Emesafene
+10
CCC
Annemie
JustMeDaan
M@niek
Pompoen
Caroow
Jade
Lejow
Samantha
Filoria
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Emesafene
Wie heeft ervaring met het gebruik van Emesafene tegen ochtendmisselijkheid? Ik slik dit nu voor de tweede keer (bij de zwangerschap die een miskraam werd was ik ook erg misselijk). En ik kan maar niet kiezen wat rotter is... De misselijkheid of de bijwerkingen van de Emesafene. Ik word er zo duf van... Iemand tips?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Re: Emesafene
Ik gebruik het ook, in zetpil vorm. Ik zie het maar zo, als ik het gebruik heb ik 2 goede uurtjes per dan waarin ik niet misselijk ben. Ik slaap dan inderdaad wat meer maar zolang ik slaap ben ik ook niet misselijk dus nog een paar extra uurtjes. Als ik het niet gebruik word ik misselijk wakker en dat word over de gehele dag alleen maar erger. Ik blijf het dus maar gebruiken voor die paar goede uurtjes die ik dan heb.
Samantha- Fluisteraar
- Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11
Bij mij hielp het niet tegen de misselijkheid.
Echt duf werd ik er niet van (althans, was sowieso al dooohoooodmoe, dus of het daar nou erger door werd weet ik niet).
Ik ben overgegaan op Primpran (of hoe je dat schrijft).
Echt duf werd ik er niet van (althans, was sowieso al dooohoooodmoe, dus of het daar nou erger door werd weet ik niet).
Ik ben overgegaan op Primpran (of hoe je dat schrijft).
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Samantha, wat heftig zeg... Wordt het al langzaam beter? Ze zeggen dat met 12-16 weken de ergste misselijkheid over is, maar dat was bij jou ook niet zo he Lejow?
Filoria- Ratel
Ik heb ook emesafene zetpillen gebruikt. Ik werd er echt doodmoe van! Daarnaast kreeg ik verschrikkelijke buikkrampen. Naast dat ik dus hele dagen moest overgeven, zat ik ook nog halve dagen op het toilet. Uiteindelijk ben ik gestopt met de emesafene, en ik had zelfs het idee dat ik me toen beter ging voelen! Ik gaf nog steeds veel over (10-15 x per dag), maar ik had wel weer wat meer energie/geen buikkrampen meer.
Ik wilde graag een ander medicijn, maar de arts vond dat de gevolgen van die medicijnen op lange termijn niet voldoende waren uitgezocht. Hij wilde het niet voorschrijven. achteraf ben ik daar blij om!
Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt! Wat een ellende als je zo beroerd bent. Hier werd het met 18 weken beter.
Ik wilde graag een ander medicijn, maar de arts vond dat de gevolgen van die medicijnen op lange termijn niet voldoende waren uitgezocht. Hij wilde het niet voorschrijven. achteraf ben ik daar blij om!
Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt! Wat een ellende als je zo beroerd bent. Hier werd het met 18 weken beter.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Filoria schreef:Samantha, wat heftig zeg... Wordt het al langzaam beter? Ze zeggen dat met 12-16 weken de ergste misselijkheid over is, maar dat was bij jou ook niet zo he Lejow?
Nope..
25 weken..
In de kerstvakantie dacht ik ineens
HUH.. HEH.. OH JA! ZO voelde het om NIET misselijk te zijn!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb de zetpillen gebruikt. Was inderdaad heel moe, maar dat was beter dan zo vaak overgeven. En ik had het geluk dat ik 2 weken, van de 10e tot de 12e week, op vakantie was. We houden sowieso al van luiervakanties, dus ik heb heerlijk 2 weken bijna niks gedaan.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb Suprimal gebruikt dat is bijna hetzelfde en ik werd er ook verschrikkelijk duf van, maar dat trok na een week weer aardig weg en uiteindelijk merkte ik er echt niks meer van!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ja hier dus ook extreme dufheid. De misselijkheid is wel helemaal weg, maar op deze manier kan ik ook niet functioneren. Wat is het verschil tussen Emesafene en dat Primpran, Lejow?
Filoria- Ratel
Bij mij werkte het ook niet, ben ook tot 42 weken ziek geweest
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Filoria schreef:Ja hier dus ook extreme dufheid. De misselijkheid is wel helemaal weg, maar op deze manier kan ik ook niet functioneren. Wat is het verschil tussen Emesafene en dat Primpran, Lejow?
Geen idee, die arts die ik toen had (zat 's avonds bij de HAP), zei dat ze in een onderzoek gelezen had dat Primpram veel betere resultaten gaf dan Emesafene. En dat ze, sinds ze dat gelezen had, alleen nog maar primpram voorschreef.
Ik was ook met medicijnen helaas nog misselijk, maar wel redelijk dragelijk.
Lejow- Lady Post-a-lot
Jeetje Moniek... durf je dan ooit nog zwanger te worden?
Ik had bij Tomas nergens last van. Als ik van tevoren zou weten dat ik me de hele zwangerschap zo zou voelen als nu zou ik het niet hebben gedaan denk ik. Hoe groot de wens voor een tweede kindje ook is.
Nu hoop ik maar enorm dat ik 'gemiddeld' ben en dat het rond 12 weken beter gaat.
@Lejow: ik ga het eens navragen bij de huisarts! Misschien zijn de bijwerkingen bij Primpram ook wel minder vervelend?
Ik had bij Tomas nergens last van. Als ik van tevoren zou weten dat ik me de hele zwangerschap zo zou voelen als nu zou ik het niet hebben gedaan denk ik. Hoe groot de wens voor een tweede kindje ook is.
Nu hoop ik maar enorm dat ik 'gemiddeld' ben en dat het rond 12 weken beter gaat.
@Lejow: ik ga het eens navragen bij de huisarts! Misschien zijn de bijwerkingen bij Primpram ook wel minder vervelend?
Filoria- Ratel
Primperan heet het
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
JustMeDaan schreef:Primperan heet het
ja, dat medicijn wilde mijn huisarts dus niet voorschrijven!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik ben bij de eerste ook 37 weken misselijk geweest, heb tot de laatste dag overgegeven.. verschrikkelijk was dat. Ik was ook bang voor een tweede zwangerschap, maar het gaat nu veeeel beter, tot een week of 12 misselijk geweest en nu bijna niet meer, af en toe 's ochtends even. Hopelijk voel jij je snel beter Filoria.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb het 22 weken gebruikt, de dufheid verdween bij mij een tijdje en nam de scherpe randen van de misselijkheid weg. Ben er erg blij mee geweest.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Haha dankje!JustMeDaan schreef:Primperan heet het
Annemie: fijn dat het deze zwangerschap beter gaat! Elke zwangerschap is toch weer anders he...
Chococupcake: hmm dan moet ik misschien toch afwachten of het na verloop van tijd beter gaat met de Emesafene.
Filoria- Ratel
Ja ik had het als ik goed denk de eerste 3 á 4 weken echt heel erg.... Dus wellicht de moeite waard nog even af te wachten. Ik nam de pillen ook 's avonds voor het slapen in, werkte voor mijn idee beter dan 's morgens.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
@Filoria, eigenlijk niet , heb ook 2x in het ziekenhuis gelegen met uitdroging maar ja bij een 2e kan het weer zo erg zijn maar hoeft niet.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Het was mijn redding. Ik vond trouwens de gewone pillen beter werken dan de zetpillen.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ik ben trouwens heeel benieuwd of een tweelingzwangerschap doorgaans meer misselijkheid- en moeheidsklachten geeft, weet jij dat? Ik heb namelijk én tweelingen in de familie zitten én Clomid gebruikt. Kans is dus aanwezig...
Filoria- Ratel
Filoria schreef:Ik ben trouwens heeel benieuwd of een tweelingzwangerschap doorgaans meer misselijkheid- en moeheidsklachten geeft, weet jij dat? Ik heb namelijk én tweelingen in de familie zitten én Clomid gebruikt. Kans is dus aanwezig...
Oeps! Ja dat klopt ZEER zeker...dubbele dosis hormonen, dubbele dosis klachten! Wat spannend Filoria!
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Charles schreef:Filoria schreef:Ik ben trouwens heeel benieuwd of een tweelingzwangerschap doorgaans meer misselijkheid- en moeheidsklachten geeft, weet jij dat? Ik heb namelijk én tweelingen in de familie zitten én Clomid gebruikt. Kans is dus aanwezig...
Oeps! Ja dat klopt ZEER zeker...dubbele dosis hormonen, dubbele dosis klachten! Wat spannend Filoria!
Ik kan zelf zeggen dat ik veeeel vermoeider was, en ik had rond de 5 weken erge hartkloppingen. Ik viel 's middags ook spontaan in slaap. Heb die zwangerschap ook emasafene tabletten gehad, daardoor werd de misselijkheid we iets minder maar alsnog veel gespuugd.
Wat spannend! Hoe zou je het vinden?
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Jij kan natuurlijk goed vergelijken Sterrin! Twee baby's lijkt me zwaaar. Maar ook wel heel speciaal. Als het zo is kom ik zeker meekletsen in het tweelingentopic, want ik kan nu al twintig vragen bedenken (hoe doe je dat met opvang? Met borstvoeding? Etc. etc.)
Filoria- Ratel
ik.had de zetpillen. gewone pillen.hield ik niet binnen. ik had op een gegeven moment 3 tot 4 zetpillen per dag. bij mij hielp het wel enigzins
Mysterious- Prater
- Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: