Natuurlijk eten volgens Amber. Wie schrijft er mee?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Natuurlijk eten volgens Amber. Wie schrijft er mee?
Wie vindt het leuk om mee te schrijven over het eten volgens de principes van Amber Albarda? Er zijn hier eerder topics over geweest, maar die zijn niet meer actief.
Wie is er al bekend met deze levensstijl en hoe bevalt het je? Wat zijn je favoriete recepten? En waar haal je je producten vandaan? Hopelijk kunnen we elkaar inspireren en motiveren !
Wie is er al bekend met deze levensstijl en hoe bevalt het je? Wat zijn je favoriete recepten? En waar haal je je producten vandaan? Hopelijk kunnen we elkaar inspireren en motiveren !
Gast- Gast
Re: Natuurlijk eten volgens Amber. Wie schrijft er mee?
Ik eet sinds een aantal weken 'volgens Amber'. Bevalt goed, al haal ik ook veel inspiratie uit recepten van internet. Ik heb al een aantal recepten uitgeprobeerd. Zelf ben ik 2 kg afgevallen, meer is ook niet nodig. Ik ben me er vooral in gaan verdiepen voor mijn vriend die het nu ook geweldig vindt. Hij is 4 kg afgevallen. We zijn nu zo'n 3 weken bezig met deze levensstijl.
Ik speel wel een beetje vals, ik gebruik namelijk niet speltpasta of boekweitnoedels. Ben ik wel nieuwsgierig naar, maar dan moet ik even de tijd nemen om naar een biologische winkel te gaan.
Wat mij heel erg bevalt is dat ik geen pakjes en zakjes meer gebruik en daardoor ook veel meer van het eten geniet. Voelt gezonder.
Ik speel wel een beetje vals, ik gebruik namelijk niet speltpasta of boekweitnoedels. Ben ik wel nieuwsgierig naar, maar dan moet ik even de tijd nemen om naar een biologische winkel te gaan.
Wat mij heel erg bevalt is dat ik geen pakjes en zakjes meer gebruik en daardoor ook veel meer van het eten geniet. Voelt gezonder.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
duurt nog een week of 10 voor ik op die manier ga eten.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
@ Gympie: Wow, wat een mooi resultaat al! Super zeg. Welke recepten heb je al geprobeerd en waar heb je die vandaan gehaald? Ik wil komende week wat recepten uit het kookboek proberen. Ik heb ook geen speltpasta e.d. , maar volkoren pasta mag toch ook? Volgens mij zijn met name de witte pasta's niet goed, toch? Welke aanpassingen heb jij nog meer gedaan in je levensstijl?
@ Minx: Oh jammer, wat is de reden dat je er nog niet mee kan beginnen?
Amber heeft het ook over het slikken van voedingssupplementen. Doen jullie dit ook?
@ Minx: Oh jammer, wat is de reden dat je er nog niet mee kan beginnen?
Amber heeft het ook over het slikken van voedingssupplementen. Doen jullie dit ook?
Gast- Gast
Ik ga eerst ff snel nog 10 kg afvallen op een niet zo gezonde manier.
Minx- Lady Post-a-lot
Minx schreef:Ik ga eerst ff snel nog 10 kg afvallen op een niet zo gezonde manier.
Lukt dat afvallen dat niet juist met Amber? Wel knap dat je het gaat proberen, succes!
Gast- Gast
Ja alleen duurt me dat te lang. Wil het er snel af hebben. En juist door het even resetten nu word het straks makkelijker om op die manier te gaan eten .
Minx- Lady Post-a-lot
Robin, ben je er net mee begonnen? Merk je zelf al verschil?
Voedingssuplementen slik ik niet trouwens. Aanpassingen zijn: geen chips meer, geen frisdrank meer, veel gekookte eitjes voor een voller gevoel, mijn vriend eet geen brood meer (ik wel), koken met verse producten.
Ik heb al heel veel de bekende pasta met pesto en tomaatjes uit de oven gemaakt en uit het boek heb ik de Green Goddes soep (heel groen, haha), groentekerrie, noedels en broccoli met cashewnoten gemaakt. Deze week ga ik in ieder geval Japanse pizza maken uit het boek.
Verder haal ik veel recepten uit de pijler Koken hier op het forum. Ik gebruik ook vaak de zoekfunctie en kom dan wel weer interessante topics tegen. Ook haal ik recepten bij ah.nl vandaan. Ik zoek dan op 'slank' en bepaalde ingrediënten en doe evt. nog aanpassingen om het gezonder te maken als dat nodig is.
Voedingssuplementen slik ik niet trouwens. Aanpassingen zijn: geen chips meer, geen frisdrank meer, veel gekookte eitjes voor een voller gevoel, mijn vriend eet geen brood meer (ik wel), koken met verse producten.
Ik heb al heel veel de bekende pasta met pesto en tomaatjes uit de oven gemaakt en uit het boek heb ik de Green Goddes soep (heel groen, haha), groentekerrie, noedels en broccoli met cashewnoten gemaakt. Deze week ga ik in ieder geval Japanse pizza maken uit het boek.
Verder haal ik veel recepten uit de pijler Koken hier op het forum. Ik gebruik ook vaak de zoekfunctie en kom dan wel weer interessante topics tegen. Ook haal ik recepten bij ah.nl vandaan. Ik zoek dan op 'slank' en bepaalde ingrediënten en doe evt. nog aanpassingen om het gezonder te maken als dat nodig is.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ik eet gedeeltelijk volgens de richtlijnen van Amber. Ik ben met name gaan letten op het koken uit pakjes en zakjes, dat doe ik zo min mogelijk. Verder drink ik geen melk meer, geen cup-a-soup, zo min mogelijk frisdrank en dubbel fris en soortgelijke sapjes, ik drink veel groene thee en rooibos en veel water. Ik drink niet teveel tijdens maaltijden.
Qua eten nam ik vaak Liga's of Sultana's mee naar mijn werk. Deze heb ik vervangen door een extra stuk fruit of groente, zoals worteltjes, komkommer, cherrytomaatjes of paprika.
Net als Gympie eet ik vaker een gekookt eitje als tussendoortje, bijvoorbeeld 's avonds na het sporten. Of ik neem een handje ongezouten noten, zoals walnoten, hazelnoten of pecannoten.
Ik eet geen speltbrood of zuurdesembrood, maar gewoon volkorenbrood. Ik weet ook niet zo goed waar ik speltbrood of zuurdesembrood zou kunnen kopen. Bij de Plus waar ik meestal kom, hebben ze het niet.
Door de yoghurt gooi ik meestal een lepel lijnzaad. Ik doe ook regelmatig honing door de yoghurt, dat deed ik voorheen nooit.
Ik heb nog niet veel recepten van haar gemaakt, omdat mijn vriend niet zo'n gemakkelijke eter is. Hij wil per se genoeg vlees bij een maaltijd, hij houdt niet van vis en noten, ook niet van volkorenpasta en van zilvervliesrijst. Als ik dat wel neem, dan moet ik rijst of pasta in twee pannen koken. Dat kan wel, maar het houdt me nog een beetje tegen om dat te gaan doen.
Qua eten nam ik vaak Liga's of Sultana's mee naar mijn werk. Deze heb ik vervangen door een extra stuk fruit of groente, zoals worteltjes, komkommer, cherrytomaatjes of paprika.
Net als Gympie eet ik vaker een gekookt eitje als tussendoortje, bijvoorbeeld 's avonds na het sporten. Of ik neem een handje ongezouten noten, zoals walnoten, hazelnoten of pecannoten.
Ik eet geen speltbrood of zuurdesembrood, maar gewoon volkorenbrood. Ik weet ook niet zo goed waar ik speltbrood of zuurdesembrood zou kunnen kopen. Bij de Plus waar ik meestal kom, hebben ze het niet.
Door de yoghurt gooi ik meestal een lepel lijnzaad. Ik doe ook regelmatig honing door de yoghurt, dat deed ik voorheen nooit.
Ik heb nog niet veel recepten van haar gemaakt, omdat mijn vriend niet zo'n gemakkelijke eter is. Hij wil per se genoeg vlees bij een maaltijd, hij houdt niet van vis en noten, ook niet van volkorenpasta en van zilvervliesrijst. Als ik dat wel neem, dan moet ik rijst of pasta in twee pannen koken. Dat kan wel, maar het houdt me nog een beetje tegen om dat te gaan doen.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Soortgelijke onderwerpen
» HOERA, Amber is bevallen UPDATE van Amber pagina 5
» Wie spreekt/schrijft er Arabisch?
» Schrijft de bank ook bij op zaterdagen?
» Natuurlijk! Uitgerekend nu!
» Ouders Natuurlijk beurs 2013
» Wie spreekt/schrijft er Arabisch?
» Schrijft de bank ook bij op zaterdagen?
» Natuurlijk! Uitgerekend nu!
» Ouders Natuurlijk beurs 2013
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: