Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

intergrale vroeghulp

+5
maiadebij
Filoria
xxjojootjexx
Thunder
mauwmauw
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

intergrale vroeghulp Empty intergrale vroeghulp

Bericht  mauwmauw di 5 maa 2013 - 1:33

ik zal het kort proberen uit te leggen.Zoals ik eerder hier heb verteld is v.arian laat met praten.Hij doet het nu wel,en gaat ook steeds meer woordjes spreken,echter als hij in een vreemde omgeving is praat hij niet,of heel zacht en is wat eruit komt onverstaanbaar,zo ook op het cb.Nu belde het cb vandaag over het praten van v.arian te praten,en nu hadden ze het over integrale vroeghulp.Nu weet ik dat er een paar moeders(susan geloof ik)dit ook hebben gehad.Ik moet me nog in gaan lezen over dit,en van de week terug bellen wat we doen,moet natuurlijk ook met de vader van V.arian er over praten.
Maar vroeg me af of iemand dus haar verhaal er over kon vertellen,mag eventueel ook via pm.hoe heb je het ervaren,en zijn jullie er mee verder gekomen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

intergrale vroeghulp Empty Re: intergrale vroeghulp

Bericht  Thunder di 5 maa 2013 - 4:16

Ik reageer later even. Typ nu op mobiel.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  xxjojootjexx di 5 maa 2013 - 4:38

Wij niet. T praatte ook niet. In december was hij 2 jaar en 4 maanden en toen zei hij alleen ja, nee, die, mama en papa. Het CB zei dat het kwam doordat hij zolang bv had gehad en dat we het maar moesten aanzien.
Inmiddels is hij 2,5 en heeft hij in de afgelopen 2 maanden ontzettend veel geleerd. Het aantal woordjes kan ik niet eens meer opnoemen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 7:11

xxjojootjexx schreef:Wij niet. T praatte ook niet. In december was hij 2 jaar en 4 maanden en toen zei hij alleen ja, nee, die, mama en papa. Het CB zei dat het kwam doordat hij zolang bv had gehad en dat we het maar moesten aanzien.
Inmiddels is hij 2,5 en heeft hij in de afgelopen 2 maanden ontzettend veel geleerd. Het aantal woordjes kan ik niet eens meer opnoemen.

Hebben ze dan ook nog uitgelegd wat de link tussen bv en een vertraagde spraak/taalontwikkeling was? Klinkt mij namelijk vrij belachelijk in de oren.

Gast
Gast

Bericht  Filoria di 5 maa 2013 - 7:13

Wat Rejoy zegt ja. Stelletje mafketels bij dat cb.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  xxjojootjexx di 5 maa 2013 - 7:14

Rejoy. schreef:
xxjojootjexx schreef:Wij niet. T praatte ook niet. In december was hij 2 jaar en 4 maanden en toen zei hij alleen ja, nee, die, mama en papa. Het CB zei dat het kwam doordat hij zolang bv had gehad en dat we het maar moesten aanzien.

Hebben ze dan ook nog uitgelegd wat de link tussen bv en een vertraagde spraak/taalontwikkeling was? Klinkt mij namelijk vrij belachelijk in de oren.

Doordat hij zoveel bv kreeg, op verzoek, kon hij niet genoeg oefenen met praten silent
Want met 22 maanden hoeft een dreumes echt geen melk meer, desnoods een flesje voor het slapen, maar meer echt niet hoor. Dus elke keer bv was er 1 teveel.
Ik ben hoofdschuddend weggegaan nadat ik gezegd had dat ik die mening niet met haar deelde, en dat haar ideeën nergens op gebaseerd waren.

Sindsdien niet meer geweest. Embarassed

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 7:18

Jezus... Je zou er een klacht om indienen als ze met dit soort verzinsels komen.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij di 5 maa 2013 - 7:29

N zei toen hij die leeftijd had oom niet meer als 4 woorden. En buitenshuis helemaal niks. Pas tegrn zijn 3e jaar is hij echt begonnen met praten (alleen thuis) en nu praat hij goed, ook buitenshuis. Ik denk dat hij zich op een gegeven moment ook bewust werd van het feit dat mensen verwachten dat hij zou gaan praten, wat averechts werkte.

Tjeetje joojootje wat een kul van je cb! J krijgt nog steeds bv, maar met haar kon je al hele gesprekken voeren toen ze 1, 5 jaar was.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  mauwmauw do 7 maa 2013 - 5:15

Geen ervaringen verder ? Ben nog steeds nieuwsgierig naar de verhalen. Wij hebben besloten het wel te doen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Parisienne do 7 maa 2013 - 5:56

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ben even gaan kijken wat het inhoudt. Als ik het zo snel lees vind ik het persoonlijk nog iets te vroeg. In jouw geval zou ik proberen V. nog even wat tijd te geven, tot een jaar of 3. Je geeft zelf al aan dat hij vooruit gaat. Wellicht is hij gewoon wat langzamer in zijn ontwikkeling. Is helemaal niks mis mee, het ene kind is sneller dan het andere. Er gebeurt momenteel heel veel in het leventje van V. Peuterspeelzaal waar hij vaak naartoe gaat, papa en mama niet meer samen, na jullie verbouwing inmiddels weer een andere woonruimte (bij je moeder toch?), omgangsregeling met papa, etc. Ik denk dat ik de komende maanden de tijd zo geven om even een bepaalde structuur te creëren, om V. te laten wennen aan alle nieuwe situaties. Om nu een bepaald traject vol onderzoeken in te stappen lijkt me wat veel.

Nogmaals, ik heb er totaal geen ervaring mee en ben geen deskundige op dit gebied. Ik wilde toch even mijn visie geven op deze situatie. Je moet doen wat voor jou goed voelt smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  mauwmauw do 7 maa 2013 - 6:16

Ik reageer vanavond even op je.zit op mijn telefoon.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  mauwmauw do 7 maa 2013 - 9:16

Parisienne schreef:Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ben even gaan kijken wat het inhoudt. Als ik het zo snel lees vind ik het persoonlijk nog iets te vroeg. In jouw geval zou ik proberen V. nog even wat tijd te geven, tot een jaar of 3. Je geeft zelf al aan dat hij vooruit gaat. Wellicht is hij gewoon wat langzamer in zijn ontwikkeling. Is helemaal niks mis mee, het ene kind is sneller dan het andere. Er gebeurt momenteel heel veel in het leventje van V. Peuterspeelzaal waar hij vaak naartoe gaat, papa en mama niet meer samen, na jullie verbouwing inmiddels weer een andere woonruimte (bij je moeder toch?), omgangsregeling met papa, etc. Ik denk dat ik de komende maanden de tijd zo geven om even een bepaalde structuur te creëren, om V. te laten wennen aan alle nieuwe situaties. Om nu een bepaald traject vol onderzoeken in te stappen lijkt me wat veel.

Nogmaals, ik heb er totaal geen ervaring mee en ben geen deskundige op dit gebied. Ik wilde toch even mijn visie geven op deze situatie. Je moet doen wat voor jou goed voelt intergrale vroeghulp 561177
De rede dat we toch voor dit hebben gekozen is,dat hoe het nu met v gaat niet goed gaat.Hij kan praten,voornamelijk thuis.maar hij moet ook op school en op andere plekken gaan praten.Als hij dat niet gaat doen,dan is de kans groot dat hij vanwege zijn spraak niet mee kan komen op een normale basisschool en dus naar het speciaal onderwijs zal moeten,waar opzich niks mis mee is,en is het zo dan is het zo,maar dan wil ik er wel alles aangedaan hebben om het te kunnen verkomen.Wat ik dan ook met cb heb besproken.Want mocht er wel iets zijn met V,dan begeleiden hun je er ook in hoe om te gaan met hem.Ik vind dat V al heel goed met de situatie omgaat zoals die nu is.Hij gaat met plezier met zijn vader mee,en is ook vrolijk als hij weer thuis komt,afscheid is het wel huilen(wat ook mag,want het is ook helemaal niet leuk als je vader opeens minder ziet)maar is ook wel redelijk snel weer over.Als V over papa praat dan antwoord ik normaal,we hebben ook geen ruzie en praten normaal met elkaar.Aankomende week gaat hij voor het eerst bij papa slapen,voor mij spannender dan voor hem denk.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  MADDIE do 7 maa 2013 - 9:28

Ik heb op mijn werk op het moment ook een kindje op mijn werk (peutergroep op de basisschool) die in dit traject zit. Moeder is erg tevreden over hoe het traject gaat. Het jongetje krijgt ook okido begeleiding. Een extra leidster die speciaal voor hem komt. Zijn probleem is ook taal en hij heeft in korte tijd heel wat geleerd. Bij dit jongetje is wel meer als de taalontwikkeling aan de hand. Ik denk dat het jullie wel zou kunnen helpen.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  mauwmauw do 7 maa 2013 - 9:32

maddie,mag ik vragen wat doet zo'n extra begeleidster dan.en hoe reageren andere kinderen op het feit dat het jongetje een "eigen"juf heeft.Ze zijn nog klein natuurlijk,maar toch.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  MADDIE do 7 maa 2013 - 9:43

De andere kinderen vinden die juf ook wel interessant. En die begeleidster gaat dan spelletjes met hem doen of aansluiten bij zijn spel. Waarbij ze veel met hem praat en hem steeds meer uitdaagt om ook iets te gaan zeggen. Ik lees dat jouw zoontje niet tegen vreemden praat. Wellicht zou zo'n extra leidster dan eerst het vertrouwen moeten winnen. Maar mijn ervaring is dat het erg goed kan werken. Zie je al vooruitgang sinds hij op de peuterspeelzaal zit? Heeft hij al een goede band met de leidster daar?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Bericht  mauwmauw do 7 maa 2013 - 9:49

Hij zit daar nu sinds december en ik zie echt wel vooruit gang,niet echt zo zeer qua praten maar wel in gedrag.Is aan het zingen(op zijn manier dan)aan het dansen.Het praten na vreemde gaat wel iets beter.Maar inderdaad iemand moet eerst zijn vertrouwen winnen.
Ja hij heeft een goede band met de leidsters en vind het ook leuk om er heen te gaan.Hij gaat nu 3 ochtenden en per 1 mei word dat 4 ochtenden.Helaas gaat per 1 april 1 leidster weg en komt er een andere, waar hij dan weer aan moet wennen.Door prive omstandigheden wilde ik hem eerst van de psz halen en naar een andere doen,maar heb toch maar besloten hem daar te laten zitten.
Die extra begeleidster is dat (bijna)altijd dezelfde?want dat is voor V wel belangrijk om vertrouwen in iemand te krijgen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  MADDIE vr 8 maa 2013 - 8:33

Wat jammer dat er een andere leidster gaat komen. Hopelijk gaat hij daar ook gauw een klik mee krijgen. Die leidster is dan een vast persoon, maar weet niet of dat overal nog toegepast wordt. Die okido begeleiding. Ik werk in Amsterdam. Daar worden heel veel subsidies afgegeven.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Bericht  mauwmauw vr 8 maa 2013 - 9:24

Bedankt voor de info. We zijn als het goed is nu aangemeld door het cb.en zie wel hoe het nu gaat lopen.ik ben blij met je reactie maddie.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  MADDIE vr 8 maa 2013 - 9:33

Heel graag gedaan! Vind het goed dat jullie eraan begonnen zijn. Het kan sowieso geen kwaad. En als hij echt extra hulp nodig heeft met de taalontwikkeling kun je beter eerder dan later beginnen. Want dat kan zoveel betekenen is mijn ervaring tot nu toe!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Bericht  mauwmauw vr 8 maa 2013 - 9:48

Moet ook zeggen dat ik een goed cb hebt.die zich echt voor je inzetten. Daardoor is dit allemaal in gang gezet.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  MADDIE vr 8 maa 2013 - 10:00

Dat scheelt enorm denk ik. Dat je een fijne samenwerking hebt met de cb. Wij werken met ons werk ook met de cb samen in dit soort gevallen.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Bericht  mauwmauw do 28 maa 2013 - 21:03

Even het topic omhoog halen,voor meer ervaring.

Vandaag gaan we er echt mee starten,over een uur komt er iemand op huisbezoek.Weet niet zo wat ik er van moet verwachten.En 8 april nog een gesprek.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor vr 29 maa 2013 - 3:12

Hoe is het huisbezoek gegaan?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Thunder vr 29 maa 2013 - 7:05

Wij hebben de vroeghulp voor S. Momenteel loopt er een traject met een orthopedagoog die zijn gedrag gaat bekijken. Gisteren toevallig gesprek gehad en vanaf april komt ze een paar keer bij ons thuis filmen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  MADDIE vr 29 maa 2013 - 7:54

Hoe was het huisbezoek?
MADDIE
MADDIE