Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Duitsland

5 plaatsers

Ga naar beneden

Duitsland Empty Duitsland

Bericht  rapa nui za 16 feb 2013 - 0:41

Komende zomer wil ik in ruim drie weken een rondreis door Duitsland maken, kan ook zijn dat we 3 keer een week ergens verblijven en vandaar uit dingen gaan doen.
Ik wil in elk geval naar een riddertoernooi: bv http://www.ritterturnier.de/ of deze http://www.ritterturniere.com/ (maar die ligt in Oostenrijk) dus moet dus in elk geval naar Zuid Duitsland toe. Ik wil vooral dingen zien en doen: ben al op zoek naar straattheaterfestivals, vuurwerkshows, volfsfeesten, openluchtmuseums, gewone museums en industriekultur. Mag ook graag een boottochtje maken en hou ook van mooie natuur (maar een wandeling van 3 uur is wel het maximum).
Zit ook te denken aan de Harz ivm mooie natuur en wil ook graag met stoomtreinen mee. Ik vind het leuk om om een terrasje te zitten, wil ook wle een dagje lezen maar het is wel de opzet om elke dag iets te gaan doen, dus wordt geen zwem en zon vakantie.
Wat vinden jullie aanraders in Duitsland, wat is mooi, apart, leuk en interessant? Mag in heel Duitsland zijn want er staan nog meer vakanties op het programma.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitsland Empty Re: Duitsland

Bericht  Loes263 za 16 feb 2013 - 3:48

Leuk topic! Mijn man en ik willen ook een rondreis maken in Duitsland met de auto. Wij willen zo'n 1,5 week weg, dus ik lees graag mee.
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitsland Empty Re: Duitsland

Bericht  Fortissimo za 16 feb 2013 - 5:42

Ooee, ze hebben altijd een hele mooie lichtshow met luchtballonnen in Echternach! Kan ik zeker aanraden!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitsland Empty Re: Duitsland

Bericht  Fortissimo za 16 feb 2013 - 5:48

Om je een idee te geven (Filmpje is niet zo'n denderende kwaliteit..)

Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitsland Empty Re: Duitsland

Bericht  Fayebella za 16 feb 2013 - 6:25

Ik vind Nürnberg ook een erg mooie stad. Maar of je je er een hele week kunt vermaken, dat weet ik niet. Nürnberg heeft wel een hele mooi oude binnenstad en je kunt er een rondleiding doen in "Felsengangen". Ik vond die wel er geluk om te doen. Er zijn verschillende museums en de omgeving buiten Nürnberg stad is ook erg mooi!
Als moet je in Beieren qua eten geen aparte dingen verwachten, haha.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitsland Empty Re: Duitsland

Bericht  Marin zo 17 feb 2013 - 6:48

Fayebella schreef:Ik vind Nürnberg ook een erg mooie stad. Maar of je je er een hele week kunt vermaken, dat weet ik niet. Nürnberg heeft wel een hele mooi oude binnenstad en je kunt er een rondleiding doen in "Felsengangen". Ik vond die wel er geluk om te doen. Er zijn verschillende museums en de omgeving buiten Nürnberg stad is ook erg mooi!
Als moet je in Beieren qua eten geen aparte dingen verwachten, haha.

Inderdaad een aanrader. Zit ook een mooi en indrukwekkend WWII museum en natuurlijk de zaal waar de trials waren. En sowieso een leuk stadje.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitsland Empty Re: Duitsland

Bericht  rapa nui ma 18 feb 2013 - 8:03

Nürnberg ga ik proberen op te te nemen, had ik ook al wat over gelezen.

Iemand wel eens in Füssen geweest en kasteel Neuschwanstein bekeken? Heb ik eigenlijk al jaren dat ik dat wil zien maar zal ook wel erg toeristisch zijn en vraag me af of een rondleiding de moeite waard is. We zijn nl. wel in die buurt ivm een Gauklerfestival in Feldkirch dat ik wil bekijken en een riddertoernooi in Reutte.

Ik vind die ballonnen / lichtshow in Echternach ook erg mooi. Zag trouwens dat Echternach in Luxemburg ligt en daar wil ik ook nog wel eens naar toe. Zag helaas net dat die show dit jaar niet doorgaat.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitsland Empty Re: Duitsland

Bericht  rapa nui di 5 maa 2013 - 10:20

Nou dit is tot nu toe het plan: iemand bekend met deze plaatsen? nog extra tips en leuke dingen die we kunnen gaan doen?

Ik heb het nu grotendeels geboekt. We gaan een rondreis van ruim 3 weken door Beieren maken en een paar overnachtingen in Oostenrijk.

We gaan eerst een paar dagen naar Feldkirch (Oostenrijk) om een Gauklerfestival (straattheater) te bezoeken, het ligt een paar kilometer van Liechtenstein af dus daar ook nog even naar toe. Vervolgens naar Füssen om een riddertoernooi te bezoeken (in Reutte, vlak over de grens in Oostenrijk), kasteel Neuschwanstein te bekijken en nog 1 of 2 kastelen van Ludwig II, een boottochtje etc. Daarna een paar dagen naar Passau waar we een openluchtmuseum gaan bezoeken, een dagje de stad bekijken en in een biergarten langs de Donau gaan zitten. Vervolgens naar Grafenau om het Salzsäumerfest te bezoeken, een middeleeuws feest met muziek, Gaukler (ben ik redelijk dol op) en veel mensen in middeleeuwse kleding. Dan door naar Furth im Wald om in de avond de Drachenstich-festspiele te bezoeken (lijkt me ook erg speciaal, heb al kaartjes gekocht), paar dagen daar rond kijken. Dan paar dagen in Regensburg, wil de stad bekijken, met de boot naar het Walhalla, op een andere dag met de boot van Kelheim naar een klooster/bierbrouwerij (met biergarten). En als laatste gaan we nog een paar dagen naar Neurenberg.

Moet in Regensburg en Neurenberg nog hotels zoeken. Rest heb ik vorige week gedaan. Ik hou wel van geplande vakanties Duitsland 561177 En nu maar hopen op een mooie zomer met veel zon.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitsland Empty Re: Duitsland

Bericht  Fortissimo di 5 maa 2013 - 10:24

rapa nui schreef:Nürnberg ga ik proberen op te te nemen, had ik ook al wat over gelezen.

Iemand wel eens in Füssen geweest en kasteel Neuschwanstein bekeken? Heb ik eigenlijk al jaren dat ik dat wil zien maar zal ook wel erg toeristisch zijn en vraag me af of een rondleiding de moeite waard is. We zijn nl. wel in die buurt ivm een Gauklerfestival in Feldkirch dat ik wil bekijken en een riddertoernooi in Reutte.

Ik vind die ballonnen / lichtshow in Echternach ook erg mooi. Zag trouwens dat Echternach in Luxemburg ligt en daar wil ik ook nog wel eens naar toe. Zag helaas net dat die show dit jaar niet doorgaat.

Echternach ligt aan de grens met Duitsland. Je loopt een brug over en je bent er Wink
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitsland Empty Re: Duitsland

Bericht  rapa nui di 5 maa 2013 - 10:30

Fortissimo schreef:
rapa nui schreef:Nürnberg ga ik proberen op te te nemen, had ik ook al wat over gelezen.

Iemand wel eens in Füssen geweest en kasteel Neuschwanstein bekeken? Heb ik eigenlijk al jaren dat ik dat wil zien maar zal ook wel erg toeristisch zijn en vraag me af of een rondleiding de moeite waard is. We zijn nl. wel in die buurt ivm een Gauklerfestival in Feldkirch dat ik wil bekijken en een riddertoernooi in Reutte.

Ik vind die ballonnen / lichtshow in Echternach ook erg mooi. Zag trouwens dat Echternach in Luxemburg ligt en daar wil ik ook nog wel eens naar toe. Zag helaas net dat die show dit jaar niet doorgaat.

Echternach ligt aan de grens met Duitsland. Je loopt een brug over en je bent er Wink

Bedankt, ik had wel even gegoogeld maar niet zo uitgebreid omdat we toch meer uitkwamen op Zuid-Duitsland. Maar het leek me wel erg mooi /speciaal dus ik probeer het te onthouden voor volgend jaar, kijken of het dan doorgaat.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Duitsland Empty Re: Duitsland

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum