Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sojamelk

3 plaatsers

Ga naar beneden

Sojamelk Empty Sojamelk

Bericht  SoGood di 5 maa 2013 - 8:09

Ik hou heel erg van warme melk. Dat gewone koemelk niet al te best voor je is, dat is bekend. Maar hoe zit het nu met sojamelk? Ik hoor en lees zoveel tegenstrijdige informatie. Iemand die dit weet?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sojamelk Empty Re: Sojamelk

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 8:14

Er zit volgens mij een enorm smaakverschil tussen sojamelk en koemelk, en of sojamelk warm lekker is, weet ik eigenlijk niet eens. Ik denk dat het ongezonde van koemelk een beetje uitvergroot wordt, als je het zo nu en dan eens drinkt, is er vast echt helemaal niets mis mee. Goed zal het inderdaad niet zijn, maar je kunt je afvragen wat dan tegenwoordig nog wél goed is.

Gast
Gast

Bericht  SoGood di 5 maa 2013 - 8:19

Klopt, sojamelk is zoeter maar ik vind het beiden wel erg lekker. Vooral in combinatie met koffie. Sojamelk is warm ook lekker, je kan het eigenlijk gebruiken voor alles hoe je gewone melk ook gebruikt. Jammer dat sojamelk niet al te goed opklopbaar is.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Twellie di 5 maa 2013 - 8:29

Waarom is sojamelk eigenlijk niet gezond? Ik heb alleen wel eens wat geruchten gehoord dat het onvruchtbaarheid in de hand zou werken maar dat is volgens mij niet bewezen? Zelf drink ik het niet, maar mijn dochter wel.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Linda di 5 maa 2013 - 9:18

De meningen zijn inderdaad verdeeld over sojamelk. Ik denk dat, net zo als met alles, het met mate wel kan. Het heeft te maken met de hormonen die er in zitten (fyto oestrogenen, lijkt op het vrouwelijke hormoon, Google maar als je er meer over wilt weten).
Ik zou persoonlijk wel voor de biologische variant kiezen.

Je kan goed variëren met andere soorten. Zoals: amandelmelk, spelt, haver en rijstemelk.
Dan maak je het completer en gezonder.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud