Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nutteloos gevoel

+2
Xanna
Cheesegirl
6 plaatsers

Ga naar beneden

Nutteloos gevoel Empty Nutteloos gevoel

Bericht  Cheesegirl za 2 maa 2013 - 1:31

Sinds gister heb ik vakantie, ik ga namelijk per 11 maart beginnen met een nieuwe baan. Aangezien ik altijd 6 a 7 dagen in de week werkte, ben ik het niet gewend om vrij te zijn. Dit is dus pas mijn 2e vrije dag, maar ik voel mij echt een partijtje nutteloos! Zit de hele dag eigenlijk al een beetje niets te doen en het voelt dan eigenlijk ook niet goed om niets te doen.

Ik ben het gewon niet gewend om zoveel vrije tijd te hebben. Herkent iemand dat gevoel of weet iemand wat ik er mee kan?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutteloos gevoel Empty Re: Nutteloos gevoel

Bericht  Xanna za 2 maa 2013 - 1:44

Ik herken je gevoel en kan er net als jij niet zo goed tegen! Ik zit nu bijna twee maanden thuis en dat voelt helemaal nutteloos Laughing Zeker na 7 jaar studeren en studie/werkweken van 50-60uur. Maargoed eind van de maand komt er verandering en heb ik in ieder geval een paar dagen in de week werk, fijn vooruitzicht!

Ik zou als ik jou was lekker van je vrije dagen genieten, hoe nutteloos ze ook voelen. Denk maar zo, binnenkort werk je weer en verlang misschien juist weer naar wat vrije tijd. Zie het positief, je hebt tenslotte een datum om naar toe te leven! Ga lekker shoppen, uitslapen, een taart bakken, series of uitzendinggemist kijken, afspreken met vrienden, wandelen in het bos of op het strand, geef je huis een grote schoonmaak, werk je administratie bij en doe vooral dingen waar je anders weinig tijd voor hebt. Die paar dagen zijn nog wel een keer te vullen toch?


Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutteloos gevoel Empty Re: Nutteloos gevoel

Bericht  Joli86 za 2 maa 2013 - 1:46

Heerlijk gevoel toch, even helemaal niks moeten.
Neem wat lekkers, kruip op de bank voor een leuk boek of even lekker filmpje kijken!
Ik weet wel wat ik in die tijd zou doen.. Wink
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutteloos gevoel Empty Re: Nutteloos gevoel

Bericht  Angela_1986 za 2 maa 2013 - 1:48

Nou, kom maar op dan met die haak-creaties Laughing

Ik heb er nu niet zo heel vaak last meer van maar heb dat een tijdje ook gehad als ik ineens meer vrije tijd had dan dat ik gewend was. Ik had dan het idee van alles te moeten maar tegelijkertijd deed ik niets en voelde me nutteloos. Op dat moment zat ik niet lekker in mijn vel en toen ik daar aan ben gaan werken is het geleidelijk aan beter gegaan, dat was voor mij dus de oplossing.

Soms heb ik nog wel eens van die dagen maar dan probeer ik me niet druk te maken over het nutteloze gevoel, geef er gewoon aan toe dat ik dat gevoel heb. En soms doe ik dan ook inderdaad weinig of ik geef mezelf een schop onder m'n hol en ga toch wat nuttige dingen doen. Vaak helpt het al als ik 2 'klusjes' heb gedaan, dan voel ik me al minder lui/nutteloos.

Misschien kun je voor jezelf een globale planning maken van dingen die je wilt doen de komende dagen? De standaard huishoudelijke dingen, de dingen die juist vaak blijven liggen in het huishouden, leuke dingen, sport, met wie zou je willen afspreken, enzovoorts. Dat helpt mij wel als ik vakantie heb, als ik een aantal dagen heb waarop ik dan wat 'moet' en een aantal dagen waarop ik niets 'moet', die open blijven qua plannen en dan zie ik die dag wel waar ik zin in heb.

Ik hoop dat je toch een fijne vakantie hebt en alvast succes met je nieuwe baan! thumbup
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutteloos gevoel Empty Re: Nutteloos gevoel

Bericht  Cheesegirl za 2 maa 2013 - 1:51

Wat fijn een beetje herkenning! Een planning maken is inderdaad wel een goed idee denk ik. Ik heb ook wel wat leuke dingen staan voor aankomende dagen, maar zo de eerste dagen voelt behoorlijk onwennig. Ik ben ook iemand die altijd bezig is en bijna niet stil zit. Laughing

Ja haken Angela.. die stomme Barbapapa wil nog niet lukken! Die wil ik eerst afmaken voordat ik met iets anders begin, alleen het lukt dus niet. pale

Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutteloos gevoel Empty Re: Nutteloos gevoel

Bericht  Atelier Madame za 2 maa 2013 - 4:18

Ik zou mezelf trakteren op een mini stedentrip ofzo Very Happy Iig als je daar geld voor hebt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutteloos gevoel Empty Re: Nutteloos gevoel

Bericht  Rovine za 2 maa 2013 - 6:15

Herkenbaar! Ik ga eigenlijk nooit op vakantie, dus soms neem ik een weekje vrij om te relaxen. Vervolgens loop ik na een paar dagen tegen de muren op van verveling en wil ik niks liever dan weer werken. Ik word ook zo lui van niks moeten, heb ik zelfs in het weekend last van. Straks komt mijn vriend en heb me pas net aangekleed.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutteloos gevoel Empty Re: Nutteloos gevoel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum