Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Achter sollicitatie aan bellen: ja of nee?

+9
silly-one
Blond
Ella
Lenthe
Chocolate Cookie
Manderijn
Atelier Madame
Reeza
Bliss
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Achter sollicitatie aan bellen: ja of nee? Empty Achter sollicitatie aan bellen: ja of nee?

Bericht  Bliss ma 11 feb 2013 - 4:53

Ik heb laatst ergens gesolliciteerd, de sluitingstermijn was twee weken geleden (de avond ervoor heb ik mijn brief gemaild). Ik kreeg toen een bericht dat ik binnen enkele weken bericht zou krijgen over de verdere procedure. Ik kom graag voor deze functie in aanmerking en ik vraag me af of het een goed idee is om even te bellen en te informeren hoe ver ze nu zijn met de procedure. Heb dat nog nooit eerder gedaan en twijfel dus of ik dan te ongeduldig overkom of dat ik juist interesse toon en hiermee mijn enthousiasme nog een keer kan laten zien.
Wat vinden jullie?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Achter sollicitatie aan bellen: ja of nee? Empty Re: Achter sollicitatie aan bellen: ja of nee?

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 5:03

Als sluitingstermijn 2 weken geleden was vind ik dat je prima even kunt bellen. Zo laat je zien dat je geinteresseerd bent! Als je een dag later zou bellen is het wat overdreven maar dit vind ik juist prima.

Gast
Gast

Achter sollicitatie aan bellen: ja of nee? Empty Re: Achter sollicitatie aan bellen: ja of nee?

Bericht  Reeza ma 11 feb 2013 - 5:04

Ik zou deze week nog afwachten (de sluitingsdatum was 1 feb?) en volgende week vind ik best dat je kunt bellen. Ik vind dat ook helemaal niet raar en eerder enthousiast dan ongeduldig.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Atelier Madame ma 11 feb 2013 - 5:05

Ik zou iets verder in de week wachten, als het enkele weken duurt kan het zomaar ook echt 2 weken duren voordat ze een selectie hebben gemaakt. Als je donderdag nog niets hebt vernomen zou ik dan even bellen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Manderijn ma 11 feb 2013 - 5:07

Ja zou ik doen!
Al was het alleen al omdat je tegenwoordig zo vaak ook helemaal geen bericht krijgt. Weet je tenminste waar je aan toe bent. Zo leerde ons hier de ervaring.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Chocolate Cookie ma 11 feb 2013 - 5:13

Ik zou ook bellen. Je laat zien dat je geïnteresseerd bent en dat kun je misschien ook nog even door laten schemeren in het telefoongesprek.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lenthe ma 11 feb 2013 - 5:32

Harrison schreef:Als sluitingstermijn 2 weken geleden was vind ik dat je prima even kunt bellen. Zo laat je zien dat je geinteresseerd bent! Als je een dag later zou bellen is het wat overdreven maar dit vind ik juist prima.
Mee eens! Als je een dag na je sollicitatie zou bellen, zou het misschien irriterend kunnen overkomen, maar als de sluitingstermijn 2 weken geleden was, kun je best even vragen wat de stand van zaken van de sollicitatieprocedure is.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 5:41

Wat leuk dat je gesolliciteerd hebt! Wil je vertellen naar wat voor functie? Ik zou ook gewoon bellen, komt juist geinteresseerd en gemotiveerd over!

Gast
Gast

Bericht  Bliss ma 11 feb 2013 - 5:42

Ok, dan bel ik woensdagmiddag denk ik ff, dan ben ik vrij. Sluitingsdatum was 29/1. Thanks voor de reacties!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss ma 11 feb 2013 - 5:43

Kenya schreef:Wat leuk dat je gesolliciteerd hebt! Wil je vertellen naar wat voor functie? Ik zou ook gewoon bellen, komt juist geinteresseerd en gemotiveerd over!
Ik zeg er verder ff niks over hier, wie weet later als het wat wordt smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 11 feb 2013 - 8:10

Bliss schreef:
Kenya schreef:Wat leuk dat je gesolliciteerd hebt! Wil je vertellen naar wat voor functie? Ik zou ook gewoon bellen, komt juist geinteresseerd en gemotiveerd over!
Ik zeg er verder ff niks over hier, wie weet later als het wat wordt Achter sollicitatie aan bellen: ja of nee? 561177

Snap 't! Spannend! Zal voor je duimen!

Gast
Gast

Bericht  Ella ma 11 feb 2013 - 23:34

Succes met bellen! ik zou er ook zeker achteraan bellen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Bliss di 12 feb 2013 - 5:02

Ok, heb net ff gebeld! Ze hadden zo veel reacties op de vacature, dat het iets langer ging duren dan gepland Achter sollicitatie aan bellen: ja of nee? 394967 Beetje jammer. Maar als t goed is hoor ik er volgende week wat van. Ik geloof niet dat ze mn naam echt goed heeft gehoord of onthouden, dus vrees dat het een vrij zinloos telefoontje was wat dat betreft, maar ik heb het in elk geval geprobeerd. Hoop echt dat ik toch wordt geselecteerd voor een gesprek, ik vond mezelf namelijk behoorlijk goed aan het zoekprofiel voldoen!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond di 12 feb 2013 - 5:03

Je weet in elk geval iets beter hoe en wat (qua planning). Hopen dat het wat gaat worden Bliss!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  silly-one di 19 feb 2013 - 22:09

Ik stel hier even dezelfde vraag.
De sluiting van de vacature was 15-2. Nu wil ik aankomende vrijdag gaan bellen ( een week na de sluiting). In de vacature stond namelijk dat ze direct of anders per 1 april iemand willen hebben. Een beetje 'vaag' dus wanneer ze precies iemand willen hebben.

Is vrijdag nog te vroeg om te bellen? Of zal ik tot maandag wachten?
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Jeanette di 19 feb 2013 - 22:40

Nee, je kunt het toch proberen? Ik weet dat bedrijven dit juist altijd wel waarderen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Bliss zo 24 feb 2013 - 22:25

Shiiit, ik had dus twee weken geleden gebeld en toen zei ze volgens mij dat ik de maandag of donderdag erop (afgelopen week dus) iets zou horen. Maar niet dus, heb nog helemaal niks gehoord! Stiekem vond ik mezelf wel zo goed bij de functie passen, dat ik in elk geval had gehoopt dat ik op gesprek mocht komen. Echt balen dus! Moet ik hier nog een keer achteraan bellen of mailen? Ik begin een beetje ongeduldig te raken.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jeanette zo 24 feb 2013 - 22:30

Gewoon doen! Ze bellen zelf toch niet terug?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Bliss zo 24 feb 2013 - 23:25

Zou dat ook per mail kunnen, vind je? Dat zou ik nu liever doen namelijk.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce zo 24 feb 2013 - 23:29

Ik zou bellen.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Shisha zo 24 feb 2013 - 23:36

Ik zou ook even bellen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Bliss ma 25 feb 2013 - 0:13

Ik kijk het nog twee dagen aan. Als ik woensdag nog niks heb gehoord, bel ik zelf wel weer!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss wo 27 feb 2013 - 0:24

Kut! Net gebeld, ze was nogal verbaasd dat ik geen bericht had ontvangen, want ze waren al met een paar kandidaten bezig inmiddels. Ze schijnt mij dus vorige week maandag een bericht te hebben gestuurd dat ik niet door de eerste selectie heen ben gekomen, maar ik heb niks ontvangen. Erg vreemd! In elk geval baal ik er wel heel erg van, want het leek me een leuke functie Achter sollicitatie aan bellen: ja of nee? 1270000679

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Burn wo 27 feb 2013 - 0:31

Balen!
Heb je ook nog gehoord waarom jij niet en anderen wel?

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Bliss wo 27 feb 2013 - 0:36

Ja, ze hadden heel veel kandidaten en bij sommigen sloot hun cv naadloos aan op de functie. Ik vond mijn cv ook wel goed bij de functie passen (veel vaardigheden die ik in verschillende banen heb opgedaan), maar ik heb geen ervaring een soortgelijke functie en anderen kennelijk wel. Balen!!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: