Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brocante slaap- en logeerkamer ideeen

+3
Katrien
Charles
samantjuh89
7 plaatsers

Ga naar beneden

Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Empty Brocante slaap- en logeerkamer ideeen

Bericht  samantjuh89 ma 11 feb 2013 - 23:44

Ik ben op zoek naar tips voor een nieuwe inrichting voor mijn slaap- en logeerkamer.
Door een lekkage aan het dak van ons huis moeten wij de slaap- en logeerkamer opnieuw verven. Ik ben op zoek naar tips om mijn slaapkamer gezellig te maken.
Op het moment ziet hij er zo uit:
Slaapkamer:
vanaf de deur gezien:
Brocante slaap- en logeerkamer ideeen IMAG0005_zps2e9b27cb
Vanaf beuken dressior:
Brocante slaap- en logeerkamer ideeen IMAG0006_zps3e755614
Het beuken dressior wordt vervangen door het onderstaande kastje. Deze ga ik nog wel verven. Zit te denken aan bruin/grijs (hetzelfde als onze kledingkast).
Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Lightbox_foto5511005-1_3_zps8ca6b6a9

Voor de slaapkamer wil ik graag tips hoe ik het gezellig landelijk/brocante kan maken.
De Logeerkamer:
Vanuit de deuropening gezien:
Brocante slaap- en logeerkamer ideeen IMAG0007_zps8ae785b9
Brocante slaap- en logeerkamer ideeen IMAG0008_zps5c77f888
Brocante slaap- en logeerkamer ideeen IMAG0009_zps4cc1bcfd

De grote kast in de logeerkamer wil ik weg hebben en vervangen voor een ladenkastje of iets ala formaat Ikea Hemnes Ladenkast.
Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Hemnes-ladekast-met--lades__0152708_PE311019_S4

De logeerkamer moet ook eventueel plaats bieden aan mijn naaimachine en accesiores. De functie als logeerkamer moet blijven en eventueel ook plek om mijn was te drogen.
Afmetingen van de kamers:
Slaapkamer: lengte 5,32m x 2,74m breedte

Logeerkamer: lengte 2,95m x 2,65 breedte

Alvast bedankt!

Laatst aangepast door samantjuh89 op ma 11 feb 2013 - 23:59; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Ik heb de foto's verkleind.)
samantjuh89
samantjuh89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 141
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Empty Re: Brocante slaap- en logeerkamer ideeen

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 23:53

Leuk! Ik vind brocante wel leuk (maar dan voor mezelf in combinatie met meer industriele elementen).
Misschien heb je wat aan de Ariadne at home, brocante. Daar staan altijd leuke ideeen in.

Gast
Gast

Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Empty Re: Brocante slaap- en logeerkamer ideeen

Bericht  samantjuh89 ma 11 feb 2013 - 23:56

In de logeerkamer wil ik graag iets van een bureau voor mijn naaimachine.
Ik denk zelf aan dit:
Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Hemnes-opbouwdeel-bureau__0117133_PE272443_S4
Ikea HEMNES opbouwdeel, ophangen aan de muur
icm Ikea LAIVA bureau
Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Laiva-bureau__0104918_PE252088_S4
Of deze set:
Ikea EXPEDIT

Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Expedit-tafelcombinatie__0094342_PE232228_S4
Eventueel aangevuld met wat mandjes/laden/opbergdozen voor mijn naaispullen en spullen welke in de grote kast liggen. De Expedit bureau mag ook in het wit komen.

Is dit een idee? Ik ben ten einde raad en inspiratieloos!

Laatst aangepast door samantjuh89 op ma 11 feb 2013 - 23:59; in totaal 1 keer bewerkt
samantjuh89
samantjuh89
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  samantjuh89 ma 11 feb 2013 - 23:57

Harrison schreef:Misschien heb je wat aan de Ariadne at home, brocante. Daar staan altijd leuke ideeen in.
Ik lees de Ariadne ook, heb een abonement. Vind mijn kamers vrij "klein" en denk altijd dat het voor grote huizen bestemd is...
samantjuh89
samantjuh89
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Charles di 12 feb 2013 - 0:08

Ik vind dat je de stijlen een beetje door elkaar gooit. Expedit is niet bepaald brocante dus die zou ik weglaten. Verder zou ik het bij één houtkleur houden, of alles wit.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  samantjuh89 di 12 feb 2013 - 0:21

Het wordt ook allemaal 1 kleur. Het gaat mij meer om de modellen.
Iets verven of opknappen vind ik niet erg.
samantjuh89
samantjuh89
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 5:22

Anders moet je eens kijken od facebook bij Brocanterie Sophie.
Zij hebben er ook veel foto's met voorbeelden enzo op staan.
En erg leuke stickers zoals Home Sweet Home, teksten voor boven je bed etc etc.
Verder veel wit, grijs en evt oud roze of lichtblauw.
En accessoires van riet en spullen met kleine bloemetjes erop.
Bijvoorbeeld een dekbedovertrek of sprei met kleine bloemetjes, of juiste een effe overtrek/sprei met leuke kussentjes ter decoratie met bloemetjes/streepjes/ruitjes.
Rieten lampenkapjes...

Gast
Gast

Bericht  Katrien di 12 feb 2013 - 8:08

De plaatjes die je geplaatst hebt vind ik iets totaal anders dan brocante, bij brocante denk ik meer hier aan:
Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Full20604677
Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Voor-unieke-oude-brocante-lockerkasten-en-linnenkasten-moet-je-bij.1348513028-van-Syl
Het eerste plaatje komt van www.allesbrocante.nl, hier staan erg leuke dingen op vind ik.
Het kastje uit je openingspost wat je wilt gaan verven vind ik wel erg leuk.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  Fiwen di 12 feb 2013 - 9:45

Dit is de kamer van mijn dochtertje (net voordat ze geboren werd, nu staat er een metalen spijlen meegroei bedje in). Haar kamer is vrij klein (3,5 bij 2,5 m) dus ik denk dat het niet perse groot hoeft te zijn om wel die stijl te gebruiken. Het ligt veel meer aan de meubels, kleuren en stoffen die je gebruikt.
Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Kamerj

Edit: ons nieuwe huis wordt redelijk brocant ingericht. Over 1,5 week moet het klaar zijn, dan zal ik wel foto's plaatsen smile
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Femmem di 12 feb 2013 - 11:02

Ipv het hemnes opbouwdeel, zou ik eerder aan zoiets denken:
Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Nieuw775
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Bericht  Jeanette vr 15 feb 2013 - 0:23

Wat voorbeeldjes;

Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Slaapkamer%20073_thumb%5B6%5D

Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Enjoy-slaapkamer

Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Smith-Master-Bedroom-HTOURS0106-de_thumb%5B2%5D

Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Full20604677

Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Slaapkamer_brocante_3
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fiwen di 19 feb 2013 - 8:04

Het begin van onze nieuwe slaapkamer :cheering:
Er komt nog een witte bedrok en kussens om/op het bed en witte nachtkastjes naast het bed. En ik moet nog iets bedenken voor op de vensterbank.

Brocante slaap- en logeerkamer ideeen Slaapkamerc
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Viva di 19 feb 2013 - 9:12

Mooi Fiwen, is jullie bed zelf gemaakt? Of waar heb je hem gekocht, als ik vragen mag?
En is het storend dat het bed anders is dan het laminaat?
Ik heb een plan om oooooit een bed te maken van steigerhout. (of te kopen, hihi)
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Fiwen di 19 feb 2013 - 9:26

Viva schreef:Mooi Fiwen, is jullie bed zelf gemaakt? Of waar heb je hem gekocht, als ik vragen mag?
En is het storend dat het bed anders is dan het laminaat?
Ik heb een plan om oooooit een bed te maken van steigerhout. (of te kopen, hihi)

Hahaha ik vind het niet storend dat het bed anders is dan het laminaat, ik had er nog niet eens over na gedacht dat het storend kon zijn tot jij het noemde :P
Het bed hebben we gekocht bij Steigerhoutstunter (.nl), goede service en thuis heel makkelijk in elkaar te zetten.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  Viva di 19 feb 2013 - 10:28

Oké, dank je wel Very Happy
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: