SOS huidissues
+15
Susan
Silver
Toet
Dennenappel
Blondie
Lejow
PapillonRose
Schaapke
Beachgirl
Punk'd
Lenthe
Tazz
Ella
Rouge
Mamsie
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
SOS huidissues
Help, ik zit helemaal onder de pukkels, plekken en vlekken
Iemand een instand effect tip om dit te beperken?
Iemand een instand effect tip om dit te beperken?
Gast- Gast
Re: SOS huidissues
Ik lees even mee. Ik ben gestopt met de pil en ik zit helemaal onder! Moet maar eens huur gaan vragen. Pfff
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Toen ik er tijdens de zwangerschap last van had, heb ik producten van Louis widmer gebruikt speciaal voor acne. Dat was goed spul. En heel vroeger de Diane pil maar die staat nu niet zo best bekend..
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Ook ik lees mee. Heel de zwangerschap nergens last van gehad. Maar sinds de bevalling weer wel. Iedere keer maar 1 of 2 tegelijk maar wil er geen 1.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Zinkzalf is ook een goede, goedkopere oplossing, savonds even op het puistje smeren en dan verdwijnen ze sneller.
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Ah, dat heb ik wel in huis (luierzalf met zinkzalf zal vast ook werken?)Rouge schreef:Zinkzalf is ook een goede, goedkopere oplossing, savonds even op het puistje smeren en dan verdwijnen ze sneller.
Gast- Gast
honing op citroenschijfje en dan op je huid wrijven. tegen vlekken en mee-eters en de honing werkt hydraterend
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Rouge schreef:Toen ik er tijdens de zwangerschap last van had, heb ik producten van Louis widmer gebruikt speciaal voor acne. Dat was goed spul. En heel vroeger de Diane pil maar die staat nu niet zo best bekend..
Werkt dat echt goed? Ik zit er ook over te denken om een andere pil te nemen, maar ik wil niet weer last van acne krijgen.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
La roche Posay Efflacar.
En dan de La Roche Posay DUO creme. Die werkt serieus 'spot on'
In bloggerwereld is het helemaal happening.
En dan de La Roche Posay DUO creme. Die werkt serieus 'spot on'
In bloggerwereld is het helemaal happening.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik gebruik al jaren dezelfde pil en heb nu ineens sinds een maand of 4 overal puistjes.
Zelfs op mijn wangen (daar heb ik ze echt nog nooit gehad) en op mijn schouders. Heb ook al van alles geprobeerd dus ik lees hier even mee.
Heb nu Biodermal PCLE creme en daar is mijn huid al een stuk rustiger van geworden, maar er blijven wel steeds nieuwe pukkels bij komen.
Zelfs op mijn wangen (daar heb ik ze echt nog nooit gehad) en op mijn schouders. Heb ook al van alles geprobeerd dus ik lees hier even mee.
Heb nu Biodermal PCLE creme en daar is mijn huid al een stuk rustiger van geworden, maar er blijven wel steeds nieuwe pukkels bij komen.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Ik gebruik de dagcreme uit de acné-lijn van Avene. Te koop bij Mediq apotheek of bij www.dermatheek.nl
Daarnaast gebruik ik wasgel van Himalaya Herbal, te koop bij de Tuinen.
En tot slot de aloë vera toner van The Body Shop.
Heel soms gebruik ik trouwens dit:
en
Deze combinatie zorgt er bij mij voor dat ik bijna geen puistjes meer heb, terwijl ik daarvoor he-le-maal onder zat. Vooral de bovenste twee zijn zeer, zeer, zeer aan te raden.
Wat ik 's avonds doe:
1. mascara eraf halen.
2. handen goed wassen.
3. met lauw water over mijn gezicht.
4. handen weer wassen.
5. wasgel goed inmasseren over hele gezicht.
6. afspoelen met lauw water.
7. afdrogen.
8. watje met toner over hele gezicht (met uitzondering van ogen) halen.
9. creme erop smeren.
's Ochtends herhaal ik dit ritueel, alleen sla ik dan stap 1 over.
Héleboel informatie, maar ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb.
Daarnaast gebruik ik wasgel van Himalaya Herbal, te koop bij de Tuinen.
En tot slot de aloë vera toner van The Body Shop.
Heel soms gebruik ik trouwens dit:
en
Deze combinatie zorgt er bij mij voor dat ik bijna geen puistjes meer heb, terwijl ik daarvoor he-le-maal onder zat. Vooral de bovenste twee zijn zeer, zeer, zeer aan te raden.
Wat ik 's avonds doe:
1. mascara eraf halen.
2. handen goed wassen.
3. met lauw water over mijn gezicht.
4. handen weer wassen.
5. wasgel goed inmasseren over hele gezicht.
6. afspoelen met lauw water.
7. afdrogen.
8. watje met toner over hele gezicht (met uitzondering van ogen) halen.
9. creme erop smeren.
's Ochtends herhaal ik dit ritueel, alleen sla ik dan stap 1 over.
Héleboel informatie, maar ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Hier werken de producten van La Roche Posay aardig. Heb de effaclar facewash en de effaclar duo crème. En de hydréane légère dagcrème, omdat de meeste andere dagcrèmes te vet zijn en mijn huidproblemen juist verergeren.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik denk dat ik er toch ook maar aan moet gaan geloven.
Als je op mijn acne zou afgaan, zou ik het goed doen als 15 jarige puber...
Als je op mijn acne zou afgaan, zou ik het goed doen als 15 jarige puber...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Zelf gebruik ik elke dag Gamila zeep, daarna PCLE crème en 's avonds voor ik ga slapen stip ik de puistjes aan met benzoylperoxide. Op zich helpt dit goed voor mij.
Blondie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 80
Punten : 89
Registratiedatum : 07-06-11
De laatste tijd zit ik ook helemaal onder.
Sinds ik vitamine B12 spuit is het bij mijn kaaklijn gekomen. Echter de laatste maanden zit ik onder in mijn gezicht, borst en rug. Niet normaal en niet fijn.
Enige wat ik kan bedenken; andere merk pil gekregen (zelfde soort als het goed is, maar kan soms wel verschillen) en stress.
Ik word er echt gek van! Mijn kaaklijn valt haast uit elkaar van schraalheid en open wonden. Het doet af en toe echt pijn, daarnaast produceert mijn huid erg veel talg.
Scrubben en maskertje van Yves Rocher werken wel goed, maar voor de rest lijkt het allemaal niet echt te helpen.
Sinds ik vitamine B12 spuit is het bij mijn kaaklijn gekomen. Echter de laatste maanden zit ik onder in mijn gezicht, borst en rug. Niet normaal en niet fijn.
Enige wat ik kan bedenken; andere merk pil gekregen (zelfde soort als het goed is, maar kan soms wel verschillen) en stress.
Ik word er echt gek van! Mijn kaaklijn valt haast uit elkaar van schraalheid en open wonden. Het doet af en toe echt pijn, daarnaast produceert mijn huid erg veel talg.
Scrubben en maskertje van Yves Rocher werken wel goed, maar voor de rest lijkt het allemaal niet echt te helpen.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ik zeg het in ieder topic weer maar zijn jullie (die echt last van acné hebben) al wel eens bij de huisarts geweest? Mijn huid ziet er echt zo veel beter uit na een antibioticakuur. Toevallig vandaag weer geweest omdat ik toch nog niet helemaal tevreden ben en ik heb nu een antibiotica zalfje meegekregen voor de laatste 6 weken.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Sinds ik zwanger ben, is het ook drama maar dat neem ik u maar voor lief.
Voordat ik zwanger raakte had ik heel veel aan de producten van Yves Rocher en dan de sebo specifiek lijn. Kan nu geen plaatjes plaatsen helaas.
Voordat ik zwanger raakte had ik heel veel aan de producten van Yves Rocher en dan de sebo specifiek lijn. Kan nu geen plaatjes plaatsen helaas.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Mijn huisarts lacht mij uit en zegt dat het niet door de vitamine B12 komt en dat ik er maar aan moet wennen... Bitch!Toet schreef:Ik zeg het in ieder topic weer maar zijn jullie (die echt last van acné hebben) al wel eens bij de huisarts geweest? Mijn huid ziet er echt zo veel beter uit na een antibioticakuur. Toevallig vandaag weer geweest omdat ik toch nog niet helemaal tevreden ben en ik heb nu een antibiotica zalfje meegekregen voor de laatste 6 weken.
Gelukkig heb ik straks een andere huisarts!
Dennenappel- Kletskop
Dennenappel schreef:Mijn huisarts lacht mij uit en zegt dat het niet door de vitamine B12 komt en dat ik er maar aan moet wennen... Bitch!Toet schreef:Ik zeg het in ieder topic weer maar zijn jullie (die echt last van acné hebben) al wel eens bij de huisarts geweest? Mijn huid ziet er echt zo veel beter uit na een antibioticakuur. Toevallig vandaag weer geweest omdat ik toch nog niet helemaal tevreden ben en ik heb nu een antibiotica zalfje meegekregen voor de laatste 6 weken.
Daar zou ik ook blij om zijn als ik een huisarts had die me uitlachte.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Klopt, helaas was hier in de buurt geen andere huisarts. Echt blij dat ik zo van haar af benSusan schreef:Dennenappel schreef:Mijn huisarts lacht mij uit en zegt dat het niet door de vitamine B12 komt en dat ik er maar aan moet wennen... Bitch!Toet schreef:Ik zeg het in ieder topic weer maar zijn jullie (die echt last van acné hebben) al wel eens bij de huisarts geweest? Mijn huid ziet er echt zo veel beter uit na een antibioticakuur. Toevallig vandaag weer geweest omdat ik toch nog niet helemaal tevreden ben en ik heb nu een antibiotica zalfje meegekregen voor de laatste 6 weken.
Daar zou ik ook blij om zijn als ik een huisarts had die me uitlachte.
Dennenappel- Kletskop
Calendulan creme gebruiken ipv dag en nachtcreme werkt echt enorm goed.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Kan het serieus met B12 te maken hebben? Ik krijg ook B12 injecties sinds een jaar ongeveer, en sindsdien neemt de acne ook toe.Dennenappel schreef:Mijn huisarts lacht mij uit en zegt dat het niet door de vitamine B12 komt en dat ik er maar aan moet wennen... Bitch!Toet schreef:Ik zeg het in ieder topic weer maar zijn jullie (die echt last van acné hebben) al wel eens bij de huisarts geweest? Mijn huid ziet er echt zo veel beter uit na een antibioticakuur. Toevallig vandaag weer geweest omdat ik toch nog niet helemaal tevreden ben en ik heb nu een antibiotica zalfje meegekregen voor de laatste 6 weken.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Beachgirl schreef:Kan het serieus met B12 te maken hebben? Ik krijg ook B12 injecties sinds een jaar ongeveer, en sindsdien neemt de acne ook toe.Dennenappel schreef:Mijn huisarts lacht mij uit en zegt dat het niet door de vitamine B12 komt en dat ik er maar aan moet wennen... Bitch!Toet schreef:Ik zeg het in ieder topic weer maar zijn jullie (die echt last van acné hebben) al wel eens bij de huisarts geweest? Mijn huid ziet er echt zo veel beter uit na een antibioticakuur. Toevallig vandaag weer geweest omdat ik toch nog niet helemaal tevreden ben en ik heb nu een antibiotica zalfje meegekregen voor de laatste 6 weken.
Op internet is te lezen dat er in Nederland vooral twee soorten B12 gegeven wordt en dat een deel van de mensen op het ene soort meer acne vorming krijgt. In hoeverre dit precies is bewezen weet ik niet, maar ik merk het echt bij mij. Twee a drie dagen na een injectie zit ik onder, tegen de tijd dat ik een nieuwe injectie moet is het bijna weg en dan komt het weer opnieuw..
Dennenappel- Kletskop
Deze tip kreeg ik toevallig gister ook om er op te smeren. Alleen is dat spul toch gelig/beige of trekt het echt helemaal in de huid? Haal je dat bij de apotheek of ook bij een drogist?Tazz schreef:Calendulan creme gebruiken ipv dag en nachtcreme werkt echt enorm goed.
Dennenappel- Kletskop
Ik heb ook een issue.. Ik heb (voor mijn doen) een vrij dure dagcreme, en die is gewoon weg! Laatst gebruikt in de badkamer, en nu is hij nergens meer te vinden in huis. Wat heeft dit te betekenen?
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: