Ik heb geen goed nieuws.....
+12
Roze Roos
Makamba
Pannetoet
Lotus
Moezie
Sunny87
Sjaantje
smooch
Kabouter
Kqip
Suus
Chocolate Cookie
16 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ik heb geen goed nieuws.....
Kan je niet voorstellen om er een half jaar langer over te doen zodat er aan hun eisen voldaan word, alleen dan kortere dagen voor jou, maar wel de benodigde uren?
Sunny87- Fluisteraar
- Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10
Lijkt erop dat ze jou situatie niet zien als 'ernstig'. Wat dus nu ten koste van jou gaat. Weten er mensen van je Fibromyalgie en je chronische vermoeidheid? Een huisarts oid. Misschien dat je daar iets mee kan en dat ze dan wel willen begrijpen dat zij het mis hebben.
Of wat Giacomo zegt; kunnen de uren niet anders verdeeld worden over de week?
Er moet een middenweg zijn lijkt me, als ze zo snel zeggen dat er geen oplossing is wil die school dan wel oplossing?
Wat je ook kan doen is eens informeren op een andere school en kijken hoe zij hiermee omgaan, dan ben je niet perse je opleiding kwijt.
Er moet een middenweg zijn lijkt me, als ze zo snel zeggen dat er geen oplossing is wil die school dan wel oplossing?
Wat je ook kan doen is eens informeren op een andere school en kijken hoe zij hiermee omgaan, dan ben je niet perse je opleiding kwijt.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Om deze reden ben ik twee jaar geleden ook van school gestuurd hoor. Uiteindelijk heb ik er alles aan gedaan om terug te mogen komen en over een half uur heb ik weer een gesprek over hoe het deze keer moet.Giacomo schreef:Maar CC, wat is dan je beperking. Is het iets lichamelijks of iets psychisch a la adhd ofzo? Dan kunnen we wat beter met je meedenken?
Edit: om de zelfde reden als CC dus.
Edit 2: met alleen maar hoge cijfers en dus bewezen dat ik het ook prima aan kan met wat minder contacturen.
Gast- Gast
Dat hadden we ook voorgesteld. Eerst was het ook absoluut geen probleem om er desnoods 3 jaar over te doen. Dat is het m ook. Alle voorstellen kunnen/gelden ineens niet meerSunny87 schreef:Kan je niet voorstellen om er een half jaar langer over te doen zodat er aan hun eisen voldaan word, alleen dan kortere dagen voor jou, maar wel de benodigde uren?
Ze hebben de papieren van mijn reumatholoog en allerlei andere onderzoeken die ik heb gehad. Dus ze zijn volledig op de hoogte.Lijkt erop dat ze jou situatie niet zien als 'ernstig'. Wat dus nu ten koste van jou gaat. Weten er mensen van je Fibromyalgie en je chronische vermoeidheid? Een huisarts oid. Misschien dat je daar iets mee kan en dat ze dan wel willen begrijpen dat zij het mis hebben.
Wat je ook kan doen is eens informeren op een andere school en kijken hoe zij hiermee omgaan, dan ben je niet perse je opleiding kwijt..
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
@ Smikkel: Succes straks! Helaas geven ze mij niet die minder contacturen.
Chocolate Cookie- Ratel
Oh wat erg CC een dikke
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Wat naar...
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Dankjewel allemaal voor de lieve reacties. Doet me goed (voor zover het me natuurlijk opvrolijkt)
Chocolate Cookie- Ratel
wat vervelend CC.
Mag ik vragen bij welke onderwijsinstelling je deze opleiding volgt?
Gast- Gast
Koning Willem 1 College (ROC dus). Maar op het inschrijfformulier moest/kon je ook aanvinken of je een beperking hebt etc en of daar rekening mee gehouden moet worden.Jade schreef:wat vervelend CC.
Chocolate Cookie- Ratel
Ah nee CC, wat erg dat jij dit ook moet meemaken. Ik heb op het mbo gezeten met dezelfde soort klachten als jij hebt en ook ik werd van school gestuurd omdat ik geen 80% aanwezig kon zijn vanwege mijn gezondheid. Ze konden mij op deze manier geen stage bieden en dus was het einde oefening. Ik kan me nog steeds zo boos maken om de manier waarop er daar met mensen wordt omgegaan die niet 100% kunnen meedraaien maar de studie wel prima kunnen volbrengen, ook met minder uren.
Bij mij was dit echter al na een half studiejaar. Ik heb er toen voor gekozen om terug te gaan naar de havo en inmiddels doe ik hbo en gaat het zoveel beter met mijn gezondheid dat ik wel bijna volledig mee kan doen.
Ik snap dat het voor jou geen optie is om je havo te doen, maar hopelijk gaat er toch ergens weer een raam open nu deze deur dicht valt.
Bij mij was dit echter al na een half studiejaar. Ik heb er toen voor gekozen om terug te gaan naar de havo en inmiddels doe ik hbo en gaat het zoveel beter met mijn gezondheid dat ik wel bijna volledig mee kan doen.
Ik snap dat het voor jou geen optie is om je havo te doen, maar hopelijk gaat er toch ergens weer een raam open nu deze deur dicht valt.
Gast- Gast
Chocolate Cookie schreef:Koning Willem 1 College (ROC dus). Maar op het inschrijfformulier moest/kon je ook aanvinken of je een beperking hebt etc en of daar rekening mee gehouden moet worden.Jade schreef:wat vervelend CC.
Ik heb namelijk ook een beperking. En ben daardoor gestopt met mijn verpleegkunde opleiding. Als tussenstap heb ik dezelfde opleiding gekozen als die jij nu aan het doen bent, maar dan de versnelde versie. Op mijn school zijn ze echt super goed met mij omgegaan en wilden ze echt overal een oplossing voor bedenken.
Mis je heel veel uren? gaan je cijfers enorm omlaag als je minder lessen volgt?
Misschien kun je eens informatie gaan inwinnen bij een leerplichtambtenaar? ze mogen je namelijk niet zomaar zonder goede reden laten stoppen!
Je hebt niet echt veel aan mijn reactie. Maar hoop dat het toch allemaal nog goed komt. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk dingen soms kunnen gaan!
Gast- Gast
Wat ontzettend k.ut zeg!!
Dikke knuffel voor jou
Dikke knuffel voor jou
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Wat ontzettend klote voor je!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Jeetje wat rot, en wat moeilijk dat je om zo'n reden van school gestuurd wordt.
Ik heb ook Fibromyalgie en heb zelfs een half jaar helemaal thuis gezeten van school omdat het niet ging, maar zij stonden wél achter mij en ipv 40u stage mocht ik 8u stage lopen, en ik mocht zelf mijn uren indelen wat ik wel en niet kon volgen qua school, dus heb alles thuis gemaakt, zo lang ik goede cijfers haalde was er geen probleem & heb dus alleen dat half jaar als vertraging opgelopen, verder werd het kwijtgescholden. Dit was ook op een ROC, dus vind het wel rot om te lezen dat sommige scholen daar (veel) moeilijk(er) over doen.
Ik heb ook Fibromyalgie en heb zelfs een half jaar helemaal thuis gezeten van school omdat het niet ging, maar zij stonden wél achter mij en ipv 40u stage mocht ik 8u stage lopen, en ik mocht zelf mijn uren indelen wat ik wel en niet kon volgen qua school, dus heb alles thuis gemaakt, zo lang ik goede cijfers haalde was er geen probleem & heb dus alleen dat half jaar als vertraging opgelopen, verder werd het kwijtgescholden. Dit was ook op een ROC, dus vind het wel rot om te lezen dat sommige scholen daar (veel) moeilijk(er) over doen.
Gast- Gast
Bedankt dat jullie allemaal zo meelevend zijn. Vind ik echt heel fijn.
Bij mij duurt het altijd even voor dat ik het gesprek weer helemaal goed kan herinneren. Zo kwam ik er weer op dat ze zeiden: "je hebt toch wajong, dus eigenlijk hoef je niet te werken of naar school" "want je krijgt toch al je uitkering dus voor het geld hoef je het niet te doen"
Ik vind dit toch wel een vorm van discriminatie als je het mij vraagt. Later poeierden ze mij ook nog af met; anders ga je toch vrijwilligerswerk doen. Het was allemaal alsof ze voor mij aan het denken waren en ik er niets over te zeggen heb. Wat ik wil was er gewoon niet bij.
Bij mij duurt het altijd even voor dat ik het gesprek weer helemaal goed kan herinneren. Zo kwam ik er weer op dat ze zeiden: "je hebt toch wajong, dus eigenlijk hoef je niet te werken of naar school" "want je krijgt toch al je uitkering dus voor het geld hoef je het niet te doen"
Ik vind dit toch wel een vorm van discriminatie als je het mij vraagt. Later poeierden ze mij ook nog af met; anders ga je toch vrijwilligerswerk doen. Het was allemaal alsof ze voor mij aan het denken waren en ik er niets over te zeggen heb. Wat ik wil was er gewoon niet bij.
Chocolate Cookie- Ratel
Jeetje wat een reactie heb je gekregen! Ik zou dit even aankaarten bij een vertrouwenspersoon of commissie op school. Dit is niet iets wat je zomaar moet accepteren.
Gast- Gast
Zo! Serieus?? Nou meid, daar moet je dus echt wel wat mee gaan doen hoor. Dat er zulke uitspraken worden gedaan is gewoon belachelijk. Maar ook dat ze zo met je om gaan. Ik zou daar werk van maken! En blijkbaar zijn er dus andere ROC's waar wel eme te werken valt. Ik vind het eigenlijk schandalig dat je zo wordt afgepoeierd. Die scholen krijgen gewoon subsidie om hun student zo goed mogelijk te begeleiden. Daar heb jij gewoon recht op. Zal lekker wezen zeg, als alleen 'gezonde' studenten een opleiding mochten/konden volgen. Geloof niet dat dat de doelstelling is van het onderwijs tegenwoordig..
Gast- Gast
Ik heb het even gelezen allemaal, wat ontzettend naar en oneerlijk zeg! Ik vraag mij af of ze dit ook "mogen". Is er geen mogelijkheid om een nieuw gesprek aan te gaan?
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Een nieuw gesprek zal geen zin hebben. Het probleem is dat het al vast staat. Ik kan niet aan de uren voldoen, dus opsodemieteren.
Inmiddels denken we dat het een geldkwestie is. Als ze namelijk een niet-geslaagde leerling hebben, verliezen ze een subsidie. Omdat mijn slagingskans op DIT moment, klein was hebben ze me er dus uitgedonderd. Tenminste dat hebben ze óók gezegt.
Inmiddels denken we dat het een geldkwestie is. Als ze namelijk een niet-geslaagde leerling hebben, verliezen ze een subsidie. Omdat mijn slagingskans op DIT moment, klein was hebben ze me er dus uitgedonderd. Tenminste dat hebben ze óók gezegt.
Chocolate Cookie- Ratel
Aaah nee CC Wat belachelijk zeg en kut voor jou Je wilt graag en dan zeggen ze dit. Vooral van dat je hebt wajong blabla. Echt stom
Gast- Gast
Nu ben je toch ook een niet geslaagde leerling of begrijp ik dat verkeerd.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Jeetje wat ontzettend kortzichtig is jouw opleidingsinstelling dan! Alsof iemand met een functiebeperking niet graag een opleiding doet om zich te ontwikkelen en daarna ( als fysiek mogelijk) een baan te hebben. Weten zij soms niet dat Wajong ook geen vetpot is?
Echt ontzettend vervelend voor je dat het lijkt of je niet eens serieus wordt genomen, terwijl nog wel heel erg meedenkt!
Misschien heb je iets aan de website van handicap & studie: http://www.handicap-studie.nl/home Deze gaat wel over hbo en universiteit, maar ze zijn er wel heel erg meedenkend als je belt en ik neem aan dat veel dingen ook gelden voor ROC opleidingen.
Sterkte!
Echt ontzettend vervelend voor je dat het lijkt of je niet eens serieus wordt genomen, terwijl nog wel heel erg meedenkt!
Misschien heb je iets aan de website van handicap & studie: http://www.handicap-studie.nl/home Deze gaat wel over hbo en universiteit, maar ze zijn er wel heel erg meedenkend als je belt en ik neem aan dat veel dingen ook gelden voor ROC opleidingen.
Sterkte!
Verde- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11
Ik ben inderdaad niet geslaagd. Volgens hun zou ik ook niet kunnen slagen daar.
Dat steunpunt en handicap ofzo iets zit daar dus ook. Maar daar is zeer weinig van te merken.
Dat steunpunt en handicap ofzo iets zit daar dus ook. Maar daar is zeer weinig van te merken.
Chocolate Cookie- Ratel
Je zei dat ze eerder hebben aangegeven dat er wel aanpassingen gemaakt konden worden zodat je wel je diploma kon halen. Heb je daar iets van op papier staan? Verder zou ik idd contact opnemen met de rechtswinkel o.i.d. Dit mag volgens mij niet.
Sterkte iig!
Sterkte iig!
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: