Banaan/ei pannenkoekjes
+37
June
Minx
Linda
Summerlovin
SarahKey
Ibbeltje
Hoochie
Japie
Isabel_
Zora
Sushi
xxjojootjexx
sandra
sanne-84
Tiana
Charles
Sterre
Lot
VeryCherry
Cheesegirl
Pink!
silly-one
Fortissimo
Blond
Punk'd
Aziraphale
madam
SoGood
Kowalski
Esperanza
Bliss
Coco
Toet
Kiekeboe
Jerry
Leine
Poubelle
41 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Banaan/ei pannenkoekjes
Ik heb ze gistermiddag gemaakt met 3 eiwitten en 1 banaan. Was erg lekker. En ook gezonder dan 2 hele eieren.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Fortissimo schreef:SoGood schreef:Ik denk dat je qua calorieen samen met de jam die je gebruikt en met de boter/olie al heel snel boven de 800 Kcal uitkomt. Buiten dat 4 eieren ook niet gezond zijn.
Maar ach, voor die ene keer. Lekker is het wel!
688 Kcal volgens het voedingscentrum. Toch niet zo gezond als ik dacht, als je kijkt naar het aantal Kcal
Klopt, maar dan vergeet je boter/olie waarin je het bakt (en je zal gezien de hoeveelheid niet met 1 keer olie toekomen) en jam!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik ga ze morgen voor de lunch proberen. Ben benieuwd, had er nog nooit van gehoord!
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik heb ze net gemaakt, met wat kaneel erdoor vond ik de smaak prima ( en de jongens ook )
Maar ik vond ze erg moeilijk te maken, erg breekbaar en dus bijna niet om te keren! hadden jullie hier ook last van, of heb ik iets verkeerd gedaan?
Maar ik vond ze erg moeilijk te maken, erg breekbaar en dus bijna niet om te keren! hadden jullie hier ook last van, of heb ik iets verkeerd gedaan?
sandra- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 213
Ik heb er net 1 gemaakt heb verhouding 1:1 gebruikt.
Als lunch en het was heerlijk. Had geen last van dat hij uit elkaar viel. het was echt een mooie pannenkoek, wel een beetje dik, dus volgende keer grote pan gebruiken, zodat hij verder uit kan lopen.
Als lunch en het was heerlijk. Had geen last van dat hij uit elkaar viel. het was echt een mooie pannenkoek, wel een beetje dik, dus volgende keer grote pan gebruiken, zodat hij verder uit kan lopen.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
ok, volgende keer dus met minder ei proberen!
sandra- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 213
Ik heb een keer een hele grote pannenkoek gemaakt, deze kreeg ik ook niet omgekeerd zonder dat hij uit elkaar viel. Ik gebruik zelf een goede gladde pan, waardoor wanneer ik me de pan schud en de pannenkoekjes zijn gaar genoeg ze gaan bewegen. Dan kan ik ze dus omdraaien. Het is denk ik belangrijk dat je het vuur niet te hoog zet en dus niet te snel wilt, ze moeten rustig bakken, dan kan het eigenlijk niet mis gaan!
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Ik heb er net 1 op, en moet zeggen dat ik nog moet wennen. Het ziet er uit als een pannenkoek, maar je proeft ei (en banaan)
Maar ik ga het zeker nog een keer maken
sanne-84- Ratel
Ik proef juist helemaal geen ei!sanne-84 schreef:Ik heb er net 1 op, en moet zeggen dat ik nog moet wennen. Het ziet er uit als een pannenkoek, maar je proeft ei (en banaan)
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had gisteren een die heel goed was gelukt. De tip: Op zacht vuur 'droog' laten worden met een deksel er op Ik bak hem trouwens in een klein pannetje. Wij hebben er gisteravond een als toetje gehad. Lekker!
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Bliss schreef:Ik proef juist helemaal geen ei!sanne-84 schreef:Ik heb er net 1 op, en moet zeggen dat ik nog moet wennen. Het ziet er uit als een pannenkoek, maar je proeft ei (en banaan)
Ik ook niet. Ik proef meer banaan
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Aziraphale schreef:Bliss schreef:Ik proef juist helemaal geen ei!sanne-84 schreef:Ik heb er net 1 op, en moet zeggen dat ik nog moet wennen. Het ziet er uit als een pannenkoek, maar je proeft ei (en banaan)
Tuurlijk proef ik ook de banaan;) maar ook het ei (en dat staat dan weer een beetje in contrast met wat het oog ziet; een pannekoek)
sanne-84- Ratel
sanne-84 schreef:Aziraphale schreef:Bliss schreef:Ik proef juist helemaal geen ei!sanne-84 schreef:Ik heb er net 1 op, en moet zeggen dat ik nog moet wennen. Het ziet er uit als een pannenkoek, maar je proeft ei (en banaan)
Tuurlijk proef ik ook de banaan;) maar ook het ei (en dat staat dan weer een beetje in contrast met wat het oog ziet; een pannekoek)
Maar je weet zelf waarvan dat ding gemaakt is toch... Maar ik proef serieus echt geen typische ei-smaak.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik wil het zo graag maken, maar moet even wachten tot mijn bananen wat zachter zijn. Ben heel benieuwd wat ik er van ga vinden ;-)
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Ik heb er vanavond ook eentje gemaakt. Ik vond het lekker maar wel een beetje... flauw ofzo. Heb er nog een beetje jam over gedaan en toen was het heerlijk! Maar goed, zo is het niet echt gezond meer natuurlijk
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik denk dat een beetje jam niet eens zo slecht is. En anders misschien met honing of zo?Zora schreef:Ik heb er vanavond ook eentje gemaakt. Ik vond het lekker maar wel een beetje... flauw ofzo. Heb er nog een beetje jam over gedaan en toen was het heerlijk! Maar goed, zo is het niet echt gezond meer natuurlijk
Sushi- Kletskop
Sushi schreef:Ik denk dat een beetje jam niet eens zo slecht is. En anders misschien met honing of zo?Zora schreef:Ik heb er vanavond ook eentje gemaakt. Ik vond het lekker maar wel een beetje... flauw ofzo. Heb er nog een beetje jam over gedaan en toen was het heerlijk! Maar goed, zo is het niet echt gezond meer natuurlijk
Ja dat zou ook nog kunnen En anders doe ik er de volgende keer misschien een heel klein snufje zout in..
Zora- Ratel
Ik had er een flinke lading kaneel in, deed de smaak ook wel goed! En daarna een klein beetje poedersuiker er over heen.
Fortissimo- Kletskop
Ik maak ook altijd meerdere kleine pannenkoekjes. Ik gebruik twee eieren, één banaan en wat kaneel. Ik doe er geen stevia of iets dergelijks doorheen. Bij mij werkt het beste om ze niet op hoog vuur te bakken maar op midden vuur. Dan branden ze niet aan en kan ik ze gemakkelijk omdraaien zonder dat de pannenkoekjes stuk gaan. Ik doe er altijd een beetje agavesiroop op. Ik vind ze echt heerlijk maar zou ze niet snel als diner maken.
Isabel_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 01-01-13
Oh ik hoop zo dat mijn bananen morgen wat zachter zijn, dan kan ik het morgen ook maken.
Ik ben soms alleen zo'n kluns, ik ben echt bang dat ze bij mij pikzwart worden en niet meer te eten zijn...
Ik ben soms alleen zo'n kluns, ik ben echt bang dat ze bij mij pikzwart worden en niet meer te eten zijn...
Sushi- Kletskop
Sushi, wat hardere bananen kunnen toch ook? Ik had de mijne gewoon gisteren gekocht en meteen gebruikt. Moet je alleen iets harder prakken :p En gewoon op een heeeel laag vuurtje en geduldig afwachten, kan er niet zo veel mis gaan
Zora- Ratel
Hoe erg proef je de ei? Ik ben gek op pannenkoeken, en ook op warme banaan, maar absoluut niet op ei...En zou je ze ook 's avonds kunnen bakken en in de koelkast kunnen bewaren als ontbijt voor de volgende ochtend? Ik heb namelijk een serieus ontbijtprobleem op m'n werkdagen, heb nergens trek in.
Gast- Gast
Lennox schreef:Hoe erg proef je de ei? Ik ben gek op pannenkoeken, en ook op warme banaan, maar absoluut niet op ei...En zou je ze ook 's avonds kunnen bakken en in de koelkast kunnen bewaren als ontbijt voor de volgende ochtend? Ik heb namelijk een serieus ontbijtprobleem op m'n werkdagen, heb nergens trek in.
Ik proefde juist helemaal niet de ei als in een gebakken ei. Gewoon keertje proberen!
Fortissimo- Kletskop
Eigenlijk zijn het ook geen pannenkoeken maar gewoon omelet met banaan, toch?
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ja, daarom Ik vind het wel jammer hoor, met ei kun je juist zoveel variëren, maar helaas, ik lust het echt niet.Charles schreef:Eigenlijk zijn het ook geen pannenkoeken maar gewoon omelet met banaan, toch?
Gast- Gast
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: