Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Na doen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Na doen Empty Na doen

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 21:09

DOen jullie kindjes jullie ook zo na?

Mijn zoontje praat mij echt bijna de hele dag na. Ook alles wat ik doe doet hij na. Als ik hem wat vraag dan praat hij mij alleen maar na ipv dat hij antwoord geeft. Als ik vraag of hji drinken wilt, dan praat hij dat na.
Soms best vervelend. Als ik hem iets uitleg wat hij niet mag doen ofzo, dan doet hij mij na. Mijn gezichtsuitdrukkingen doet hij dan na, en wat ik zeg herhaalt hij.
Dan vind ik het best lastig om niet te lachen haha.. Hij is nu 2,5.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  Fiwen wo 16 feb 2011 - 21:18

Met J. natuurlijk nog geen ervaring mee maar mijn neefje is ook 2,5 en doet dat ook (alleen praat hij dan zijn vader na). Ik denk dat het bij de leeftijd hoort, maar ik kan je verder niet helpen. Lijkt me inderdaad moeilijk om niet te lachen, maar als je dat wel doet dan is het natuurlijk extra leuk voor hem en gaat hij het alleen maar meer doen lijkt me.

Succes ermee in ieder geval
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 21:39

Ons zoontje heeft dat ook een tijd gedaan, napraten in elk geval. Ik denk dat ze daar gewoon van leren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 21:40

Ik zie het niet als een probleem hoor :P haha. Vind het gewoon grappig en moeilijk om mijn lachen in te houden als hij mijn geizchtsuitdrukkingen na doet :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  LMCurious wo 16 feb 2011 - 23:58

Dat heeft Joris inderdaad ook een hele tijd gedaan. Nu zit ie in z'n "wat ga je doen?" -fase. Die vind ik persoonlijk vervelender, want ook al geef je duidelijk antwoord, dan blijft ie het opnieuw vragen.

Maar het nadoen kan inderdaad heel lachwekkend zijn. Ik vond het ook grappig om te merken hoe snel ze doorhebben welke dingen op welke momenten gezegd worden. Dus als ik verdrietig was dat ie dan zo schattig naar me toe kwam, "kom eens hier" en dan hield ie zn armpjes wijd open voor een knuffel. En precies op de toon waarop ik het ook altijd zeg. Zo grappig dat je niet meer verdrietig kunt zijn.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:01

Doet mijn nichtje (het 2.5 jarige monstertje van mijn nicht) doet dat ook.
Ik praat haar terug na. Is de lol er snel vanaf.. haha! Dan zegt ze: neejjjj niettt!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:04

Mijn dochtertje doet mij ook na. Laatst gingen we verstoppertje spelen dus ik zei tegen haar: 'ga je maar verstoppen, dan gaat mama tellen.' Dus ik deed m'n handen voor m'n ogen en begon te tellen. Kijk ik bij 10 op, staat A. in de deuropening ook met haar handjes voor haar ogen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:07

Dat imitatiegedrag is ook een goede manier om erachter te komen welke stopwoordjes je gebruikt laughcry .

'Mama lieve schat, wil bij jou op schoot zitten.'
'Thije lieve schat, niet huilen.'
'Papa lieve schat, Fenne wil nog een beetje drinken.'

Goh, hoe zou ik mijn kind meestal noemen haha...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:08

Alex167 schreef:Mijn dochtertje doet mij ook na. Laatst gingen we verstoppertje spelen dus ik zei tegen haar: 'ga je maar verstoppen, dan gaat mama tellen.' Dus ik deed m'n handen voor m'n ogen en begon te tellen. Kijk ik bij 10 op, staat A. in de deuropening ook met haar handjes voor haar ogen Very Happy
Ahhhhhhhhhhhh dat is echt adorable!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:46

Alex167 schreef:Mijn dochtertje doet mij ook na. Laatst gingen we verstoppertje spelen dus ik zei tegen haar: 'ga je maar verstoppen, dan gaat mama tellen.' Dus ik deed m'n handen voor m'n ogen en begon te tellen. Kijk ik bij 10 op, staat A. in de deuropening ook met haar handjes voor haar ogen Very Happy

Het kan ook zijn dat ze denkt dat ze zich verstopt als ze jou niet ziet. Dus dat ze denkt als ik mama niet zie, ziet zij mij ook niet Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  Tazz do 17 feb 2011 - 1:15

Zooooo herkenbaar, ze geeft meestal wel gewoon antwoord maar heeft ook buien dat ze me letterlijk na praat. Ik denk ook dat het best leerzaam is, maar als ze me napraat moet ze het wel goed doen, dus goed articuleren! Daarom houdt ze het nooit zo lang vol want dan is het niet grappig meer.

Over dat verstoppertjes spelen dat doen we wel eens, en dan zit ze verstopt en zeg ik "waar is A. nou?" en dan hoor ik een stemmetje vanachter een stoel roepen "hier ben ik!" haha..

@Minneke, dat doet mijn dochtertje ook , maar ook bij mensen waarvan ze de naam niet kent die roept ze zo: "schatje, schatje!!" Very Happy
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 2:31

Tazz schreef:

Over dat verstoppertjes spelen dat doen we wel eens, en dan zit ze verstopt en zeg ik "waar is A. nou?" en dan hoor ik een stemmetje vanachter een stoel roepen "hier ben ik!" haha..


hahaha! Geweldig! Wat onwijs schattig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  Flemy do 17 feb 2011 - 4:54

Ik moet zeggen dat mijn dochter me, zolang ik me kan herinneren, nog nooit nagepraat heeft.
Gelukkig maar, want ik heb er een ontzettende hekel aan Wink

Dat verstoppertje spelen was hier ook altijd zo haha, zo schattig! Of dan riep ik; 'ben je soms........in de keuken?!' En dan hoorde ik haar zeggen; 'nee hiehierr!' Very Happy
Nu kan ze het gelukkig wel en goed ook :P
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  Flemy do 17 feb 2011 - 4:59

Minneke schreef:Dat imitatiegedrag is ook een goede manier om erachter te komen welke stopwoordjes je gebruikt laughcry .

'Mama lieve schat, wil bij jou op schoot zitten.'
'Thije lieve schat, niet huilen.'
'Papa lieve schat, Fenne wil nog een beetje drinken.'

Goh, hoe zou ik mijn kind meestal noemen haha...

Zo noemt mijn man mij altijd 'liefje'. I know... Suspect Haha, dat is zo gekomen als grapje toen we net verkering kregen. Ik houd helemaal niet van dat soort naampjes, ben nogal nuchter zeg maar. Daarom noemde hij me dan juist zo en dat is er zo in gebleven :P

Maar goed, nu noemt mijn dochter me ook altijd 'liefje' Very Happy En dat klinkt dan wel weer heel schattig. Ze zegt echt bijna nooit mama haha.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na doen Empty Re: Na doen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum