Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

+11
Paper Crown
Wennes
Pien
slaatje
Tania
Susan
Charles
MamaDaan
Parisienne
Flower_L
Caroow
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Caroow do 7 feb 2013 - 23:13

Ik kan steeds minder doen zonder harde buiken te krijgen. Toen het begon kreeg ik het tijdens het werk steeds bij tillen/bukken, en dat werkte dan nog een paar uur door. Inmiddels hoef ik maar koffie te gaan zetten of ik heb weer pijnlijke krampen en harde buiken. Ik doe nu wel zo min mogelijk, maar ik kan moeilijk de hele dag in bed liggen.. (moet ook eten/drinken/douchen).

Hoe erg is het als ik tussen nu en de 37 weken beval? Ik wil niet google-en, daar maak ik mezelf alleen maar bang mee.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Flower_L do 7 feb 2013 - 23:17

Volgens mij minimaal. Het is een eenling, en tot dusver geen bijzonderheden volgens mij?
En je bent al bijna 35weken.
Als je wil dat de harde buiken uitblijven, zou ik toch echt blijven liggen...
S morgens kan water, brood etc bij jou laten zetten door vriend cq man....en alleen naar toilet. Koffiezetten en douchen hoeft natuurlijk niet.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Caroow do 7 feb 2013 - 23:19

Maar als ik blijf liggen dan heb ik dus vrijwel nergens last van, en dan is het heel lastig om toch de hele dag te blijven liggen..

Er zijn voor de rest geen bijzonderheden, baby is gemiddeld qua gewicht, geen gekke dingen voor zover we weten.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Parisienne do 7 feb 2013 - 23:23

Vroeggeboorte is nooit 'goed', maar in jouw geval hoef je je denk ik niet druk om te maken om al teveel complicaties. Ze kunnen nu al ontzettend veel voor je kindje doen. Je bent 'al' bijna 35 weken. Houd je voor nu zo rustig mogelijk, elke dag erbij is er weer eentje smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 23:24

Ik ben na een gecompliceerde zwangerschap met 35+6 ingeleid, en heb 2 kerngezonde jongens! hug

Had al weken ontsluiting, tot 3 cm toe, en ze kwamen toch nog niet vanzelf, heb infuus nodig gehad om het door te laten zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  MamaDaan do 7 feb 2013 - 23:28

Ik ben met 35 weken bevallen, tuurlijk is het vervelend dat je kindje de couveuse in moet, en waarschijnlijk een sonde krijgt voor de voeding, maar grote kans op complicaties heb je niet. Mijn zoontje heeft uiteindelijk 16 dagen in het ziekenhuis gelegen en kon daarna lekker mee naar huis. 1 voordeel: Je verlof duurt langer als je eerder bevalt, T was al 17 weken toen ik weer ging werken!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Charles do 7 feb 2013 - 23:30

Ik heb geloof ik 15 weken met hele erge harde buiken gelopen en ben ingeleid...dus maak je niet té veel zorgen, hoeft niks te betekenen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Caroow do 7 feb 2013 - 23:33

Ik maak me vooral zorgen dat iedereen het mij straks kwalijk neemt als hij te vroeg komt..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Susan do 7 feb 2013 - 23:33

Als je steeds wel last krijgt zodra je iets gaat doen dan weet je dat toch op het moment dat je ligt en geen last hebt? Blijkbaar werkt het rust nemen dan erg goed als de harde buiken dan uitblijven, ik snap dan niet goed dat je toch dingen gaat doen omdat je op die momenten even geen last hebt. Bewegen = harde buiken, blijven liggen = geen harde buiken, duidelijker kan het dan toch niet?

Volgens mij is er vanaf 34 weken niet meer een heel groot risico, maar hoe langer de baby blijft zitten, hoe beter natuurlijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Tania do 7 feb 2013 - 23:34

Ik heb bij de eerste ook heel veel harde buiken gehad vanaf 17 weken ongeveer. Werd steeds erger. Uiteindelijk ben ik met 36 weken bevallen, we zijn een weekje in het ziekenhuis geweest maar het is allemaal vrij snel goed gekomen toen hij daaruit kwam. Hij is nooit in levensgevaar geweest ofzo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Parisienne do 7 feb 2013 - 23:36

Caroow schreef:Ik maak me vooral zorgen dat iedereen het mij straks kwalijk neemt als hij te vroeg komt..
Waarom zouden ze dat doen?

Verder wel eens met Susan. Hoe vervelend ook, probeer toch echt te blijven liggen/zitten en alleen even op te staan om een boterham te smeren, naar het toilet te gaan en te douchen. Verder niks.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  slaatje do 7 feb 2013 - 23:36

En toch meis, hoe moeilijk het ook is, geef je zelf al aan dat het goed gaat als je rustig ligt. En dat je harde buiken krijgt zodra je opstaat. Zou ik toch proberen echt te blijven liggen. Je lichaam geeft je aan dat dit nodig is. Kan me voorstellen dat je er compleet gek van word hoor. Sterkte. xxxx
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 23:36

De kleinste van de 2 heeft overigens nooit in de couveuse gelegen, de grootste 1 nachtje omdat hij vruchtwater in zijn longetjes had, hij heeft natuurlijk in 7 min een hele bevalling doorgemaakt, dus het ging een beetje snel voor hem.

Ondanks mijn diabetes en de hypo na hun geboorte was dit na een flesje opgelost en deden ze het prima. Dus zelfs voor de 36 weken hoeft niet te betekenen dat je kindje in de couveuse moet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Pien do 7 feb 2013 - 23:37

Susan schreef:Als je steeds wel last krijgt zodra je iets gaat doen dan weet je dat toch op het moment dat je ligt en geen last hebt? Blijkbaar werkt het rust nemen dan erg goed als de harde buiken dan uitblijven, ik snap dan niet goed dat je toch dingen gaat doen omdat je op die momenten even geen last hebt. Bewegen = harde buiken, blijven liggen = geen harde buiken, duidelijker kan het dan toch niet?

Maar dat zegt ze toch ook nergens? Ik snap haar wel, ze moet toch gewoon naar het toilet kunnen, wat eten pakken, etc.


Edit, ik denk dat ik de tekst anders lees als jullie!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Charles do 7 feb 2013 - 23:45

Caroow schreef:Ik maak me vooral zorgen dat iedereen het mij straks kwalijk neemt als hij te vroeg komt..

Really? Ik denk dat als je even nuchter nadenkt je zelf ook wel weet dat niemand dit zal doen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Wennes do 7 feb 2013 - 23:46

Susan schreef:Als je steeds wel last krijgt zodra je iets gaat doen dan weet je dat toch op het moment dat je ligt en geen last hebt? Blijkbaar werkt het rust nemen dan erg goed als de harde buiken dan uitblijven, ik snap dan niet goed dat je toch dingen gaat doen omdat je op die momenten even geen last hebt. Bewegen = harde buiken, blijven liggen = geen harde buiken, duidelijker kan het dan toch niet?

Volgens mij is er vanaf 34 weken niet meer een heel groot risico, maar hoe langer de baby blijft zitten, hoe beter natuurlijk.

+1

Je lichaam geeft goed aan wanneer het teveel is.
Ik zou dan zoveel mogelijk rust houden. Je kunt wel douchen, naar toilet of drinken pakken, maar poetsen, koken of boodschappen doen zou ik aan iemand anders over laten.

Stel dat je kindje te vroeg komt en wel iets heeft wat niet door de vroeggeboorte zou komen, dan vraag je je rijd af of het anders zou zijn als je wel rust hebt gehouden.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Susan do 7 feb 2013 - 23:47

Pien schreef:
Susan schreef:Als je steeds wel last krijgt zodra je iets gaat doen dan weet je dat toch op het moment dat je ligt en geen last hebt? Blijkbaar werkt het rust nemen dan erg goed als de harde buiken dan uitblijven, ik snap dan niet goed dat je toch dingen gaat doen omdat je op die momenten even geen last hebt. Bewegen = harde buiken, blijven liggen = geen harde buiken, duidelijker kan het dan toch niet?

Maar dat zegt ze toch ook nergens? Ik snap haar wel, ze moet toch gewoon naar het toilet kunnen, wat eten pakken, etc.


Edit, ik denk dat ik de tekst anders lees als jullie!

Ze zegt dat ze het moeilijk vindt om te blijven liggen omdat ze geen last heeft als ze ligt en dat snap ik niet. Het feit dat ze geen last heeft als ze ligt en wel als ze loopt, bewijst toch juist dat liggen nuttig is?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Paper Crown do 7 feb 2013 - 23:48

Ik zou net als jij blijven doen als ik niets voel. Ik ben niet de type die stil gaat liggen wachten. Zeker niet op jouw termijn, want na 34 weken heeft een baby eigenlijk nog wat longrijping en babyvetjes te kweken. Ik snap je wel, maar kijk, elke dag in de buik is een in zijn voordeel. Je lichaam geeft seintjes, geef hier gehoor aan al is 't alleen maar om jezelf niets kwalijk te nemen, snap je? Dat jij in ieder geval alles eraan hebt gedaan om hem binnen te houden. Ik zou 1 moment per dag pakken, dus koffiezetten gauw douchen, koffie pakken en brood pakken en weer terug je bed in. Niet douchen en weer liggen dan weer opstaan en weer wat gaan doen. Combineer zoveel mogelijk.

En niemand neemt je iets kwalijk want vroeggeboorte kan je noch sturen nog tegenhouden.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Gast do 7 feb 2013 - 23:50

Susan schreef:
Pien schreef:
Susan schreef:Als je steeds wel last krijgt zodra je iets gaat doen dan weet je dat toch op het moment dat je ligt en geen last hebt? Blijkbaar werkt het rust nemen dan erg goed als de harde buiken dan uitblijven, ik snap dan niet goed dat je toch dingen gaat doen omdat je op die momenten even geen last hebt. Bewegen = harde buiken, blijven liggen = geen harde buiken, duidelijker kan het dan toch niet?

Maar dat zegt ze toch ook nergens? Ik snap haar wel, ze moet toch gewoon naar het toilet kunnen, wat eten pakken, etc.


Edit, ik denk dat ik de tekst anders lees als jullie!

Ze zegt dat ze het moeilijk vindt om te blijven liggen omdat ze geen last heeft als ze ligt en dat snap ik niet. Het feit dat ze geen last heeft als ze ligt en wel als ze loopt, bewijst toch juist dat liggen nuttig is?
En omdat ze zegt bang te zijn dat mensen haar een vroeggeboorte kwalijk gaan nemen. Sowieso zal niemand dat doen, maar zul jíj jezelf een vroeggeboorte niet kwalijk gaan nemen als je het had kunnen voorkomen door gewoon rustig aan te doen en lekker te blijven liggen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 0:11

Is het geen mogelijkheid om een koffiezet apparaat (senseo ofzo) of een waterkoker naast je neer te zetten? Op je nachtkastje ofzo. Eventueel met wat brood en fruit, zodat je echt zo min mogelijk je bed uit hoeft, alleen om naar het toilet te gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Highway vr 8 feb 2013 - 0:13

Wat lastig dat je denkt dat mensen het je kwalijk nemen als je te vroeg bevalt, ik kan me niet voorstellen dat mensen dat doen en mochten die types er toch zijn dan moet je daar helemaal niet naar luisteren. Wat een flauwekul. Ik kan me voorstellen dat je het lastig vind om hele dagen stil te liggen, ik moest 2 dagen op bankrust en vond het al vreselijk, maar je doet het voor een goed doel en je doet het hartstikke goed volgens mij. Probeer er vertrouwen in te houden en laat de moed niet zakken!! Volgens mij zit je er gewoon doorheen en dat is helemaal niet gek met al die spanning die je te verduren hebt, is er geen vriendin/familielid die even een paar dagen bij je kan blijven?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Dora vr 8 feb 2013 - 0:25

Ik moest ook rust houden, gelukkig niet zo erg als jou, maar zodat alle energie naar de baby zou gaan, maar men wat was dat moeilijk zeg.
En ik mocht dan nog wel de aardappels zittend schillen.

Wel een tip; blijf niet op je bed, maar ga naar de bank/huiskamer. Dan hou je het dag en nachtritme nog een beetje op orde.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Lavendel vr 8 feb 2013 - 0:31

Ik en mijn tweelingzus zijn 4 weken te vroeg geboren, mijn zusje mocht gelijk mee naar huis en ik moest een paar nachtjes in de couveuse om een bepaald gewicht te halen, verder had het geen gevolgen.
Hopelijk blijft hij nog even zitten en trek je niks aan van wat mensen kunnen gaan denken joh, ik kan me dat sowieso niet voorstellen maar zowel.. nou dat zegt al genoeg over die mensen toch?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 1:29

Mijn kinderen zijn allebei te vroeg geboren.


Laatst aangepast door lelie op za 23 feb 2013 - 0:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Bosjesvrouw vr 8 feb 2013 - 1:43

Zorg dat je s'morgens met je man naar beneden gaat en ga op de bank liggen (of huur een bed).
Zorg dat hij alles klaar zet zodat jij rond 10 uur koffie aanzet en gaat plassen en dan de koffie in een thermoskan mee neemt. Als het mogelijk is vraag je of iemand tussen de middag even komt om je te helpen met het brood en drinken ed. Zorg dat je boeken en/of dvd's hebt zodat je je niet hoeft te vervelen.

Mijn vriendin heeft ook een x aantal weken op bed (in de kamer) gelegen (zwanger van een 2ling). Daar ging ik dan zoveel mogelijk heen om haar te helpen zodat zij zo weinig mogelijk van bed af hoefde. Ze zorgde er ook voor dat ze bezoek had zodat die iets voor haar konden doen.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe erg is het? (vroeggeboorte) Empty Re: Hoe erg is het? (vroeggeboorte)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum