toch wel honger heeft.
Pureerde jullie het dan ook mee of prak je het er later wat doorheen?
Pureerde jullie het dan ook mee of prak je het er later wat doorheen?
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Pureren deed ik toen sowieso niet meer. Gehakt rulde ik en roerde dat gewoon door zijn eten heen. Of los op het bord in de vorm van kleine gehaktballetjes. Kip en vis altijd in kleine stukjes gegeven en later werden de stukjes steeds groter.
Wij zijn pas vlees gaan geven toen ze een jaar waren. En nog niet heel veel.
Meestal krijgen ze gewoon een stukje van ons vlees.
Toen we voor het eerst vlees gaven, stoomden we het mee met de groenten. Gewoon een klein stukje kip erbij doen.
Het enige wat ze hier krijgen is kip, rundvlees en vis.
Je zou ook pasta of rijst bij de groente kunnen doen.
Toen we voor het eerst vlees gaven, stoomden we het mee met de groenten. Gewoon een klein stukje kip erbij doen.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Hier hebben we het wel best lang gepureerd, omdat ze er sowieso 1,5 maand over deed voor ze het een beetje doorhad allemaal.
Toen ze het uiteindelijk doorhad ben ik het steeds grover gaan maken.
Met vlees heeft ze wel best lang nog moeite gehad, dus dat maakten we erg fijn.
Toen ze het uiteindelijk doorhad ben ik het steeds grover gaan maken.
Met vlees heeft ze wel best lang nog moeite gehad, dus dat maakten we erg fijn.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
_Lana_ schreef:Wij zijn pas vlees gaan geven toen ze een jaar waren. En nog niet heel veel.
Hier precies hetzelfde bij dochter.
Inmiddels krijgt ze trouwens wel af en toe varkensvlees (broodbeleg, 's avonds eten we dat niet), maar toen was ze al een stuk ouder.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Op zich zou je nu wel kunnen beginnen met vlees of vis erdoor doen, maar kinderen hebben dat het eerste jaar eigenlijk gewoon niet nodig. Mijn jongste dochter van vijftien maanden eet nog maar zelden vlees, eigenlijk alleen als het door een potje heen zit en dat krijgt ze niet zo vaak. Witte vis eet ze wel regelmatig, daar zie ik zelf ook wat meer de voedingswaarde van in.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: