Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slaapkamers inrichten

5 plaatsers

Ga naar beneden

Slaapkamers inrichten Empty Slaapkamers inrichten

Bericht  Novalee vr 22 feb 2013 - 3:24

Stel, je moet nu drie slaapkamers inrichten:

- een slaapkamer voor een volwassen stel van eind 20 en begin 30
- een slaapkamer voor een peutermeisje
- een babykamer voor een jongen of meisje

Hoe zou je dat dan doen? Wat doe je op de muren, voor het raam, wat op de vloer? Wat voor soort sfeer vind je leuk? Graag met plaatjes Very Happy

We moeten namelijk deze drie kamers in gaan richten en ik ben een beetje inspiratieloos...
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapkamers inrichten Empty Re: Slaapkamers inrichten

Bericht  Fiwen vr 22 feb 2013 - 7:50

Ik ga morgen onze kamer en de kamer voor J inrichten dus na het weekend kan ik foto's plaatsen :-)

Ohw sfeer etc kan ik al vertellen.
We hebben een enigszins brocante stijl in beide kamers. Op onze kamer zijn de muren helemaal gebroken wit, vloer is grenen kleur laminaat met 11cm hoge witte plinten en we hebben een bed van steigerhout. Beddengoed is effen wit. De gordijnen zijn dubbel: achterste laag is effen wit en daarvoor zit een laag wit kant. Dezelfde gordijnen komen voor onze kledingkast want daar zitten geen deuren in.

Kamer van J heeft 1 oud roze muur, de rest gebroken wit. Hetzelfde laminaat als bij ons inclusief de plinten. Gordijnen zijn wit met een wit streepje erin. Ze heeft een wit metalen bedje meegroei bedje van Ikea en een grote witte klassieke kleding kast en commode met oud roze porseleinen knoppen. In de hoek hangt een soort kroonluchter met stof er omheen wat een tentje vormt, daarin ligt een groot blauw/wit geruit kussen met een stuk of 5-6 kleinere kussens (pastel kleurtjes en bloemetjes/ruitjes motiefjes), dat is een soort lees en speel hoekje en daar komt een kist bij te staan met boekjes erin (die kist heb ik vroeger van mijn opa gekregen).
Aan de muur komen nog 2 schilderijen: een die door mijn beste vriendinnen is gemaakt als kraamcadeau en een met een tekening van Anton Pieck (Roodkapje uit de Efteling).
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapkamers inrichten Empty Re: Slaapkamers inrichten

Bericht  Jeanette za 23 feb 2013 - 1:46

Pip behang voor kinderkamers zijn leuk! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapkamers inrichten Empty Re: Slaapkamers inrichten

Bericht  Char1 za 23 feb 2013 - 3:22

Ik zou voor rood wit blauw gaan. Dat kun je zo extreem doorvoeren als je zelf wilt. Ik zou de vloeren en gordijnen neutraal houden, dan kun je makkelijk veranderen. In de peuterkamer zou ik dan bijv iets doen met rood-witte ruitjes.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapkamers inrichten Empty Re: Slaapkamers inrichten

Bericht  Razz za 23 feb 2013 - 3:34

- een slaapkamer voor een volwassen stel van eind 20 en begin 30
Ik zou een beetje landelijke slaapkamer maken maar dan met grijs tinten. Een muur zou ik dan muis grijs verven, een mooie boxpring in het antraciet er tegen aan, witte nachtkastjes en kledingkast, een grijs achtige laminaatvloer en qua accesoires een beetje landelijk.

- een slaapkamer voor een peutermeisje
Ik zou 1 muur behangen met een leuk behangetje zoals zacht roze met witte ruitjes, witte meubeltjes en wat roze accesoires

- een babykamer voor een jongen of meisje
Voor een jongen donkerblauw/wit sterretjes behang (ik geloof dat PC dat heeft voor haar zoontje) met witte meubeltjes en voor een meisjes zou ik behang kiezen met de kleur hard roze erin en ook witte meubeltjes. En bij geslacht onbekend zou ik gaan voor heel licht grijs en het daarna aankleden met blauw/lime groen of roze/paarse accesoires

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapkamers inrichten Empty Re: Slaapkamers inrichten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum