Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

flessen

+4
Flip Fluitketel
PapillonRose
Teddyaapje
duckie
8 plaatsers

Ga naar beneden

flessen Empty flessen

Bericht  duckie di 22 maa 2011 - 22:04

nu ik meer voedingen in de fles ga geven ben ik eens benieuwd....

hoeveel flessen hebben jullie?
welk merk hebben jullie, en waarom?
bevallen ze goed?
hebben jullie nog andere merken gehad of maar 1?

ik gebruik zelf de avent flessen,
heb er 2 van 120 cc, 5 van 240cc en 1 nog een van 330cc (deze zat in een babydoos)
ze bevallen hier eigenlijk wel goed, moet er alleen bij de flessen van 240 om denken dat ik de ring er in doe anders lekt ie Embarassed

ben voor deze flessen gegaan omdat ze onder mn avent handkolf passen, gebruik deze alleen nu niet meer want heb een medela kolf.

heb verder nog flessen van de hema met smalle opening omdat die nu onder mn medelakolf passen maar die gebruik ik niet om te voeden die gebruik ik alleen voor het kolven
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  Teddyaapje di 22 maa 2011 - 22:10

Wij hebben in het begin een difraxfles gebruikt omdat T toen op de een of andere manier niet goed dronk uit de aventfles (die hebben we eerst geprobeerd), ik denk dat hij nog niet genoeg kracht had ofzo. De Difrax (ultra S) ging na een tijdje lekken en T dronk er ook wel heel snel uit. Toen hebben we de avent nog eens geprobeerd en daar dronk hij toen wel goed uit en deed weer wat langer over de voeding.

We hebben nu 1 avent 125ml en 2 260ml flessen. Die kleine gebruiken we niet meer omdat er gewoon teweinig in past.

Zolang je kindje goed en niet te snel drinkt uit de fles is het prima en maakt het niet uit van welk merk hij is.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  duckie di 22 maa 2011 - 22:12

wat versta je onder niet te snel, hoelang moeten ze eigenlijk over een fles doen?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 22:13

wij gebruiken de aventflessen met zo'n ringetje erin. Bevalt prima, eerst hebben we de difraxflessen gebruikt, maar daar kon onze dochter niet mee overweg en ik vond ze heel snel viezig worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  PapillonRose di 22 maa 2011 - 22:18

Ik heb 7 flessen. De meeste zijn van Avent, ik heb er drie van 260ml en eentje van 330ml.
Dan nog drie gewone, 'leuke' flessen met een printje. Twee van de prénatal en eentje van Winnie de Pooh.

Toen A. nog minder dronk hadden we ook nog 4 difraxflesjes (S-fles), een Tommy Tippy fles van 150ml en een Nûby fles van 150ml. Owja, en nog 3 kleine Aventflesjes van 125ml. Veel flesjes in het begin dus, vooral om te kijken wat het beste beviel.

Vooral Difrax en Avent bevallen hier erg goed. De Avent flessen passen het beste in mijn Avent sterilisator, dus die gebruik ik ook het meest. En de spenen van Avent drink ze iets fijner uit dan die van Difrax, daarom hebben we nu geen grotere difraxflessen gekocht.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  Flip Fluitketel di 22 maa 2011 - 22:18

Wij gebruiken hier vanaf de geboorte Avent flessen. Ik vind ze erg fijn in gebruik en onze dochter lijkt ze ook fijn te vinden. Wij hebben 4 flessen 2 van 125ml en 2 van 260ml. die van 125 ml gebruiken we al een tijd niet meer.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  Teddyaapje di 22 maa 2011 - 22:18

Uhm snel...5 a 10 min. over zo'n 200cc, hij was toen iets van 8 weken en dronk dus ook erg veel, bij het cb zeiden ze dat dat niet erg was...zolang hij maar lang genoeg over een fles deed! Met de avent deed hij er toen zo'n 20min over.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  Fiwen di 22 maa 2011 - 22:20

hoeveel flessen hebben jullie?
2 kleine en 3 grote (en dan nog 1 grote bij elke oma ivm oppassen)

welk merk hebben jullie, en waarom?
Difrax, vanwege de krampjes ben ik die gaan proberen en die bevielen erg goed dus hebben we dat zo gelaten.

bevallen ze goed?
Ja, alleen de gekleurde gaan naar verloop van tijd lekken. Maar heb nu naar Difrax gemailt en dan moet je een vragenlijstje invullen en foto meesturen en krijg je een nieuwe.

hebben jullie nog andere merken gehad of maar 1?
We hebben heel veel verschillende geprobeerd maar Difrax was (en is) het enige waar ze uit wil drinken.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:06

hoeveel flessen hebben jullie?
4 kleine (voor de sapjes en thee) en 4 grote (gebruik er eigenlijk maar 2, 2x flesvoeding en sochtends pap)

welk merk hebben jullie, en waarom?
Avent, omdat me zus zei dat die goed zijn Wink

bevallen ze goed?
Ja hoor, prima, alleen moet je ze echt heel goed dicht draaien anders gaan ze lekken (gebeurd bij mij heel vaak, met uitkomst dat het melk overal zit behalve op de goede plek, haha)

hebben jullie nog andere merken gehad of maar 1?
Bij oma gebruiken we difrax flessen, en daar drinkt ie ook prima uit, vind alleen de vorm irritant vasthouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  Mida4you di 22 maa 2011 - 23:12

Wij gebruiken sinds dat Z. overgestapt is naar flesvoeding Avent flessen. Die bevallen erg goed. We hebben 3 van 120 cc ( maar die gebruiken we allang niet meer ) en 2 van 240 cc ( 1 voor de papfles en 1 voor de normale voeding )

We hebben direct deze gebruikt en het ging meteen goed smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:16

Wij hebben 3 dr. Brown flessen met smalle hals.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 0:02

duckie schreef:wat versta je onder niet te snel, hoelang moeten ze eigenlijk over een fles doen?

20 minuten gemiddeld smile


Zolang doet J. er ook ongeveer over, tenzij hij een papfles krijgt, die is binnen 10 minuten zeker op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  snoezel wo 23 maa 2011 - 0:33

Wij hebben tommee tippee flessen. Denk een stuk of 12. Ik heb daarvoor gekozen, omdat ik borstvoeding geef en die in de buurt kwamen van drinken bij mij. Sowieso was het drama met de fles, ze wilde geen enkel merk. Op advies doorgegaan met 1 fles... ik heb gekozen voor de tommee tippee, ik vind m zelf heel fijn, goed schoon te maken en had er zelf een goed gevoel bij. Uiteindelijk heeft ze m gepakt en drinkt ze er nog steeds uit... wel nog steeds uit de kleinste spelen. Ze doet er een minuut of 10 a 15 over...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  Parisienne wo 23 maa 2011 - 1:36

Wij hebben 5 grote S-flessen van Difrax (4 witte, de BPA-vrije & 1 gekleurde). Ook hebben we nog 3 kleine S-flessen van Difrax, deze gebruik ik nu inmiddels voor sapjes, water en thee. Ik heb ook nog 3 Avent flessen (1 kleine en 2 grote), maar N. drinkt niet goed uit deze flessen. Ik vind deze flessen zelf ook de mooiste en het fijnst in gebruik. Het enige nadeel is het afwassen van de onderdelen, elke keer weer opnieuw. Maargoed.. vind dat verder geen enkel probleem. Merkloze flesjes (van bijv. de Hema of Prenatal) met van die printjes erop vind ik niks.

Wat trouwens ook een grote rol speelde in onze Difrax-keuze was dat toen ik nog kolfde (tot 6 weken BV gegeven) ik dit deed met een Medela kolf. Op diegene die ik had paste de Difrax flessen. Ik had voor de geboorte van N. op de 9-maanden-beurs al zo'n starterspakket gekocht, gewoon voor de 'leuk'. Na het gebruiken van de flesjes was ik hier zo tevreden over dat ik eigenlijk alleen maar Difrax flessen heb gekocht. Die twee Avent flessen had ik gekregen en daar dronk N. in het begin ook erg goed uit, maar nu niet meer. Vind/vond Avent overigens ook goed hoor!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 2:54

hoeveel flessen hebben jullie?
4, 2 kleine en 2 grote.
welk merk hebben jullie, en waarom?
Difrax omdat ze niet uit de Avent kon drinken.
bevallen ze goed?
Ja, je kunt ze helemaal uit elkaar halen en dus goed schoonmaken.
De service is ook erg goed voor als er iets mee is.

hebben jullie nog andere merken gehad of maar 1?
Eerst dus de Avent. Daar had ik er ook 4 van maar daar hebben we er toen 1 van geprobeerd.
Dat ging niet en toen over gegaan op de Difrax.





Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flessen Empty Re: flessen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum