Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

najaar 2013mama's!!

+45
PapillonRose
meisje
Mamsie
catgirl85
Pien
Suus
Bruintje Beer
Silver
Annie24
Crogiola
Sterrin_
Burn
Arwyn
Takkie
Razz
Exogenesis
nillis
Caroow
Xinga
Lejow
Filoria
myloon
Dolphinne
koNijntje
Aardbei
Tummy
Parel
Happydobby
Caresses
yes1984
Star007
Tsjip
Samantha
Sazzle
Printje
kwebbeltje
Bimbam
Jasmine
Stitch
Pomodori
Novalee
_Jet
Sweet33
Annemie
RioolSpook
49 plaatsers

Pagina 5 van 41 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23 ... 41  Volgende

Ga naar beneden

najaar 2013mama's!! - Pagina 5 Empty Re: najaar 2013mama's!!

Bericht  kwebbeltje wo 3 apr 2013 - 0:13

Goedemiddag meiden,

Vanmorgen op controle bij de verloskundige geweest. Daar het hartje gehoord,blijft speciaal om te horen vind ik. Ook mn bloeddruk gemeten die was erg laag maar is natuurlijk niks gek ook hoe ik mijzelf voel.
Ook bij de bedrijfsarts geweest daar over 3 weken terug komen, met de boodschap hopelijk voel jeje dan wat beter, nou dat hoop ik ook.

Nillis: wat vervelend zeg nu al hardebuiken, wanneer moet jij weer naar de verloskundige? Als je het niet vertrouwd gewoon de verloskundige bellen .

Catgirl: wat lief zeg van je dochter hoe ze je buik kusjes geeft. Ik heb emasefene van de dokter die haalt net de scherpe randjes weg van de misselijkheid/kokhalzen.

Gr kwebbeltje

kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Suus wo 3 apr 2013 - 7:08

@ Nillis: Leuk dat jullie gezwommen hebben! En een nieuwe auto is ook fijn natuurlijk. Wel vervelend dat je nu al last hebt van harde buiken. Misschien ben je toch nog te druk?

@ Kwebbeltje: Logisch dat je het beu bent! Hopelijk is het nu echt snel over, maarja, dat hoop jij natuurlijk al tijden.

@ Catgirl: Ik heb de gekleurde broeken bij de Prenatal gekocht, ze zijn echt fijn! Wat lief van M. najaar 2013mama's!! - Pagina 5 561177 Ik moet mijn verlof nog regelen, nouja, de datum vastleggen dan. Mijn baas weet natuurlijk al wel dat ik zwanger ben en met verlof wil ergens in augustus.

@ All: Ik had vandaag een drukke dag op het werk en ben nu kapot. Morgen ben ik gelukkig vrij, dus dat is wel lekker. Ga toch maar lekker op tijd naar bed vanavond.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Samantha wo 3 apr 2013 - 21:29

Goedenmorgen meiden,

Ik heb een tijd niets van mij laten horen en eigenlijk schaam ik daarvoor de ogen uit mijn kop.
Met mij is het tot week 10/11 niet echt lekker gegaan. Moest nog steeds erg veel spugen en sliep tussendoor erg veel. Toen ik op een dag het zat was en met de hond en een kotszakje een uur ben gaan wandelen in het bos merkte ik dat als ik bezig was en maar even niet aan het zwanger zijn dacht het beter ging. Ik heb 2 dagen later bij mijn manager aangegegeven weer iets te willen doen. Echter dat ik niet meer op de trein zou gaan werken was duidelijk. Het zou voor mij teveel risico zijn en de laatste tijd heb ik mijn portie ook wel gehad wat betreft agressie en aanrijdingen.

Sinds afgelopen maandag heb ik dus een kantoor functie voor tijdelijk. Ik doe weinig tot niets maar zit wel lekker hoog en droog en vooral warm! Sinds ik de 12 weken gepasseerd ben merk ik ook echt dat ik me beter voor. Ik heb meer energie en vooral veel zin om te shoppen! Morgen heb ik weer een echo en ik kijk er naar uit.
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Bericht  nillis do 4 apr 2013 - 1:03

@ samantha, wat fijn dat je je wat beter voelt en hopelijk ook weer wat meer energie om hier te kletsen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  catgirl85 do 4 apr 2013 - 1:17

@ nillis, gaat het al beter met je buik? Is al wel vroeg voor harde buiken. Misschien te veel gedaan? Handig dat je je oude bed kan gebruiken voor t. Scheelt weer in aanschaf. Heb je al enig idee wat je verder met dr kamer wil doen?

@kwebbeltje, fijn dat je het hartje gehoord hebt! Altijd weer fijn he.

@suus. De prental uds. Die zit hier helaas niet in de buurt. En online durf ik niet zo goed qua maat. Maar ik ga zaterdag naar de hm, hebben ze vast ook leuke dingen. Wat doe jij ook alweer qua werk? Ik merk dat een dag thuis met M. Of een dag werken even zwaar is. Dus het weekend is echt mijn rust haha.

@samantha, wat fijn dat het nu beter met je gaat en dat de afleiding helpt! Blijf je nu kantoorwerk doen? Spannend een echo! Termijn of een tussendoor echo?

@ all, ik lig ziek op bed. Mn man was dinsdag al ziek en ik werd gisteravond zo beroerd. Vandaag gaat het al beter. Morgen maar weer aan het werk. Zaterdag waarschijnlijk shoppen, heb er wel zin in. Hopelijk voel ik me dan goed genoeg.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  kwebbeltje vr 5 apr 2013 - 3:28

Goedemiddag allemaal,

Wat is het koud zeg bleh wanneer wordt het nu heerlijk weer.
Hier weinig te vertellen mn misselijkheid is jammer genoeg nog niet weg.

Catgirl: beterschap, hopelijk voel jeje weer wat beter en kun je morgen gewoon heerlijk gaan shoppen!

Samantha: fijn dat jij je weer beter voelt. Hier is het nog zwaar pet. Ik gamaandag wel weer heerlijk naar mijn werk een overleg bij wonen. Maar ik ben spierwit en heb donkere kringen onder mijn ogen.

Suus: je verlof nog geregeld. Mijn manager mailde of ik bij de verloskundige mijn zwangerschapsverklaring kon regelen en bij haar in wilde leveren . Dat heb ik gedaan. Verder nog lekker genoten van je vrije dagen?

All een prettig weekend!
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Bericht  nillis za 6 apr 2013 - 1:42

@ kwebbeltje, hopelijk gaat het snel beter.

@ catgirl, ik wil voor T wel een echte meidenkamer of iets in de pip style of lief vind ik ook leuk. We zullen zien. Denk dat we in juni ongeveer met haar kamer bezig gaan.

@ all, hier weinig bijzonderheden. heb hier een harde buik bij volle blaas of darmen en had van de vk al gehoord dat het bij een tweede veel sneller kon zijn. Dus maak me er niet heel druk om.

Fijn weekend allemaal
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pomodori za 6 apr 2013 - 10:02

@ Nillis, dat is wel lekker een auto met vijf deuren. Spannend van de week ophalen! Leuk een echte meidenkamer. Wij waren vandaag bij babypark en tjonge wat hebben ze daar een hoop leuke kamertjes zeg! Gaan we vast failliet aan als hij/zij straks een jaar of 5 is...

@Catgirl, we hebben voorde babykamer een wand met sloophoutenbehang en de rest wordt glasweefselbehang wat we gaan verven. Kleur zijn we nog niet helemaal uit. http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/behang/article24056277.jpg
Verder hebben we de vloer ook al, donker laminaat en we hebben via marktplaats een bedje en een commode gekocht.
najaar 2013mama's!! - Pagina 5 MilkLC_mi1_tb_1
Voor mijn verlof heb ik nog niets geregeld, het plan is tot 4 weken ervoor door te gaan en dan erna die twee weken te pakken.
Ben je inmiddels weer beter?

@Kwebbeltje, fijn hè dat stukje bevestiging toch weer! Nu snel wat beter voelen, duim voor je!

@Samantha, en hoe was de echo? Alles goed? Fijn dat je je nu weer wat beter voelt. Scheelt echt wel. En een beetje aan het werk is natuurlijk een lekkere afleiding, beter dan thuis zitten en alsmaar je beroerd voelen. En hier meeschrijven is altijd gezellig!

@all: Wij hebben vandaag de Babypark te Amersfoort en de babydump te Veenendaal bezocht. Wat een grote winkels zeg, wow. De babydump was wat kleiner en voordeliger leek het. Maar voor inspiratie moet je bij de babypark zijn. Wat hebben ze daar een leuke kamertjes en af en ingericht. Hoop ideeën opgedaan. Maar nog helemaal niets gekocht. belangrijkste doel van vandaag was ons oriënteren op kinderwagens. Mijn schoonouders willen die aan ons geven, maar dan moesten wij er maar eentje gaan uitzoeken. Tjonge wat een keus.... We denken nu voor een Joolz day earth edition te gaan. Die reed lekker, is wat hoger aangezien wij beiden vrij lang zijn en lekker wendbaar. Nu nog een kleurtje uitzoeken en de aanbiedingen in de gaten houden.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  nillis zo 7 apr 2013 - 19:35

@pomodori, leuk hé shoppen voor baby. Jullie hebben leuke dingen gekocht. Wij hoeven voor baby dus niet, maar wel voor T en dat vind ik ook wel leuk.

@ all, wat is het hier toch rustig. Hier gaat alles goed. Ben nog steeds snel vermoeid, maar ja dat hoort erbij en we zullen zien hoe dat blijft gaan. Verder blijf ik wel wat last van mijn darmen houden en daardoor ook veel last van de buik. Heb het idee dat ik af en toe de kleine voel, maar dat kunnen dus ook mijn darmen zijn. Kijk nu uit naar de 24e, want dan heb ik weer controle bij de vk en vind ik het toch wel weer fijn om even een hartje te kunnen horen. Wij hebben trouwens 10 mei de 20 weken echo. Wanneer hebben jullie deze en willen jullie dan weten wat het wordt?
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Suus zo 7 apr 2013 - 21:11

@ Samantha: Geeft toch niet als je een tijdje niet kunt reageren? Is alleen maar logisch als je je niet goed voelt. Fijn dat je je inmiddels wel wat beter voelt en dat je weer kunt werken. Bevalt je kantoorbaan? En hoe was je echo?

@ Catgirl: Ik durf ook niet zo goed online te bestellen, mag graag dingen aanpassen, vooral broeken. Al had ik bij de prenatal ook een positieshirtje gepast in maat L, wat ik normaal ook draag. Ik kreeg het shirtje gewoon echt niet over mijn buik en borsten, terwijl ik nog geen grote buik heb en mijn borsten nauwelijks gegroeid zijn. Rare maat dus. Andere positieshirts in maat L zaten juist ruim, dus ook shirtjes zal ik niet gauw online bestellen. Heb je nog wat leuks gevonden bij de H&M?
Ik werk voornamelijk als tandartsassistente, dat is lichamelijk prima vol te houden. Maar ik werk ook nog als oproepkracht met verstandelijk gehandicapten, dat is een stuk zwaarder. Maar goed, ik zie wel hoe lang ik dat erbij volhoud.
Ben je weer helemaal beter?

@ Kwebbeltje: Ik heb het nog niet over mijn verlof gehad, mijn baas was er afgelopen week niet. Morgen zie ik hem weer!

@ Pomodori: Dat bedje en die commode zien er mooi uit!

@ Nillis: Ik vind het ook altijd fijn om het hartje weer even te horen najaar 2013mama's!! - Pagina 5 561177 Ik vind het dan ook helemaal niet erg dat wij elke 2 weken langs moeten komen. Komende donderdag mogen we weer. Wij hebben 6 mei de 20-wekenecho gepland en we willen niet weten wat het wordt. Willen jullie het weten?

@ All: We hadden een druk weekend, maar ik heb het goed volgehouden najaar 2013mama's!! - Pagina 5 561177 Zaterdag moest ik nog werken en 's avonds had ik een verjaardag. Gisteren hadden we een familiefeestje, erg gezellig. 's Middags hebben we heerlijk gewandeld in de zon, ik merkte wel dat ik sneller moe ben, mijn conditie is momenteel echt verschrikkelijk. 's Avonds was ik wel erg moe en ik ben vandaag erg blij met mijn extra vrije dagje najaar 2013mama's!! - Pagina 5 561177
Een week geleden heb ik de laatste containers voor moeders voor moeders ingeleverd en ik mis het totaal niet! Laughing
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pien zo 7 apr 2013 - 21:57

Sorry sorry sorry sorry sorry. ....

Ik kom er gewoon niet aan toe hier te reageren!

Inmiddels alweer 19weken!! Sinds 2, 5 week weten we dat we een zoon krijgen!! Vinden dit beide geweldig, leuk om te mogen ervaren hoe het verschil tussen de geslachten is.

Altijd gedacht geen leukw jongens naam te kunnen bedenken maar nu zijn we al vrijwel overtuigd. Een leuke aparte naam die hier maar 1 keer voor komt/ kwam.

Ook voor de meubels voor onze dochter zijn we er inmiddels uit. Nu alleen nog kleuren kiezen voor de babykamer. We neigen richting oud blauw of mint.

Verder voel ik me nog altojd erg goed. Bij E zat ik al met 14 weken thuis met bekken instabiliteit. Nu wel lichte klachten maar het gaat gelukkig na een nacht slapen altijd over.
Ben nog wel steeds met vlagen misselijk en spuug ook nog regelmatig. Ga al kokhalzend door het leven!

Ga vanaf nu weer proberen trouw mee te schrijven en zal dan ook op jullie reageren.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Sazzle ma 8 apr 2013 - 23:26

@ All: Lang niks van me laten horen.. maar er was ook weinig nieuws.
Vanochtend heb ik weer een echo gehad. Alles was goed! Baby was flink aan het bewegennajaar 2013mama's!! - Pagina 5 561177
Door mijn gewicht sta ik onder controle bij het zkh. Daar was mij in Feb. verteld dat ik met 14 en 20 wkn naar Zwolle moet voor extra controle. De laatste keer in maart dat ik er was, zei de vk dat ze geen idee had waarom (beide keren heb ik iemand anders gehad) en dat dit helemaal niet nodig was. Ik had zoiets van als het niet nodig is.. prima toch?
Nu zei de vk die ik vanochtend had dat ik daar wél heen had gemoeten omdat dit het protocol is. Dan zouden ze kijken of de hersenhelftjes wel goed gesloten zijn. (Als ik het goed heb..) Ze was best een beetje boos op haar collega en die krijgt dat ook te horen zei ze. Nu moet ik tussen de 18 en 19 weken alsnog naar Zwolle en dan gaan ze ook meteen het geslacht bekijken. Dus ben benieuwd.
We hebben van het weekend een kamertje besteld en een kinderwagen. We hebben kamer Brussel van de Babydump en wagen Transit van Mutsaerts geloof ik..
Oja, die pijn waar ik het eerder over gehad heb.. de vk zegt dat dit de bandenpijn is. Het is in ieder geval geen blaasontsteking.
Hoe is het met jullie??
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  nillis di 9 apr 2013 - 19:36

@ Jet en stitch, waar zijn jullie en hoe gaat het met jullie?

@ Pien, wat leuk een jongen. Kun je weer opnieuw shoppen en wat fijn dat het met je bekkenklachten nu nog goed gaat.

@ Sazzle, leuk dat jullie willen weten wat het wordt. Spannend ook. Wel vervelend dat je nu toch naar Zwolle moet, maar ja beter het zekere voor het onzekere. leuk ook al spulletjes gekocht.

@ all, hier alles wel goed maar wat alst 's nachts van mijn rug. herkenbaar? Ik ga deze zwangerschap in ieder geval nog niet zo fluitend door als bij T.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Bericht  catgirl85 di 9 apr 2013 - 22:31

@kwebbeltje, gaat het al beter met je?
@nillis, ik wil voor m. Ook graag een meidenkamer, maar ik zit in dubio wat ik zal doen qua kamer. We hebben 2 slaapkamers op de 1e verdieping. Dus dan zou ze naar boven moeten. Maar vind haar daar nog wat klein voor. Maar de baby slaapt het eerste half jaat toch bij ons, dus dan zou ze 3 zijn. Dus we hebben geen haast met de kamer afmaken. We hebben nog geen afspraak voor de 20 weken echo. Ik wil dit keer wel weten wat het is, had er vannacht over gedroomd haha. Het was een jongen, nou ik ben benieuwd. En willen jullie het weten? Ik herken de last van de rug niet. Heb je het alleen bij bepaalde houdingen?
@pomodori, wat een leuk kamertje! Ik vind babypark ook een leukere winkel, maar wel iets duurder idd. Dus het wordt de joolz?
@ suus, ik heb niks kunnen vinden bij de hm. De gekleurde broeken die ik leuk vond, paste echt niet. Ik kan normaal hm ook niet aan dus het was niet heel verrassend. Verer zijn er hier geen winkels met positiemode....erg jammer. Heel herkenbaar van je conditie. Als ik nu de trap op loop ben ik al doodop.
@pien, wat leuk een jongen en zeker wel fijn dat je uit de naam bent? Vervelend dat je nog misselijk bent. Wordt het al wel minder?
@sazzle, fijn dat de echo goed was! Altijd leuk he. Wat vreemd dat je vk niet nodig vond om naar zwolle te gaan. Bandenpijn kan erg vervelend zijn.

@ all. Ik ben gelukkig weer beter, vrijdag al. Was echt 1 dag ziek. Zaterdag een poging gedaan nieuwe broeken te kopen, maar helaas heeft hm niet een goede pasvorm voor mij. Maar maandag is er zw kleding bij de lidl dus ga ik daar eens kijken. Zag er wel leuk uit!
Gisteren mijn verlof geregeld. Ik ga 5 weken van te voren, mocht ik. Het niet volhouden wordt het automatisch 6 weken. Ik heb een glijbaan gekocht op mp voor in de tuin. Ik wilde niet zo een hele kleine.

catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  kwebbeltje di 9 apr 2013 - 22:49

Hoi meiden,

Hier gaat alles nog steeds hetzelfde, wij hebben volgende week dinsdag avond de geslachtsbepaling. Ik ben erg benieuwd, vind het ook wel leukom de kleine weer te zien. Onze zoon gaat ook mee en die heeft het er echt op staan , wel leuk om te zien hoe hij er mee bezig is. Afgelopen vrijdag mijn eerste positiebroek gekocht sooh dat zit een heel stuk lekkerder haha.

Nillis: willen jullie het weten wat het geslacht van de baby is? Ik heb geen last van mijn rug, lig je misschien niet helemaal lekker in je bed?

Pomodori: leuk he om overal te gaan kijken naar ideeen voor de babykamer. Mooi kamertjehoor en het behang is stoer om te zien. Leuk hoor de je de kinderwagen krijgt!

Suus: fijn dat je klaar ben met moeders voor moeders. Zo telezen hebben jullie een gezelligen druk weekend gehad

Pien: wat leuk zeg dat jullie de naamal hebben! En wat leuk zeg eerst een meisje en nu een jongen! Fijn dat je geen last van je bekken hebt zo houden! Ik herken het van het kokhalzen bleh.

Sasszle: mm dat is niet zo handig als de ene dit zegt en de andere weer iets anders. Mooi kamertje hebben jullie gekocht! Spannend zeg binnekortde echo blijft het geslacht een geheim of maken jullie het bekend.

Catgirl: gelukkig dat je weer beter bent. Balen dat je niet geslaagd ben voor broeken. Ik vond het bij de hm ook niks eigenlijk. Ik heb nu een stel van noppies gekocht.die broek zit heeerlijk. Ook weer prettig dat je verlof is geregeld. Wat leuk een glijbaan gekocht via mp.

Gr kwebbeltje

kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Bericht  Samantha di 9 apr 2013 - 22:55

Suus Ik weet wel dat het logisch is dat je wat minder reageert als je je niet fijn voelt maar ik lees wel mee. Kleine moeite om dat af en toe iets van mij te laten horen. Mijn kantoorbaan nu bevalt me in die zin dat ik niet meer buiten loop en het risico dus ontwijk om lastige reizigers tegen te komen. Of om te vallen in de trein. Alleen als je al 5 jaar buiten werk doet met mensen dan is het voor mijn gevoel erg geestdodend zo tussen vier muren. Zeker aangezien ik niets tot weinig te doen heb. Mijn echo was prima, alleen een vage gynaecoloog Sad

Pien Gefeliciteerd met een zoon! een mooi koningskoppeltje zo.En wat fijn dat je je zo goed voelt.

Sazzle Ik loop ook in het ziekenhuis onder controle ivm gewicht. Ik zat op het randje en mocht toen zelf kiezen wat ik wilde. Verloskundige of Gyneacoloog. Ik heb voor die laatste gekozen gewoon omdat ik toch al in het ziekenhuis liep en ik dan iets vaker echo's krijg. Leuk al dat shoppen!

Nillis wat naar snachts last van je rug. Ik heb er geen last van. Maar ik merk wel dat ik het lekkerst lig op mijn linker zijde. Dit doe ik nu dus ook bijna iedere nacht terwijl ik eigenlijk een buikslaper ben.

Catgirl Wat jammer dat je niet geslaagd bent bij de H&M. Ik heb er van de week een paar shirtjes gekocht en 1 spijkerbroek. Dat was ook het enige wat ik paste. Ik moet mijn verlof nog regelen. Maar zolang ik op kantoor werk zou ik door willen werken tot 36 weken.

Kwebbeltje Voel je je nog steeds zo beroerd? Lekker he die wat ruimere broeken.

Met mij gaat het echt een heel stuk beter. Ik heb weer energie en doe zelfs het huishouden weer haha! Mijn echo afgelopen vrijdag was goed. Alleen had ik een vage vrouw die de echo deed. Ze keek en legde wel uit dat ze de ruggengraat zag en dat het kindje er goed uitzag. Maar ik heb dus nog steeds geen hartje gehoord. Ik was ook te verbaasd om er nog om te vragen. Daarbij heeft ze niets opgemeten, en later vroeg ik me af of ze niet met deze termijn naar de nekplooi kijken? Ik groei wel explosief! Heb al echt een baby buik. Ik ben al dik van mezelf en had daardoor niet verwacht het snel te zien maar alles staat strak en bol.

Qua shoppen had ik met mezelf afgesproken dat ik na 12 weken pas het een en het ander zou gaan kopen. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het erg moeilijk vind. Ik heb buiten het kamertje en de wagen dus nog niets gekocht. Wel veel rond gekeken. Ik wacht de geslachtsbepalings echo af en dan vind ik het denk ik wat makkelijker.

Van toekomstige opa en tante krijg ik wel zo nu en dan wat leuks voor de kleine. Zo kwam ik afgelopen donderdag avond thuis en lag er een snoezig zacht vestje voor me op tafel. Van mijn zusje gekregen. En van papa heb ik lieve addidas schoentjes gehad.
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  RioolSpook di 9 apr 2013 - 23:43

Samantha en sazzle, waarom lopen jullie in het ziekenhuis vanwege jullie gewicht?
Is dat omdat jullie te licht of te zwaar zijn? En welke risico's brengt dat dan met zich mee?

RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Samantha di 9 apr 2013 - 23:47

RioolSpook schreef:Samantha en sazzle, waarom lopen jullie in het ziekenhuis vanwege jullie gewicht?
Is dat omdat jullie te licht of te zwaar zijn? En welke risico's brengt dat dan met zich mee?

In mijn geval ben ik te zwaar. Ben ik altijd geweest maar juist door de hormonen om zwanger te worden schoot ik omhoog. Dat ik uiteindelijk zwanger was woog ik 99 kilo. Bij een bmi van 35 of hoger willen ze dat je in het ziekenhuis loopt. Dit omdat de kans bestaat dat de VK het kindje niet goed kan voelen ivm mijn omvang. Daarbij heb je met een hoog gewicht extra kans op zwangerschapssuiker. Ik word dus extra in de gaten gehouden. (Al zat ik op het randje en had ik nog keuze)
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  catgirl85 wo 10 apr 2013 - 1:41

@kwebbeltje, spannend de geslachtsbepaling! Heb je een 'voorkeur/voorgevoel'? Hoe oud is je zoon?

@samantha, wat raar dat er niks gezegd is over het hartje. Maar het is vast goed anders had ze het wel gezegd. De nekplooimeting doen ze in week 11 tot 13 toch, en alleen als je dat hebt aangegeven. Het wordt niet standaard gedaan iig. Wat leuk dat je al wat spulletjes krijgt! Is het het eerste kleinkind voor je vader en neefje/nichtje voor je zus?

@all ik ben aan het wachten tot m. Wakker wordt. Dan even op de fiets naar de winkel. Wil zo koekjes gaan bakken met haar. Verder weinig plannen. Vanavond maar weer vroeg naar bed. Kan me er niet toe zetten om in de middag te gaan liggen. Wordt ik juist duf van en dan kan ik niet meer slapen avonds.
Ik ben wel benieuwd waar jullie ongeveer vandaan komen! Mag ook per pm als je dat liever doet.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Suus wo 10 apr 2013 - 8:03

@ Pien: Wow, wat ga je hard, 19 weken alweer! Echt leuk dat jullie na een dochter nu een zoon krijgen najaar 2013mama's!! - Pagina 5 561177 En wat fijn dat jullie al uit de naam zijn, je maakt me wel nieuwsgierig!

@ Sazzle: Fijn dat de echo goed was najaar 2013mama's!! - Pagina 5 561177 Wel raar dat die extra controle met 14 weken nu niet is doorgegaan. Waarvoor zou je precies gecontroleerd moeten worden?

@ Nillis: Ik heb 's nachts nergens last van eigenlijk, maar heb overdag soms wel een beetje last van mijn rug, vooral na het werken.

@ Catgirl: Jammer dat het niks is geworden bij de H&M, ik slaag daar eigenlijk ook bijna nooit... Wel balen dat er verder geen winkels in de buurt zijn met positiemode, waar woon je ergens? En zwangerschapskleding bij de Lidl? Ben benieuwd!
Ik woon trouwens in Groningen.

@ Kwebbeltje: Wat spannend dat jullie volgende week al de geslachtsbepaling hebben! Laat je het hier ook weten? najaar 2013mama's!! - Pagina 5 561177 En jij bent dus ook al zo blij met een zwangerschapsbroek, haha, ik ook, ik wil nooit meer anders!

@ Samantha: Wel jammer dat je zo weinig te doen hebt, kan me voorstellen dat het dan geestdodend is. Maar kunnen ze niet wat meer voor je verzinnen dan?
Bij het echocentrum hebben wij het hartje ook niet gehoord trouwens, alleen bij de verloskundige krijgen wij het hartje elke keer te horen.

@ All: Het gaat hier wel goed, ben alleen nog steeds verkouden, ben dat nu wel zat! Verder heb ik af en toe na het werken last onderin mijn rug, is dat herkenbaar? Als ik een paar dagen vrij ben heb ik er eigenlijk geen last van, maar nu ook weer, na een lange werkdag. Morgen hebben we weer controle bij de verloskundige, ik heb wel zin om het hartje weer te horen najaar 2013mama's!! - Pagina 5 561177 Ik vond vandaag trouwens een cadeautje van mijn ouders in de brievenbus: een zwangerschapsdagboek! Ik loop natuurlijk wat achter, maar ben druk bezig om het bij te werken. Gelukkig heb ik hier op het forum veel geschreven Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pien wo 10 apr 2013 - 8:42

@Sazzle, ik heb een te hoog bmi en sta tot het eind in principe gewoon onder controle bij de vk. met 28 en 32 weken moet ik een extra groeiecho laten maken in het ziekenhuis. Ik snap alleen niet zo goed wat de hersenhelftjes er mee te maken hebben. En waarom naar Zwolle en niet gewoon hier?
@ Nillis, zoals ik in het andere topic ook al zei, het was voor mij wel herkenbaar alleen dat tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik ben toen al met 14 weken bij de fysio terecht gekomen. DIe had goede tips en oefeningen.
@Catgirl, HM valt geloof ik vrij smal wua broeken he? Ik was wat aan het rondspeuren op MP voor broeken en daar viel mij al op dat bij bijna alle hmbroeken erbij stond dat het klein viel. Was jij voorheen iemand anders? Zie dat onze dochters niet heel veel schelen qua leeftijd.
Ik woon in Harderwijk.
@Kwebbeltjes, spannend de geslachsbepaling. Heb je een vermoeden? Leuk je eerste positiebroek. Waar ben je geslaagd?
@Samanta, bij ons in de praktijk is het gebruikelijk om pas na 14weken het hartje te laten horen. WIe weet bij jullie ook? Is toch helemaal niet erg dat je nog maar zo weinig gekocht hebt? Wij ook pas 3 setjes kleding. Dan wel al veel gekregen en ik heb een neefje van nu bijna 6 maanden. Die loopt dus qua seizoen behoorlijk gelijk aan onze kleine harrie zo.
@Suus, ja 19weken alweer!!! Bizar he? VOlgens mij ben ik samen met Novalee koploper in dit topic. We moeten eens een lijstje gaan maken. Is er iemand die dat kan? Wat jij omschrijft met die lage rugpijn, dat kunnen je bekken zijn. Probeer hierbij op tijd aan de bel te trekken want als je te lang doorloopt vererger je het alleen maar. Fysio kan je hier goed bij helpen.

ZO, ik heb mijn plicht weer vervuld, op iedereen die na mij gereageerd heeft even een reactie gegeven. Nu nog even algemeen.
Morgen ben ik lekker vrij, vrijdagochtend ook en dan nog 2 daagjes werken en lekker weekend! Ik ben overigens wel benieuwd wat voor werk jullie doen en voor hoeveel uur. Ik werk als filiaalmanager bij een grote keten met schoenen en kleding. Ik werk 37 uur, vaste vrije dag is donderdag en eens in de maand ben ik op zaterdag ook vrij. Een geweldig beroep vind ik zelf maar best pittig nu, hele dagen lopen en staan. Zit over de gehele dag maar 30 minuten. Bij mijn eerste zwangerschap zat ik al met 14 weken thuis, bekkeninstabiliteit en een ontwricht si gewricht. Helemaal blij dus dat het nu nog zo goed gaat. Aan het einde van een werkdag wel een zere onderrug hoor, maar na een nacht slapen is dat weer verdwenen.
We zijn het zo goed als zeker eens over de naam. Mijn man is 100% overtuigd, ik 98%. Nu nog hard nadenken over een tweede naam. Wij hebben onze dochter 2 namen gegeven dus dat wil ik nu ook graag.
Hoever zijn jullie allemaal al met de babykamer? Wij hebben hem nu helemaal leeg, muren zijn allemaal wit en er ligt een donkergrijze vloerbedekking. De vloer gaat eruit, hier komt een laminaatvloertje in. Verder gaan we de muren even goed egaal maken en mooi verfen. We krijgen een voorzetwandje van steigerhout en witte meubels die we nu voor E gebruiken. Mijn handen kriebelen om bezig te gaan maar het eerste werk mag mijn man allemaal doen.
Is er iemand zo handig om een tabelletje te maken? VInd ik persoonlijk wel erg leuk zodat we een beetje overzicht hebben en er eventueel ook geslachten in mee kunnen nemen.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Pomodori wo 10 apr 2013 - 8:47

@Nillis, Last van mijn rug heb ik niet, alleen na een dag veel staan en lopen. Dat ben ik niet gewend, ik heb een kantoorbaan. Dus shoppen heel lang is niet echt wat. Doen we het in beetjes ;-)

@ Suus, mijn conditie is ook echt een drama. Een stuk wandelen met mensen en dan veel aan het woord zijn is al vermoeiend. Echt bizar hoe snel dat wegebt. Dat moeders voor moeders heb ik ook geen seconde gemist. Ik vond het goed om mee te doen, maar weer gewoon naa het toilet gaan is wel heel zalig. Wat een leuk cadeautje van je ouders! Ik heb ook zo'n dagboek, wel heel leuk denk ik om later nog weer eens te lezen. Al vraagt hij elke week naar de bijzonder zaken van die week, en soms zitten er gewoon beresaaie weken bij.... Veel plezier morgen bij de verloskundige!

@Pien, wat goed dat jullie de naam al weten! 19 weken is gewoon al haast weer op de helft, gaat echt zo snel. Wel naar dat je nog steeds beroerd bent zo nu en dan, maar dat is denk ik beter te behappen dan bekkenklachten. Ik werk op een kantoor als assistent belastingadviseur/accountant voor 40 uur per week.

@Sazzle, fijn dat alles in orde was! Goed bezig ook met het kamertje en met de kinderwagen. Kun je mooi afstrepen.

@ catgirl, ja ik denk dat het een Joolz wordt. Nu een mooie aanbieding afwachten. Al moeten we nog even kijken naar de wandelwagen. Daarvan lees ik recensies dat het zitdeel kort is en wij zijn beide redelijk lang. Zou rot zijn als grutje er niet goed in past.

@Samantha, leuk he al die cadeautjes zo van iedereen. Wij hebben ook echt al veel gehad van mensen, echt absurd veel. Sokken, kleding, knuffels, rammelaars, zwitsal, doekjes, luiers, creme voor mama, en nog veel meer. Leuk dat iedereen zo meeleeft. En dat nog niet shoppen ken ik. Ook wij wachten de echo af, in ons geval de 20weken echo. Daarna kun je iets gerichter gaan kopen, wel zo leuk. Wat gaaf een voorzetwand van steigerhout, wij hebben hetzelfde idee, maar dan met behang. Was wat eenvoudiger te realiseren. En ook witte meubeltjes en een laminaatvloer. Klinkt erg hetzelfde. Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis?

@all; ik woon in Zeewolde. Midden van het land ergens in de polder.
Komende dinsdag hebben wij de 20-weken echo en dan hopen we ook te weten of het een jochie of een meisje is. Spannend! Ik denk zelf een jochie, maar mijn man denkt een meisje. Kortom kan alle kanten op. En dan morgen we donderdag naar de verloskundige. Wij gaan het wel kenbaar maken, ik verklets me anders in no time. En daarna gaan we ons dan ook storten op het verzinnen van een naam. We hebben dat maar even stil gelegd, kwamen er echt niet uit. Als we weten wat het is, maakt dat het verzinnen vast/hopelijk makkelijker.
Verder gaat het hier steeds beter! Ik voel me eigenlijk wel top. Heb geen kwaaltjes op het moment en het slapen gaat ook steeds beter. Niet heel veel toiletsessies meer in de nacht. En ook veel meer energie momenteel. Ik ga zo nog mooi wat behang krabben in de toekomstige babykamer. Het kamertje is nu leeg, dus we kunnen verder.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Pomodori wo 10 apr 2013 - 8:49

Novalee schreef:Heb ook meteen even een tabel gemaakt smile

Naam leeftijd Uitgerekende datum Hoeveelste kindje Bijzonderheden
Novalee 27/32 2 september 2emeisje
Pien 2 september 2e
Jet 5 september 2e
Pomodori 31/35 6 september 1e
Rioolspook 8 september 1e
Suus 22 september 1e
Stitch 24 september 1e
Nillis 26 september 2e
Catgirl85 28 september 2e
Sazzle 30 september 1e

Er was al een tabel eerder in het topic. Hoe het werkt om te maken, geen idee, maar wellicht kan men het trachten in te vullen.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Pien wo 10 apr 2013 - 8:53

Pomodori schreef: ik woon in Zeewolde
Dat meen je?? Ik werk daar....

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Pien wo 10 apr 2013 - 8:53

Naam leeftijd Uitgerekende datum Hoeveelste kindje Bijzonderheden
Novalee 27/32 2 september 2eeen dochter!
Pien 27/302 september 2eeen zoon!
Jet 5 september 2e
Pomodori 31/35 6 september 1e
Rioolspook 8 september 1e
Suus 22 september 1e
Stitch 24 september 1e
Nillis 26 september 2e
Catgirl85 28 september 2e
Sazzle 30 september 1e

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 41 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23 ... 41  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: