ouders mee op reis..
+6
luisa
Kexter
Marin
Ella
Stranger
Flower_L
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
ouders mee op reis..
Weg
Laatst aangepast door Flower_L op za 16 feb 2013 - 4:52; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: ouders mee op reis..
Hmm ik weet niet, maar ik vind je post niet heel sociaal overkomen. Het klinkt nu een beetje alsof je ze gebruikt om een paar extra handen te hebben, zij 'hobbelen' immers toch wel achter jullie aan.
Als ik met mijn ouders op vakantie zou gaan zou ik ook zoveel mogelijk rekening met hun wensen houden en zou ik dat vanuit een andere reden doen dan 'een paar extra handen hebben'..
Edit: ik zou dan ook nooit spreken over ouders meenemen op vakantie (tenzij ik voor ze zou betalen misschien), maar ik zou spreken over samen met mijn ouders op vakantie gaan.
Als ik met mijn ouders op vakantie zou gaan zou ik ook zoveel mogelijk rekening met hun wensen houden en zou ik dat vanuit een andere reden doen dan 'een paar extra handen hebben'..
Edit: ik zou dan ook nooit spreken over ouders meenemen op vakantie (tenzij ik voor ze zou betalen misschien), maar ik zou spreken over samen met mijn ouders op vakantie gaan.
Stranger- Fluisteraar
- Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13
Stranger zo bedoeld ze het niet hoor.
Heb je een idee hoe je vriend er over denkt? Lastig hoor. Aan de ene kant is het je goed recht om.op vak te gaan met wie je wilt. Maar kan me voorstellen dat je schoonouders het niet leuk vinden als ze wel meewillen.
Tja en als jullie besluiten beide mee te vragen dan kan je je zorgen toch bespreekbaar maken?
Heb je een idee hoe je vriend er over denkt? Lastig hoor. Aan de ene kant is het je goed recht om.op vak te gaan met wie je wilt. Maar kan me voorstellen dat je schoonouders het niet leuk vinden als ze wel meewillen.
Tja en als jullie besluiten beide mee te vragen dan kan je je zorgen toch bespreekbaar maken?
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Weg
Laatst aangepast door Flower_L op za 16 feb 2013 - 4:52; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
Ik snap t wel hoor en zou dat best een goede uitkomst vinden. Zij blij dat jullie de reis regelen en hun op sleeptouw nemen, jij blij dat ze iets van zorg uit handen nemen. Waarschijnlijk zullen ze zelf samen nooit gaan, dus dit is wel een mooie oplossing.
Maar ik snap wel dat t heel raar over kan komen op je schoonouders als jouw ouders wel mee gaan en zij niet. Maar goed, wie weet vinden ze dat helemaal geen probleem.
Maar ik snap wel dat t heel raar over kan komen op je schoonouders als jouw ouders wel mee gaan en zij niet. Maar goed, wie weet vinden ze dat helemaal geen probleem.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik zou het alleen maar leuk vinden! Mijn vriend vindt het nog mooier als dat gaat gebeuren haha. Die kan goed met mijn ouders.
Leuk en gezellig idee toch!
Leuk en gezellig idee toch!
Kexter- Fluisteraar
- Aantal berichten : 122
Punten : 155
Flower_L schreef:Ik was met 1 hand aan typen...en nu weer. Baby op schoot.
Bewoording misschien niet goed hierdoor, maar gaat echt niet om extra paar handen.
Ik weet gewoin dat ze dolgraag mee zouden willen. Ze zouden zelfs ons deel deels willen betalen...wat ik absoluut niet wil. Miin ouders zijn nog wat wereldvreemd, vandaar dat ik zeg meenemen. Natuurlijk maken we er een gezamelijke vakantie van, maar het zijb mensen die dan zeggen..."regel maar, wij volgen wel en vinden alles prachtig". Wij zouden hen er heel blij mee maken, gezien zij anders nooit die kant op zouden gaan. En met hun kleinkinderen erbij...vinden ze prachtig. Vorig jaar lieten ze get al vallen, niets op uitgedaan toen...we hadden alles al rond.
Typ straks verder. Spitsuur hier.
Oké, gelukkig maar! Dan vind ik verder niks mis met ouders op vakantie gaan, ook niet als je niet met schoonouders op vakantie wil. Je hebt niet allemaal dezelfde manier van vakantie vieren, met sommige mensen zal je goed op vakantie kunnenen met anderen niet.
Stranger- Fluisteraar
- Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13
Eerlijk gezegd snap ik dit soort dilemma's nooit zo. Wel dat jij erover nadenkt hoor, maar niet dat zo iets problemen kan opleveren.
Als jullie besluiten met jouw ouders samen op reis te gaan is dat toch hartstikke leuk? Gewoon doen dan vind ik. Ik zou het ook echt heel flauw vinden als schoonouders dan 'moeilijk' gaan doen omdat zij ook wel mee hadden gewild, daar zou ik eerlijk gezegd dan geen rekening mee houden. Om nou met iedereen te gaan is ook zo wat.
Als jullie besluiten met jouw ouders samen op reis te gaan is dat toch hartstikke leuk? Gewoon doen dan vind ik. Ik zou het ook echt heel flauw vinden als schoonouders dan 'moeilijk' gaan doen omdat zij ook wel mee hadden gewild, daar zou ik eerlijk gezegd dan geen rekening mee houden. Om nou met iedereen te gaan is ook zo wat.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ik zie het probleem niet zo. Stel dat jullie dit besluiten (wat me leuk en practisch lijkt voor zowel jullie als je ouders) dan noem je dit toch alleen maar naar je schoonouders maar lijkt me toch wel logisch dat die dan niet meegaan. Stel dat ze wel een opmerking maken over meewillen dan kun je toch gewoon stellen dat dit iets is wat je dit jaar met jouw ouders gaat doen. Einde verhaal. Kun je altijd een volgende keer of een kortere vakantie met hun meegaan of helemaal niet.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
luisa schreef:Eerlijk gezegd snap ik dit soort dilemma's nooit zo. Wel dat jij erover nadenkt hoor, maar niet dat zo iets problemen kan opleveren.
Eens, dan wordt het een halve groepsreis. En als ze het écht heel graag willen, zou ik gewoon iets zeggen in de trant van "dat jullie dat met hen ooit ook nog wel eens kunnen doen"..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik ben het eens met luisa, je mag toch gewoon met je ouders op vakantie gaan zonder dat je schoonouders meegaan? Ik hoor eerlijk gezegd maar zelden van mensen die met hun ouders en schoonouders tegelijk op vakantie gaan. Het zal vast wel voorkomen, maar dat moet dan wel one happy family zijn. Je schoonfamilie meenemen omdat het anders niet eerlijk zou zijn lijkt me een beetje onzin.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Bedankt voor de reacties!
Laatst aangepast door Flower_L op za 16 feb 2013 - 4:53; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
Ja, maar ik ken ook geen mensen met kinderen die met de grootouders van beide kanten op vakantie gaan. Het zou ook wel erg beklemmend zijn als je, omdat je met de ene kant niet op vakantie wil, met de andere kant ook niet mag.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wij zijn inmiddels ook 2x samen met mijn ouders op vakantie geweest. Weliswaar niet zo ver als jullie van plan zijn, maar toch
Mijn schoonouders hebben daar nooit iets over gezegd dat ze zich gepasseerd voelen, of ook mee hadden gewild.
Het zou ook al een rare boel worden als het wel zo werkt dat als je de een mee neemt dat je de ander ook moet vragen!
Mijn schoonouders hebben daar nooit iets over gezegd dat ze zich gepasseerd voelen, of ook mee hadden gewild.
Het zou ook al een rare boel worden als het wel zo werkt dat als je de een mee neemt dat je de ander ook moet vragen!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Heb je het er nog met je vriend over gehad?
Ella- Ratel
weg
Laatst aangepast door Flower_L op zo 10 maa 2013 - 8:10; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
Dan moeten jullie inderdaad dat eerst beslissen. WIe weet komt het niets eens aan de orde.
Ella- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» ´Huwelijks´reis ouders
» Hoe ga jij op reis?
» Ik ga op reis en ik neem mee...
» Reis krulset
» Reis voorbereiden
» Hoe ga jij op reis?
» Ik ga op reis en ik neem mee...