4 flessen
+11
piene1983
Printje
Clapperdie
Lejow
Happydobby
Limburg85
Sanne
Jezzie
Sun88
Parisienne
tweeling
15 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: 4 flessen
Bij ons ging de laatste fles eraf toen B. 6 maanden en bijna 3 weken was. Tot die tijd kreeg hij 5 flessen en de laatste om 23.00 uur. Bij 6 maanden al geprobeerd om de laatste fles eraf te doen maar hij raakte helemaal overstuur als hij wakker werd en geen fles kreeg, toen maar weer gegeven. Plotseling gaf hij aan de fles niet meer te hoeven, 3 avonden boos wakker worden en de fles resoluut weigeren. Prima, vanaf toen konden wij ook weer lekker op tijd naar bed. Sinds 2 weken krijgt hij nog maar 3 flessen, dat ging ook vanzelf. Mijn vriend is erg van "hij geeft het zelf wel aan", ik in den beginne steeds niet maar uiteindelijk heeft hij wel steeds gelijk gehad.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Y. kreeg tot 11 maanden nog 4 flessen
Wij hebben er zelf geen flessen afgehaald, maar het hem zelf aan laten geven. Zo heeft hij ook zelf die laatste avondfles vervroegd.
Wij hebben er zelf geen flessen afgehaald, maar het hem zelf aan laten geven. Zo heeft hij ook zelf die laatste avondfles vervroegd.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Annie24 schreef:Y. kreeg tot 11 maanden nog 4 flessen
Soms wilde ik dat ik dergelijke reactie vaker of eerder had gelezen. Soms word ik zo kriegel en onzeker van de richtlijnen en vind ik het fijn om te zien dat anderen het ook gewoon doen, gewoon omdat hun kind het aangeeft. Sinds wij de laatste fles hebben laten vervallen half december slaapt B. echt klote... Elke nacht wel minstens een keertje wakker, overstuur huilen en gelukkig snel te troosten met een knuffel. Honger lijkt hij niet te hebben want zijn fles drinkt hij om 19.00 uur en om 7.00 drinkt hij echt geen fles met pap leeg. Maar toch, wellicht is er een verband...
piene1983- Prater
piene1983 schreef:Annie24 schreef:Y. kreeg tot 11 maanden nog 4 flessen
Soms wilde ik dat ik dergelijke reactie vaker of eerder had gelezen. Soms word ik zo kriegel en onzeker van de richtlijnen en vind ik het fijn om te zien dat anderen het ook gewoon doen, gewoon omdat hun kind het aangeeft. Sinds wij de laatste fles hebben laten vervallen half december slaapt B. echt klote... Elke nacht wel minstens een keertje wakker, overstuur huilen en gelukkig snel te troosten met een knuffel. Honger lijkt hij niet te hebben want zijn fles drinkt hij om 19.00 uur en om 7.00 drinkt hij echt geen fles met pap leeg. Maar toch, wellicht is er een verband...
Het werkte hier gewoon niet om ipv 23 uur zijn fles om 22 uur te geven. Dat had ik 's nachts een huilend kind ipv dat hij doorsliep. Daarom besloten het hem zelf aan te laten geven. Ik als ouder kan wel zoveel willen (bv hem eerder de fles geven zodat ik eerder kan slapen) maar als het kindje er niet aan toe is (zoals in Y. zijn geval) dan werkt dat toch niet. Frustratie bij mij en bij hem, dus toen zijn we daar meteen vanaf gestapt.
Y. drinkt nu nog steeds 2 flessen: 's morgens 1 en 's avonds 1 en hij is de 2 jaar al voorbij
Zolang hij het nog wil mag dat van mij en wat anderen er van vinden heb ik niets mee te maken Op het CB denken ze dat hij vanaf 1 jaar al van de flessen af is. Ik zeg altijd 'ja' en 'amen' als we daar zijn.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
S is met 6 maanden van 5x180 naar 4x 180 gegaan.
Hij krijgt sindsdien ook fruit en groente en als hij zin heeft wat diksap.
Eigenlijk was het andersom, toen hij bijna een heel potje groente at, liet hij zelf zijn 4e fles vallen. We maken hem nog wel rond 22.00 wakker voor de laatste fles.
Hij krijgt sindsdien ook fruit en groente en als hij zin heeft wat diksap.
Eigenlijk was het andersom, toen hij bijna een heel potje groente at, liet hij zelf zijn 4e fles vallen. We maken hem nog wel rond 22.00 wakker voor de laatste fles.
Laatst aangepast door PiP op ma 11 feb 2013 - 8:39; in totaal 1 keer bewerkt
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Zolang hij het nog wil mag dat van mij en wat anderen er van vinden heb ik niets mee te maken Op het CB denken ze dat hij vanaf 1 jaar al van de flessen af is. Ik zeg altijd 'ja' en 'amen' als we daar zijn. [/quote]
Note to self: "Zeg op het consultbureau gewoon ja ipv overal tegenin te gaan..." Haha! Dank!
Note to self: "Zeg op het consultbureau gewoon ja ipv overal tegenin te gaan..." Haha! Dank!
piene1983- Prater
E. krijg sinds afgelopen Zaterdag ook 4flessen van 180+6. Gaat prima!
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Nou het ging prima! Om 20.30 heeft ze de laatste fles gehad 210+7 en vanmorgen lag ze om 8.00 uur nog lekker te snurken
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Wat goed!
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Ik lees wel eens vaker dat iemand 210 geeft maar dat staat toch helemaal niet op een pak voeding?
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Nee klopt maar het kan wel gewoon hoor. Ze krijgt totaal over de dag niet teveel.
tweeling- Prater
Staat er niet op maar mag wel gewoon.
Limburg85- Ratel
Oké ja ik vroeg me gewoon af hoe je dat dan weet vandaar.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik vind het ook een grote fles hoor. Maar 4 keer 180+6 lijkt me zo weinig, of niet? Ik ga er vandaag wel groente bij geven...
tweeling- Prater
Super!!!
Wij deden dan 2 van 210 (smorgens en savonds) en 2 van 180, en inderdaad fruit/groente erbij.
Wij deden dan 2 van 210 (smorgens en savonds) en 2 van 180, en inderdaad fruit/groente erbij.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Super!!!
Zo deden wij het idd ook, en vanaf 6 of toch 8?? mnd brood erbij en vervielen de flessen snel.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Lejow schreef:Super!!!
Zo deden wij het idd ook, en vanaf 6 of toch 8?? mnd brood erbij en vervielen de flessen snel.
Ja inderdaad!
Hier is het nu ochtendfles, fruit, brood, koekje, avondeten, avondfles.
We zijn ook van de een op de andere dag naar drie flessen gegaan, en ook ineens naar 2. Ze dronk ze wel gewoon op, maar toen ze ze niet kreeg, miste ze ze niet ook.
Lejow- Lady Post-a-lot
EDC schreef:E. krijg sinds afgelopen Zaterdag ook 4flessen van 180+6. Gaat prima!
hoe heb je dat aangepakt? Laatste fles niet geven of gaan schuiven met de tijden?
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Sun88 schreef:EDC schreef:E. krijg sinds afgelopen Zaterdag ook 4flessen van 180+6. Gaat prima!
hoe heb je dat aangepakt? Laatste fles niet geven of gaan schuiven met de tijden?
Ik denk weglaten en de andere flessen eventue ophogen. Zo gaan wij het wel doen.
Bij mijn andere zoontje gingen we de laatste fles steeds vroeger en minder geven maar hij wou nooit slapen s avonds, pas na de laatste fles.
Limburg85- Ratel
Puggle schreef:Ik lees wel eens vaker dat iemand 210 geeft maar dat staat toch helemaal niet op een pak voeding?
Alleen bij friso staat het erop maar ik zou het zelf nooit geven.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:Puggle schreef:Ik lees wel eens vaker dat iemand 210 geeft maar dat staat toch helemaal niet op een pak voeding?
tweeling- Prater
tweeling schreef:Happydobby schreef:Puggle schreef:Ik lees wel eens vaker dat iemand 210 geeft maar dat staat toch helemaal niet op een pak voeding?
En op zo,n lijstje van het cb staat het
Sun88- Prater
Limburg85 schreef:Sun88 schreef:EDC schreef:E. krijg sinds afgelopen Zaterdag ook 4flessen van 180+6. Gaat prima!
Ik denk weglaten en de andere flessen eventue ophogen. Zo gaan wij het wel doen.
Bij mijn andere zoontje gingen we de laatste fles steeds vroeger en minder geven maar hij wou nooit slapen s avonds, pas na de laatste fles.
Maar stel mijn zoontje krijgt nu half 8, half 12 half 4 half 8 half 12. Na die fles van half 8 in de avond gaat hij naar bed, zou je dan die van half 12 steeds eerder, geven? En bij welk tijdstip zou je m dan niet meer geven? Want als je m zo rond 21u hebt heeft het ook, geen zin? Waar ik bang voor ven is dat als ik andere flessen ophoog, hij als nog in de nacht komt en dan zit hij toch al aan zijn,max. Met 4x 210? Sorry ben echt een leek, op dit, gebied. Overdag 5u er tussen laten zoals vriendin doet, gaat m niet worden.
Sun88- Prater
Er mag een liter in, dus 4 x 210 is nog geen liter.
Wij hebben inderdaad de laatste fles steeds wat vroeger gegeven, tot die uiteindelijk dicht bij de ena laatste zat en hem toen langzaam laten vervallen.
Wat ik al schreef, de fles voor het slapen gaan maakten we altijd wat groter dan de andere flessen.
Wij hebben inderdaad de laatste fles steeds wat vroeger gegeven, tot die uiteindelijk dicht bij de ena laatste zat en hem toen langzaam laten vervallen.
Wat ik al schreef, de fles voor het slapen gaan maakten we altijd wat groter dan de andere flessen.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik zou de laatste weglaten en dan proberen 2x210 en 2x180 bijv.
tweeling- Prater
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: