Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Burrito's

+9
Suus
SoGood
Aagje!
Marin
Kiekeboe
Hoochie
Cow
silly-one
Elliot
13 plaatsers

Ga naar beneden

Burrito's Empty Burrito's

Bericht  Elliot vr 22 feb 2013 - 5:16

Iemand enig idee hoe ik zelf burrito's kan maken? Ik vind die van Knorr heel lekker (vooral het sausje), maar omdat ik Weight Watchers doe en die variant heel veel punten bevat wil ik zelf iets in elkaar flansen. Wat voor kruiden zou ik daarvoor moeten gebruiken? Iemand een goed recept? Ik heb al gegoogeld maar ik zie eigenlijk alleen recepten voor burrito's met gehakt/bonen en maïs.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Burrito's Empty Re: Burrito's

Bericht  silly-one vr 22 feb 2013 - 6:15

Wat ik dan vaak doe is op de verpakking kijken welke kruiden erin zitten. Dan zit je qua smaak in elk geval al in de juiste richting.
Verder kan ik je niet helpen, ben geen burrito's fan.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Cow vr 22 feb 2013 - 8:26

Voor het creme frais sausje doet een vriendin van mij vaak een zakje met saladekruiden van calve door de creme frais....Nog steeds niet geheel goed maar wellicht kun je op zo'n zakje kijken wat daar dan weer allemaal in zit Wink
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Hoochie zo 24 feb 2013 - 0:27

Ik maak vaak zelf saus voor de tortilla's met paprikapoeder, cayennepeper en beetje kaneel Ik heb gewoon gezocht op internet
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kiekeboe zo 24 feb 2013 - 0:50

Ik neem gewoon zo'n burrito's kruidenzakje. Ik doe een klein laagje sour cream op de burrito en dan een mengsel van chillibonen, maïs en paprika. En dat is het! Je kan nog een klodder sour cream op de burrito doen maar dat is wel weer erg calorierijk. Wellicht als je het toch wil, je het kan vervangen met iets van yoghurt?
Kiekeboe
Kiekeboe
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 377
Punten : 371
Registratiedatum : 29-11-12

http://3rdhouseonthe10thfloor.wordpress.com

Bericht  Gast zo 24 feb 2013 - 1:31

Je zou de burrito kunnen vullen met kipfilet, dat is al beter dan gehakt. Zelf gebruik ik altijd de fajitamix. Die vind ik erg lekker maar wel iets te zout. Ik doe er dan vaak een beetje zuivelspread doorheen (light, te koop bij Lidl) om het geheel iets romiger te maken. Natuurlijk lekker veel groente erdoor zoals paprika en mais en er naast nog een salade! Hmm!

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes zo 24 feb 2013 - 1:49

Ik heb die buritos nog nooit geproeft, maar ik vul mijn wraps met een saus van gebakken blokjes kipfilet met ui, knoflook, een blikje tomatenblokjes, komijn, cayennepeler, oregano en zout naar smaak met paprika en mais. De saus even in laten koken of wat binden met allesbinder, een bloempapje of maizena. Sla op je wrap, de saus, rode ui en eventueel geraspte kaas. Heerlijk!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Marin zo 24 feb 2013 - 1:54

Oeh ik ben gek op dat sausje van sour cream en kruiden van de Knorr burrito's! Ik kook bijna nooit uit zakjes en over 't algemeen kan ik redelijk goed zakjes namaken, maar bij deze is dat nog niet gelukt!

Maar wat daar in elk geval in zit is knoflookpoeder.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Aagje! vr 29 maa 2013 - 21:57

ik heb gister in de winkel gekeken welke kruiden er in dat sausje zitten, en die heb ik gekocht.
net heb ik dat gemaakt, en moet zeggen dat hij toch wel erg lijkt op het zakje saus in de verpakking. Natuurlijk niet 100% hetzelfde, maar hij is wel erg lekker!

ik heb erin gedaan: cayennepeper, dille, peterselie, knoflook (veel Wink ), zout, suiker en citroen sap smile

Vanavond op de burrito's, ben benieuwd!! smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  SoGood vr 29 maa 2013 - 21:59

minoessepoes schreef:Ik heb die buritos nog nooit geproeft, maar ik vul mijn wraps met een saus van gebakken blokjes kipfilet met ui, knoflook, een blikje tomatenblokjes, komijn, cayennepeler, oregano en zout naar smaak met paprika en mais. De saus even in laten koken of wat binden met allesbinder, een bloempapje of maizena. Sla op je wrap, de saus, rode ui en eventueel geraspte kaas. Heerlijk!

Ik dacht, waarom zou een culinair wonder als Minoessepoes op haar wrap slaan? Burrito's 394967
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Suus vr 29 maa 2013 - 23:23

SoGood schreef:
minoessepoes schreef:Ik heb die buritos nog nooit geproeft, maar ik vul mijn wraps met een saus van gebakken blokjes kipfilet met ui, knoflook, een blikje tomatenblokjes, komijn, cayennepeler, oregano en zout naar smaak met paprika en mais. De saus even in laten koken of wat binden met allesbinder, een bloempapje of maizena. Sla op je wrap, de saus, rode ui en eventueel geraspte kaas. Heerlijk!

Ik dacht, waarom zou een culinair wonder als Minoessepoes op haar wrap slaan? Burrito's 394967

lol!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Lejow za 30 maa 2013 - 1:46

SoGood schreef:

Whahahahaha ik moest m ook twee keer lezen!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sophiee za 30 maa 2013 - 2:08

Aagje! schreef:ik heb gister in de winkel gekeken welke kruiden er in dat sausje zitten, en die heb ik gekocht.
net heb ik dat gemaakt, en moet zeggen dat hij toch wel erg lijkt op het zakje saus in de verpakking. Natuurlijk niet 100% hetzelfde, maar hij is wel erg lekker!

ik heb erin gedaan: cayennepeper, dille, peterselie, knoflook (veel Wink ), zout, suiker en citroen sap Burrito's 561177

Vanavond op de burrito's, ben benieuwd!! Burrito's 561177
Dat klinkt toch wel heel lekker! Ik ga heb binnenkort eens proberen te maken smile.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Cow za 30 maa 2013 - 21:54

Lejow schreef:
SoGood schreef:

Hahah Ik dacht meer aan de variant "opslaan als.."
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  minoessepoes zo 31 maa 2013 - 2:10

Cow schreef:
Lejow schreef:
SoGood schreef:
minoessepoes schreef:Ik heb die buritos nog nooit geproeft, maar ik vul mijn wraps met een saus van gebakken blokjes kipfilet met ui, knoflook, een blikje tomatenblokjes, komijn, cayennepeler, oregano en zout naar smaak met paprika en mais. De saus even in laten koken of wat binden met allesbinder, een bloempapje of maizena. Sla op je wrap, de saus, rode ui en
eventueel geraspte kaas. Heerlijk!

Hahah Ik dacht meer aan de variant "opslaan als.."

Haha, het is al een oudere post en ik moest hem zelf ook 2keer lezen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Toet zo 31 maa 2013 - 2:28

Ik heb dat sausje ook één keer zelf gemaakt volgens mij een beetje met de zelfde ingrediënten als wat Aagje schrijft maar ik weet het niet meer. Wat je natuurlijk wel kan doen om het een stuk gezonder te maken is gewoon het pak van knorr gebruiken maar dan veel minder vlees toevoegen en veel meer groenten. Ik doe meestal maar één kipfilet (voor 3 personen) en dan twee paprika's, ui, een heel blik mais, tomaat en soms nog courgette of kidneybonen. En zonder kaas..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud